Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe Octavia RS of jonge 335i

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• nieuwe Octavia RS of jonge 335i

Ik blijf twijfelen: een nieuwe Octavia RS combi bestellen, of mij in Duitsland een 335i touring van 2010 halen met pakweg 20-30.000km op de klok. Allebei te hebben voor +/- 28k euro.

Voordelen Octavia RS:
    - nieuw bij de lokale garage te kopen
    - heel schappelijke onderhoudskosten
    - laag verbruik indien gewenst
    Nadelen Octavia RS:
    - ruwe 4 cylinder
    - lange wachttijd (6-8 maanden?)
    - geen BMW dynamiek

Voordelen BMW 335i:
    - 6 cilinder
    - dynamiek
    - iets mooier
    Nadelen:
    - 2dehands, met bijhorend risico
    - in Duitsland te halen
    - onderhoudskosten kunnen een stuk hoger oplopen, vermoed ik

Wat denken jullie? Ik neig momenteel naar de voorzichtige keuze, i.e. Octavia RS, maar de testrit was toch een kleine teleurstelling...

28K neertellen voor een auto waarvan de testrit een kleine teleurstelling was..

335i voor mij hoor. Wel best met een premium selection garantie

Of op zoek gaan naar alternatieven die geen teleurstelling gaan zijn
    BMW E61 525d LCI '09
    Suzuki Bandit 1250NA /07
    Fiesta Red Edition '16

Comment

Ik zou voor de Octavia RS gaan, een nieuwe wagen vind ik leuker.
      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Zeer knappe wagen zo'n skoda RS, maar qua motor is het toch geen vergelijk vrees ik met die heerlijke twinturbo 3 liter (al is hij zeker niet probleemvrij de N54). Heb je daar al mee gereden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
          28K neertellen voor een auto waarvan de testrit een kleine teleurstelling was..
          Of op zoek gaan naar alternatieven die geen teleurstelling gaan zijn
          Helaas vind ik alle 4 cilinders teleurstellend (dat komt er van als je vader met een V8 rijdt), en ik ken geen nieuwe wagens van 30k euro met meer dan 4 cilinders. Volvo V40 T5 kwam in de buurt, maar biedt te weinig plaats, en met wat opties zit die eigenlijk snel op 40k euro.

335i touring's in Premium Selection die binnen 1 dag afstand staan, zijn ook niet dik gezaaid.... Hier in Belgie eentje in 't saaie zilver. Ik wil Le Mans blauw :-) Misschien ben ik gewoon te moeilijk :-)

Comment

Ook al zou ik voor de Skoda gaan, ik denk dat zo'n 335i beter rijdt en meer rijplezier verschaft. Maar dat is aan jou te bepalen of dat opweegt tegen een nieuwe auto die je volledig naar je zin kan samenstellen.

Comment

Een nieuwe auto tegenover ene van 4 jaar oud.
              Daar moet ik niet eens over na denken.
              De nieuwe.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

de 335i al zal die op jaarbasis wel een pak meer kosten
                lets have some more member berries

Comment

Deze voor mij
                  2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                  2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                  2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                  2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                  2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                    Idd, prachtige wagen. Mocht die als premium selection in Belgie staan, 'k zou niet twijfelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mint Sauce Bekijk Berichten
                      Idd, prachtige wagen. Mocht die als premium selection in Belgie staan, 'k zou niet twijfelen.
                      Een auto invoeren vanuit Duitsland is anders helemaal niet moeilijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                        Zeer knappe wagen zo'n skoda RS, maar qua motor is het toch geen vergelijk vrees ik met die heerlijke twinturbo 3 liter (al is hij zeker niet probleemvrij de N54). Heb je daar al mee gereden?
                        Een 335i van 2010 is de N55 motor , met twinscroll. Die hebben geen problemen meer. De n54 is een bi turbo setup...

Sent from my HTC One using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                          Een nieuwe auto tegenover ene van 4 jaar oud.
                          Daar moet ik niet eens over na denken.
                          De nieuwe.
                          +1!

Dus voor mij ook de Skoda, ook omdat ik de Skoda knapper vind qua looks dan de BMW. Al zal de BMW waarschijnlijk wel wat meer rijplezier bieden.
                          2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                            +1!

Dus voor mij ook de Skoda, ook omdat ik de Skoda knapper vind qua looks dan de BMW. Al zal de BMW waarschijnlijk wel wat meer rijplezier bieden.
                            Ik zou in eerste instantie ook voor nieuw gaan, maar zoals de TS reeds zegt dat de testrit al tegenviel, zou ik geen 28k meer uitgeven aan een auto, dat niet echt je ding is.

Ofwel dus de 335i of een derde optie zoeken!
                            2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                            2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                            2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                            2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                            2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

De 335i

Comment

Ik begrijp die vergelijking eerlijk gezegd niet... Ok, zijn beide snelle breaks die in aankoop evenveel zullen kosten. Maar daar houdt het dan toch ook op, niet?
                                FWD vs RWD, 4 vs 6 cillinder, single vs TwinTurbo, +- 100pk verschil,....
                                De 3 zal je een pak duurder uitkomen. Taks, verzekering, verbruik, kosten, liggen aanzienlijk hoger dan die van de skoda. Heeft ook een pak meer vermogen uiteraard en ook qua afwerking zijn ze niet te vergelijken imho.
                                Ik zou kiezen voor de 335, maar wel in het achterhoofd houdend dat dit niet de 'sensible choice' is... Simply clever is hier als slogan voor de skoda niet misplaatst

Comment

S/V60 T6? een heel onderschatte motorisatie maar direct overtuigt. en bij u keuze: Octavia RS!!!!
                                  BMW 118D E87 M-pack

Comment

335i zou ik enkel in Premium Selection durven kopen (met garantie dus)... N54 blokken zijn gekend voor HPFP problemen, turbo's die al eens durven flessen, injectoren die stukgaan,... ken er genoeg met deze problemen... Dat gezegd zijnde, ik kies toch wel ook voor de 335i . Voor mij zou het er vanaf hangen of je perse RWD wil én een dikke badge op de motorkap... Want indien dit je niet interesseert is het de hogere running costs niet waard. Het hogere vermogen ben je toch zo gewoon...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk Berichten
                                      Ik begrijp die vergelijking eerlijk gezegd niet... Ok, zijn beide snelle breaks die in aankoop evenveel zullen kosten. Maar daar houdt het dan toch ook op, niet?
                                      FWD vs RWD, 4 vs 6 cillinder, single vs TwinTurbo, +- 100pk verschil,....
                                      De 3 zal je een pak duurder uitkomen. Taks, verzekering, verbruik, kosten, liggen aanzienlijk hoger dan die van de skoda. Heeft ook een pak meer vermogen uiteraard en ook qua afwerking zijn ze niet te vergelijken imho.
                                      Ik zou kiezen voor de 335, maar wel in het achterhoofd houdend dat dit niet de 'sensible choice' is... Simply clever is hier als slogan voor de skoda niet misplaatst
                                      Daar komt het inderdaad wel op neer. Het hart wil uiteraard de 6 cilinder RWD BMW finesse, maar het verstand en SWMBO werken tegen. Na nog wat discussie thuis gisterenavond, is de kogel door de kerk: morgen bestellen we de Octavia. Nu sensible kiezen, helpt hopelijk om binnen x aantal jaar met minder zorgen over de financiele haalbaarheid een nieuwe 6 cilinder te kopen. Alleen hopen dat tegen dan niet alle merken zijn overgestapt op 3 en 4 cilinders...

En er staat sowieso nog een UrQ in de garage om op zondag van een mooi motorgeluid te genieten .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichten
                                        S/V60 T6? een heel onderschatte motorisatie maar direct overtuigt. en bij u keuze: Octavia RS!!!!
                                        Inderdaad ook een interessante wagen (over die nieuwe Polestar versie nog gezwegen), maar nieuw buiten budget, en als ik dan toch 2dehands moest gaan, dan was het wel voor 335i of S4.

Comment

Working...
                                        X