Mededeling

Collapse
No announcement yet.

335i of active hybrid 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 335i of active hybrid 3

    Ik ben vandaag eens gaan rijden met een active hybrid 3 en dat is me enorm goed meegevallen.

    Ik heb er een interessante gevonden in directie, met alle toeters en bellen. Een gewone 335i vind ik echter niet in mijn gading dus deze zou dan nieuw worden, met het gevolg dat deze een dikke 10000 euro duurder uitkomt dan de active hybrid.

    Waar ik vooral een beetje mee zit is het batterijen en elektronica verhaal. Zijn deze wagens wel gemaakt voor de particuliere markt? Of toch eerder voor de lease markt, waar onderdelen vervangen ed minder van belang zijn.

    Wat zouden jullie doen, als je één van 2 moest kiezen om minstens 10 jaar mee te rijden?
    Ik dacht dat de "oudere" priussen het ook nog steeds zonder probleem doen, enkel zal de batterij ondersteuning met de jaren iets verminderen, maar toch.

    Het interessantste aan de active vind ik de aankoopprijs dat veel lager ligt en bijna full option, belachelijk lage biv (180 euro), maar negatief misschien de batterijen?

    De gewone 335i heeft als voordeel misschien betrouwbaarder door de jaren en geen zorgen over batterijen.
    Nadeel is de forse nieuwprijs en misschien iets meer vebruik, alhoewel dat in de praktijk wel zal meevallen tov de active.

    Ik doe max 12500 km per jaar en het meerendeel zijn afstanden van minder dan 10 km

    Bedenkingen? Alvast bedankt
    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


    2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

  • #2
    Zou voor de AH3 gaan. Goedkoper, zuiniger, sneller...

    Gaat het om deze? http://nl.autoscout24.be/Details.asp...4&asrc=st|s,sr

    Wees dan maar snel of ik ben er mee weg .
    Je mag altijd mijn 316i overnemen

    Comment


    • #3
      Interessante vraag, ik zou het zelf niet onmiddelijk weten. Heb je ze beiden al kunnen testen? In theorie klinkt dat wel goed, zo'n elektromotor naast de twinturbo. Kan je daar echt volledige elektrisch mee rijden in stadsverkeer? Dat zou voor mij een pluspunt zijn. Ik lees daar ook iets over een boost functie tot 340 pk met die elektromotor erbij, voel je dat?

      Het zijn wel weer dingen die kunnen kapotgaan zoals je zelf zegt, en ik vermoed dat de hybride ook een stuk zwaarder is. Is ook wel 5000 euro duurder nieuw. Die advertentie hierboven is wel erg scherp geprijsd dan.
      Last edited by Titleist; 28/02/2014, 12:43.

      Comment


      • #4
        Ik zou resoluut voor de 335i gaan. Heb al genoeg reviews gelezen waarbij het verbruik zelfs niet veel verschilt, en de prijs bijlange niet te rechtvaardigen is.
        En ik veronderstel ook dat je voor zo'n zware motor gaat om fun mee te hebben? Voor mij persoonlijk zou dat al een reden zijn om niet voor de hybrid te gaan, die weegt maar liefst 150 kg meer dan de 335i.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          Zou voor de AH3 gaan. Goedkoper, zuiniger, sneller...

          Gaat het om deze? http://nl.autoscout24.be/Details.asp...4&asrc=st|s,sr

          Wees dan maar snel of ik ben er mee weg .
          Je mag altijd mijn 316i overnemen
          Dat is em
          2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
          2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
          2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


          2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
          2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
          2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
            Interessante vraag, ik zou het zelf niet onmiddelijk weten. Heb je ze beiden al kunnen testen? In theorie klinkt dat wel goed, zo'n elektromotor naast de twinturbo. Kan je daar echt volledige elektrisch mee rijden in stadsverkeer? Dat zou voor mij een pluspunt zijn. Ik lees daar ook iets over een boost functie tot 340 pk met die elektromotor erbij, voel je dat?

            Het zijn wel weer dingen die kunnen kapotgaan zoals je zelf zegt, en ik vermoed dat de hybride ook een stuk zwaarder is. Is ook wel 5000 euro duurder nieuw. Die advertentie hierboven is wel erg scherp geprijsd dan.


            Nee, ik heb enkel de 335iH kunnen testen. De prijs wordt teniet gedaan door de dikke 10000 euro verschil in aankoop dat de active goedkoper is in aankoop en 500 euro in BIV. Misschien dat er in de toekomst ook nog iets veranderd aan de rijtaks, waardoor de active ook daar interessanter wordt.

            Je kan idd volledig elektrisch rijden, tot 75 km/h en max 4 km.

            Ik heb nog niet met een "gewone" 335i kunnen rijden, maar kan u vertellen dat zo een active een deftige boost heeft
            2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
            2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
            2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


            2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
            2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
            2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

            Comment


            • #7
              Komende van een Scenic 1.5 diesel zal het wat je ook kiest in elk geval een serieuze vooruitgang zijn

              Da's wel een immense korting op een wagen van 1j. oud (wss. een demo?). Ik denk dat ze deze aan de nieuwprijs aan de straatstenen niet kwijt raken. Nog nooit ene zien rijden nu ik erover nadenk.
              2.0 JTDm

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                Ik zou resoluut voor de 335i gaan. Heb al genoeg reviews gelezen waarbij het verbruik zelfs niet veel verschilt, en de prijs bijlange niet te rechtvaardigen is.
                En ik veronderstel ook dat je voor zo'n zware motor gaat om fun mee te hebben? Voor mij persoonlijk zou dat al een reden zijn om niet voor de hybrid te gaan, die weegt maar liefst 150 kg meer dan de 335i.

                Ik had idd ook vrij snel door tijdens het rijden dat het reeele verbruik zo goed als niets scheelde tov een 335i. Maar er is hier in dit geval geen sprake van een meerprijs, in tegendeel.

                De 135 kg die hij meer weegt, was niet echt te voelen imo. (Ik heb reeds met een f30 316d gereden en dat scheelt natuurlijk wel, maar de power maakt dat goed )


                Het gaat bij mij vooral over de betrouwbaarheid op lange baan. Als er aan zo iets kosten zijn binnen een jaar of 6 a 7, wat gaat zoiets kosten.
                Want als je er mee rijdt dan voel je toch dat dit één en al high tech is. coasten, elektrisch rijden, boost functie, het wisselt elkaar vliegensvlug af, maar of dat allemaal binnen 10 jaar nog naar behoren gaat werken....

                Van de active hybrid 3 vind ik niet zo veel reviews van gebruikers. Enkel van de 7 en de5 en die zijn niet altijd even lovend aangaande de hybride technologie en kosten op de lange baan
                2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                  Komende van een Scenic 1.5 diesel zal het wat je ook kiest in elk geval een serieuze vooruitgang zijn

                  Da's wel een immense korting op een wagen van 1j. oud (wss. een demo?). Ik denk dat ze deze aan de nieuwprijs aan de straatstenen niet kwijt raken. Nog nooit ene zien rijden nu ik erover nadenk.

                  Hahaha, dat klopt Haddock, maar pas op mijn vrouw heeft nog een 116d raket staan hahaha

                  Ik heb een filmpje van de acceleratie gemaakt gisteren zal proberen dat er vant weekend ens op te zetten.

                  De aankoop prijs is idd interessant tov een nieuwe 335i

                  Idd een Demo, dus daar is natuurlijk wel 15000 mee geragt
                  2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                  2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                  2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                  2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                  2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                  2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                  Comment


                  • #10
                    Louter hypothetisch: als de batterij en aansturing naar de knoppen zou gaan, kan je dan geen zekering/functie uitschakelen zodat je gewoon 335i - zonder H - rijdt?

                    Comment


                    • #11
                      Ik vind dat je zo'n AH koopt om zuinig mee te rijden (logisch, hoewel dat zelfs een twijfelachtige reden is), maar je koopt die vooral om een 'groen statement' mee te maken.
                      En zoals je zegt, de betrouwbaarheid weet je ook niet van dat systeem...

                      Maar wat heeft eigenlijk prioriteit voor jou? Fun, of een deftig verbruik, of...
                      Als het voor de fun is zou ik voor €40.000 wel een andere BMW kopen.

                      Het is niet omdat je nu uw zin niet vind bij de gewone 335i's, dat je daarom de AH zou moeten nemen

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
                        Louter hypothetisch: als de batterij en aansturing naar de knoppen zou gaan, kan je dan geen zekering/functie uitschakelen zodat je gewoon 335i - zonder H - rijdt?
                        Haha, dat zou het zijn
                        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                        2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                          Ik vind dat je zo'n AH koopt om zuinig mee te rijden (logisch, hoewel dat zelfs een twijfelachtige reden is), maar je koopt die vooral om een 'groen statement' mee te maken.
                          En zoals je zegt, de betrouwbaarheid weet je ook niet van dat systeem...

                          Maar wat heeft eigenlijk prioriteit voor jou? Fun, of een deftig verbruik, of...
                          Als het voor de fun is zou ik voor €40.000 wel een andere BMW kopen.

                          Het is niet omdat je nu uw zin niet vind bij de gewone 335i's, dat je daarom de AH zou moeten nemen
                          Prioriteit is absoluut fun, maar hij moet ook praktisch zijn, dus geen coupe ofzo. Hij moet de scenic vervangen, dus er moet 4 man comfortabel in geraken.

                          Vorige modellen spreken mij niet zo aan( Lees: dat krijg ik aan de ondernemingsraad thuis niet verkocht!). Prioriteit is dat dit als tweede auto zolang mogelijk meegaat en veel fun biedt
                          Last edited by Vlammembaareg; 28/02/2014, 13:28.
                          2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                          2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                          2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                          2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                          2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                          2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                          Comment


                          • #14
                            Als je de wagen lang wilt bijhouden zou ik toch de 335i verkiezen. Heb je meer dan 2 jaar garantie op die batterijen en dergelijke?
                            Puur voor de prijs zou ik het ook niet doen hoor, ben er vrij zeker van dat je een Duitse premium selection 335i voor ongeveer dezelfde prijs kan vinden als die hybride demo. Tenzij het natuurlijk echt een meerwaarde is om met zo'n hybride te rijden, ik zou m ook wel eens willen testen. Maar het staat allemaal nog in de kinderschoenen he, tis nog altijd een beetje een gadget aan boord.

                            Als je toch voor een nieuwe gaat, misschien ook even de 4 gran coupe overwegen? De berline zal volgend jaar een facelift krijgen zeker?

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                              Als je de wagen lang wilt bijhouden zou ik toch de 335i verkiezen. Heb je meer dan 2 jaar garantie op die batterijen en dergelijke?
                              Puur voor de prijs zou ik het ook niet doen hoor, ben er vrij zeker van dat je een Duitse premium selection 335i voor ongeveer dezelfde prijs kan vinden als die hybride demo. Tenzij het natuurlijk echt een meerwaarde is om met zo'n hybride te rijden, ik zou m ook wel eens willen testen. Maar het staat allemaal nog in de kinderschoenen he, tis nog altijd een beetje een gadget aan boord.

                              Als je toch voor een nieuwe gaat, misschien ook even de 4 gran coupe overwegen? De berline zal volgend jaar een facelift krijgen zeker?

                              Awel ik denk wat hetzelfde over de hybride technologie.
                              De gran coupe zou volgens de verkoper, basisprijs een 6000 euro hoger gaan liggen als de 3-berline. Van een facelift weet ik niet echt

                              Edit : batterijen heb je 5 jaar garantie, maar das nog ni veel he

                              Ook al naar duitste aan het zien geweest, maar heb schrik van de "garantie" regeling als er iets mis is
                              2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                              2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                              2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                              2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                              2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                              2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                                Prioriteit is absoluut fun, maar hij moet ook praktisch zijn, dus geen coupe ofzo. Hij moet de scenic vervangen, dus er moet 4 man comfortabel in geraken.

                                Vorige modellen spreken mij niet zo aan( Lees: dat krijg ik aan de ondernemingsraad thuis niet verkocht!). Prioriteit is dat dit als tweede auto zolang mogelijk meegaat en veel fun biedt
                                Als de prioriteit fun is en zolang mogelijk meegaan, dan absoluut de 335i, punt.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                                  Awel ik denk wat hetzelfde over de hybride technologie.
                                  De gran coupe zou volgens de verkoper, basisprijs een 6000 euro hoger gaan liggen als de 3-berline. Van een facelift weet ik niet echt

                                  Edit : batterijen heb je 5 jaar garantie, maar das nog ni veel he

                                  Ook al naar duitste aan het zien geweest, maar heb schrik van de "garantie" regeling als er iets mis is
                                  Op een wagen van max 18 maanden oud kan je gewoon een EuroPlus garantie-uitbreiding tot 4 of 5 jaar kopen

                                  Comment


                                  • #18
                                    Voor 10 jaar is ook meteen lang, de kosten op zo'n lange termijn kan je moeilijk inschatten, de fiscaliteit kan wijzigen (verkeerstaks, accijnzen), en wat als je binnen 3 jaar plots weer zin hebt om te wisselen? (er komt altijd wel iets nieuwer/toffer op de markt).

                                    Aan de 335i H kan idd meer kapot gaan, wil je een betrouwbare hybride zou je mss eerder een lexus IS300h of infinity Q50 kunnen overwegen..

                                    Maar de BMW 335i zal dan weer leuker rijden, als je die nu koopt (relatief gunstig geprijsd) en dan over 4 jaar verkoopt (voor er kosten aan komen), ga je daar je broek niet aan scheuren.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
                                      Op een wagen van max 18 maanden oud kan je gewoon een EuroPlus garantie-uitbreiding tot 4 of 5 jaar kopen
                                      Kan je dat gewoon via de dealer of hoe doe je dat?
                                      2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                      2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                      2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                                      2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                      2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                      2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                        Voor 10 jaar is ook meteen lang, de kosten op zo'n lange termijn kan je moeilijk inschatten, de fiscaliteit kan wijzigen (verkeerstaks, accijnzen), en wat als je binnen 3 jaar plots weer zin hebt om te wisselen? (er komt altijd wel iets nieuwer/toffer op de markt).

                                        Aan de 335i H kan idd meer kapot gaan, wil je een betrouwbare hybride zou je mss eerder een lexus IS300h of infinity Q50 kunnen overwegen..

                                        Maar de BMW 335i zal dan weer leuker rijden, als je die nu koopt (relatief gunstig geprijsd) en dan over 4 jaar verkoopt (voor er kosten aan komen), ga je daar je broek niet aan scheuren.
                                        Ik ben er bewust lang over aan het doen om een nieuwe aan te schaffen, omdat ik er zeker 10 jaar mee ga rijden, de volgende van mijn vrouw zal dan meer de taak als gezinswagen over gaan nemen, vandaar.

                                        De IS heb ik ook bekeken, deze heeft imo 3 grote problemen, 1) het is een 4 cyl en ik wil een 6 cyl voor het te laat is 2) Er is nog minder plaats in achterin dan in een 3 reeks 3) Die CVT, ni te doen, ik haat deze overbrenging echt. No offense!

                                        De Q50 is idd ook leuk, maar ik ben in c niet op zoek naar een hybride, ik vond deze gewoon een te overwegen alternatief voor een nieuwe 335i

                                        Ik ben daarnet nog langs de locale dealer geweest en deze raadde mij de hybrid toch ook af, omdat gezien mijn km aantal per jaar en de nieuwigheid van het model/technology, het niet interessant was volgens hem.

                                        Maar ja die wil een nieuwe 335i verkopen natuurlijk
                                        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                                        2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                                        Comment

                                        Working...
                                        X