De keuze is misschien zeer eigenaardig maar zit met het volgende.
Op dit moment rijdt mijn vriendin met een VW Polo 6n 1.4i Open Air 3-deurs.
Met het eerste kind op komst wil ze graag een 5-deurs.
Gezien haar rij-patroon (zeer korte afstanden en 5 a 10k / jaar) had ik het idee om tegen eind dit jaar een demo/stockmodel Nissan Leaf of Renault Zoë te kopen. (prijs ca 15k)
Gisteren te horen gekregen dat mijn schoonzus een nieuwe Peugeot Partner wil bestellen en dus de 207SW de deur uit moet.
Van de garage krijgt ze nog €4000 overname.
De 207SW heeft net geen 160k op de teller en is 6 jaar oud en heeft toch tal van opties (auto airco, panodak, 2-delig openklapbaar kofferdeksel,...) en is verder in uitmuntende staat.
We mogen die dus zelf ook overnemen voor €4000.
Ik twijfel omdat haar rijpatroon zeker geen dieselpatroon heeft (+ potentieel hogere onderhoudskost?), langs de andere kant heeft de 207 nog nooit ernstige mankementen vertoond, de geschiedenis is gekend en auto is natuurlijk ook ruimer dan een Zoë of Leaf. + als ik deze binnen 1 of 2 jaar nog wil verkopen zal mijn verlies minimaal zijn aangezien ik deze toch goedkoop kan krijgen als ik zo vergelijk met andere 2e hands 207sw's op het net.
Wat zouden jullie doen?
PS: 2 jaar geleden heb ik haar Citroen C3 1.4hdi verkocht omdat ze totaal geen diesel nodig had en haar een benzine gekocht (motor werd ook steeds lam na enige tijd totdat er eens een grote rit werd mee gedaan). En nu zou ze dus weer met een diesel rondrijden...
Weet niet of ik weer schrik moet krijgen van die ultrakorte afstanden met die Pug en bijhorende potentiële motorkwaaltjes.
Op dit moment rijdt mijn vriendin met een VW Polo 6n 1.4i Open Air 3-deurs.
Met het eerste kind op komst wil ze graag een 5-deurs.
Gezien haar rij-patroon (zeer korte afstanden en 5 a 10k / jaar) had ik het idee om tegen eind dit jaar een demo/stockmodel Nissan Leaf of Renault Zoë te kopen. (prijs ca 15k)
Gisteren te horen gekregen dat mijn schoonzus een nieuwe Peugeot Partner wil bestellen en dus de 207SW de deur uit moet.
Van de garage krijgt ze nog €4000 overname.
De 207SW heeft net geen 160k op de teller en is 6 jaar oud en heeft toch tal van opties (auto airco, panodak, 2-delig openklapbaar kofferdeksel,...) en is verder in uitmuntende staat.
We mogen die dus zelf ook overnemen voor €4000.
Ik twijfel omdat haar rijpatroon zeker geen dieselpatroon heeft (+ potentieel hogere onderhoudskost?), langs de andere kant heeft de 207 nog nooit ernstige mankementen vertoond, de geschiedenis is gekend en auto is natuurlijk ook ruimer dan een Zoë of Leaf. + als ik deze binnen 1 of 2 jaar nog wil verkopen zal mijn verlies minimaal zijn aangezien ik deze toch goedkoop kan krijgen als ik zo vergelijk met andere 2e hands 207sw's op het net.
Wat zouden jullie doen?
PS: 2 jaar geleden heb ik haar Citroen C3 1.4hdi verkocht omdat ze totaal geen diesel nodig had en haar een benzine gekocht (motor werd ook steeds lam na enige tijd totdat er eens een grote rit werd mee gedaan). En nu zou ze dus weer met een diesel rondrijden...
Weet niet of ik weer schrik moet krijgen van die ultrakorte afstanden met die Pug en bijhorende potentiële motorkwaaltjes.
Comment