Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2011 F10 520dA M-Pack of 2014 F30 320dA M-Pack

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 2011 F10 520dA M-Pack of 2014 F30 320dA M-Pack

    Sinds mei 2011 ben ik in het bezit van:


    -F10 520dA met 8-trapsportautomaat en flippers
    -M-Sportpakket.
    -Business Line met Navi Pro, PDC


    Ben zeer tevreden over de wagen en nu deze zijn einde lease nadert in mei weet ik niet goed wat te doen. Nadeel is dat de VAA blijft steken op 3300EUR, ook na zijn 5 jaar, dus deze blijft me 1650EUR elk jaar aan extra personenbelasting kosten. Beetje zot eigelijk, als ik dat 10jaar doe, kost me dit 6500eur extra aan belastingen tov een nieuwe F30 bv.
    Terug een F30 (had ervoor een E90) is dus een optie. Dat duwtje in de rug mis ik wel bij een F10. E90 had dit wel, F30 zal het ook wel zo zijn bij een 20d motor.


    Optie 1:
    Overkopen na leasing. Auto heeft nu 80000km en kan dus nog wel een tijdje mee. Indien ik dit doe, wel bij laten chippen op voorwaarde dat het kan zonder box. Kan naar 220PK-440NM normaal gezien dan. Ik hou wel van het comfort van de 5.

    Optie 2:
    Nieuwe F30 320dA Mpack/ComfortPack+/BusinessLine leasen. De 3 geeft me meer een GO-Kart gevoel tov de 5 boot . VAA zakt naar 2000eur na 5 jaar ipv 3300eur voor de 5.

    Wat zouden jullie doen?
    Last edited by B1199S; 26/02/2014, 17:58.

  • #2
    Ik lees tussen de lijnen dat je wel zin hebt in iets nieuws (begrijp ik perfect ) en je zoekt een financiële verantwoording om voor optie 2 te gaan. Je schrijft er de restwaarde niet bij maar indien deze laag is kun je 2 keer profiteren.

    Een F10 kan nog altijd niet OBD getuned worden volgens mij, enkel externe 'box' (of het zou recent gewijzigd moeten zijn)
    2.0 JTDm

    Comment


    • #3
      De huidge 5 is nog steeds een zeer knappe verschijning. De 5 blijft voor mij qua looks nog steeds hoger gepositioneerd dan de 3, en dan bedoel ik vooral het interieur/dashboard. Het rijpleizer is ook anders. Een 5 is comfortabeler en zal als 520d door z'n gewicht ook minder prestaties leveren.
      Als je de meerwaarde van het hogere comfort niet kan waarderen, en het minder mooie interieur van de 3 je niet stoort, dan zou ik voor een nieuwe 3 gaan. In het andere geval zou ik met de 5 blijven rijden.
      OO 00 OO

      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

      Comment


      • #4
        Ondertussen reeds 3m en 5000km verder met de F30. Het voelde als thuiskomen, met automaat en 184pk toch zoveel leuker dan de 5. In begin wel het gevoel dat ik in een blikken doosje stapte, 5 voelt echt zo anders aan. Is zo comfortabel. Tot ik even een 116d meekreeg. De 3 is ingereden nu, in sport met pook in S schokt hij tss het snel schakelen, best leuke feature.

        Comment

        Working...
        X