Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomersloefen: Dunlop Sportmaxx RT of Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zomersloefen: Dunlop Sportmaxx RT of Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2?

Ik zoek nieuwe zomerbanden voor mijn breedset, welke raden jullie aan? Mijn voorkeur gaat lichtjes uit naar de Dunlop's. Prijzen zijn ongeveer gelijk.

Dunlop

of

Goodyear

Daarvoor had ik ContiSportConact 5, vond wel dat die snel slijten en ik wil eens iets anders proberen. Sta open voor alternatieven .

Al jullie meningen zijn welkom...

Dunlop RT, van Goodyear nooit echt fan geweest. Dunlops slijten ook wel ongeveer even snel als de CSC 5's (heb ze beiden gehad).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kenson Bekijk Berichten
      Dunlop RT, van Goodyear nooit echt fan geweest. Dunlops slijten ook wel ongeveer even snel als de CSC 5's (heb ze beiden gehad).
      Ok goed om weten, hier staat de zomerbandentest 2013. Michelin PS3 scoort daarin ook goed, ze zijn wel duurder.

De pagina die je zocht is niet gevonden. Deze bestaat niet (meer) of is verhuisd naar een andere plaats op onze site. Wij vragen je te controleren of je het juiste adres hebt ingevoerd. Let ook op het gebruik van punten in plaats van bijvoorbeeld een komma.

Iemand ervaring met Vredestein, Hankook?

Comment

Michelin PS3 is naar mijn mening een klasse lager als de voorheen genoemde..., PS2's zijn dan weer de shit! Heb nu Hankook S1 EVO en ben er ook tevreden mee, nauwelijks minder grip, maar slijten veeeel minder snel!

Comment

Tussen die 2 ZEKER de Goodyear!!

De Asymetric 2 is een topbandje!!

Comment

ik kijk ook uit naar een van deze banden. in mijn maat (205/55 16) komt de dunlop opmerkelijk goedkoper uit
            1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

De Goodyear F1 komen wel beter uit in de test dan de Dunlop Sportmaxx, heb wel geen praktrijkerervaring. Maar als je de Internetgebruikers mag geloven, dan zou ik voor de Continentals gaan.
              Will the Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 suit your car? Find the best tyre for your car read 407 reviews for the Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 and compare to other Ultra High Performance tyres at tyre reviews

Will the Dunlop SportMaxx RT suit your car? Find the best tyre for your car read 175 reviews for the Dunlop SportMaxx RT and compare to other Ultra High Performance tyres at tyre reviews

Mijn volgende banden zullen PremiumContact 5 zijn of Dunlop BluResponse (voor gewone reguliere maten, geen low profile banden).
              Last edited by ; 11/03/2014, 19:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                Ok goed om weten, hier staat de zomerbandentest 2013. Michelin PS3 scoort daarin ook goed, ze zijn wel duurder.

De pagina die je zocht is niet gevonden. Deze bestaat niet (meer) of is verhuisd naar een andere plaats op onze site. Wij vragen je te controleren of je het juiste adres hebt ingevoerd. Let ook op het gebruik van punten in plaats van bijvoorbeeld een komma.

Iemand ervaring met Vredestein, Hankook?
                Dunlop en Goodyear zijn beiden prima banden; heb ook ervaring met Vredestein Sessanta en die zijn ook echt goed en zeer 'Preiswert'! Je hebt de weelde van de keuze. Kies de band met de beste prijs van deze 3 zou ik zeggen...

Greetz,
                Canonball
                F10 530dA 2010
                Z4 E89 23i 2011
                Greetz,
                Canonball

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk Berichten
                  De Goodyear F1 komen wel beter uit in de test dan de Dunlop Sportmaxx, heb wel geen praktrijkerervaring. Maar als je de Internetgebruikers mag geloven, dan zou ik voor de Continentals gaan.
                  Will the Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 suit your car? Find the best tyre for your car read 407 reviews for the Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 and compare to other Ultra High Performance tyres at tyre reviews

Will the Dunlop SportMaxx RT suit your car? Find the best tyre for your car read 175 reviews for the Dunlop SportMaxx RT and compare to other Ultra High Performance tyres at tyre reviews

Mijn volgende banden zullen PremiumContact 5 zijn of Dunlop BluResponse (voor gewone reguliere maten, geen low profile banden).
                  Vraag is hoe die Engelsen rijden natuurlijk , Goodyear F1 komen inderdaad beter uit die test (vooral draagvlak). De keuze wordt er niet makkelijker op.

Comment

ik ben heel content van de Goodyear Eagle F1 asymetric 2, zou ze meteen terug aanraden
                    (maat die ik nu heb is 225/45R17)

Comment

Hm ik had beter een Poll aangemaakt, geen idee hoe dat hier moet eigenlijk .

-> blijkbaar moet je dat in het begin doen ...
                      Last edited by ; 11/03/2014, 22:34.

Comment

Bedoel natuurlijk voor de Goodyears F1 gaan he :p.

Comment

Dunlop, en als een andere band mag dan de Hankook Ventus S1 Evo2.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                            Dunlop, en als een andere band mag dan de Hankook Ventus S1 Evo2.
                            Minder slijtage met Hankook? En is minder slijtage per definitie wel zo goed?

Want die Hankook's zijn ook goedkoper t.o.v. de premium-merken ... (70€ verschil op een set banden, toch de moeite).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                              Minder slijtage met Hankook? En is minder slijtage per definitie wel zo goed?

Want die Hankook's zijn ook goedkoper t.o.v. de premium-merken ... (70€ verschil op een set banden, toch de moeite).
                              Minder slijtage is meestal toch beter voor de portemonnee?
                              Volgens mij zal de slijtage op ongeveer hetzelfde niveau als de Dunlop zitten. De Goodyear zal denk ik zelfs het langst vd 3 mee gaan. De Dunlop had ik vroeger op m'n Corsa (wat een beest was met z'n 75 PK ), en de Dunlops had ik er na minder dan 20.000 km doorgejaagd (zaten al op de draad). Grip was echter enorm goed.
                              Vroeger (voor zolang ik al met een wagen rijdt natuurlijk ) wou ik ook niets anders dan "premium" merken. Sinds ik in een bandencentrale gewerkt heb, heb ik er me wat in verdiept.
                              Banden zoals de Michelin PS2 zijn zowat meester in hun categorie, maar daar betaal je dan ook voor. Geef mij dan maar liever een bv een Hankook waarmee ik wat bespaar, en niet zoveel toegevingen moet doen (tov de Dunlop en Goodyear in dit geval).

Dit is een mooie vergelijking tussen de 3 adhv customer reviews (want tests door magazines enz is natuurlijk ook niet alles), hoewel moet gezegd worden dat je bij de Hankook wat moet opletten aangezien die een pak minder customer reviews heeft dan de rest (wat niet persé negatief is).

Alleszins, op mijn zomersetje komen volgende maand Hankook's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                Minder slijtage is meestal toch beter voor de portemonnee?
                                Volgens mij zal de slijtage op ongeveer hetzelfde niveau als de Dunlop zitten. De Goodyear zal denk ik zelfs het langst vd 3 mee gaan. De Dunlop had ik vroeger op m'n Corsa (wat een beest was met z'n 75 PK ), en de Dunlops had ik er na minder dan 20.000 km doorgejaagd (zaten al op de draad). Grip was echter enorm goed.
                                Vroeger (voor zolang ik al met een wagen rijdt natuurlijk ) wou ik ook niets anders dan "premium" merken. Sinds ik in een bandencentrale gewerkt heb, heb ik er me wat in verdiept.
                                Banden zoals de Michelin PS2 zijn zowat meester in hun categorie, maar daar betaal je dan ook voor. Geef mij dan maar liever een bv een Hankook waarmee ik wat bespaar, en niet zoveel toegevingen moet doen (tov de Dunlop en Goodyear in dit geval).

Dit is een mooie vergelijking tussen de 3 adhv customer reviews (want tests door magazines enz is natuurlijk ook niet alles), hoewel moet gezegd worden dat je bij de Hankook wat moet opletten aangezien die een pak minder customer reviews heeft dan de rest (wat niet persé negatief is).

Alleszins, op mijn zomersetje komen volgende maand Hankook's
                                Goodyear's komen toch het beste naar voor, verschil is 50€ met de Hankook's. Iemand ervaring met bandenleader.be? Die zijn echt wel goedkoop ...

Koop uw Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 banden on line bij BandenLeader · Geniet van de laagste prijzen op alle bandenprofielen · Gratis levering · Snelle en gemakkelijke bestelling.

Koop uw Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 banden on line bij BandenLeader · Geniet van de laagste prijzen op alle bandenprofielen · Gratis levering · Snelle en gemakkelijke bestelling.

Comment

Iemand nog iets aan toe te voegen?

Comment

Heb nu ook de csc5 op de audi en vind die super goed. Ok ze slijten iets sneller maar geven goeie grip bij droog en nat.

In jouw maat heb je ook de vredestein ultrac sessanta welke ik ook gereden heb. Goeie band en zeer goed tegen aquaplanning.

Ook heb je de Nokia Zline. Geen ervaring maar wel goeie dingen over gehoord.

Comment

Koop maar die goodyears :p.
                                      Die bandenleader is wel goedkoop, ik zie dat ze met lokale bandengaragisten werken. Laat ze dan gewoon leveren bij een bandengarage en daar monteren.

Comment

Koop maar die goodyears :p.
                                        Die bandenleader is wel goedkoop, ik zie dat ze met lokale bandengaragisten werken. Laat ze dan gewoon leveren bij een bandengarage en daar monteren.
                                        Ja ik ga die Goodyears bestellen, iedereen bedankt voor de feedback!

Comment

Working...
                                        X