Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi of Peugeot?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
    Simpel: Als je een deftige familiewagen met ruimte wil die betrouwbaar is, een zachte ophanging heeft en toch een uitstekende wegligging... Peugeot any time.

Als imago belangrijk is en je kan met dat van een **** leven, je hebt geen probleem met de wegligging van een rolschaats en het comfort van een kruiwagen en je wil lid blijven van dit forum... dan dringt een Audi (of beter nog, een BMW 316d !) zich op.

Gene dank
    Wel dat is nu eens echt goed omschreven! Om dezelfde reden zou ik sowieso kiezen voor de Peugeot, en ja ik zou me gemakkelijk een imagoslee kunnen pemiteren, maar over mijn lijk. Een auto kopen om te stoefen, hoe zielig kan het ook maar zijn.....

Comment

Enig idee hoe lang er nog met deze wagens zal moeten gereden worden en hoe de car policy in zijn werk gaat? Afschrijvingen, leasing,..
      Zelf zou ik voor de Audi kiezen, kans is groot dat een volgende auto sowieso meer een ruimtewonder is, dan heb je toch nog voor een tijdje met een - in mijn ogen althans - meer dynamische auto gereden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
        Wel dat is nu eens echt goed omschreven! Om dezelfde reden zou ik sowieso kiezen voor de Peugeot, en ja ik zou me gemakkelijk een imagoslee kunnen pemiteren, maar over mijn lijk. Een auto kopen om te stoefen, hoe zielig kan het ook maar zijn.....
        Lol, alsof een Audi A4 een imagoslee zou zijn...

Comment

euhm... voor veel mensen wel ja, net zoals een 3 serie van bmw. Waarom zouden die anders zo populair zijn op de leasemarkt?
          En ik zal het nogmaals zeggen want ik heb met beide gereden: de A4 is helemaal geen dynamische wagen. Perfect dat wel, maar je voelt dus echt gewoon niets van wat de auto aan het doen is. En dat gevoel staat haaks tov een auto die echt dynamisch is, maw waar de auto feedback kan geven aan de bestuurder.
          www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            euhm... voor veel mensen wel ja, net zoals een 3 serie van bmw. Waarom zouden die anders zo populair zijn op de leasemarkt?
            En ik zal het nogmaals zeggen want ik heb met beide gereden: de A4 is helemaal geen dynamische wagen. Perfect dat wel, maar je voelt dus echt gewoon niets van wat de auto aan het doen is. En dat gevoel staat haaks tov een auto die echt dynamisch is, maw waar de auto feedback kan geven aan de bestuurder.
            Maar als je hiermee bedoeld dat zo'n 5008 dynamischer zal zijn dan geloof ik niet dat je al met eentje hebt gereden. Ik blijf er wel bij ondanks ik al jaren met Audi rij, met 2 klein kinderen zou ik zeker en vast de 5008 kiezen. Tot over een klein jaar had ik een A4 en als ik de maxicosi met onze kleinste op de achterbank had staan kon m'n zetel eigenlijk niet ver genoeg naar achter om toch goed te zitten. Ik heb die A4 altijd een leuke wagen gevonden ( mede ook door de aangename 2.7 V6 motor ) maar een ruime/praktische wagen kan ik dat niet noemen.
            Mocht ik de TS zijn en je kan enkel kiezen tussen die twee dan weet ik het wel, ondanks dat je het op vlak van afwerking, rijgeluiden enz toch zal moeten inbinden maar ik zou er toch kunnen mee leven om zolang er buggy's mee moeten met zo'n 5008 te rijden.
            Dat een 3 reeks , A4 populair zijn op de leasemarkt heeft ook veel te maken met de leasevoorwaarden, die zijn gewoon beter dan andere merken, ik ken er voldoende die jaren met bvb een VW Sharan lease firmawagen hebben gereden en die nu noodgedwongen in een BMW 3 reeks geduwd worden, tegen hun zin hoor.
            Last edited by Audidriver; 25/02/2014, 16:55.

Comment

ik shrijf nergens dat een 5008 dynamisch is, maar het stuurgevoel is wel communicatiever dan bij een a4 waar alles maar dan ook alles wordt weggefilterd. Maw een dood stuurgevoel. En ge kunt denken van mij wat ge wilt, maar ik laat geen enkele kans liggen om met een andere auto te rijden. Als ik hier iets schrijf over een auto is omdat ik ermee gereden heb. De skoda octavia van mijn schoonzuster kamt trouwens met hetzelfde probleem: rijd perfect je voelt niets, maar dan ook niets. Dat zal voor de meeste chauffeurs zalig rijden zijn, voor mij is het een afknapper van jewelste. Ik rijd nog 100 keer liever in mijn rammelkar van bijna 30 jaar oud dan in een steriel product wat de a4 dus wel is.
              www.peugeotforum.be

Comment

Wij hebben een a4 avant en een touran. 2 de kleine is voor binnen 2 maand. De a4 wordt hier gewoon niet gebruikt als we moeten kiezen. De reden? De kwaliteiten, die er zeker zijn, wegen blijkbaar nooit op tegenover het gemak van de mpv.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Sinds ik zelf het genot had van ooit 4 jaar met een Espace te rijden als leaser ben ik ook onvoorwaardelijke fan van het concept.
                  Mijn kids zijn ondertussen groot, dus het dringt zich niet meer zo op, maar mijn volgende leaser zou toch weer's best een monovolume kunnen worden.
                  't Is gewoon een ander rij gevoel. Voor mij in deze dus ook de 5008

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                    Lol, alsof een Audi A4 een imagoslee zou zijn...
                    Hangt er een audi badge op?
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Echt zielig om lezen soms
                      Is ruimte zeer belangrijk, ga dan voor de 5008, een A4 is zeker geen " ruime " wagen
                      Uit eigen ervaring met mijn vorige Audi's, weet ik dat zelfs na 400.000 km na 4 jaar ik geen piepje of kraakje kon waarnemen in het interieur.
                      De zetels nog als nieuw waren en ook de lak in prima staat is.
                      Vergeef het me wanneer ik dus opnieuw voor een Audi kies.
                      Het "imago" zal mij worst wezen.
                      Je vind lullen in Toyota's, BMW's, Meredessen, Mini's etc..etc....dat is zeker geen alleenrecht van Audi
                      Er zijn er die wagen X comfortabel vinden en andere vinden dat dan weer niet.
                      Maar beweren dat een Audi een slechte wegligging heeft en geen comfort, is cafe praat.
                      Zijn er beter, jazeker, maar er zijn er meer slechtere.
                      Ben ik een badge lover....als skoda een V6 diesel met automaat had aangeboden was de kans groot dat ik voor de superb was gegaan,
                      dus ook die badge kan mij weinig schelen.
                      Ik kan alleen met veel overtuiging zeggen dat mijn huidige A4 V6 multitronic reeds 200.000km zalig, stil, comfortabel, snel en zuinig rijdt.
                      En dat alles nog perfect werkt zoals op dag 1

Comment

Working...
                      X