Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan Leaf/Renault Zoë of Peugeot 207SW 1.6hdi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nissan Leaf/Renault Zoë of Peugeot 207SW 1.6hdi?

    De keuze is misschien zeer eigenaardig maar zit met het volgende.

    Op dit moment rijdt mijn vriendin met een VW Polo 6n 1.4i Open Air 3-deurs.
    Met het eerste kind op komst wil ze graag een 5-deurs.
    Gezien haar rij-patroon (zeer korte afstanden en 5 a 10k / jaar) had ik het idee om tegen eind dit jaar een demo/stockmodel Nissan Leaf of Renault Zoë te kopen. (prijs ca 15k)

    Gisteren te horen gekregen dat mijn schoonzus een nieuwe Peugeot Partner wil bestellen en dus de 207SW de deur uit moet.
    Van de garage krijgt ze nog €4000 overname.
    De 207SW heeft net geen 160k op de teller en is 6 jaar oud en heeft toch tal van opties (auto airco, panodak, 2-delig openklapbaar kofferdeksel,...) en is verder in uitmuntende staat.
    We mogen die dus zelf ook overnemen voor €4000.

    Ik twijfel omdat haar rijpatroon zeker geen dieselpatroon heeft (+ potentieel hogere onderhoudskost?), langs de andere kant heeft de 207 nog nooit ernstige mankementen vertoond, de geschiedenis is gekend en auto is natuurlijk ook ruimer dan een Zoë of Leaf. + als ik deze binnen 1 of 2 jaar nog wil verkopen zal mijn verlies minimaal zijn aangezien ik deze toch goedkoop kan krijgen als ik zo vergelijk met andere 2e hands 207sw's op het net.

    Wat zouden jullie doen?


    PS: 2 jaar geleden heb ik haar Citroen C3 1.4hdi verkocht omdat ze totaal geen diesel nodig had en haar een benzine gekocht (motor werd ook steeds lam na enige tijd totdat er eens een grote rit werd mee gedaan). En nu zou ze dus weer met een diesel rondrijden...
    Weet niet of ik weer schrik moet krijgen van die ultrakorte afstanden met die Pug en bijhorende potentiële motorkwaaltjes.
    1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
    2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
    2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
    -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

    www.carfac.be "Driving on experience"

  • #2
    Weet niet of die Leaf het facelift model is, zo ja zou ik voor deze gaan. Op veel punten verbetert tegenover het pre-facelift model (betere afwerking en interface, groter rijbereik, etc etc).
    Ook kost deze auto je bijna niks aan onderhoud, belasting & verbruik..
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

    Comment


    • #3
      zo veel geld voor zo een kleine wagen en zo weinig km/jaar
      je haalt er nooit het voordeel uit tov een gewone benzine

      Comment


      • #4
        15K of 4K

        't is eerder in mijn ogen een kwestie van budget...
        ik zeg maar: peugeot en zonnepanelen op uw dak? Of een zonneboiler? Dat als ge eigen huis hebt tenminste. Enfin, keuze genoeg wat ge met 11K kunt doen. Ik investeer dat systematisch in mijn huis om lagere vaste kosten te hebben per maand. Dat geeft me een groter rendement dan het geld op de spaarrekening te zetten...
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #5
          Aangezien we weinig fout kunnen doen met de 207SW aan te kopen gezien de prijs en de staat gaan we voor de Peugeot. Willen we die binnen 1 of 2 jaar verkopen zal er nagenoeg nog altijd 4k voor kunnen gevraagd worden imho.
          Elektrische markt is ook nog niet zo uitgebreid en binnen 1 à 2 jaar zullen de stockmodellen of jong 2e handsen weer wat gezakt zijn in prijs.


          @flappy: slim van jou, maar moest iedereen zo redeneren zou iedereen met een Kia Picanto of Dacia rond snorren. Niet?

          @ThibautDD: minimale onderhoudskosten, belasting en verbruik heb ik ook aan gedacht. + hoe verder naar de toekomst toe hoe minder gemakkelijk een auto op diesel of benzine nog aan de straatstenen gaat kwijt te raken zijn. (en dat gaat geen 10 jaar meer duren imho). Om nog maar te zwijgen over de stijgende "groene" taksen. Tegen 2020 moet de uitstoot van het gemiddelde wagenpark nog met 40gr/km naar beneden.

          @Stef69: een nieuwe Golf kost ook 16k, een Polo vanaf 12k. Het verschil is toch niet zo dermate groot meer...
          1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
          2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
          2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
          -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

          www.carfac.be "Driving on experience"

          Comment


          • #6
            da's niet waar hé. Anders zou ik zelf geen 4 auto's thuis hebben staan... Maar keuzes zijn er om gemaakt te worden. En zeg nu zelf: uw keuzemogelijkheden dat ge aanbied liggen qua budget heel ver uit elkaar. Dan moet ge ook eerlijk durven zijn over wat ge met dat ander stuk van het geld kunt doen. En dat moet niet altijd zinnig zijn zoals ik misschien lijk te doen.
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #7
              4000 eur voor een oude diesel en dan nog een peugeot! Dat zal een schock zijn tov een stille benzine polo.
              waarom geen occassie prius, yaris hybride of een zoe ! Rijdt super !

              Comment


              • #8
                wat is er nu weer mis met peugeot ?
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  wat is er nu weer mis met peugeot ?
                  Die hebben teveel vermogen ivg met de polo
                  2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                  2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                  2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                  Comment


                  • #10
                    Goeie keuze. Logisch, gezien het prijsverschil.

                    Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Onthoud: een elektrische auto is financieel pas voordelig als je veel kilometers rijdt. Als je maar 5000 kilometer per jaar rijdt, heb je ook maar zo'n 500 euro brandstofkosten, dus veel valt er niet te besparen.

                      Vergeet niet dat elektriciteit ook niet gratis is. Aan €0,20 per kWh en bij 20 kWh / 100 km verbruik, kost een elektrische auto 4 euro per 100 km. Een zuinige dieselauto (€1,30 per liter en 5 liter / 100 km) kost €6,50 euro per 100 km. Per 100 km bespaar je met een elektrische auto dus maar €2,50 aan brandstofkost.

                      Als die elektrische auto dan 10.000 euro meer kost dan de zuinige dieselauto, moet je al 400.000 km rijden om de meerkost eruit te halen... Conclusie: als je weinig rijdt, kies dan voor een brandstofauto!

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichten
                        4000 eur voor een oude diesel en dan nog een peugeot!
                        Haha, 'oude diesel'. Grappig. En wat scheelt er met Peugeot? Ohja het is geen 'premium' merk.

                        @TS: Goede keuze, zou hetzelfde gedaan hebben in u plaats.
                        2012 Abarth 500 'esseesse'

                        Comment

                        Working...
                        X