Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hot Hatch

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
    Die heeft toch al enkele jaren de 211 pk motor?
    Dacht sinds 1/2010.

Tapatalk Pro
    Juist die heeft de 211pk uit de vorige golf GTI.
    2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
    2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
    2014 Opel Astra OPC
    2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
      Raar dat de golf hier op de 1ste plaats staat aangezien hij volgens een aantal vergelijkende tests toch niet kan tippen aan enkele van zijn concurrenten.
      Vooral qua beleving zou hij ver moeten onderdoen voor de overige hot hatches
      Als ex-GTI rijder ben ik natuurlijk wel bevooroordeeld. Ik beken...
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
        Kan zijn hoor, naar wat ik al gelezen heb, zou vooral het gewicht een groot minpunt zijn
        net zoals Fredje zei; zijn er redelijk wat tests te vinden op internet die de astra opc net loven omwille van zijn bochtenwerk en de baanvastheid

Comment

Ik rij nu al 3 jaar en 60000 km met een Megane RS en als ik hem morgen zou per total rijden koop ik overmorgen terug een Megane RS zo'n fantastische wagen vind ik het en je kan hem nieuw al kopen voor een 27 a 28000 euro..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
            Giulietta QV?

Interieur is er bij milde de face-lift echt stukken op vooruit gegaan.
            Ik heb 8 maanden met de Giulietta QV van mijn broer gereden toen die in het buitenland was en dat is zeker geen 'hot hatch' in de strikte betekenis
            Wel een (heel) vlotte GT die ook nog eens verrassend comfortabel was.
            In dit segment denk ik ook dat er niets aan de nieuwe Golf GTI als totaalpakket kan tippen.
            De VII is echt een totaal andere en betere auto geworden, terwijl de VI eigenlijk niet meer dan een kleine evolutie was van de V. Interieur van de VI was beter maar qua rijgedrag vond ik de VI GTI niet beter dan de V GTI.
            Persoonlijk kan ik dat concept veel meer smaken dan een beenharde hot hatch waar je alleen op circuit en biljartvlakke wegen (niet in België dus) wat voordeel uithaalt maar de rest van de verplaatsingen zit te knarsetanden over het gebrek aan rijcomfort
            Iemand die veel trackdays doet zal daar waarschijnlijk anders over denken.
            Alles hangt af van hoe je de wagen zal gebruiken.
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

Voor mij?

- De Gti als het je om het totaalpakket te doen is. Fijne DSG (hoewel ik m manueel zou nemen), interieurafwerking is top, ideale balans comfort/rijdynamiek,...

- De Megane RS als je beste drivers car wilt. Staar je niet blind op de slijtage die je op het salon gezien hebt. Van de 500.000 bezoekers hebben er mss al 2000 in deze RS gezeten... Bovendien is het niet gezegd dat deze nog nergens anders als salonwagen gebruikt is geweest. Recaro's in zo'n RS zijn wel van degelijke kwaliteit imho.

- De GT86/BRZ als je het meeste rijplezier voor je geld wilt en geen hatch nodig hebt.

Comment

125i/d
                Golf GTI met performance pack omwille van het sperdifferentieel.
                Ik zou ook eens de Renault Megane RS gaan zien.

Comment

Uit dit lijstje geen enkele, voor mij persoonlijk in deze categorie de Megane RS, maar ik ben dan ook niet 100% objectief...
                  Er zitten trouwens redelijk wat verschillen tussen de wagens uit het lijstje...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk Berichten
                    Uit dit lijstje geen enkele, voor mij persoonlijk in deze categorie de Megane RS, maar ik ben dan ook niet 100% objectief...
                    Er zitten trouwens redelijk wat verschillen tussen de wagens uit het lijstje...
                    Ik weet dat er wat verschillen zijn in mijn lijstje. Maar dat zijn nu eenmaal de wagens waar ik op dit moment in geinteresseerd ben, elk voor zijn uiteenlopemde redenen.

A250 vind ik mooi en heeft automaat met dubbele koppeling maar valt af door te duur.
                    125i kan ik wel smaken met een beetje opsmuk en deze heeft de zo bejubbelde sportautomaat. Maar net zoals de A250 te duur als ik mijn opties aanklik.
                    Astra OPC vind ik bloedmooi maar heeft geen automaat. Nu kan ik deze wel bijna full option krijgen met een mooie korting.
                    Focus ST is bijna full option voor minste prijs maar geen automaat of geen speciaal model.
                    Leon Cupra is momenteel nog niet uit.
                    Golf GTI is een mooi totaalpakket met DSG maar weer niet zo speciaal tenzij je er weer wat euro's tegenaan gooit.
                    Kia Pro'ceed GT: mooi enfull option maar mijn vriendin en familie zijn niet zo voor KIA. Dus deze valt zo goed als zeker af.
                    Peugeot RCZ: zeer mooi maar nog in zijn kinderschoenen en weinig korting dus ook wat boven budget.

Alles bij elkaar gerekend word het momenteel kiezen tussen de ST3, de GTI en de OPC. De rest is boven budget of niet meer gewild.
                    2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                    2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                    2014 Opel Astra OPC
                    2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
                      Ik weet dat er wat verschillen zijn in mijn lijstje. Maar dat zijn nu eenmaal de wagens waar ik op dit moment in geinteresseerd ben, elk voor zijn uiteenlopemde redenen.

A250 vind ik mooi en heeft automaat met dubbele koppeling maar valt af door te duur.
                      125i kan ik wel smaken met een beetje opsmuk en deze heeft de zo bejubbelde sportautomaat. Maar net zoals de A250 te duur als ik mijn opties aanklik.
                      Astra OPC vind ik bloedmooi maar heeft geen automaat. Nu kan ik deze wel bijna full option krijgen met een mooie korting.
                      Focus ST is bijna full option voor minste prijs maar geen automaat of geen speciaal model.
                      Leon Cupra is momenteel nog niet uit.
                      Golf GTI is een mooi totaalpakket met DSG maar weer niet zo speciaal tenzij je er weer wat euro's tegenaan gooit.
                      Kia Pro'ceed GT: mooi enfull option maar mijn vriendin en familie zijn niet zo voor KIA. Dus deze valt zo goed als zeker af.
                      Peugeot RCZ: zeer mooi maar nog in zijn kinderschoenen en weinig korting dus ook wat boven budget.

Alles bij elkaar gerekend word het momenteel kiezen tussen de ST3, de GTI en de OPC. De rest is boven budget of niet meer gewild.
                      Jammer dat de 125i afgevallen is Gaat het voor mij nog tussen ST en GTI, als je de laatste neemt, wel even het performance pack aanvinken => mechanisch sper !
                      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Mss binnenkort Astra OPC Nurburgring Edition ben eens benieuwd of die op de planning staat.

Zou twijfelen tussen GTI of Cupra.

Comment

GTI zou ik nu eigenlijk écht niet moeten hebben, met alle respect voor die wagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
                            Ik heb bang dat daar ook niet veel korting op gaat komen. Een aantal invoerders hebben zich al redelijk vergist in de vraag naar de RCZ R.

Ik ben nog aan t wachten op een testrit, maar zelf heb ik een diesel, en met de THP200 heb ik ook al gereden.
                            Chassis kan die 270pk vlot aan, en het Torsen dif zal ook wel bijdragen aan nog meer rijplezier. Enig "minpuntje" is dat de uitlaat veel te braaf zou klinken.

Comment

Snap ook niet goed wat een 2-zitter hier ineens in dit lijstje komt doen.
                              2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                Ik heb 8 maanden met de Giulietta QV van mijn broer gereden toen die in het buitenland was en dat is zeker geen 'hot hatch' in de strikte betekenis
                                Wel een (heel) vlotte GT die ook nog eens verrassend comfortabel was.
                                Je hebt gelijk, is zeker niet te vergelijken met een Megane RS met Cup pakket en 19" maar voor dagelijks gebruik vind ik dat eerder een voordeel dan een nadeel.

Heb de QV vermeld omdat het een auto is die in dit segment meestal over het hoofd wordt gezien (in dit topic bvb.) en die zeker na de FL toch wat aandacht verdient
                                2.0 JTDm

Comment

Ik begrijp niet goed waarom een Megane RS met cupchassis en 19" wordt afgeschilderd als onbruikbaar in dagelijks gebruik...
                                  Ik heb +/-25.000km met mijne gedaan, waaronder meerdere trips van + 400km in een stuk. Nog nooit uit de wagen gestapt met een gebroken gevoel, zelfs niet als storend ervaren...

Comment

Mja, iedereen is anders qua lichaam en gevoel van comfort hé.. Mij maakt comfort ook niets uit, liever wat sportiever

Comment

De Recaro stoelen ondersteunen het lichaam zo goed, dat de hardere ophanging eigenlijk geen issue is.

Comment

Uiteraard ga ik voor de OPC gezien ik er zelf mee rijd en tot nu toe wel tevreden van ben. Persoonlijk vind ik het ook de knapste wagen uit dit lijstje. Zetels zitten supergoed, comfort valt best goed mee ondanks de 20" velgen. Verbruik ligt momenteel rond de 11 liter.(9000km - Normale rijstijl met af en toe is wat sportievere uitlatingen )
                                        Is het puur voor het rijplezier, zou ik gaan voor de Toyota GT86/Subaru BRZ.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk Berichten
                                          Ik begrijp niet goed waarom een Megane RS met cupchassis en 19" wordt afgeschilderd als onbruikbaar in dagelijks gebruik...
                                          Ik heb +/-25.000km met mijne gedaan, waaronder meerdere trips van + 400km in een stuk. Nog nooit uit de wagen gestapt met een gebroken gevoel, zelfs niet als storend ervaren...
                                          Zegt de totaal onbevooroordeelde Renault RS verkoper

Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                          Mja, iedereen is anders qua lichaam en gevoel van comfort hé.. Mij maakt comfort ook niets uit, liever wat sportiever
                                          Ik hoor het u graag zeggen. Als het louter voor jezelf is en je kan er mee leven, waarom niet.

Maar als het de enige wagen is in het gezin en af en toe rijdt je vrouw of vriendin ermee, moeten je kinderen of je schoonmoeder regelmatig op de achterbank etc. dan is wat basiscomfort toch welkom
                                          2.0 JTDm

Comment

Working...
                                          X