Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 wagens vervangen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 2 wagens vervangen

    Door de aanhoudende gezondsheidsproblemen (zware rugproblemen) van mijn echtgenote zijn we aan het uitkijken om onze wagens te vervangen. Huidig rijden we met een BMW X5 en een Mini One.
    We zouden beide wagens vervangen door een grotere en een stadswagen.

    Mede dankzij het beleid van onze rode rakkers, wordt er ook zwaar in de autouitgaven gesnoeid. De aangeschafte wagens moeten mits een nieuwe herziening van de spelregels zsm. kunnen worden gedumpt zonder zware verliezen (een ezel en twee keer enzo).

    Vereisten:

    - Automaat
    - Hogere instap (een Opel Astra met standaardophanging is te laag)
    - Comfortabele vering die oneffenheden goed wegfilterd
    - Zetels met goede ondersteuning
    - VAA friendly
    - ruimte voor 2 jonge kinderen (5 &
    - Voorkeur voor Benzine of benzine/hybride

    De grote wagen heeft nog volgende extra vereisten :
    - ruime koffer (autovakantie naar het zuiden, rolstoel)

    Vooral geen Opel ...

    Mijn persoonlijke "rationele" keuze had een Octavia RS Combi geweest maar die valt helaas af wegens te hard afgeveerd/te laag.

    Volgende wagens staan/stonden op de shortlist:
    • BMW i3
      + lage TCO
      + Electrisch rijden
      - zeer slechte voorwaarden bij BMW
    • Citroen C4 Grand Picasso
      + ruimte
      + andere look
      + laag VAA en TCO
      - betrouwbaarheid ?
      - 90pk voldoende ?
      - gemotoriseerde automaat
    • Citroen C4 Cactus
      + lichtgewicht
      + lage CO²
      + leuke frisse look
      - betrouwbaarheid
      - comfort ?
    • Citroen C5 Tourer Exclusive
      + Hydractieve ophanging (kan omhoog voor in/uitstap)
      + ik blijf het een mooie break vinden
      - betrouwbaarheid ?
      - geen hydractieve ophanging in bussiness gamma, dus kunstmatig hoge catalogusprijs door prijzenpolitiek
    • Toyota Yaris Hybrid
      + een van de laagste TCO's van de markt
      + betrouwbaarheid
      - is die echt hoger dan een doorsneewagen?
      - CVT
    • VW Golf Sportsvan
      + ruim motorenaanbod
      + DSG
      + degelijk
      - hogere aanschaf
    • Honda Civic Tourer
      + ruime koffer
      + practische zetels
      + actieve vering
      - ook te laag denk ik
      - waar blijven die nieuwe VTEC's ?
    Van geen van bovenstaande gaat mijn autohart echt sneller slaan, maar we moeten ons aanpassen aan de nieuwe tijden en omstandigheden ... en ik pik wel eens een huurwagen mee af en toe ook nog die dat wel kan

    Andere voorstellen of ideeen zeker welkom ...
    Last edited by MaXX99; 12/02/2014, 16:00.
    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

  • #2
    Vw amarok + sportsvan? fiscaal interessante wagen voor op reis en goede middenklasser..

    Comment


    • #3
      Heb zelf een bijzonder slechte rug. Ik bestelde mijn tweede Espace mede omdat die erg 'rugvriendelijk' is... Misschien ook iets voor je lijstje?

      Comment


      • #4
        Toyota Auris hybrid (zit ook ietsje hoger dacht ik, laag VAA, lage TCO)
        Golf VII (niet hoog, maar ook niet te laag, comfortabel, laag VAA)
        Skoda Octavia (idem)

        normaal gezien ben 'k niet zo pro VAG maar hun nieuwe generatie TSI zijn wel interessant qua verhouding prestaties/verbruik/uitstoot . Ze rijden ook echt goed en comfortabel.

        Comment


        • #5
          Suzuki sx4 is ook rug vriendelijk en niet echt duur...
          Polo 6n 1.4

          Comment


          • #6
            Fiat 500L? Het is lelijk maar kan wel aan alle eisen voldoen denk ik.
            B-Max?

            De Cactus zou ik zeker is gaan testen.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • #7
              puur uit interesse, wat maakt de voorgestelde voertuigen rug vriendelijker?
              zijn de i3 honda civic etc allemaal zachter geveerd dan een x5? want een yaris of civic is nog altijd laag om in te stappen dus daar zie ik de winst niet. bedankt voor het antwoord!

              Comment


              • #8
                Ford S-max...??

                edit: nevermind: net de CO2 gechecked: belachelijk hoog, zelfs voor de kleinste motorversies.... WTF is Ford thinking...
                Last edited by erik219; 13/02/2014, 13:05.

                Comment


                • #9
                  IK zou dan gaan voor de Citroen C4 Grand Picasso:
                  lage CO2, zelfs voor de 150pk versie en redelijk van prijs...
                  Ook erg ruim...

                  Comment


                  • #10
                    Lexus NX hybrid, kleine broertje van de RX
                    Wordt binnen een paar weken voorgesteld in Geneve
                    Je hebt een SUV met alle voordelen van dien (in jullie geval dan toch) maar toch zal de uitstoot wel (relatief) laag zijn


                    Lexus has shown its edgy LF-NX concept car at two major motor shows this year: it debuted in Frankfurt with a hybrid powertrain and was then brought to
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                      Lexus NX hybrid, kleine broertje van de RX
                      Wordt binnen een paar weken voorgesteld in Geneve
                      Je hebt een SUV met alle voordelen van dien (in jullie geval dan toch) maar toch zal de uitstoot wel (relatief) laag zijn


                      http://www.carscoops.com/2013/12/lex...n-version.html
                      Daar ben ik ook benieuwd naar, mijn vader is in de markt voor een benzine/hybride SUV.
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                        puur uit interesse, wat maakt de voorgestelde voertuigen rug vriendelijker?
                        zijn de i3 honda civic etc allemaal zachter geveerd dan een x5? want een yaris of civic is nog altijd laag om in te stappen dus daar zie ik de winst niet. bedankt voor het antwoord!
                        De i3 zit echt wel hoger .. ook al positioneerd BMW het zo niet, het is echt wel een kleine monovolume genre Meriva ...
                        De Civic heb ik ook bij de minpunten aangehaald dat die te laag zal zijn. Het voordeel bij deze is wel dat die een actieve vering meekrijgt die de weg 'leest' zoals op de vorige generatie S-klasse.
                        Last edited by MaXX99; 13/02/2014, 13:56.
                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          Toyota Auris hybrid (zit ook ietsje hoger dacht ik, laag VAA, lage TCO)
                          Golf VII (niet hoog, maar ook niet te laag, comfortabel, laag VAA)
                          Skoda Octavia (idem)

                          normaal gezien ben 'k niet zo pro VAG maar hun nieuwe generatie TSI zijn wel interessant qua verhouding prestaties/verbruik/uitstoot . Ze rijden ook echt goed en comfortabel.
                          De VAG stal heeft zeker mijn interesse ... maar die zitten niet echt hoog hoor ... we hebben een week met een huurwagen rondgereden (een Opel Astra) en dat was een hel voor haar ... de VAG producten zijn helaas niet hoger denk ik.
                          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                            De VAG stal heeft zeker mijn interesse ... maar die zitten niet echt hoog hoor ... we hebben een week met een huurwagen rondgereden (een Opel Astra) en dat was een hel voor haar ... de VAG producten zijn helaas niet hoger denk ik.
                            Jammer dat de Touran en de Tiguan al zo verouderd zijn. De Sportsvan is natuurlijk geen straf, ik heb Golf Plus gehad en dat was een praktische en comfortabele wagen.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              Daar ben ik ook benieuwd naar, mijn vader is in de markt voor een benzine/hybride SUV.
                              Ik heb het altijd jammer gevonden dat de IS en GS niet in break uitkomen ... de NX kan wel wat worden .. maar dan moeten ze wel wat van die conceptlijnen nog laten vallen. Op die fotos lijkt het recht uit een slechte transformers tekenfilm te komen
                              Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                                IK zou dan gaan voor de Citroen C4 Grand Picasso:
                                lage CO2, zelfs voor de 150pk versie en redelijk van prijs...
                                Ook erg ruim...
                                Vrienden krijgen de hunne in ontvangst binnen 2 weken, dus we gaan zeker de hunne eens uitgebreid testen
                                Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                  Ik heb het altijd jammer gevonden dat de IS en GS niet in break uitkomen ... de NX kan wel wat worden .. maar dan moeten ze wel wat van die conceptlijnen nog laten vallen. Op die fotos lijkt het recht uit een slechte transformers tekenfilm te komen
                                  Beeld je in dat ze bij het ontwerpen van de concept car de échte NX hebben voorzien van een extra laagje boetseerklei en er dan met een cirkelzaag stevig tegenaan gegaan zijn. En dan weet je al veel, want de lijnen worden in het algemeen behouden, maar zijn veel minder extreem dan bij de concept

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                    Beeld je in dat ze bij het ontwerpen van de concept car de échte NX hebben voorzien van een extra laagje boetseerklei en er dan met een cirkelzaag stevig tegenaan gegaan zijn. En dan weet je al veel, want de lijnen worden in het algemeen behouden, maar zijn veel minder extreem dan bij de concept
                                    En als er nog teveel lijnen over zijn kan je die gewoon in het zwart nemen
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ja uiteraard .... daarom heet het ook een concept he .. ben eens gaan loeren in het LF-NX concept topic ook (jij zat er trouwens ook net nog in :p) ... en daar kijken de renders al heel wat realistischer en saaier ...
                                      Gelukkig nog niet zoals bij Subaru ... waar hun lekker ruige concept van de Legacy in productievorm onmiddelijk zijn naam alle eer aandoet
                                      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                        Ja uiteraard .... daarom heet het ook een concept he .. ben eens gaan loeren in het LF-NX concept topic ook (jij zat er trouwens ook net nog in :p) ... en daar kijken de renders al heel wat realistischer en saaier ...
                                        Tussen die renders zit er inderdaad eentje bij die redelijk dicht bij de realiteit zit, zoals je al kan zien aan de recent gelekte foto en de gecamoufleerde proto's.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X