Oorspronkelijk geplaatst door alanus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hot Hatch
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk BerichtenRaar dat de golf hier op de 1ste plaats staat aangezien hij volgens een aantal vergelijkende tests toch niet kan tippen aan enkele van zijn concurrenten.
Vooral qua beleving zou hij ver moeten onderdoen voor de overige hot hatches“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenKan zijn hoor, naar wat ik al gelezen heb, zou vooral het gewicht een groot minpunt zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenGiulietta QV?
Interieur is er bij milde de face-lift echt stukken op vooruit gegaan.
Wel een (heel) vlotte GT die ook nog eens verrassend comfortabel was.
In dit segment denk ik ook dat er niets aan de nieuwe Golf GTI als totaalpakket kan tippen.
De VII is echt een totaal andere en betere auto geworden, terwijl de VI eigenlijk niet meer dan een kleine evolutie was van de V. Interieur van de VI was beter maar qua rijgedrag vond ik de VI GTI niet beter dan de V GTI.
Persoonlijk kan ik dat concept veel meer smaken dan een beenharde hot hatch waar je alleen op circuit en biljartvlakke wegen (niet in België dus) wat voordeel uithaalt maar de rest van de verplaatsingen zit te knarsetanden over het gebrek aan rijcomfort
Iemand die veel trackdays doet zal daar waarschijnlijk anders over denken.
Alles hangt af van hoe je de wagen zal gebruiken.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Voor mij?
- De Gti als het je om het totaalpakket te doen is. Fijne DSG (hoewel ik m manueel zou nemen), interieurafwerking is top, ideale balans comfort/rijdynamiek,...
- De Megane RS als je beste drivers car wilt. Staar je niet blind op de slijtage die je op het salon gezien hebt. Van de 500.000 bezoekers hebben er mss al 2000 in deze RS gezeten... Bovendien is het niet gezegd dat deze nog nergens anders als salonwagen gebruikt is geweest. Recaro's in zo'n RS zijn wel van degelijke kwaliteit imho.
- De GT86/BRZ als je het meeste rijplezier voor je geld wilt en geen hatch nodig hebt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk BerichtenUit dit lijstje geen enkele, voor mij persoonlijk in deze categorie de Megane RS, maar ik ben dan ook niet 100% objectief...
Er zitten trouwens redelijk wat verschillen tussen de wagens uit het lijstje...
A250 vind ik mooi en heeft automaat met dubbele koppeling maar valt af door te duur.
125i kan ik wel smaken met een beetje opsmuk en deze heeft de zo bejubbelde sportautomaat. Maar net zoals de A250 te duur als ik mijn opties aanklik.
Astra OPC vind ik bloedmooi maar heeft geen automaat. Nu kan ik deze wel bijna full option krijgen met een mooie korting.
Focus ST is bijna full option voor minste prijs maar geen automaat of geen speciaal model.
Leon Cupra is momenteel nog niet uit.
Golf GTI is een mooi totaalpakket met DSG maar weer niet zo speciaal tenzij je er weer wat euro's tegenaan gooit.
Kia Pro'ceed GT: mooi enfull option maar mijn vriendin en familie zijn niet zo voor KIA. Dus deze valt zo goed als zeker af.
Peugeot RCZ: zeer mooi maar nog in zijn kinderschoenen en weinig korting dus ook wat boven budget.
Alles bij elkaar gerekend word het momenteel kiezen tussen de ST3, de GTI en de OPC. De rest is boven budget of niet meer gewild.2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk BerichtenIk weet dat er wat verschillen zijn in mijn lijstje. Maar dat zijn nu eenmaal de wagens waar ik op dit moment in geinteresseerd ben, elk voor zijn uiteenlopemde redenen.
A250 vind ik mooi en heeft automaat met dubbele koppeling maar valt af door te duur.
125i kan ik wel smaken met een beetje opsmuk en deze heeft de zo bejubbelde sportautomaat. Maar net zoals de A250 te duur als ik mijn opties aanklik.
Astra OPC vind ik bloedmooi maar heeft geen automaat. Nu kan ik deze wel bijna full option krijgen met een mooie korting.
Focus ST is bijna full option voor minste prijs maar geen automaat of geen speciaal model.
Leon Cupra is momenteel nog niet uit.
Golf GTI is een mooi totaalpakket met DSG maar weer niet zo speciaal tenzij je er weer wat euro's tegenaan gooit.
Kia Pro'ceed GT: mooi enfull option maar mijn vriendin en familie zijn niet zo voor KIA. Dus deze valt zo goed als zeker af.
Peugeot RCZ: zeer mooi maar nog in zijn kinderschoenen en weinig korting dus ook wat boven budget.
Alles bij elkaar gerekend word het momenteel kiezen tussen de ST3, de GTI en de OPC. De rest is boven budget of niet meer gewild.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk BerichtenPeugeot RCZ: zeer mooi maar nog in zijn kinderschoenen en weinig korting dus ook wat boven budget.
Ik ben nog aan t wachten op een testrit, maar zelf heb ik een diesel, en met de THP200 heb ik ook al gereden.
Chassis kan die 270pk vlot aan, en het Torsen dif zal ook wel bijdragen aan nog meer rijplezier. Enig "minpuntje" is dat de uitlaat veel te braaf zou klinken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenIk heb 8 maanden met de Giulietta QV van mijn broer gereden toen die in het buitenland was en dat is zeker geen 'hot hatch' in de strikte betekenis
Wel een (heel) vlotte GT die ook nog eens verrassend comfortabel was.
Heb de QV vermeld omdat het een auto is die in dit segment meestal over het hoofd wordt gezien (in dit topic bvb.) en die zeker na de FL toch wat aandacht verdient2.0 JTDm
Comment
-
Ik begrijp niet goed waarom een Megane RS met cupchassis en 19" wordt afgeschilderd als onbruikbaar in dagelijks gebruik...
Ik heb +/-25.000km met mijne gedaan, waaronder meerdere trips van + 400km in een stuk. Nog nooit uit de wagen gestapt met een gebroken gevoel, zelfs niet als storend ervaren...
Comment
-
Uiteraard ga ik voor de OPC gezien ik er zelf mee rijd en tot nu toe wel tevreden van ben. Persoonlijk vind ik het ook de knapste wagen uit dit lijstje. Zetels zitten supergoed, comfort valt best goed mee ondanks de 20" velgen. Verbruik ligt momenteel rond de 11 liter.(9000km - Normale rijstijl met af en toe is wat sportievere uitlatingen )
Is het puur voor het rijplezier, zou ik gaan voor de Toyota GT86/Subaru BRZ.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk BerichtenIk begrijp niet goed waarom een Megane RS met cupchassis en 19" wordt afgeschilderd als onbruikbaar in dagelijks gebruik...
Ik heb +/-25.000km met mijne gedaan, waaronder meerdere trips van + 400km in een stuk. Nog nooit uit de wagen gestapt met een gebroken gevoel, zelfs niet als storend ervaren...
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk BerichtenMja, iedereen is anders qua lichaam en gevoel van comfort hé.. Mij maakt comfort ook niets uit, liever wat sportiever
Maar als het de enige wagen is in het gezin en af en toe rijdt je vrouw of vriendin ermee, moeten je kinderen of je schoonmoeder regelmatig op de achterbank etc. dan is wat basiscomfort toch welkom2.0 JTDm
Comment
Comment