Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tourneo connect met diesel of ecoboost?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tourneo connect met diesel of ecoboost?

Ik ben van plan om een grand tourneo te kopen. Ik doe 15 a 20 k km per jaar.
    Mijn voorkeur gaat naar de 1.6 ecoboost met automaat.
    Deze heeft wel een biv van 968 euro.

Iemand ervaring met de ecoboost icm automaat?

Of speel ik liever safe en pak ik de (saaie) diesel?

Ik denk dat dat een stevig litertje gaat drinken... Als je genoeg langere afstanden doet, zou ik voor de diesel gaan. Als het wat mag kosten, of het verschil is niet zo groot in gebruikskosten, denk ik dat je toch nog iet of wat plezier hebt aan deze combinatie (1.6 ecob aut)
    Deze is volgens mij toch ook met dubbele koppeling? Ik heb deze icm een 1.6tdi en is (voor een automaat) vrij leuk (haalt het beste uit de motor)

Comment

Het vervelende is dat de diesel niet te verkrijgen is met de automaat.
      Momenteel rijd ik met een xc70 d5 gt en dat drinkt ook een stevig litertje (10).

Comment

Die 150 pk ecoboost zal wel vlotjes gaan. Veel beter dan een saaie diesel maar het extra rijplezier en comfort van de automaat, daar betaal je voor..

Comment

Is een caddy dsg 2.0tdi dan niets voor u? 140 of 170pk diesel automaat...

Comment

'k zou ook bij een ander merk kijken, de motorisaties bij die tourneo zijn maar mager. de 1.6 ecoboost zal wel vlot zijn maar ook een liter of 10 drinken, een 1.6 diesel zal niet echt vlot zijn. Ligt er ook aan wat je verwacht natuurlijk..

Comment

Welk ander merk? De franse zijn veel minder qua materialen en afwerking.
              En de caddy spreekt mij niet aan wegens achterophanging en smaller binnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marios4 Bekijk Berichten
                Welk ander merk? De franse zijn veel minder qua materialen en afwerking.
                En de caddy spreekt mij niet aan wegens achterophanging en smaller binnen.
                Tja, dan al je zelf de keuze moeten maken in de Tourneo. Oftewel wat meer gaan uitgeven aan benzine, oftewel inleveren op prestaties. Verder kan je enkel maar duurder monovolumes opteren...

Comment

c-max met ecoboost 1.6 zit aan 8.1, geen gegevens van automaat of tourneo

Comment

Ik ga de gok nemen en de ecoboost nemen met de automaat. Rijplezier en comfort is me wel wat benzine waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marios4 Bekijk Berichten
                      Ik ga de gok nemen en de ecoboost nemen met de automaat. Rijplezier en comfort is me wel wat benzine waard.
                      Lijkt mij een zeer goede keuze, is een uitstekend blokje die 1,6. En ja, dat zal wel wat verbruiken. Maar daarvoor krijg je heel wat in de plek, zal wel vooruit gaan

Comment

Ik heb al met die 150pk ecoboost motor gereden in de V40. Ik vond die motor niet bepaald aanvoelen als 150pk en ik veronderstel dat de V40 nog een pak lichter is dan die camionette van Ford. Ik zou zeker de diesel kiezen.

Comment

Een testrit met beiden aanvragen is natuurlijk ook een mogelijkheid, right?

Comment

Die testrit doe ik morgen

Comment

En, hoe was het? En wat gaat het worden?

Comment

Heb je nu reeds besteld?

Comment

Working...
                                X