Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 118D (met m sportpakket) / audi A3 sportback / bmw 318

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bmw 118D (met m sportpakket) / audi A3 sportback / bmw 318

Hallo iedereen.

Ik ben momenteel de eigenaar van een bmw e81 met sportpakket. Een fijne sportieve auto.
    Nu wil de vriendin liever een wagen met iets meer deuren (beetje meer toekomstgericht)
    Aangezien ik best wel tevreden ben van mijn 1 reeks dacht ik me best een nieuwe 1 reeks aan te schaffen (ook met m pakket). Maar er zijn natuurlijk ook andere opties. Een 3 reeks die iets meer basic zou zijn moet ook wel lukken . Oftewel een nieuwe A3 sportshatch (2.0 TDI ).

Ik kan momenteel wel genieten van een fijne auto-rit en hoop in ieder geval dat bij mijn toekomstige wagen ook te kunnen doen.

Ik zoek dus een fijne sportieve Duitse wagen met een leuke uitstraling maar die ook wat toekomstgericht is.

Wat zijn de meningen hierover?

Als een 1 ruim genoeg is zou ik gewoon terug voor een 1 gaan , en anders een 3. Een Audi A3 is niet echt sportief te noemen qua rijgedrag.
    Als je niet al teveel kilometers doet is een benzine (116i , 136pk) trouwens best plezant en niet duurder dan een diesel.

Comment

ik heb nooit gesnapt waarom iemand in een 1 wil kruipen, laat staan er voor betalen. geef mijn dan maar de 318 of nog beter misschien de A3 sedan
      lets have some more member berries

Comment

Als je nu een 118d koopt, gaat je vriendin later dan niet klagen dat die wagen eigenlijk wat te klein is? Dan kan je beter de aankoop nog wat uitstellen en later een 320d kopen. Of een 328i. Een oude 118d vervangen door een nieuwe 118d, gewoon om twee extra deuren te hebben, lijkt mij niet zo'n superargument. Tenzij een vervanging zich echt opdringt natuurlijk.
        Ik rijd zelf een E87 120d (nieuw gekocht destijds). Moest ik die nu vervangen door een nieuwe, ik zou ook een Golf GTI in overweging nemen. Wel FWD natuurlijk, maar de Golf VI GTI was toch best een leuke wagen, vond ik. Ik twijfelde toen tussen die en mijn mazoutstoof met RWD. Feit is wel dat de GTI ook een perfect dagelijks bruikbare wagen is.
        Je kan ook altijd een testrit gaan doen natuurlijk. De nieuwe 1-reeks is een goeie wagen, maar ik ben niet echt overtuigd van de meerwaarde tegenover de E81/87. Hij lijkt meer op vrouwen afgestemd te zijn (lichter stuur en lichter schakelen). Vond ik persoonlijk een klein nadeel. Ik heb het liever iets steviger. Nu ja, bij de huidige 3-reeks zal het niet echt anders zijn, vermoed ik?
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
          ik heb nooit gesnapt waarom iemand in een 1 wil kruipen, laat staan er voor betalen. geef mijn dan maar de 318 of nog beter misschien de A3 sedan
          Waarom niet? Achteraan is niet superveel plaats, maar die was er in mijn Megane vroeger ook niet. Bedoeling is natuurlijk dat je rijdt met een wagen. Dan moet je toch al snel een paar argumenten pro de 1-reeks vinden. Voorts is hij kleiner en lichter dan een 3-reeks. Imo ook niet bepaald een nadeel.
          Is alleen ruimte van tel, dan kan je voor hetzelfde geld beter een Skoda Superb kopen, denk ik.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

Goh ja ik ben eigenlijk wel een hatchback-liefhebber. Daarmee dat ik al eerder naar de 1 neig. Maar de 3 reeks vind ik ook zeker een mooie wagen.
            De ruimte vond ik de nieuwe 1-reeks ook wel goed meevallen. Er is praktisch evenveel beenruimte vanachter als bij de 3-reeks. Hij is alleen een stuk minder breed.

Comment

Ik zou zelf toch de 3 verkiezen, ook al rijdt een 1 met dezelfde motor lichter en sportiever. Gewoon een kwestie van ruimte, comfort, ... toch een klasse hoger.
              VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

inderdaad bij de 3-reeks is er meer ruimte. Maar omdat ik bij de 1 reeks meer budget vrij heb kan ik daar zorgen voor meer comfort en opties. De 1 kan ik zo toch wat verder personaliseren.
                Ik wil gewoon niet het beeld scheppen dat ik een 1 zou kopen omdat een 3 buiten budget valt. Maar als ik voor de 1 kies is dat een bewuste keuze omdat ik dit een fijne, sportieve , compacte wagen vind ( met m-pakket toch).

Comment

Ik denk dat je eens beide configuraties naast elkaar moet zetten en dan de afweging maken of extra comfort & opties van de 1 opwegen tegen de voordelen van de 3. In mijn ervaring, hoe specifieker je het maakt, hoe beter je kan kiezen...
                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shapside13 Bekijk Berichten
                    inderdaad bij de 3-reeks is er meer ruimte. Maar omdat ik bij de 1 reeks meer budget vrij heb kan ik daar zorgen voor meer comfort en opties. De 1 kan ik zo toch wat verder personaliseren.
                    Ik wil gewoon niet het beeld scheppen dat ik een 1 zou kopen omdat een 3 buiten budget valt. Maar als ik voor de 1 kies is dat een bewuste keuze omdat ik dit een fijne, sportieve , compacte wagen vind ( met m-pakket toch).
                    118D met M-pakket.
                    truth is in the eye of the beholder

Comment

als het idee is meer deuren te hebben, en dus vermoedelijk miss meer mensen die mee rijden / kids / bagage zou ik ook niet voor een nieuwe 1 gaan maar of een iets minder aangeklede 3 of gewoon nog een beetje wachten tot de deuren echt nodig zijn, wat meer sparen en een 3 met M pakket kopen daarna (of gelijk wat je dan aanstaat van ruimte en je budget dan voorziet).
                      maar dat is persoonlijk.

Comment

Working...
                      X