Mededeling

Collapse
No announcement yet.

335i of active hybrid 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
    Ik snap de keus van een automaat he Andy, Maar of ge nu met die handbak u “tijden” haalt, of “consistenter” optrekt… Met +300 pk op de openbare weg zijn die 0.1 sec irrelevant.
    Een automaat geeft gewoon meer comfort en ne “stick” meer “driver involvement”.

    Los daarvan zou ik wegblijven van die hybride. Ik heb er niet mee gereden dus ik kan geen uitspraken doen of vergelijken met mijn 335i. Dat zal, gok ik , wel dik snor zitten. Maar naar herstelling en techologie kennis toe ben je zeeer beperkt.
    Een 335i breng je bij manier van spreken naar de garage van uw keuze, en de prijzen blijven “normaal”. Bij die AH zit je vast aan de officiele punten. En liggen de kosten volgens mij een pak hoger. Ook heeft de technologie zich totaal nog niet bewezen op lange termijn, en ik vraag mij nog steeds af of deze wel uberhaubt zal doorbreken. In mijn ogen blijft het nog steeds een gimmick.
    Een nieuwe 335i met N55 motor is “bewezen” technologie. Alle ziektes van het N54 blok ( het mijne :p ) zijn er zo goed als uit. Ik vind het voor zo een patser te zijn relatief zuinig. Op mijn wintertrip naar Oostenrijk zat ik op ong 9 liter gemiddeld.
    Het nieuwere N55 blok zou dan ook nog eens een ietsiepietsie zuiniger moeten zijn tov het N54 blok omwille van zijn twinscroll turbo setup ( N54 = Bi turbo)
    Het blok trekt als een beer vanuit lage toeren, Ik rijd heel het stad rond in 4e als het moet. Het loopt wel niet zo lang door als een atmo blok. Die 7000 toeren aanduiding op een 335i is voor de sier, want je schakelt bij een 335i op 6000. Das een nadeel van die automaten , staan ze niet in manueel dan gaan ze steevast tot 7000. (mierenneuken ik weet het :p )
    Ondanks de enkele problemen die ik al gehad heb, (vanos solenoids en nu vrijdag 6 nieuwe injectoren) blijf ik verliefd op het blok. Het combineerd dagdagelijkse bruikbaarheid ( koppel) met genoeg “sportief” vermogen om het dikker materiaal knap lastig te maken.
    Nu persoonlijk mis ik wel het M-Pack in uw config, het maakt de F30 gewoon veel knapper. Nu dat is geur en kleur en daar kan je niet over twisten. Ook is een Mpack relatief duur voor wat visuele opsmuk.
    Wat ik wel echt mis in uw config is sportophanging. Je zit met een potent blok dat zonder verpinken 240+ aantikt. Mijn ervaring is dat een 335i (E9X en F3x) zonder mtec of sport ophanging enorm deint bij hogere snelheden en zweverig wordt. Ook bij tragere acties vind ik er veel te veel bodyroll inzitten.
    Je wilt een wagen die wat sportief rijdt, vergeet dan niet dat een wagen meer is dan een motor alleen…

    Soit das mijn kort betoog

    Ha ja, nog een ding : tot op heden is een N55 motor niet te chippen , moest dat belangrijk zijn :p

    Hehe, helaba Bartje, lang geleden.

    De automaat is alvast niet om de "tijden" te halen, gewoon omdat ik het geweldig schakelen vind. Swat.
    Van active hybrid ben ik al zeker dat ik deze niet ga nemen en naar een "gewone" 335i zal gaan.
    Ik vertrouw idd de technologie nog niet in die hybride.

    Verder ben ik er idd nog ni uit of in met of zonder m pakket ga nemen. Het probleem is, dat de wegen er hier in Brecht niet geweldig bijliggen, nog veel zandweggen en boeren weggetjes, dus ik weet niet op een m-pakket dan aangeraden is. Dus zou ik bij mijn kondig nog een sportophanging pakken en dan zit ik eigenlijk aan de prijs van een m-pakket. Mor swat ik moet niet morgen bestellen, dus heb nog even tijd

    Ik ga eerst wat proefritten aanvragen
    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


    2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

    Comment


    • #82
      Ik woon in Steenhuffel midden in de velden.. En ik vind de Mtech ophanging te zacht... Wetende dat de F30 nog zachter is afgeveerd, zou ik daar zeker niet van wakker liggen.
      Ik ga sowieso een betere veringset monteren onder mijn 335i ( KW / Bilstein etc) . Een iets stuggere ophanging is echt een must vind ik. De standaard ophanging is veel te veel op comfort gericht imho...

      Dat van die automaat sloeg eigenlijk eerder op die reacties van andere leden

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
        Ik woon in Steenhuffel midden in de velden.. En ik vind de Mtech ophanging te zacht... Wetende dat de F30 nog zachter is afgeveerd, zou ik daar zeker niet van wakker liggen.
        Ik ga sowieso een betere veringset monteren onder mijn 335i ( KW / Bilstein etc) . Een iets stuggere ophanging is echt een must vind ik. De standaard ophanging is veel te veel op comfort gericht imho...

        Dat van die automaat sloeg eigenlijk eerder op die reacties van andere leden
        Haha ok, ik ben ook nog wa aan het twijfelen met de 4GC, maar die komt pas in juni bij den dealer, en om hem nu zo te bestellen zonder deftig te bekijken, da durf ik niet goed.
        We hebben hem op het autosalon gezien, maar dat viel tegen, ik denk dat het gewoon een slechte config was..
        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


        2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

        Comment


        • #84
          Persoonlijk vind ik de nieuwe 3 al 'te groot' tov de E9X. de 4 GC is nog groter. En grootte dat voel je.. Dat fnuikt imho het rijplezier. Los van de motorisatie, reed ik liever met mijn 120d, omdat die kleiner en speelser is/was. Maar gezinstechnisch gezien was dat geen optie
          Ook dat GC concept ontgaat me. Maar voor de Iphone hipsters is het wel cool natuurlijk

          Comment


          • #85
            Neem dan de M adaptieve ophanging. Kan je nog kiezen tss comfort en hard(er).

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
              Neem dan de M adaptieve ophanging. Kan je nog kiezen tss comfort en hard(er).

              Dan zijn we al over 1100 euro extra bezig weeral he Het zit hem allemaal in de kleine dingen ik weet het, maar 200 euro hier, 1200 daar, 355 euro ginder en voor je het weet zit zo een 335i touring dik over de 60k

              En voor iets dat ik misscien niet ga nodig hebben.. Heb jij de m ophanging?
              2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
              2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
              2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


              2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
              2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
              2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                Dan zijn we al over 1100 euro extra bezig weeral he Het zit hem allemaal in de kleine dingen ik weet het, maar 200 euro hier, 1200 daar, 355 euro ginder en voor je het weet zit zo een 335i touring dik over de 60k

                En voor iets dat ik misscien niet ga nodig hebben.. Heb jij de m ophanging?
                Ik heb een M pakket en dan kost de adaptieve M ophanging rond de 700 euro (ongeveer) extra.

                In comfort is hij vrij comfortabel (logisch) en in sport voel je em binnen enkele seconden harder afgeveerd worden.

                In jouw geval moet je bij een 335i wel minimaal de M ophanging nemen. Je zal merken dat hij met een normale ophanging best wel wat gaat overhangen in de bochten. Het is nu eenmaal een zware wagen (1600kg dacht ik). Met de adaptieve ophanging voel je het verschil heel duidelijk. Als ik even wil knallen, zet ik om die reden altijd in sport.

                Je hebt idd gelijk dat het snel oploopt. Wou ook nog graag wat opties meer, maar ja het was al duur genoeg.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Ik heb een M pakket en dan kost de adaptieve M ophanging rond de 700 euro (ongeveer) extra.

                  In comfort is hij vrij comfortabel (logisch) en in sport voel je em binnen enkele seconden harder afgeveerd worden.

                  In jouw geval moet je bij een 335i wel minimaal de M ophanging nemen. Je zal merken dat hij met een normale ophanging best wel wat gaat overhangen in de bochten. Het is nu eenmaal een zware wagen (1600kg dacht ik). Met de adaptieve ophanging voel je het verschil heel duidelijk. Als ik even wil knallen, zet ik om die reden altijd in sport.

                  Je hebt idd gelijk dat het snel oploopt. Wou ook nog graag wat opties meer, maar ja het was al duur genoeg.
                  De m ophanging zou 400 euro extra zijn, dat zou het nu niet maken uiteraard. Maar rijdt hij dan niet altijd wat te hard?
                  2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                  2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                  2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                  2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                  2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                  2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                    De m ophanging zou 400 euro extra zijn, dat zou het nu niet maken uiteraard. Maar rijdt hij dan niet altijd wat te hard?
                    Mmmm nogal persoonlijk. Als je een tijd in comfort hebt gereden en je schakelt dan over naar sport dan voelt het, op minder goede wegen, wel vrij hard aan.

                    Als je dan een tijdlang zo rondrijdt, dan valt het al bij al mee. Heb de 19inch M403 velgen en zelfs dan is het ok.

                    Het geeft wel een veel directer gevoel aan de wagen. Gaat amper nog overhellen etc. Iets wat je bij een sportieve 335i wel kan appreciëren.

                    De testwagen in Bornem (de F31 330d) staat dan nog eens op die 20inch porno jetsers en dat was me wel te hard.

                    Ik denk zelfs dat een F31 standaard iets harder afgeveerd staat.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                      No offense, maar vind de GT's van BMW, bij de lelijkste auto's die er momenteel rondrijden, proportioneel kloppen die gewoon niet.

                      Het is of een F31 of een 4GC
                      heb me vergist met de gc... Oops. Ik bedoelde dus gc.

                      Comment


                      • #91
                        De M3 van PPE stond verleden maand te koop anders ... mss nu nog ?

                        Unique ///M3 E90 for sale !!

                        For sale !!

                        ///M3 E90 Sedan

                        25.000 kms !!

                        07/2010

                        Spacegrau
                        Black leather / Alcantara
                        DKG gearbox
                        Competition pack
                        EDC
                        Navi pro + DVD unlock

                        BMW Performance seats
                        Modified rear seats to match the front ones
                        Carbon inserts dashboard & doors
                        Ultra white angel eyes
                        BMW Hi Fi soud system with subwoofers under front seats

                        Carbon mirrors caps
                        Carbon front splitters
                        Carbon boot spoiler ( big version )
                        BMW Performance black kidneys
                        Black BMW ///M3 GTS side grills

                        Carbon airbox (new: 2100 € ) + BMC filter
                        Akrapoviç evolution exhaust ( new : 5285 € )
                        Brembo big brake kit ( 380 mm Front 6 pots , rear 4 pots new :5800 € )
                        PPE mapping 445 Hp

                        Price : 49.500 € ( VAT car )

                        Do not hesitate to share !!

                        Stef@power-plus.be or +32 (0) 2 343 51 24


                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                        Comment


                        • #92
                          Mooie mods......

                          Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                          Comment


                          • #93
                            Geraak je nog door de keuring met die big brake kit?

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                              Geraak je nog door de keuring met die big brake kit?
                              toen ik laatst in de keuring was vroeg ik of ik door de keuring zou raken indien ik een brake kit van een C63 op de C200 zou plaatsen en ze zeiden dat dat mag dus ja zeker?
                              lets have some more member berries

                              Comment


                              • #95
                                De ondernemingsraad heeft weer wat toegevingen gedaan thuis.

                                Voorlopige config is aangepast naar het volgende :

                                F31 335i touring met sportautomaat

                                M-pakket in estoril blau
                                optionele 19'' (gaat dit niet te hard rijden? Vind de 18'' echt niet mooi van het m pakket)

                                Zwart leder interieur
                                Comfort pack plus met extra PDC voorraan.
                                Buisinesspack met navi pro en uitgebreide bleutooth

                                Extra opties
                                Verwarmde zetels vooraan
                                Verdonkerde ruiten achteraan.
                                Xenons
                                elektrische spiegels (inklapbaar)



                                En dan blijft de vraag, berline of touring

                                Had deze deze ook nog zien staan. Maar da rood leder is volgens mij afschuwelijk in het echt, ni?
                                En hij is 2 jaar oud... één van de eerste F30 's denk ik, misschien wat kinderziektes?

                                Wel nog 2 jaar garantie en wagen zou van financiel services komen, dus waarschijnlijk iemand die niet meer betaalde ouzo zeker? Of ingewisseld heeft?
                                AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
                                Last edited by Vlammembaareg; 06/03/2014, 11:48.
                                2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                                2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                                Comment


                                • #96
                                  berline! 1000x mooier dan de touring
                                  lets have some more member berries

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                    berline! 1000x mooier dan de touring
                                    Da's smaak hé, ik vind persoonlijk de Touring mooier (terwijl dat bij de meeste andere of oudere modellen anders is/was)

                                    Voordeel van de F31 Touring vind ik persoonlijk de (standaard) automatische achterklep en iets makkelijkere instap achterin. En uiteraard de klassieke voordelen zoals makkelijker grotere bagage kunnen meenemen.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
                                      Da's smaak hé, ik vind persoonlijk de Touring mooier (terwijl dat bij de meeste andere of oudere modellen anders is/was)

                                      Voordeel van de F31 Touring vind ik persoonlijk de (standaard) automatische achterklep en iets makkelijkere instap achterin. En uiteraard de klassieke voordelen zoals makkelijker grotere bagage kunnen meenemen.

                                      Mja dat vind ik ook, plus we hebben 2 kindjes (6 en 4) dus misschien ook makkelijker, alhoewel we wel van plan zijn om, als mijn vrouw haar wagen gaat vervangen worden (binnen een jaar of 5) om voor haar een touring te kopen.

                                      Ik vind de berline sportiever, maar de touring straalt meer klasse uit vind ik. Plus een 335i touring in estoril blau, hoeveel rijden er in belgië zo rond?
                                      2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                      2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                      2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                                      2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                      2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                      2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                                      Comment


                                      • #99
                                        De touring is even mooi. Helaas was m'n budget op

                                        Ik voel amper verschil met de 18 en 19inch. De 19inch heeft nog een wang van 30-35 hoog.

                                        Neem de 19. De 18 lijkt te klein.



                                        En hier m'n 18inch winterbanden

                                        Comment


                                        • Maar jij hebt wel de adaptieve ophanging?
                                          2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                          2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                          2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                                          2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                          2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                          2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                                          Comment

                                          Working...
                                          X