Leuk te zien dat de meningen zo verdeeld zijn: mijn dilemma was dus niet triviaal :-) Bedankt allen voor de feedback.
Dat er een verschil in kwaliteit, dynamiek,... is tussen beide wagens, is evident. De BMW kost nieuw meer dan 2 maal de prijs van de Skoda. Een groot deel van dat verschil in aankoopprijs is al weggewerkt door jong 2dehands te kopen, maar ik zou de eerste niet zijn die zich mispakt aan de kosten om zo'n wagen op de baan te houden. Zuiver onderhoud de eerste jaren valt misschien wel mee, maar wat bij grote kosten: turbo, koppeling,...ook al is de N55 betrouwbaarder, ik hou mijn auto's graag een jaar of 10, en dan gebeurt er altijd wel iets. Het verschil in verbruik zou mij al 1000 euro/jaar kosten, wegentaks 300 euro/jaar,...
Ik heb dus voor de Skoda gekozen (zie thread in "mijn auto, andere regio"), een wagen die mooi genoeg is om hem met plezier te wassen in het weekend, die leuk genoeg rijdt om met plezier richting de bergen te trekken, en die tegelijkertijd zeer redelijk is van kosten. 240 euro BIV, stel u voor! Voor mijn vorige wagen heb ik 2500 euro BIV betaald... Daar ga ik ook plezier uit halen, uit die gemoedsrust. Dan kan ik al mijn zorgen in mijn Urquattro stoppen, die gisteren niet wou starten na de winterslaap...
Dat er een verschil in kwaliteit, dynamiek,... is tussen beide wagens, is evident. De BMW kost nieuw meer dan 2 maal de prijs van de Skoda. Een groot deel van dat verschil in aankoopprijs is al weggewerkt door jong 2dehands te kopen, maar ik zou de eerste niet zijn die zich mispakt aan de kosten om zo'n wagen op de baan te houden. Zuiver onderhoud de eerste jaren valt misschien wel mee, maar wat bij grote kosten: turbo, koppeling,...ook al is de N55 betrouwbaarder, ik hou mijn auto's graag een jaar of 10, en dan gebeurt er altijd wel iets. Het verschil in verbruik zou mij al 1000 euro/jaar kosten, wegentaks 300 euro/jaar,...
Ik heb dus voor de Skoda gekozen (zie thread in "mijn auto, andere regio"), een wagen die mooi genoeg is om hem met plezier te wassen in het weekend, die leuk genoeg rijdt om met plezier richting de bergen te trekken, en die tegelijkertijd zeer redelijk is van kosten. 240 euro BIV, stel u voor! Voor mijn vorige wagen heb ik 2500 euro BIV betaald... Daar ga ik ook plezier uit halen, uit die gemoedsrust. Dan kan ik al mijn zorgen in mijn Urquattro stoppen, die gisteren niet wou starten na de winterslaap...
Comment