Oorspronkelijk geplaatst door Titleist
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
535d of 550d
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichtenvoor het moment heb ik een s5 met 3.0tfsi , als ge daarmee naar de ardennen gaat kom ik verdorie nog niet over en weer zonder tanken. Als ge ermee op wintersport gaat kun je om de 2u gaan tanken, dat is mij gewoon beu die constante zoektocht naar naftepompen. Langs de autoroute ken ik ze bijna allemaal
met mn a5 heb ik vorig jaar maar 4dkm gedaan waarvan 2x gaan skiien, en een paar keer naar de ardennen. Ik weet dat een naft beter zou zijn , maar ik heb liever een diesel voor het koppel en rust bij het hernemen. Ik vind persoonlijk dat een naft goed past bij sportieve autos, maar voor een cruiser liever een diesel . ik blijf mn naftje behouden voor zondagsfun he. Ik reed liever op snelwegen met mn vorige 3.0tdi dan met mijn huidige 3.0tfsi ( nochtans niks met vermogen en koppel te maken 285pk/580Nm tegen 479Pk/608Nm beide gechipt) voor kleine baantjes is het net andersom
die garage is geen alpina dealer denk ik dus no go
Voor mij is vermogen bij een auto heel belangrijk , ik wil aan 160 nog een koppel duwke krijgen als je vloert. Indien dat nog gaat bij een 535d is dat goed voor mij, mocht dit een merkbaar verschil geven bij de 550d wil ik daar gerust wat extra voor betalen dat is alles. zal maar es vragen of ze van elk ene kunnen brengen voor een weekend zeker.
Er gaat toch niks boven een dikke 6cil Turbo Benzinemotor, zeker als daar een deftige automaat aan hangt.
De duw die je dan bij een goede kickdown krijgt door het terugschakelen en opdraaien naar 5-6000t is toch fenomenaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenTja, ik rij al jaren diesel, en iedere keer als ik eens in een deftige 'naftbak' zit, dan hoop ik dat ze diesels gewoon verbieden.
Er gaat toch niks boven een dikke 6cil Turbo Benzinemotor, zeker als daar een deftige automaat aan hangt.
De duw die je dan bij een goede kickdown krijgt door het terugschakelen en opdraaien naar 5-6000t is toch fenomenaal.
Als je wat langere ritten in de auto zit op snelwegen wil ik vooral rust, versnelling zonder drama, zonder terugschakelen, geen toerengejank, gewoon op koppel versnellen, gewoon es een uur of 6 kunnen gasgeven zonder te moeten stoppen voor te tanken.
maw ik wil dus een diesel
Comment
-
550d is echt fenomenaal qua koppel, juist door die 3 turbo's hangt hij er echt vanaf bijna 0 toeren aan. Meerprijs tov een 535d is aanzienlijk maar X-drive is standaard, M-sportpakket is standaard, en nog wel wat interessante uitrusting. Betrouwbaarheid zou ik me niet teveel zorgen over maken, met de kilometers die je maar doet zou ik wel een verlengde garantie nemen, kan tot 3 jaar extra, zo krijg je nooit problemen met verstopte roetfilters... (en geloof me, die verlengde garantie is snel terugverdiend als je eens zo'n roetfiltertje moet vervangen, om maar een voorbeeld te geven)Want je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
denk dat het vrij simpel is:
als geld geen issue is, de 550D, als het gezond verstand zegeviert zonder twijfel de 535D.
Qua prestaties ga je niet veel verschil voelen. Beetje zoals de 330D (=535D) tov de 335D (=550D)previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten535 heeft 2 ronde uitlaten en de 550 2 hoekige dacht ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten535 toch maar! Tenzij het financiele toch niet doorweegt, volgens mij is de m550d zowat krachtigste diesel van de moment. Ik ken geen straffere? Dat koppel moet waaninnig zijn op te voelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichtende v8 van audi is de krachtigste momenteel in seriewagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenIs het niet de Q7 V12 TDI? 500 PK en 1000 Nm.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenIs het niet de Q7 V12 TDI? 500 PK en 1000 Nm.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenBestaat er geen bmw performance kit voor de 535d voor meer vermogen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenJe kan de 535d tunen he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk BerichtenIk denk dat deze motoren "nog" niet te tunen zijn... tenzij met box.
Comment
Comment