Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 wagens vervangen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Er is eigenlijk nog een perfecte kanidaat die alle boxen tikt: een Ssangyong Rodius
    Door zijn budgetpricing heeft die eigenlijk een relatief laag VAA ondanks zijn uitstoot van 205g ...
    Maar ... dan bloedt mijn autominnend hart helemaal dood
    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

    Comment


    • #22
      De nieuwe grand Picasso lijkt in de lijst als enige een rolstoelvakantiewaardig koffer te hebben.

      En de 5008, sorento, grand scenic...

      Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
        Er is eigenlijk nog een perfecte kanidaat die alle boxen tikt: een Ssangyong Rodius
        Door zijn budgetpricing heeft die eigenlijk een relatief laag VAA ondanks zijn uitstoot van 205g ...
        Maar ... dan bloedt mijn autominnend hart helemaal dood
        Bwah, ik heb bij SsangYoung op het salon geen enkele stoel gezien die mij genoeg steun geeft. Die hun zetels waren nogal pover vond ik.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • #24
          als je echt veel problemen met je rug hebt, eens zien voor een insignia. Deze is verkrijgbaar met comfortzetels (of hoe ze noemen) die echt zéér goed zijn. Hebben ze zelf een paar prijzen mee gewonnen als ik het mij goed kan herinneren.
          Classic cars on demand

          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
          www.californiadream.be

          - It's time to make your dream come true -

          Comment


          • #25
            Voor echte rugprobleemgevallen: er gaat niets boven Zweeds automeubilair vind ik. Al eens aan een Volvo gedacht?

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
              Voor echte rugprobleemgevallen: er gaat niets boven Zweeds automeubilair vind ik. Al eens aan een Volvo gedacht?
              Voor echte rugproblemen bestaan er speciale autostoelen, die je in elke wagen kan inbouwen.

              Comment


              • #27
                Honda CR-V al eens bekeken ?

                Comment


                • #28
                  Ik wil gerust mijn Grand scenic wisselen tegen jouw X5
                  2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                  2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                  2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                  2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                  2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                  2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                  Comment


                  • #29
                    qua comfort naar wegcontact ga je niets vinden dat de weg beter filter dan de citroën C4

                    en de vraag naar betrouwbaarheid: de 1.6 diesel is van al zijn kwaaltjes verlost. De 90 pk variant heeft trouwens bijna evenveel koppel als de vroegere 110pk variant. En ook niet vergeten dat de nieuwe C4 bijna 100 kg minder weegt dan de oude. Wij hebben hier thuis de vorige generatie C4 picasso 110pk en na meer dan 80.000 km's nog geen enkel mechanisch en electronisch defect gehad. De kindjes hebben elk hun eigen stoel, zelfs als er een occasioneel vriendje of vriendinnetje meemoet, kan je 3 kinderstoelen naast elkaar kwijt.
                    Peugeot 5008 is hetzelfde en die is toch gelauwerd geweest omwille van zijn excellente zetels, goede wegligging en goed comfort (iets harder dan de C4). De 3008 staat op dezelfde bodemplaat, heeft dezelfde ophaningselementen maar iets harder afgeveerd. 3008 is wel als hybride te verkrijgen, dus gunstige theoretische CO² uitstoot.
                    Als uw vrouw liever blijft in het segment van de kleinere stadswagen dan is de nieuwe 2008 misschien wel een kanshebber. Renault heeft een soorgelijke wagen met de Captur. Doordat ze hoger staan, verloopt de instap een pak makkelijker.
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #30
                      Het toeval wil dat we gisteren bij Citroën zijn binnen gewipt om de zetels eens te testen en daar was ze al heel positief over. We hebben dan ook een testrit geboekt met een 1.6 met Etg. Over die laatste heb ik nog het meeste twijfels maar we zien wel he

                      Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
                      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                      Comment


                      • #31
                        die half-automaat heeft net een software upgrade gekregen. Bij ons iemand op het peugeot forum rijdt met een nieuwe 508 en die zegt:

                        De ETG schakelt iets sneller en rijden op koppeling gaat beter.
                        Wel belangrijk om niet gefrustreerd te geraken is bij het opschakelen het gas zelf te lossen. Anders doet de electronica dit voor u en gaat het misschien te traag voor u. Het is geen echte automaat in de zin van een koppelomvormer maar een manuele versnellingsbak die automatisch bediend wordt.
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • #32
                          Er is ook nog de nieuwe bluehdi 2 liter met echte automaat ... Deze is eigenlijk grote kanshebber want ook wat krachtiger waar denk ik ook mag in zo een grote wagen ...

                          Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
                          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                            Er is ook nog de nieuwe bluehdi 2 liter met echte automaat ... Deze is eigenlijk grote kanshebber want ook wat krachtiger waar denk ik ook mag in zo een grote wagen ...

                            Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
                            Zou ook mijn voorkeur hebben. Die robotbakken bij de Citroën en Peugeot zijn echt niet zo aangenaam. Hier zit trouwens iemand die zo een DS5 met die motor heeft.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              Zou ook mijn voorkeur hebben. Die robotbakken bij de Citroën en Peugeot zijn echt niet zo aangenaam. Hier zit trouwens iemand die zo een DS5 met die motor heeft.
                              Woensdag testrit met een C4 Grand Picasso Exclusive met 1600 115pk met ETG... als de ophanging en rijgedrag me aanstaat, maar de motor of bak me wat swars ligt gaat het waarschijnlijk een 2.0 worden. Eerst zien wat de ophanging zegt en dan zien we wel of de C4 de grote wagen kan vervangen ofwel dat we naar een ander alternatief moeten uitkijken.
                              Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                              Comment


                              • #35
                                Voor mij persoonlijk is de 1.6 voldoende. Ik heb al 2 wagens gehad met deze hdi, een met 110 en nu met 115pk en heb nooit het gevoel dat ik tekort kom, maar als je van een x5 komt ga je wel een heel grote stap achteruit qua vermogen en zou ik in jouw plaats de 2.0 ook testrijden.
                                Dat zal alsnog een ferm stuk trager gaan, maar dan beperk je de 'schade'..

                                Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                                  Voor mij persoonlijk is de 1.6 voldoende. Ik heb al 2 wagens gehad met deze hdi, een met 110 en nu met 115pk en heb nooit het gevoel dat ik tekort kom, maar als je van een x5 komt ga je wel een heel grote stap achteruit qua vermogen en zou ik in jouw plaats de 2.0 ook testrijden.
                                  Dat zal alsnog een ferm stuk trager gaan, maar dan beperk je de 'schade'..

                                  Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
                                  Het is niet zozeer de snelheid die het verschil geeft denk ik, het is tenslotte een volumewagen voor de familie. Een grotere cc geeft gewoon wat meer comfort.
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Het is niet zozeer de snelheid die het verschil geeft denk ik, het is tenslotte een volumewagen voor de familie. Een grotere cc geeft gewoon wat meer comfort.
                                    Zal inderdaad wat smeuiger rijden ... minder schakelbewegingen, zachtere loopcultuur, wat meer op koppel ... en een echte automaat ipv de gerobotiseerde bak.
                                    Ik vind wel bitter weinig op het net over de keuze tussen de 1.6 of de 2.0... de 2.0 zou wat zwaarder zijn en ook wat luidruchtiger onder belasting. Het verbruik is een tikkeltje hoger ook. De een prijst de 1.6 aan, de andere review vindt de 2.0 dan weer de beste in deze carosserie ... beiden zouden wat flets zijn in de onderste toeren; maar het is een comfortable gezinswagen inderdaad en geen strepentrekker of bochtenmachine ... comfort en dagelijkse bruikbaarheid zijn hier de keywords
                                    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                    Comment


                                    • #38
                                      flets in de onderste regionen??? Ikzelf heb de voorganger van het huidige 2 liter blok (in weze zijn ze hetzelfde) en daar komt het koppel toch royaal binnen vanaf 1750 rpm. Valt daaronder dan niets te rapen? Integendeel want ik rijd vaak bij constante snelheid aan 1200 rpm en een duw op het gaspedaal laat het toerental toch al snel oplopen en dat met een auto die 1.7 ton weegt. Iets wat ge trouwens met een automaat niet gaat voorhebben omdat die al gaat terugschakelen bij dergelijk laag toerental. De vernieuwde 2 liter heeft trouwens geen invallende pk curve meer bij de rode zone. Ik heb de 163pk variant getest in een RCZ en die ging even sterk door tot tegen de rode zone en gaf de indruk nog stevig door te willen gaan. De 1.6 heeft daar wel iets meer last van en in ons geval merk je dat de C4 picasso (dus het voorgaand model) toch geen lichtgewicht is. De 110pk variant valt ook dood na 3400 rpm, terwijl de nieuwe 115pk variant ook opnieuw doorgaat tot tegen het rood.
                                      Nu ja, als je gaat vergelijken met de X5 gaat ge natuurlijk teleurgesteld zijn. De koppelvrijgave in dat geval ligt een pak hoger dan de 2 liter motor, laat staan als ge vergelijkt met de 1.6. Dan kunnen die 2 motoren het nooit winnen van de X5.
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • #39
                                        Die moeten het ook niet "winnen" hoor flappy ... zoals eerder al geschreven zoek ik comfort in die wagen, zowel rijcomfort (ophanging, geluid), zitcomfort als een soepele vermogensvrijgave ... Ik hoef ook niet te vergelijken, want het volle vermogen van de X5 spreek ik eigenlijk heel zelden aan ... snel ergens tussen wippen wel ja ... maar ondanks zijn hogere koppel en vermogen, draagt die ook heel wat kilos extra en de grotere wieldiameter, de xdrive en de aerodynamica van een baksteen spelen ook een negative rol hierop.
                                        Trouwens diesel en redlinen zijn 2 zaken die op zich al niet 100% samengaan, laat staan in een familiewagen Zowieso blij te horen dat jij dat fletse dat ik een review las tegenspreekt.
                                        Mijn persoonlijke voorkeur gaat gevoelsmatig uit naar de 2.0 zoals eerder al geschreven, maar wie weet kan de 1.6 en de bak me overtuigen
                                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                        Comment


                                        • #40
                                          neen dat is waar dat je met een diesel niet gaat redlinen, maar het is fijn om te weten dat je het kan in bepaalde omstandigheden

                                          ik vrees wel dat de bak van de 1.6 je niet gaat overtuigen. Wist je trouwens dat de manuele bak van de 1.6 in de praktijk zuiniger is dan de ETC? De normcyclus bevoordeeld de ETC, maar de manuele bak gaat bij het stop en start gedeelte veel sneller zijn werk doen dan de ETC en daardoor zuiniger zijn.
                                          www.peugeotforum.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X