Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hot Hatch

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk Berichten
    De Recaro stoelen ondersteunen het lichaam zo goed, dat de hardere ophanging eigenlijk geen issue is.
    Idd, en je kan nog altijd de 18 inch nemen in combinatie met Cup vering als 19 te hard is. Ik zou wel adviseren van geen stoffen Recaro's te nemen. We hebben al enkele Megane RSen verkocht en die stof rafelt na x aantal tijd terwijl het leder langer mooi blijft...
    sigpic

    http://www.streamlinecarcare.be

    lakbehandelingen voor voertuigen

    MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

    Comment


    • #62
      dat klopt ook tot de facelift modellen van 2012...

      Daar zijn de stoffen Recaro's aan de zijkanten afgewerkt in leder, wat inderdaad slijtvaster is.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
        Jammer dat de 125i afgevallen is Gaat het voor mij nog tussen ST en GTI, als je de laatste neemt, wel even het performance pack aanvinken => mechanisch sper !
        Ja ik had graag de RWD 125i gehad maar met Sportautomaat, M-sportpakket en nog wat prullen maar de prijs ging al snel boven de 40K.

        Vandaag ook naar de GTI Performance gaan polsen. Vol verwachtingen binnen bij de dealer ontnuchterd weer buiten. Verkoopprijs is zoals steeds bijna niet onderhandelbaar en overname van mijn huidige wagen uit hun VAG stal is ook maar een triestig iets.
        2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
        2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
        2014 Opel Astra OPC
        2015 Audi TT TDI S-Line

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
          Ja ik had graag de RWD 125i gehad maar met Sportautomaat, M-sportpakket en nog wat prullen maar de prijs ging al snel boven de 40K.

          Vandaag ook naar de GTI Performance gaan polsen. Vol verwachtingen binnen bij de dealer ontnuchterd weer buiten. Verkoopprijs is zoals steeds bijna niet onderhandelbaar en overname van mijn huidige wagen uit hun VAG stal is ook maar een triestig iets.
          En een jonge 2ehands ? Duitsland gaat vol staan met zo BMW's en golfjes..
          zie hier een 125iA (2.800km) en zelf een 135i (7200km) onder de 40 k


          Classic cars on demand

          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
          www.californiadream.be

          - It's time to make your dream come true -

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
            Raar dat de golf hier op de 1ste plaats staat aangezien hij volgens een aantal vergelijkende tests toch niet kan tippen aan enkele van zijn concurrenten.
            Vooral qua beleving zou hij ver moeten onderdoen voor de overige hot hatches
            De GTI is gewoon een heel goede allrounder en hij heeft de DSG. Dat het ook allemaal redelijk discreet is is voor mij een extra troef. Al zou hij wel in balans liggen met een GT86 voor mij als ik in dat segment ging shoppen.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              De GTI is gewoon een heel goede allrounder en hij heeft de DSG. Dat het ook allemaal redelijk discreet is is voor mij een extra troef. Al zou hij wel in balans liggen met een GT86 voor mij als ik in dat segment ging shoppen.
              Inderdaad, een GT86 is wel héél lekker !
              Classic cars on demand

              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

              - It's time to make your dream come true -

              Comment


              • #67
                Zou nog de beste keuze zijn

                Comment


                • #68
                  GT86...ja en nee
                  Zal eens mezelf quoten uit een ander topic:

                  'Zelfde gevoel had ik na mijn testrit. Erg leuk speelgoed voor verkeersarme en flitsvrije 'B-roads' zoals de Britten ze omschrijven. Maar ook niet meer dan dat. En daar zit nu in België net het probleem. De wegen waar deze wagen tot zijn recht komt liggen hier érg dun gezaaid, of je moest ze in het holst van de nacht bewust gaan opzoeken. Wat ik wel zeggen is de de GT86-niche in Vlaanderen wel heel erg klein is, toch om er een uitgave van pakweg 30k voor te verantwoorden. Dit is een wagen die ik ook wel ooit zou willen kopen, maar dan aan max. de helft van de nieuwprijs.'

                  Maar nogmaals, alles hangt af van hoe en waar je de wagen zal gebruiken.
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                    Zegt de totaal onbevooroordeelde Renault RS verkoper




                    Maar als het de enige wagen is in het gezin en af en toe rijdt je vrouw of vriendin ermee, moeten je kinderen of je schoonmoeder regelmatig op de achterbank etc. dan is wat basiscomfort toch welkom
                    Wel, als er iemand met mij mee moet en op de achterbank zit begint die al direct te klagen over de uitlaat

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                      Zegt de totaal onbevooroordeelde Renault RS verkoper
                      Wel, ik ben naast verkoper ook autoliefhebber en laat ons zeggen dat ik al met minder geslaagde compromissen heb gereden qua ophanging...
                      Ja de ophanging van het cupchassis is stevig, maar zeker niet onoverkomelijk...
                      Een Audi A4 S-line met 19" van enkele jaren geleden vond ik bijvoorbeeld velen malen erger, en dat past dan geenszins bij de 2.0Tdi motor die erin zat...

                      Ik mag dan verkoper zijn, ik kan dat ook naast me leggen hoor...

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                        Wel, als er iemand met mij mee moet en op de achterbank zit begint die al direct te klagen over de uitlaat
                        Achterbank? Welke achterbank?

                        Feit is dat comfort een persoonlijk iets is. Ik vind de Abarth met EsseEsse pakket en Sabelts prima rijden en comfortabel genoeg, hoewel die in de pers soms wordt afgeschilderd alsof die op marmer geveerd staat.

                        Wel wil ik even de kanttekening maken (ik weet dat ik me niet populair ga maken met het volgende, maar het mag eens gezegd worden) dat het mantra over het "imago" en de "discretie" van een Golf GTI een fantasie is. Om maar een voorbeeld te geven vinden mijn naaste collegae, waaronder een Audi superfan wiens vrouw met een Golf VI station rijdt, het per definitie en zonder uitzondering een Johnnybak. Buiten de beperkte realiteit van enkele internetfora heeft geen enkele hatchback eender welk positief te noemen imago.

                        Ik zou de Focus ST nemen. Goed uitgerust, prima wegligging, niet overdreven duur en eenvoudig verder op te kietelen. Bovendien verkrijgbaar als break. Nadelen: wat druk dashboard, plastiekerige afwerking, optiepolitiek, soms "minder vertrouwenwekkend" dealernetwerk (zoals bij de meeste merken tegenwoordig).

                        Comment


                        • #72
                          Eristoff, uit interesse, heb je er zicht op hoeveel klanten (ongeveer) hun RS bewust (dus niet uit financiële overwegingen) zonder Cup pakket en op standaard 18" bestellen?
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten

                            Wel wil ik even de kanttekening maken (ik weet dat ik me niet populair ga maken met het volgende, maar het mag eens gezegd worden) dat het mantra over het "imago" en de "discretie" van een Golf GTI een fantasie is. Om maar een voorbeeld te geven vinden mijn naaste collegae, waaronder een Audi superfan wiens vrouw met een Golf VI station rijdt, het per definitie en zonder uitzondering een Johnnybak. Buiten de beperkte realiteit van enkele internetfora heeft geen enkele hatchback eender welk positief te noemen imago.
                            Ik denk dat er met discretie bedoeld wordt dat er aan de GTI weinig optische tuning zit, in die zin dat het voor een ongeoefend oog even goed een 1.6 TDI Bluemotion met een iets grotere bandenmaat zou kunnen zijn.
                            Van een gifgroene Focus RS, een siriusgele Megane RS of een felblauwe OPC ziet zelfs mijn oma dat het 'ne specialen' is

                            Let's face it, 95% van de medemensen buiten autofora heeft helemaal niets met auto's en ziet het als een middel om van A naar B te geraken dat liefst zo weinig mogelijk kost.
                            Vandaar het overdonderend succes van budgetmerken en basismotorisaties en de hoge gemiddelde leeftijd van ons wagenpark.
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                              Ik denk dat er met discretie bedoeld wordt dat er aan de GTI weinig optische tuning zit, in die zin dat het voor een ongeoefend oog even goed een 1.6 TDI Bluemotion met een iets grotere bandenmaat zou kunnen zijn.
                              Van een gifgroene Focus RS, een siriusgele Megane RS of een felblauwe OPC ziet zelfs mijn oma dat het 'ne specialen' is

                              Let's face it, 95% van de medemensen buiten autofora heeft helemaal niets met auto's en ziet het als een middel om van A naar B te geraken dat liefst zo weinig mogelijk kost.
                              Vandaar het overdonderend succes van budgetmerken en basismotorisaties en de hoge gemiddelde leeftijd van ons wagenpark.
                              Inderdaad ; en net daarom dragen volgens mij twee blinkende uitlaten, een spoilerke, 18/19-duimers en een rood kader rond de grille op een verder saaie middenklasse hatchback bij tot het (vermeende) Johnnygehalte.

                              Go all out or don't do anything at all.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                                Inderdaad ; en net daarom dragen volgens mij twee blinkende uitlaten, een spoilerke, 18/19-duimers en een rood kader rond de grille op een verder saaie middenklasse hatchback bij tot het (vermeende) Johnnygehalte.

                                Go all out or don't do anything at all.
                                Mijn ervaring spreekt dat toch tegen hoor. Mijn collega heeft een zwarte GTI en dat ziet dus bijna niemand als die hier op de parking staat. De kleur doet er natuurlijk ook veel aan, dat is zo. Een dokter bij ons in het dorp heeft een zwarte Megane RS en dat merkt ook geen kat, al vinden het sommigen wel raar dat die met een Renault bolt. Met een Leon Cupra of Kia Pro'ceed kom je bijvoorbeeld al minder weg om geen opmerkingen te krijgen. En voor sommige mensen is dat gewoon belangrijk, als ze onder klanten komen bijvoorbeeld, om op te gaan in de massa met hun wagen. En er is niet veel beter dan een VW om op te gaan in de massa
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • #76
                                  Toch wel, ne Skoda Octavia vRS of Volvo V50 T6. Maar we wijken af... ik zit op salesniveau bij een groothandel, dus ik begrijp wel wat discretie is in een wagenpark. Imago kan echter twee kanten op werken, een aantal van de klanten in onze sector rijden met Vert Alien / Jaune Sirius Clio RS, knalblauwe Porsche Cayman S', zeer oranje 1M Coupés en dies meer en dan is een liefhebbersauto soms een prima aanknooppunt. Maar zeker niet vaak. Al goed dat ik de baan niet op moet met de mijne.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                                    Achterbank? Welke achterbank?
                                    Héla, mijn achterbank is nog ruim ten opzichte van andere kleine hot hatches hoor Qua beenruimte en qua hoogte.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                                      Toch wel, ne Skoda Octavia vRS of Volvo V50 T6. Maar we wijken af... ik zit op salesniveau bij een groothandel, dus ik begrijp wel wat discretie is in een wagenpark. Imago kan echter twee kanten op werken, een aantal van de klanten in onze sector rijden met Vert Alien / Jaune Sirius Clio RS, knalblauwe Porsche Cayman S', zeer oranje 1M Coupés en dies meer en dan is een liefhebbersauto soms een prima aanknooppunt. Maar zeker niet vaak. Al goed dat ik de baan niet op moet met de mijne.
                                      De kenners halen die er toch uit natuurlijk ook en dan is dat zeker een leuk aanknooppunt. En er valt iets van te zeggen dat je gewoon voor die knalgele gaat en het neemt zoals het komt.
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

                                      Comment


                                      • #79
                                        Honda civic rs of een volvo v40 t5 veel knapper dan die saaie vw

                                        Uit deze lijst de peugeot

                                        Comment


                                        • #80
                                          Moeilijk.
                                          De BMW heeft als voordeel dat hij RWD heeft en dat de gewichtsverdeling heel goed is. Al had ik wel al de indruk dat de huidige 1-reeks iets te licht stuurt.
                                          De Benz zegt mij niets. Geen RWD zoals andere Benzen en als ik FWD zou willen, zou ik toch voor de GTI gaan die meer waar voor zijn geld biedt.
                                          De Focus ST ziet er niet uit, maar schijnt wel zeer goed te zijn.
                                          De Golf GTI zou ik zelf ook overwegen in jouw plaats. FWD, maar wel een leuke wagen, heel goed afgewerkt en perfect dagelijks bruikbaar. Ik heb altijd al voor de GTI gehad. Performance Pack of niet: zelf nog niet getest, maar ik vind het een goeie vraag. De grote reden om het pack te nemen is niet dat je 10 pk extra hebt, maar wel het sperdifferentieel. Rest de vraag of je dat echt gebruikt. Als je graag eens een bochtje omgaat, is het wellicht wel een aangewezen optie. Het verschil in grip schijnt de moeite waard te zijn. Je zegt dat je dit pack zou willen of een optie meer. Hangt er allemaal van af hoeveel opties je zou nemen als je hem met dat pack neemt natuurlijk. Het leuke aan de Golf, vind ik ook het rationele aspect. En naar herverkoopwaarde toe, is het allicht ook zo ongeveer de beste uit het rijtje. Je kan moeilijk langs de GTI.
                                          De RCZ vind ik echt een lelijke wagen. In Top Gear Magazine prezen ze onlangs de schoonheid van het ontwerp en de fun van de R-versie, maar ik vind er (uiterlijk) helemaal niets aan.
                                          Een auto die ik mis in dit rijtje, is de Toyota GT86. De traagste van de hoop, OK, maar echt wel een heel leuke auto. RWD, heel directe gasrespons (atmosferisch), tailhappy, sportieve zit, sportieve ophanging, doch niet stuiterig. Je mag alleen niet verwachten dat je makkelijk met meer dan twee personen kan reizen.

                                          Edit:
                                          Toch maar GTI gestemd. Voorlopig. Hangt een beetje af van het verschil in prijs tussen de BMW en de VW.
                                          Kijk sowieso niet alleen naar de catalogusprijs, maar ga ook offertes vragen. Ik overwoog destijds ook een (Golf VI) GTI, maar de korting bij BMW lag gewoonweg een pak hoger. Een 130i was evenwel te duur (ook naar gebruik toe). Mss had ik de 120i wel een goeie kans moeten geven, maar het rationele aspect van de 120d speelde ook mee bij mij.
                                          Last edited by Beta; 29/01/2014, 19:44.
                                          120d Hatch Edition Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X