Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wel twee verschillende wagens hé. Die 500 is eerder op comfort terwijl de Suzuki eerder een smijtijzertje is.
Ik ben jong en heb nog geen kinderen, dus voor mij zou het de Swift worden dan.
2 heel verschillende wagens ja. Ik heb een Swift Sport gehad en ik vond hem geweldig (ik man, 27 jaar oud indertijd) maar mijn zusje van 23 vond hem ook geweldig. Swift de sportievere en hardere optie, de 500 modieuzere, minder sportieve optie.
Ik denk dat het verschil in kosten niet te verwaarlozen zal zijn. Verzekering en bezine vooral. Maar als je er een sportievere rijstijl op nahoudt kan je dit mss wel door de vingers zien
Ik zou voor de suzuki gaan, de 500 zie je op elke hoek van de straat
2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Niemand die mij ev technisch nog wat meer informatie kan geven ?
Ik denk dat er veel mensen nog meer technische info kunnen geven, maar misschien is het dan handig dat je iets meer info geeft.
Welke motorisatie zou je gaan in de 500?
Wat is voor jouw belangerijk, rijplezier?, stouwruimte?, betrouwbaarheid? running costs? herverkoopwaarde? hipheids faktor?
Ik denk dat hoe je het ook draait of keert. Dat de 500 het op geen enkele manier zal kunnen halen van de swift in dit geval.
De swift heeft dan ook een sportief karakter met een 1600 wat ook zeer veel rijplezier zal verschaffen.
Natuurlijk zullen de taksen ed minder zijn voor de 500, zeker als je voor de twinair gaat. Naar herverkoop zal je waarschijnlijk de 500 sneller terug wegkrijgen, alhoewel....
2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Is de kwaliteit van de versnellingsbak ophanging motor remmen koetswerk beter of van de fiat of zit dit op dezelfde lijn of slechter ?
Ik denk (zonder Fiat te willen afbreken) dat de swift op alle vlakke kwalitatiever gaat zijn op de lange baan. Misschien enkel dat de gekozen plastiek van het dashbord in de fiat wat zachter gaat aanvoelen. Waarschijnlijk is de Fiat iets meer uitgerust met modernere elektronische snufjes zoals Bleutooth, automatische airco, enz. Maar nog eens, voor meer info kan je best concretere voorbeelden laten zien. Bv tussen welke twee auto's je echt twijfelt. Nieuwe, 2dehandse en als het 2dehandse zijn, dewelke juist (zo kunnen we beter advies geven denk ik)
2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Is de kwaliteit van de versnellingsbak ophanging motor remmen koetswerk beter of van de fiat of zit dit op dezelfde lijn of slechter ?
Daar kan toch niemand op antwoorden zonder meer info ...
De vraag is wat je van de auto verwacht, want je zet hier 2 totaal verschillende wagens naast mekaar. Waarom een Swift Sport en geen gewone?
Welke versie van de Fiat 500 heb je op het oog? En voor wat ga je die gebruiken?
De swift sport 5d omdat ik het model mooier vind dan de gewone swift en de extra pk's zijn wel leuk maar niet echt het belangrijkste , bij fiat zou ik voor de lounge 1.2 gaan . De auto zou vooral gebruikt worden om dagelijks naar mijn werk te gaan , hij wordt gebruikt als tweede wagen , daarentegen hou ik wel van een wagen die vooral in de bochten goed ligt en zoals ik al zei extra pk's zijn zijn niet het belangrijkste maar wel leuk. En dat ik er toch een aantal jaren kan mee rijden. Het gaat over de aankoop van een nieuwe wagen.
De swift sport omdat ik het model mooier vind dan de gewone swift en de extra pk's zijn wel leuk maar niet echt het belangrijkste , bij fiat zou ik voor de lounge 1.2 gaan . De auto zou vooral gebruikt worden om dagelijks naar mijn werk te gaan , hij wordt gebruikt als tweede wagen , daarentegen hou ik wel van een wagen die vooral in de bochten goed ligt en zoals ik al zei extra pk's zijn zijn niet het belangrijkste maar wel leuk. En dat ik er toch een aantal jaren kan mee rijden. Het gaat over de aankoop van en nieuwe wagen.
De Swift dan uiteraard, bij een 500 zou je al naar een Abarth moeten gaan kijken denk ik. Mijn schoonouders hebben enkele jaren een Swift 1.3 gehad en dat was een oerdegelijke, en buiten de koffer (wat normaal is in die klasse), heel praktische auto. Wagentje had ook een hele mooie restwaarde, mede doordat hij nog geen 5 jaar was en dus nog in garantie toen hij ingeruild werd. Het enige dat een beetje nadelig is voor mij is het gevoel in de pedalen, dat is een beetje wennen.
Comment