Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
S/V60 T6? een heel onderschatte motorisatie maar direct overtuigt. en bij u keuze: Octavia RS!!!!
Het zal wel zijn, ik ben heel tevreden van de mijne alvast. Al veel mee in het zand laten bijten, geweldige tussensprintjes en leuke 'living' om te vertoeven.
Lezen jullike niet ofzo, of lezen jullie enkel wat je wil lezen. De ts overweegt een 335i van 2010 of later. Vanaf 2009 is een 335i een n55 blok. Geen n54 dusndat is een single turbo met twin scroll. Nogmaals een n55 heeft geen enkele van de n54 zijn problemen...
En voor mij isn de keuze duidelijk... 335i all ay. Waarom een nieuwe wagen kopen als die u 0.0 emotie geeft...
Lezen jullike niet ofzo, of lezen jullie enkel wat je wil lezen. De ts overweegt een 335i van 2010 of later. Vanaf 2009 is een 335i een n55 blok. Geen n54 dusndat is een single turbo met twin scroll. Nogmaals een n55 heeft geen enkele van de n54 zijn problemen...
En voor mij isn de keuze duidelijk... 335i all ay. Waarom een nieuwe wagen kopen als die u 0.0 emotie geeft...
Zo'n 2 liter turbo met 220pk met DSG bvb lijkt me niet helemaal emotieloos.
2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Ik zeg niet dat EEN 2.0 TSI per semotieloos is , dat zijn geuren en kleuren MAAR
De TS haalt zelf aan dat hij de TSI te ruw vind, en rijdynamiek mist. Ik noem dat voor hem dan ' een gebrek aan emotie ' ... 28K aan een wagen geven en dan niet 100% tevreden zijn over de rijdynamiek van een wagen.. wat bij een voertuig toch vrij belangrijk is... Niet ?
En persoonlijk ( voor mezelf dan): JA , ik vind een 2.0 Tsi ( of tfsi whats in a name) emotieloos tov een 335i.
Mijn 335i met N54 blok zit vol met ziektes, en momenteel krijg ik ze allemaal naar men hoofd geworpen ... Maar geen haar op men kop dat er zou aan denken om dat te ruilen voor een 'platte' 4 cyl.. de sensatie dat die 6IL geeft , kwa beleving,geluid, de RWD en de befaamde BMW rijdynamiek maken VOOR MIJ van de Octavia echt wel "plat water"...
Ik zeg niet dat EEN 2.0 TSI per semotieloos is , dat zijn geuren en kleuren MAAR
De TS haalt zelf aan dat hij de TSI te ruw vind, en rijdynamiek mist. Ik noem dat voor hem dan ' een gebrek aan emotie ' ... 28K aan een wagen geven en dan niet 100% tevreden zijn over de rijdynamiek van een wagen.. wat bij een voertuig toch vrij belangrijk is... Niet ?
En persoonlijk ( voor mezelf dan): JA , ik vind een 2.0 Tsi ( of tfsi whats in a name) emotieloos tov een 335i.
Mijn 335i met N54 blok zit vol met ziektes, en momenteel krijg ik ze allemaal naar men hoofd geworpen ... Maar geen haar op men kop dat er zou aan denken om dat te ruilen voor een 'platte' 4 cyl.. de sensatie dat die 6IL geeft , kwa beleving,geluid, de RWD en de befaamde BMW rijdynamiek maken VOOR MIJ van de Octavia echt wel "plat water"...
Ja ok dan volg ik je wel met deze uitleg, ik denk ook dat een verschil maakt met wat je gewoon bent, als je al jaren iedere dag met een standaard 4 cyl diesel rijdt dan zal zo'n 2.0 TSI voor hevige emoties zorgen, ben je daarintegen een 6 cyl gewoon dan zal die idd wat plat aanvoelen.
2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Zoek een mooie 335i met leuke opties, zal niet makkelijk te vinden zijn maar hou alles goed in te gaten voor nieuwkomers, daar zitten vaak de echte koopjes tussen. ook rekening houden dat men in duitsland al eens makkelijk de km-stand terugdraait, BMW is daar niet zo goed tegen beveiligd..
En een 330i is te weinig vermogen of..?
Moet het persé een benzine zijn ? (door jaarlijkse km of andere redenen?)
Inderdaad ook een interessante wagen (over die nieuwe Polestar versie nog gezwegen), maar nieuw buiten budget, en als ik dan toch 2dehands moest gaan, dan was het wel voor 335i of S4.
Ik zou nochtans de t6 verkiezen boven deze 2. Maar goed smaken verschillen.
goede keuze de rs. Vrij exclusief op onze wegen, ik wist zelfs niet dat deze onder de 30k stond
Al begrijp ik niet goed dat je een 335i kan vergelijken met een Skoda RS. Buiten de prijs is er geen vergelijk mogelijk.
Begrijp ook niet goed waarom ze die motorisering bij Skoda betitelen als 'RS'. Dat doet me enkel denken aan Audi met hun RS'en en dan loopt de vergelijking helemaal mank.
previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
De n55 heeft niet de ziektes van de n54,
Vriend van me heeft een vw sirocco met dezelfde motor als de RS, en die heeft daar evengoed al 2maal mee in panne gestaan... Blokje heeft 40k km... Voorst koelt hun inlaatkollector ook dicht omwille van he DI probleem... Dus nee, ik zie het niet.
Je zoekt een 335i van 2010 met "niet teveel km's" uit Duitsland. Dat is idd een hele grote markt en je vindt er wel wat. Aan de andere kant, mijn schoonfamilie is Duits en zulke auto's worden doorgaans stevig gereden (voluit op de autobahn) en gechipt. Dan zijn die 20-30.000km qua slijtage al plots iets meer.
Qua onderhoudskosten: pfff ik vind dat een stereotype. Die vallen bij BMW goed mee.
Verbruik: daar zal de RS misschien wat beter doen.
Dynamiek en sensatie: 100% de BMW.
De nieuwe RS vind ik een mooie, strakke wagen, maar net zoals de vorige heeft hij moeite om dat vermogen op de weg te krijgen. Hij is evenwel redelijk snel én anoniem (behalve in dat lekkere blauw).
Als je voor de 335i gaat zéker premium selection nemen. Nooit particulier.
Mijn 120d had 220 pk, mijn 335i 360 pk, die 220 pk van de 120d werden pakweg 95% van de tijd gebruikt .. die 360 pk amper 5%... Zelfs als ik er "stevig" mee doorrijd dan spreek ik nog amper 60% van zijn volle potentieel aan.. om maar te zeggen procentueel zien dikke blokke amper af tov kleiner bemeten broertjes met kleinere longinhoud...
Comment