Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hot Hatch
Collapse
X
-
sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenJammer dat de 125i afgevallen is Gaat het voor mij nog tussen ST en GTI, als je de laatste neemt, wel even het performance pack aanvinken => mechanisch sper !
Vandaag ook naar de GTI Performance gaan polsen. Vol verwachtingen binnen bij de dealer ontnuchterd weer buiten. Verkoopprijs is zoals steeds bijna niet onderhandelbaar en overname van mijn huidige wagen uit hun VAG stal is ook maar een triestig iets.2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk BerichtenJa ik had graag de RWD 125i gehad maar met Sportautomaat, M-sportpakket en nog wat prullen maar de prijs ging al snel boven de 40K.
Vandaag ook naar de GTI Performance gaan polsen. Vol verwachtingen binnen bij de dealer ontnuchterd weer buiten. Verkoopprijs is zoals steeds bijna niet onderhandelbaar en overname van mijn huidige wagen uit hun VAG stal is ook maar een triestig iets.
zie hier een 125iA (2.800km) en zelf een 135i (7200km) onder de 40 k
Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk BerichtenRaar dat de golf hier op de 1ste plaats staat aangezien hij volgens een aantal vergelijkende tests toch niet kan tippen aan enkele van zijn concurrenten.
Vooral qua beleving zou hij ver moeten onderdoen voor de overige hot hatches'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDe GTI is gewoon een heel goede allrounder en hij heeft de DSG. Dat het ook allemaal redelijk discreet is is voor mij een extra troef. Al zou hij wel in balans liggen met een GT86 voor mij als ik in dat segment ging shoppen.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
GT86...ja en nee
Zal eens mezelf quoten uit een ander topic:
'Zelfde gevoel had ik na mijn testrit. Erg leuk speelgoed voor verkeersarme en flitsvrije 'B-roads' zoals de Britten ze omschrijven. Maar ook niet meer dan dat. En daar zit nu in België net het probleem. De wegen waar deze wagen tot zijn recht komt liggen hier érg dun gezaaid, of je moest ze in het holst van de nacht bewust gaan opzoeken. Wat ik wel zeggen is de de GT86-niche in Vlaanderen wel heel erg klein is, toch om er een uitgave van pakweg 30k voor te verantwoorden. Dit is een wagen die ik ook wel ooit zou willen kopen, maar dan aan max. de helft van de nieuwprijs.'
Maar nogmaals, alles hangt af van hoe en waar je de wagen zal gebruiken.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenZegt de totaal onbevooroordeelde Renault RS verkoper
Maar als het de enige wagen is in het gezin en af en toe rijdt je vrouw of vriendin ermee, moeten je kinderen of je schoonmoeder regelmatig op de achterbank etc. dan is wat basiscomfort toch welkom
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenZegt de totaal onbevooroordeelde Renault RS verkoper
Ja de ophanging van het cupchassis is stevig, maar zeker niet onoverkomelijk...
Een Audi A4 S-line met 19" van enkele jaren geleden vond ik bijvoorbeeld velen malen erger, en dat past dan geenszins bij de 2.0Tdi motor die erin zat...
Ik mag dan verkoper zijn, ik kan dat ook naast me leggen hoor...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk BerichtenWel, als er iemand met mij mee moet en op de achterbank zit begint die al direct te klagen over de uitlaat
Feit is dat comfort een persoonlijk iets is. Ik vind de Abarth met EsseEsse pakket en Sabelts prima rijden en comfortabel genoeg, hoewel die in de pers soms wordt afgeschilderd alsof die op marmer geveerd staat.
Wel wil ik even de kanttekening maken (ik weet dat ik me niet populair ga maken met het volgende, maar het mag eens gezegd worden) dat het mantra over het "imago" en de "discretie" van een Golf GTI een fantasie is. Om maar een voorbeeld te geven vinden mijn naaste collegae, waaronder een Audi superfan wiens vrouw met een Golf VI station rijdt, het per definitie en zonder uitzondering een Johnnybak. Buiten de beperkte realiteit van enkele internetfora heeft geen enkele hatchback eender welk positief te noemen imago.
Ik zou de Focus ST nemen. Goed uitgerust, prima wegligging, niet overdreven duur en eenvoudig verder op te kietelen. Bovendien verkrijgbaar als break. Nadelen: wat druk dashboard, plastiekerige afwerking, optiepolitiek, soms "minder vertrouwenwekkend" dealernetwerk (zoals bij de meeste merken tegenwoordig).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
Wel wil ik even de kanttekening maken (ik weet dat ik me niet populair ga maken met het volgende, maar het mag eens gezegd worden) dat het mantra over het "imago" en de "discretie" van een Golf GTI een fantasie is. Om maar een voorbeeld te geven vinden mijn naaste collegae, waaronder een Audi superfan wiens vrouw met een Golf VI station rijdt, het per definitie en zonder uitzondering een Johnnybak. Buiten de beperkte realiteit van enkele internetfora heeft geen enkele hatchback eender welk positief te noemen imago.
Van een gifgroene Focus RS, een siriusgele Megane RS of een felblauwe OPC ziet zelfs mijn oma dat het 'ne specialen' is
Let's face it, 95% van de medemensen buiten autofora heeft helemaal niets met auto's en ziet het als een middel om van A naar B te geraken dat liefst zo weinig mogelijk kost.
Vandaar het overdonderend succes van budgetmerken en basismotorisaties en de hoge gemiddelde leeftijd van ons wagenpark.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenIk denk dat er met discretie bedoeld wordt dat er aan de GTI weinig optische tuning zit, in die zin dat het voor een ongeoefend oog even goed een 1.6 TDI Bluemotion met een iets grotere bandenmaat zou kunnen zijn.
Van een gifgroene Focus RS, een siriusgele Megane RS of een felblauwe OPC ziet zelfs mijn oma dat het 'ne specialen' is
Let's face it, 95% van de medemensen buiten autofora heeft helemaal niets met auto's en ziet het als een middel om van A naar B te geraken dat liefst zo weinig mogelijk kost.
Vandaar het overdonderend succes van budgetmerken en basismotorisaties en de hoge gemiddelde leeftijd van ons wagenpark.
Go all out or don't do anything at all.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk BerichtenInderdaad ; en net daarom dragen volgens mij twee blinkende uitlaten, een spoilerke, 18/19-duimers en een rood kader rond de grille op een verder saaie middenklasse hatchback bij tot het (vermeende) Johnnygehalte.
Go all out or don't do anything at all.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Toch wel, ne Skoda Octavia vRS of Volvo V50 T6. Maar we wijken af... ik zit op salesniveau bij een groothandel, dus ik begrijp wel wat discretie is in een wagenpark. Imago kan echter twee kanten op werken, een aantal van de klanten in onze sector rijden met Vert Alien / Jaune Sirius Clio RS, knalblauwe Porsche Cayman S', zeer oranje 1M Coupés en dies meer en dan is een liefhebbersauto soms een prima aanknooppunt. Maar zeker niet vaak. Al goed dat ik de baan niet op moet met de mijne.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk BerichtenAchterbank? Welke achterbank?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk BerichtenToch wel, ne Skoda Octavia vRS of Volvo V50 T6. Maar we wijken af... ik zit op salesniveau bij een groothandel, dus ik begrijp wel wat discretie is in een wagenpark. Imago kan echter twee kanten op werken, een aantal van de klanten in onze sector rijden met Vert Alien / Jaune Sirius Clio RS, knalblauwe Porsche Cayman S', zeer oranje 1M Coupés en dies meer en dan is een liefhebbersauto soms een prima aanknooppunt. Maar zeker niet vaak. Al goed dat ik de baan niet op moet met de mijne.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Moeilijk.
De BMW heeft als voordeel dat hij RWD heeft en dat de gewichtsverdeling heel goed is. Al had ik wel al de indruk dat de huidige 1-reeks iets te licht stuurt.
De Benz zegt mij niets. Geen RWD zoals andere Benzen en als ik FWD zou willen, zou ik toch voor de GTI gaan die meer waar voor zijn geld biedt.
De Focus ST ziet er niet uit, maar schijnt wel zeer goed te zijn.
De Golf GTI zou ik zelf ook overwegen in jouw plaats. FWD, maar wel een leuke wagen, heel goed afgewerkt en perfect dagelijks bruikbaar. Ik heb altijd al voor de GTI gehad. Performance Pack of niet: zelf nog niet getest, maar ik vind het een goeie vraag. De grote reden om het pack te nemen is niet dat je 10 pk extra hebt, maar wel het sperdifferentieel. Rest de vraag of je dat echt gebruikt. Als je graag eens een bochtje omgaat, is het wellicht wel een aangewezen optie. Het verschil in grip schijnt de moeite waard te zijn. Je zegt dat je dit pack zou willen of een optie meer. Hangt er allemaal van af hoeveel opties je zou nemen als je hem met dat pack neemt natuurlijk. Het leuke aan de Golf, vind ik ook het rationele aspect. En naar herverkoopwaarde toe, is het allicht ook zo ongeveer de beste uit het rijtje. Je kan moeilijk langs de GTI.
De RCZ vind ik echt een lelijke wagen. In Top Gear Magazine prezen ze onlangs de schoonheid van het ontwerp en de fun van de R-versie, maar ik vind er (uiterlijk) helemaal niets aan.
Een auto die ik mis in dit rijtje, is de Toyota GT86. De traagste van de hoop, OK, maar echt wel een heel leuke auto. RWD, heel directe gasrespons (atmosferisch), tailhappy, sportieve zit, sportieve ophanging, doch niet stuiterig. Je mag alleen niet verwachten dat je makkelijk met meer dan twee personen kan reizen.
Edit:
Toch maar GTI gestemd. Voorlopig. Hangt een beetje af van het verschil in prijs tussen de BMW en de VW.
Kijk sowieso niet alleen naar de catalogusprijs, maar ga ook offertes vragen. Ik overwoog destijds ook een (Golf VI) GTI, maar de korting bij BMW lag gewoonweg een pak hoger. Een 130i was evenwel te duur (ook naar gebruik toe). Mss had ik de 120i wel een goeie kans moeten geven, maar het rationele aspect van de 120d speelde ook mee bij mij.Last edited by Beta; 29/01/2014, 19:44.
Comment
Comment