Mededeling

Collapse
No announcement yet.

535d of 550d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
    Waarin verschilt die 550d nog van een 535 buiten die extra turbo en wat meer vermogen? Geef mij dan maar de Alpina D5, beetje jammer wel van die 4 uitlaten op zo'n diesel.
    535 heeft 2 ronde uitlaten en de 550 2 hoekige dacht ik.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
      voor het moment heb ik een s5 met 3.0tfsi , als ge daarmee naar de ardennen gaat kom ik verdorie nog niet over en weer zonder tanken. Als ge ermee op wintersport gaat kun je om de 2u gaan tanken, dat is mij gewoon beu die constante zoektocht naar naftepompen. Langs de autoroute ken ik ze bijna allemaal




      met mn a5 heb ik vorig jaar maar 4dkm gedaan waarvan 2x gaan skiien, en een paar keer naar de ardennen. Ik weet dat een naft beter zou zijn , maar ik heb liever een diesel voor het koppel en rust bij het hernemen. Ik vind persoonlijk dat een naft goed past bij sportieve autos, maar voor een cruiser liever een diesel . ik blijf mn naftje behouden voor zondagsfun he. Ik reed liever op snelwegen met mn vorige 3.0tdi dan met mijn huidige 3.0tfsi ( nochtans niks met vermogen en koppel te maken 285pk/580Nm tegen 479Pk/608Nm beide gechipt) voor kleine baantjes is het net andersom



      die garage is geen alpina dealer denk ik dus no go

      Voor mij is vermogen bij een auto heel belangrijk , ik wil aan 160 nog een koppel duwke krijgen als je vloert. Indien dat nog gaat bij een 535d is dat goed voor mij, mocht dit een merkbaar verschil geven bij de 550d wil ik daar gerust wat extra voor betalen dat is alles. zal maar es vragen of ze van elk ene kunnen brengen voor een weekend zeker.
      Tja, ik rij al jaren diesel, en iedere keer als ik eens in een deftige 'naftbak' zit, dan hoop ik dat ze diesels gewoon verbieden.

      Er gaat toch niks boven een dikke 6cil Turbo Benzinemotor, zeker als daar een deftige automaat aan hangt.
      De duw die je dan bij een goede kickdown krijgt door het terugschakelen en opdraaien naar 5-6000t is toch fenomenaal.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Tja, ik rij al jaren diesel, en iedere keer als ik eens in een deftige 'naftbak' zit, dan hoop ik dat ze diesels gewoon verbieden.

        Er gaat toch niks boven een dikke 6cil Turbo Benzinemotor, zeker als daar een deftige automaat aan hangt.
        De duw die je dan bij een goede kickdown krijgt door het terugschakelen en opdraaien naar 5-6000t is toch fenomenaal.
        dat is inderdaad leuk voor efkes, en op de kleine baantjes.
        Als je wat langere ritten in de auto zit op snelwegen wil ik vooral rust, versnelling zonder drama, zonder terugschakelen, geen toerengejank, gewoon op koppel versnellen, gewoon es een uur of 6 kunnen gasgeven zonder te moeten stoppen voor te tanken.


        maw ik wil dus een diesel

        Comment


        • #24
          550d is echt fenomenaal qua koppel, juist door die 3 turbo's hangt hij er echt vanaf bijna 0 toeren aan. Meerprijs tov een 535d is aanzienlijk maar X-drive is standaard, M-sportpakket is standaard, en nog wel wat interessante uitrusting. Betrouwbaarheid zou ik me niet teveel zorgen over maken, met de kilometers die je maar doet zou ik wel een verlengde garantie nemen, kan tot 3 jaar extra, zo krijg je nooit problemen met verstopte roetfilters... (en geloof me, die verlengde garantie is snel terugverdiend als je eens zo'n roetfiltertje moet vervangen, om maar een voorbeeld te geven)
          Want je kan nooit teveel auto's hebben....

          Comment


          • #25
            Mijne maat heeft al 80000 zorgeloze km met een 750D .

            Comment


            • #26
              denk dat het vrij simpel is:

              als geld geen issue is, de 550D, als het gezond verstand zegeviert zonder twijfel de 535D.

              Qua prestaties ga je niet veel verschil voelen. Beetje zoals de 330D (=535D) tov de 335D (=550D)
              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
              current : BMW 330D F30

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                535 heeft 2 ronde uitlaten en de 550 2 hoekige dacht ik.
                Dat weet ik niet exact, maar ik had het over dit beest. Voor mij toch de ultieme kilometervreter. Helaas geen optie dus voor de TS. Denk dat die van prijs wel in de buurt zit van zo een 550d. Wel iets minder discreet.


                Comment


                • #28
                  535 toch maar! Tenzij het financiele toch niet doorweegt, volgens mij is de m550d zowat krachtigste diesel van de moment. Ik ken geen straffere? Dat koppel moet waaninnig zijn op te voelen.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                    535 toch maar! Tenzij het financiele toch niet doorweegt, volgens mij is de m550d zowat krachtigste diesel van de moment. Ik ken geen straffere? Dat koppel moet waaninnig zijn op te voelen.
                    de v8 van audi is de krachtigste momenteel in seriewagen.

                    Comment


                    • #30
                      ik zou zelfs géén xd nemen ... veel verschil tussen rijden vindt ikzelf...

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                        de v8 van audi is de krachtigste momenteel in seriewagen.
                        Is het niet de Q7 V12 TDI? 500 PK en 1000 Nm.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                          Is het niet de Q7 V12 TDI? 500 PK en 1000 Nm.
                          Als ik mij niet vergis maken ze die motor niet meer.

                          Comment


                          • #33
                            Bestaat er geen bmw performance kit voor de 535d voor meer vermogen.

                            Comment


                            • #34
                              Of je nu een 530d, 535d of 550d koopt, het zijn één voor één snelle machines. Laat je budget beslissen.
                              OO 00 OO

                              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                              Comment


                              • #35
                                550 d zou in dit geval ook gewoon overkill zijn, lijkt me, als ik zo tussen de lijnen lees, waarvoor je deze auto wil inzetten.
                                Ik rij zelf regelmatig met de 530d van mijn baas, en daarmee moet je al véél meer voet lichten, dan gas geven. Zelfs in Duitsland.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                  Is het niet de Q7 V12 TDI? 500 PK en 1000 Nm.
                                  V12 TDI
                                  BMW X5 45e

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                    Bestaat er geen bmw performance kit voor de 535d voor meer vermogen.
                                    Je kan de 535d tunen he

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                      Je kan de 535d tunen he
                                      Ik denk dat deze motoren "nog" niet te tunen zijn... tenzij met box.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
                                        Ik denk dat deze motoren "nog" niet te tunen zijn... tenzij met box.
                                        Wist ik niet ...

                                        Comment


                                        • #40
                                          Alles na 2011 van bmw is niet meer te chippen...

                                          Sent from my HTC One using Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X