Ik ben vandaag eens gaan rijden met een active hybrid 3 en dat is me enorm goed meegevallen.
Ik heb er een interessante gevonden in directie, met alle toeters en bellen. Een gewone 335i vind ik echter niet in mijn gading dus deze zou dan nieuw worden, met het gevolg dat deze een dikke 10000 euro duurder uitkomt dan de active hybrid.
Waar ik vooral een beetje mee zit is het batterijen en elektronica verhaal. Zijn deze wagens wel gemaakt voor de particuliere markt? Of toch eerder voor de lease markt, waar onderdelen vervangen ed minder van belang zijn.
Wat zouden jullie doen, als je één van 2 moest kiezen om minstens 10 jaar mee te rijden?
Ik dacht dat de "oudere" priussen het ook nog steeds zonder probleem doen, enkel zal de batterij ondersteuning met de jaren iets verminderen, maar toch.
Het interessantste aan de active vind ik de aankoopprijs dat veel lager ligt en bijna full option, belachelijk lage biv (180 euro), maar negatief misschien de batterijen?
De gewone 335i heeft als voordeel misschien betrouwbaarder door de jaren en geen zorgen over batterijen.
Nadeel is de forse nieuwprijs en misschien iets meer vebruik, alhoewel dat in de praktijk wel zal meevallen tov de active.
Ik doe max 12500 km per jaar en het meerendeel zijn afstanden van minder dan 10 km
Bedenkingen? Alvast bedankt
Ik heb er een interessante gevonden in directie, met alle toeters en bellen. Een gewone 335i vind ik echter niet in mijn gading dus deze zou dan nieuw worden, met het gevolg dat deze een dikke 10000 euro duurder uitkomt dan de active hybrid.
Waar ik vooral een beetje mee zit is het batterijen en elektronica verhaal. Zijn deze wagens wel gemaakt voor de particuliere markt? Of toch eerder voor de lease markt, waar onderdelen vervangen ed minder van belang zijn.
Wat zouden jullie doen, als je één van 2 moest kiezen om minstens 10 jaar mee te rijden?
Ik dacht dat de "oudere" priussen het ook nog steeds zonder probleem doen, enkel zal de batterij ondersteuning met de jaren iets verminderen, maar toch.
Het interessantste aan de active vind ik de aankoopprijs dat veel lager ligt en bijna full option, belachelijk lage biv (180 euro), maar negatief misschien de batterijen?
De gewone 335i heeft als voordeel misschien betrouwbaarder door de jaren en geen zorgen over batterijen.
Nadeel is de forse nieuwprijs en misschien iets meer vebruik, alhoewel dat in de praktijk wel zal meevallen tov de active.
Ik doe max 12500 km per jaar en het meerendeel zijn afstanden van minder dan 10 km
Bedenkingen? Alvast bedankt
Comment