Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 116I VS Mini Cooper Clubman

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW 116I VS Mini Cooper Clubman

    Sinds ik van mijn nieuwe werkgever een budget krijg ipv een firmawagen, heb ik besloten om te gaan voor een kleine tijdelijke wagen die ik nadien aan mijn vrouw kan geven ter vervanging van onze Mini Cooper van 2002.

    Momenteel heb ik 2 wagens op het oog;

    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt


    Met beide heb ik gereden en beide zijn fijn wagens en in orde voor deze prijs. De reden voor een benzine is dat mijn vrouw maar 5000 km per jaar maakt en het voor mijn nieuwe werkgever niet uitmaakt. De Mini vind ik persoonlijk mooier, maar de 1 serie is 'meer' wagen, beter uitgerust en rationeel gezien de beste keuze.

    Waar ik me wel zorgen om maak is dat je op internet heel wat dingen leest over problemen met de motor uit de 116I. Vooral problemen met bobeinen en bougies doordat deze op een te arm mengsel zou draaien wanneer stationair.

    Beide wagens komen wel met 1 jaar garantie, etc..

    Iemand die hier iets meer over kan zeggen?
    Wat zouden jullie kiezen.
    Last edited by ; 14/02/2014, 15:29.

  • #2
    Clubmanclubmanclubmanclubmanclubman
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #3
      de mini! das een echte vrouwenwagen en ook nog eens mooier dan die lelijke 1
      lets have some more member berries

      Comment


      • #4
        Laat die 1-serie maar staan

        Do not buy a <2009 116i! The old 1.6 engines (both 115 and 122hp) are crap.


        Just a bit useable power at the cost of a lot fuel (8-10l!)! The 2009+ model (2.0 122hp) is noticably better, but probably to new for your choice. The 18i (-07 129hp or 07- 143hp) is somewhat better, but still a thirsty thing, as are all E87 petrols. They also like to eat ignition coils in medium numbers (all 4-cyl petrols), some need a new chain tensioner after some miles (roughly 100k). Newer models (facelift, 2007+) have all that noticably less often as bmw changed a few bits and pieces and suppliers.
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

        Comment

        Working...
        X