Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke Coil over kit voor 335i ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Welke Coil over kit voor 335i ?

    Dilemma’s, het leven zit er vol van … Het ene al wat minder belangrijk dan het andere.
    Nu zal ik een van mijn vele innerlijke twistpunten delen met jullie :
    Mijn 335i E91 mag wat lager. Tevens wil ik ook een beter veerwerk tov van de standaard Mophanging die er nu onder steekt. Ik ambieer echter met de touring geen circuitaspiraties.
    Sportief straatgebruik, en veerwerk dat 360+ pk en de daarbij horende snelheden, acceleraties, en lastwissels aan kan zonder drama.
    Persoonlijk was ik aan het kijken Naar KW var ½ (heeft de var2 meerwaarde tov van de 1 voor sportief straatgebruik?). Weitec Hicon TX (kopij KW var 2 ). Bilstein B14.


    Graag wat meer info van ervaringsdeskundigen/kenners

  • #2
    Vermits je kind aan huis bent bij PPE zou ik die vraag eigenlijk aan hen voorleggen ...
    Ze hebben heel wat know how terzake en hun M3 heeft meer dan eens als testmodel gediend
    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

    Comment


    • #3
      Pas maar op dat het niet té hard wordt, als je iets wilt dat nog stijver is dan mtech ophanging.
      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

      Comment


      • #4
        Dat is net het mooie van een goede deftige coil over.
        ALs je ze niet belachelijk laag legt, krijg je betere en efficienter demping aan een zelfde of beter comfor... Hard is niet gelijk aan beter

        Comment


        • #5
          Als je niet op circuit wil is die M ophanging toch meer dan voldoende?
          of is het vooral het optische dat telt.
          KW en Weitec komen uit dezelfde fabriek.
          Ik zou persoonlijk voor KW of H&R kiezen. Goede ervaringen mee gehad. Blijven redelijk van veercomfort.

          Comment


          • #6
            Neen , hij mag lager maar niet extreem. Voor mij persoonlijk voldoet de M ophanging niet, ze is te stug voor wat ze effectief doet. Nog teveel rolneigingen en aan hogere snelheden toch nog te zweverig.

            Comment


            • #7
              Momenteel KWV2 steken en tevreden, van de V2 kan je de hardheid regelen,op de Z4 indertijd Weitec ==>ook tevreden van,op de M3 Bilstein pss9 en reed merkbaar harder,is mss kwalitatief wel beter dan de andere..

              Comment


              • #8
                Weitec 'bestaat' niet meer, is st suspension nu.
                Was enkel in europa dat dat weitec noemde, azie en us noemde dat altijd st en ze hebben dat in europa nu ook veranderd.
                Last edited by IbifaHo; 05/03/2014, 12:04.
                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                Comment


                • #9
                  ik weet niet of Bilstein een kit maakt voor uw wagen, maar indien wel zou ik zeker daar voor opteren.
                  Deze gaan niet extreem laag, maar zijn heerlijk om te rijden en makkelijk instelbaar qua demping.

                  Comment


                  • #10
                    Ja normaal word het bilstein b14. En die worden gemaakt voor mijn tourinng krel :p

                    Verstuurd vanaf mijn SGPT12 met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      zéér goede keuze...

                      Comment

                      Working...
                      X