Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus Clipper 115 pk of Opel Astra gran tourer 136 pk?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ford Focus Clipper 115 pk of Opel Astra gran tourer 136 pk?

Hey

Ik ben zo hard aan het twijfelen tussen een Ford Focus Clipper 115 pk en een Opel Astra gran tourer 136 pk.

Ik rij nu met Ford en ben daar tevreden van. De Opel heb ik eerste getest in 110 pk, maar vond ik wat traag reageren. Ik heb dan offerte gevraagd voor de 136 pk met de gedachte dat het 'tamme' er dan wel uit zou zijn.

De auto's liggen ongelofelijk dicht bij elkaar qua prijs en uitvoering, dus ik weet het gewoon niet meer!

Iemand een tip of reden waarom de ene beter zou zijn dan de andere?

Als je tevreden bent met Ford, ga dan voor Ford! Neem je de Opel, en daar is ooit iets mis mee (niet dat dit ook een zekerheid is) , You will blame yourself!! Beiden zullen wel goed zijn, maar mijn gedacht is: Blijf bij wat je kent!

Comment

De Focus gaat altijd iets vinniger aanvoelen dan de Astra in mijn ogen, de Astra is nogal een 'zware' wagen. Ik hou meer van de Astra, maar ik denk dat afgaande op het feit dat de Astra je niet beviel in de test je beter gaat af zijn met de Ford.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ik zou zeker toch nog eens proberen te proefrijden met de 136pk versie van de Astra.

Comment

Ik heb hier een test liggen over de Astra break 136 pk en Focus break 115 pk in AMS. De Astra wint het duel, weliswaar nipt. Ze waren te spreken over de nieuwe dieselmotor in de Astra (kracht, geluiddemping en souplesse), interieurafwerking en comfort, maar hij weegt te veel. ook de Focus scoort kwa comfort en rijgevoel, maar minder in de kofferinhoud en de wat te zwakke motor. Testverbruik Astra 6.2 L/100km, de Focus 6.0 L/100 km
          Last edited by prins207; 19/03/2014, 18:52.
          2012 Opel Astra ST Ecoflex
          2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Voor mij de Ford, de 1.6 TDCI is niet de meest spectaculaire motor dat ze ooit gehad hebben bij Ford maar hij doet z'n werk in alle omstandigheden goed zonder echt uit te blinken in iets. Maar ik vind het vooral aangenamer vertoeven in een Ford dan in een Opel vraag me niet waarom dat is nu eenmaal een gevoel hé, moeilijk te verklaren. Mocht je voor Ford gaan zeker de electrisch ontdooide voorruit nemen is werkelijk aangenaam in de winter (een veelal onderschatte optie volgens mij).
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Voor mij ook de Ford.
              Is gewoon de best rijdende in z'n klasse zonder daarom brutaal of oncomfortabel te worden.
              De opel vind ik daarintegen wel mooier, zowel buiten als binnen..
              Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

ik heb dezelfde oefening moeten maken.
                ik heb uiteindelijk gekozen voor de astra. Hij is ruimer, mooier interieur en rijdt zeer goed.
                grootste nadeel bij mij is de oude 1.7 cdti motor.

moest ik opnieuw kiezen, dan zou ik voor de facelift van de focus gaan.
                is de facelift geen optie, dan kies ik direct opnieuw voor de astra.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                  ik heb dezelfde oefening moeten maken.
                  ik heb uiteindelijk gekozen voor de astra. Hij is ruimer, mooier interieur en rijdt zeer goed.
                  grootste nadeel bij mij is de oude 1.7 cdti motor.

moest ik opnieuw kiezen, dan zou ik voor de facelift van de focus gaan.
                  is de facelift geen optie, dan kies ik direct opnieuw voor de astra.
                  Intussen is de 1.7 vervangen bij Opel door de 1.6, dat is toch een veel moderner blok.
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Al een Golf VII Variant overwogen? Zeer knappe afwerking, ruim, leuke packs en goede motoren... Vrouwlief is zeer content van de hare! Uit deze lijst zou ik voor de Astra gaan; idd. met de 1.6 motor...

Comment

Mijn vrouw rijdt een Astra break 110 pk als bedrijfswagen, en ik heb onlangs een Focus break als huurwagen gereden met die 1.0 motor . Ik zou meteen voor de Ford kiezen, alleen al voor het onderstel.
                      Dat ding stuurt gewoon mega goed.

Comment

Zonder veel woorden: Ford!
                        BMW 118D E87 M-pack

Comment

Working...
                        X