Mededeling

Collapse
No announcement yet.

535d of 550d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 535d of 550d

    Door omstandigheden ben ik verplicht tussen dit en een goed jaar een nieuwe auto te kopen.


    Wegens professionele redenen moet het een bmw zijn.

    vereisten

    - het zou de auto voor mn vrouw worden, die we eventueel ook es kunnen gebruiken om op wintersport te gaan. Dus x drive is een must. ( ben quattro gewoon)

    - aangezien ik er ook af en toe es wil mee rijden en naar klanten gaan , mag er wat power achter zitten, maar het mag zeker niet opvallen. dus geen x5,x6 etc. alle logo's moeten eraf.
    (voor het moment gebruik ik regelmatig mn vrouw haar V50 1.6d) perfecte low profile car, maar ook no power

    -jaarlijkse km schat ik rond de 15dkm.

    - ik zou weer voor en diesel opteren omdat ik hou van koppel in lage toeren. ( ikzelf heb een naftje, en op snelwegen vind ik dat niet zo leuk rijden als een diesel). + ik ben het kotsbeu om om de 350 km te moeten gaan tanken ik wil es weer gewoon 6 a 700 km kunnen rijden zonder te moeten stoppen.

    - een 3 reeks vind ik leuk, maar ik word al wat ouder en zou wat meer comfort wensen. Dus denk ik dat een 5 wel goed zal zijn.



    ik vraag me gewoon af of een 550d zijn meerprijs waard is ten opzichte van een 535d?

    pro 550d, denkelijk wel snel, beetje speciaal voor echte kenners

    pro 535d, gaat ook wel vooruit denk ik, stukje goedkoper


    iemand ervaring met beide ?



    - de verkoper had mij aangeboden om naar bornem te gaan testen maar ik voel daar weinig voor. Ik vind dat je een wagen moet testen in uw vertrouwde omgeving en ten minste een paar dagen om een deftig oordeel te kunnen geven. ( + ik heb geen goesting om daar een halve dag aan op te offeren)
    Last edited by BARTVDS; 02/03/2014, 14:42.

  • #2
    Heb in het verleden zowel met de 535D als de M550D eens kunnen rijden en ik vind persoonlijk de meerprijs van de M550D niet te verantwoorden.

    De M550D is natuurlijk wel wat exclusiever - maar enkel voor de kenner, want uiterlijk zijn er niet zo veel verschillen.

    En verder ... de situaties waar de M550D de 535D overtreft in prestaties en rijeigenschappen gaan (op de Belgische wegen) zeer zeldzaam zijn.

    Comment


    • #3
      Ik zou zelf geen M550D kopen omwille van de complexiteit van de motor met z'n drie turbo's.

      Comment


      • #4
        Wat is het prijsverschil?

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Bekijk Berichten
          Wat is het prijsverschil?
          Toen was het +/- 25.000 EUR verschil op de basisprijs dacht ik ... info moet wel te vinden zijn op de BMW site.

          Comment


          • #6
            Voor dezelfde keuze gestaan, 2 jaren terug. Gekozen voor de 535d. De meerprijs is het niet waard.

            De prestaties zijn niet van die orde om te spreken van een deftig verschil. Heb verschillende keren al gereden met eentje. Rood licht sprietjes zijn verwaarloosbaar. Moet wel zeggen dat ik géén Xdrive heb dus auto is lichter.

            Al ik de keuze opnieuw moet doen... 535d met opties...

            Comment


            • #7
              Voor meerprijs van 25000 eurokes kan je veel liter diesel kopen.

              Comment


              • #8
                550d gaat dat wel betrouwbaar zijn.

                Comment


                • #9
                  bizar dat het voor professionele redenen een BMW moet zijn, bij ons is het net omgekeerd
                  nuja volgens mij kan je met een 535d geen miskoop doen! super wagen op elk vlak.
                  lets have some more member berries

                  Comment


                  • #10
                    Er staat trouwens een mooie tweedehands op het forum ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk Berichten
                      Toen was het +/- 25.000 EUR verschil op de basisprijs dacht ik ... info moet wel te vinden zijn op de BMW site.
                      Is nog altijd zo, langs de ene kant veel geld, maar langs de andere kant tja ge hebt weer net niet de top of de range diesel

                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      550d gaat dat wel betrouwbaar zijn.
                      vrees ik ook een beetje voor

                      Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      bizar dat het voor professionele redenen een BMW moet zijn, bij ons is het net omgekeerd
                      nuja volgens mij kan je met een 535d geen miskoop doen! super wagen op elk vlak.
                      als een bmw garage een goede klant is kan je moeilijk anders he

                      Comment


                      • #12
                        Ach, er zijn ergere dingen in het leven dan met een 535 te 'moeten' rijden..

                        Voor hetzelfde geld was de plaatselijke daciagarage uwe beste klant.

                        Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
                          Is nog altijd zo, langs de ene kant veel geld, maar langs de andere kant tja ge hebt weer net niet de top of de range diesel
                          Tja moet dit dan per se?
                          550d zal in België weinig toegevoegde waarde leveren tegenover een 535 vrees ik
                          2.0 JTDm

                          Comment


                          • #14
                            [QUOTE=BARTVDS;5287077
                            + ik ben het kotsbeu om om de 350 km te moeten gaan tanken ik wil es weer gewoon 6 a 700 km kunnen rijden zonder te moeten stoppen.
                            [/QUOTE]
                            Welke auto heb je nu dan ? 350km met een tank ?
                            Als je met een diesel de 900 km haalt, en 15.000km/jaar = 17xtanken. (gemiddeld: iedere 3 weken)
                            Met een 535i, iedere 600 km =25x tanken of iedere 2 weken... ja het leven kan hard zijn.
                            Tenzij je ieder jaar een autovakantie plant van 5000km...
                            Last edited by ; 03/03/2014, 10:15.

                            Comment


                            • #15
                              Van 550D zou ik wegblijven

                              a) prijsverschil
                              b) betrouwbaarheid (op dat vlak is 530 D te beste keuze denk ik)
                              c) je hecht belang aan discretie > speciale uitlaten etc , bof doorsnee zal het misschien niet merken.. maar pakweg een 530 D = 520 D uiterlijk...
                              d) 530D in Sport mode zetten > overal rijbewijs kwijt als je cruise control niet gebruikt , 535D nog beter... 550D dus echt overkill (maar bon ik heb zelf een 335XD besteld.. terwijl een 320XD ruim voldoende is :-)

                              dus 535 XD zou mijn advies zijn ...
                              2014 BMW (F31) 335 d
                              2011 Mini One D
                              2007 Kawasaki ZX6R
                              1997 Honda VFR

                              1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
                              1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

                              Comment


                              • #16
                                Om 15d km per jaar te doen zou ik eerder kijken naar een 528i of een 535i.
                                Dat wordt gewoon 2 keer tanken per maand...

                                Comment


                                • #17
                                  Waarin verschilt die 550d nog van een 535 buiten die extra turbo en wat meer vermogen? Geef mij dan maar de Alpina D5, beetje jammer wel van die 4 uitlaten op zo'n diesel.

                                  Comment


                                  • #18
                                    550d is altijd xDrive, terwijl je met de 535d dat nog kan kiezen. Bij de 550d heb je ook dat 'fake' geluid binnen, wat toch wel leuk is. En aan de buitenkant zijn er ook een aantal kleine esthetische verschillen.
                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                      Welke auto heb je nu dan ? 350km met een tank ?
                                      Als je met een diesel de 900 km haalt, en 15.000km/jaar = 17xtanken. (gemiddeld: iedere 3 weken)
                                      Met een 535i, iedere 600 km =25x tanken of iedere 2 weken... ja het leven kan hard zijn.
                                      Tenzij je ieder jaar een autovakantie plant van 5000km...
                                      voor het moment heb ik een s5 met 3.0tfsi , als ge daarmee naar de ardennen gaat kom ik verdorie nog niet over en weer zonder tanken. Als ge ermee op wintersport gaat kun je om de 2u gaan tanken, dat is mij gewoon beu die constante zoektocht naar naftepompen. Langs de autoroute ken ik ze bijna allemaal


                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      Om 15d km per jaar te doen zou ik eerder kijken naar een 528i of een 535i.
                                      Dat wordt gewoon 2 keer tanken per maand...
                                      met mn a5 heb ik vorig jaar maar 4dkm gedaan waarvan 2x gaan skiien, en een paar keer naar de ardennen. Ik weet dat een naft beter zou zijn , maar ik heb liever een diesel voor het koppel en rust bij het hernemen. Ik vind persoonlijk dat een naft goed past bij sportieve autos, maar voor een cruiser liever een diesel . ik blijf mn naftje behouden voor zondagsfun he. Ik reed liever op snelwegen met mn vorige 3.0tdi dan met mijn huidige 3.0tfsi ( nochtans niks met vermogen en koppel te maken 285pk/580Nm tegen 479Pk/608Nm beide gechipt) voor kleine baantjes is het net andersom

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                                      Waarin verschilt die 550d nog van een 535 buiten die extra turbo en wat meer vermogen? Geef mij dan maar de Alpina D5, beetje jammer wel van die 4 uitlaten op zo'n diesel.
                                      die garage is geen alpina dealer denk ik dus no go

                                      Voor mij is vermogen bij een auto heel belangrijk , ik wil aan 160 nog een koppel duwke krijgen als je vloert. Indien dat nog gaat bij een 535d is dat goed voor mij, mocht dit een merkbaar verschil geven bij de 550d wil ik daar gerust wat extra voor betalen dat is alles. zal maar es vragen of ze van elk ene kunnen brengen voor een weekend zeker.

                                      Comment


                                      • #20
                                        De 530d geeft zelfs nog een duwke aan 160 als je plankt,
                                        Daar hoef je je geen zorgen over te maken ;-)

                                        Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                                        Comment

                                        Working...
                                        X