Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F31 325D of 125D Hatch of iets anders?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • F31 325D of 125D Hatch of iets anders?

    Beste forumleden,

    Graag jullie advies omtrent volgende situatie, kiezen we met rede of met hart?

    Ik ben zelfstandige (vertegenwoordiger) en doe ongeveer 30.000/jaar, dit nu met een Audi A3 1.6TDI, die ik nog had voor ik mijn activiteit begon 2 jaar geleden. Ondertussen ben ik niet meer onder éénmanszaak maar onder een bvba (dus rekening houden met VAA). Wagen heeft nu ongeveer 120.000 km, +- 4j oud en zal afgeschreven zijn eind dit jaar. Hij is nog perfect in orde, geen problemen mee, echter ben ik het zowat beu gereden. Ik begin dus langzamerhand op zoek te gaan naar iets anders, zonder dat dit dringend is.

    Wat is belangrijk? Discrete wagen – niet te grote wagen (om geen klanten de ogen uit te steken) die goed vooruit gaat – in break vorm. VAA moet ook niet te zot worden. Dacht eerst aan de GOLF 7 GTD (omdat het totaalpakket interessant was naar discretie toe, VAA gewijs, etc). Echter heb ik ermee proefgereden en helaas moet ik toegeven dat ik er meer van verwacht had. Dit gaat zeker heel vlot vooruit, echter mis ik iets aan de wagen, kan het niet echt beschrijven. Ik vermoed dat ik na een jaar al deze wagen weer ‘beu’ zal zijn, het toverde niet echt een grote glimlach op mijn gezicht.

    Ben ondertussen gaan informeren bij BMW voor een paar offertes, 2 opties momenteel, een 125d hatch of een 325d touring. VAA van de 125D hatch was 268 EUR bruto/maand – de F31 325D was 327 EUR bruto/maand. Voornaamste opties waren xenon, sportautomaat, business navigatie, PDC en M sportpakket.

    Had ook een offerte laten maken voor een 330XD en een M135I maar dit is niet echt redelijk meer qua VAA (ruim 400 EUR/mnd) en als ik een beetje redelijk ben moet ik toegeven dat zo’n vermogen misschien wat teveel is voor dagdagelijks gebruik.

    Ben echter ook open voor andere suggesties dus daarmee dat ik even inspiratie kwam opdoen op dit forum en jullie meningen wilde horen. Ik wil echter geen te grote wagen, dit heb ik ten eerste niet nodig, ten tweede woon ik in Brussel (zonder garage) waar parkeren niet altijd evident is. Wat wil ik zeker: automaat, break versie, xenon en navigatie, en moet BTW aftrekbaar zijn. Liefst een jonge occasie of directiewagen, 100% nieuw kopen vind ik jammer door het directe waardeverlies en wil wel concessies doen op minder belangrijke opties zoals kleur (geen wit echter) etc… Aankoopbudget zelf is enigszins flexibel indien ik het waard vind om meer te betalen (logischerwijze is een 3 reeks duurder dan een 1 reeks bijvoorbeeld). Laten we zeggen max. 45K maar dit mag gerust een stuk minder zijn.

    Van de Mercedes A ben ik geen grote fan, Audi A3 Sportback valt ook af omdat ik niet tweemaal dezelfde wagen wil hebben (ook al is dit het nieuw model). Golf ook geen optie meer voor bovenstaande redenen.

    Gaan shoppen in Duitsland is ook een mogelijkheid, echter geef ik hier minder voorkeur aan. Is het trouwens zo dat je in België aan een BMW concessiehouder kan vragen om een premium selection die in Duitsland staat voor jou te importeren?

    Graag jullie meningen of indien jullie iets weten staan dan zie ik het graag verschijnen?

    Alvast bedankt om dit te helemaal te lezen,

    Nico

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk Berichten
    Beste forumleden,

    Graag jullie advies omtrent volgende situatie, kiezen we met rede of met hart?

    Ik ben zelfstandige (vertegenwoordiger) en doe ongeveer 30.000/jaar, dit nu met een Audi A3 1.6TDI, die ik nog had voor ik mijn activiteit begon 2 jaar geleden. Ondertussen ben ik niet meer onder éénmanszaak maar onder een bvba (dus rekening houden met VAA). Wagen heeft nu ongeveer 120.000 km, +- 4j oud en zal afgeschreven zijn eind dit jaar. Hij is nog perfect in orde, geen problemen mee, echter ben ik het zowat beu gereden. Ik begin dus langzamerhand op zoek te gaan naar iets anders, zonder dat dit dringend is.

    Wat is belangrijk? Discrete wagen – niet te grote wagen (om geen klanten de ogen uit te steken) die goed vooruit gaat – in break vorm. VAA moet ook niet te zot worden. Dacht eerst aan de GOLF 7 GTD (omdat het totaalpakket interessant was naar discretie toe, VAA gewijs, etc). Echter heb ik ermee proefgereden en helaas moet ik toegeven dat ik er meer van verwacht had. Dit gaat zeker heel vlot vooruit, echter mis ik iets aan de wagen, kan het niet echt beschrijven. Ik vermoed dat ik na een jaar al deze wagen weer ‘beu’ zal zijn, het toverde niet echt een grote glimlach op mijn gezicht.

    Ben ondertussen gaan informeren bij BMW voor een paar offertes, 2 opties momenteel, een 125d hatch of een 325d touring. VAA van de 125D hatch was 268 EUR bruto/maand – de F31 325D was 327 EUR bruto/maand. Voornaamste opties waren xenon, sportautomaat, business navigatie, PDC en M sportpakket.

    Had ook een offerte laten maken voor een 330XD en een M135I maar dit is niet echt redelijk meer qua VAA (ruim 400 EUR/mnd) en als ik een beetje redelijk ben moet ik toegeven dat zo’n vermogen misschien wat teveel is voor dagdagelijks gebruik.

    Ben echter ook open voor andere suggesties dus daarmee dat ik even inspiratie kwam opdoen op dit forum en jullie meningen wilde horen. Ik wil echter geen te grote wagen, dit heb ik ten eerste niet nodig, ten tweede woon ik in Brussel (zonder garage) waar parkeren niet altijd evident is. Wat wil ik zeker: automaat, break versie, xenon en navigatie, en moet BTW aftrekbaar zijn. Liefst een jonge occasie of directiewagen, 100% nieuw kopen vind ik jammer door het directe waardeverlies en wil wel concessies doen op minder belangrijke opties zoals kleur (geen wit echter) etc… Aankoopbudget zelf is enigszins flexibel indien ik het waard vind om meer te betalen (logischerwijze is een 3 reeks duurder dan een 1 reeks bijvoorbeeld). Laten we zeggen max. 45K maar dit mag gerust een stuk minder zijn.

    Van de Mercedes A ben ik geen grote fan, Audi A3 Sportback valt ook af omdat ik niet tweemaal dezelfde wagen wil hebben (ook al is dit het nieuw model). Golf ook geen optie meer voor bovenstaande redenen.

    Gaan shoppen in Duitsland is ook een mogelijkheid, echter geef ik hier minder voorkeur aan. Is het trouwens zo dat je in België aan een BMW concessiehouder kan vragen om een premium selection die in Duitsland staat voor jou te importeren?

    Graag jullie meningen of indien jullie iets weten staan dan zie ik het graag verschijnen?

    Alvast bedankt om dit te helemaal te lezen,

    Nico
    Nico,

    ivm die wagens uit Duitsland, de meeste BMW Premium Selection dealers werken zo.
    Ik ben een voormiddagje samen met de verkoper achter zijn pc gaan zitten en zo beginnen zoeken. Mijn schoenbroer heeft net hetzelfde gedaan. Als bonus ook nog eens 3j garantie, daarvoor kan je'm zelf niet gaan halen.

    Comment


    • #3
      325d liever . De nieuwe 1 vind ik echt niet plezant rijden .

      Comment


      • #4
        Discrete wagen en dan een M-pakket erop

        Ikzelf zou voor de 125d gaan, omdat ik niet veel ruimte nodig heb. Moest ik echter 25 jaar zijn, dan zou ik voor de 325d gaan.

        Comment


        • #5
          In plaats van een BMW zou ik een gelijkwaardige Skoda Octavia nemen. Via duitsland kan je al een nieuw voertuig kopen vanaf 15.000 euro.

          Comment


          • #6
            Persoonlijk zou ik voor de 125d gaan, is compacter en je spaart wat geld uit ook. Weet niet of je die extra ruimte nodig hebt van de 3?
            Classic cars on demand

            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

            - It's time to make your dream come true -

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
              Discrete wagen en dan een M-pakket erop

              Ikzelf zou voor de 125d gaan, omdat ik niet veel ruimte nodig heb. Moest ik echter 25 jaar zijn, dan zou ik voor de 325d gaan.
              M-pakket vind ik persoonlijk echt een toffere look daarmee dat ik het op de offerte liet zetten, is echter geen absolute voorwaarde moest ik ergens een goede exemplaar vinden.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                Persoonlijk zou ik voor de 125d gaan, is compacter en je spaart wat geld uit ook. Weet niet of je die extra ruimte nodig hebt van de 3?
                In theorie heb ik de extra ruimte niet echt nodig, rijd voor 90% van de gevallen alleen in de wagen, echter moet ik soms iets groter vervoeren (kleinere paletten en zo voor een dringende levering bij een klant) waarbij het handig is. Ook als we op vakantie vertrekken met wat vrienden is dit altijd mooi meegenomen. In de toekomst ofzo zie ik nog niet direct kinderen aankomen dus hiermee moet ik niet echt rekening houden. In elk geval lukte het tot nu toe altijd met een A3 dus.

                Comment


                • #9
                  Audi A3 Berline is mischien ook een optie?

                  Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door korneeldebruyn Bekijk Berichten
                    Audi A3 Berline is mischien ook een optie?

                    Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk
                    Audi A3 wil ik liever niet meer (eens veranderen van merk/model), een berline zeker niet en bovendien is hun krachtigste diesel motor 2.0TDI 'slechts' 184PK, zoals de golf gtd die ik heb test gereden en die ik niet verbazingwekkend vond.

                    Een A4 break is eventueel een mogelijkheid maar is einde reeks en rijdt volgens mij vrij steriel net zoals mijn A3 nu... Wil iets met meer gevoel. Hoeft niet speciaal een BMW te zijn, mag gerust iets anders, ik hoor graag jullie suggesties. Dank alvast!

                    Comment


                    • #11
                      Focus ST Break? Maar is niet beschikbaar als automaat. ZAou anders wel voldoen aan de andere eisen. En is behoorlijk schakellui te rijden als je niet te veel in de file zou staan.

                      AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt


                      Dan maar Skoda Octavia VRS?
                      Last edited by ; 20/03/2014, 01:03.

                      Comment


                      • #12
                        zou ook de octavia RS aanduiden maar heeft dezelfde motor dan de golf GTD. Is gedacht aan volvo? S/V 60 bvb. D4/D5/D6 motor erin.
                        BMW 118D E87 M-pack

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Eklund Bekijk Berichten
                          Focus ST Break? Maar is niet beschikbaar als automaat. ZAou anders wel voldoen aan de andere eisen. En is behoorlijk schakellui te rijden als je niet te veel in de file zou staan.

                          AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt


                          Dan maar Skoda Octavia VRS?
                          Focus ST break nog niet aan gedacht, echter als ik wat meer foto's zie vind ik dit niet echt discreet (dubbele uitlaat bijv.), ziet er echt al uit als een 'sportieve' wagen. Bovendien vind ik de middenconsole (af te zien op de foto's) minder mooi. Andere reden is ook dat ik toch liever voor een diesel zou gaan, ik sluit een benzine niet helemaal uit maar dan moet de prijs er ook wel naar zijn (wat hier dan wel het geval is). Skoda Octavia VRS net even geconfigureerd, in diesel max 184PK weeral dus iets te weinig, in benzine why not? Echter wat zuipt zo iets en is dat VAA gewijs wat interessant? Lijkt ook wat groter dan een 3 touring, kan me echter vergissen.

                          Comment


                          • #14
                            mercedes C of E
                            khad je met veel plezier onze E92 aangesmeerd maar die rammelbak is al overgelaten aan de garage :p
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • #15
                              Als hij echt discreet , compact en sportief moet zijn zou ik kiezen voor 125d of Golf GTD maar deze laatste vond je niet snel genoeg ... evt. later chippen ...

                              Comment


                              • #16
                                Persoonlijk zou ik voor de 325 gaan, de meerprijs is het waard. Niet dat de 1 slecht zal rijden, maar vind de afwerking en de praktische vorm toch iets om op te letten. Komt er nog eens bij dat ik persoonlijk geen fan ben van de einser zijn snoet...

                                Comment


                                • #17
                                  Vind persoonlijk de 3-reeks ook mooier dan de 1-reeks maar in 95% van de gevallen heb ik de extra ruimte niet speciaal nodig. Chippen ben ik geen grote voorstander van uit garantieafwegingen en verzekeringskwesties etc... 325D zijn blijkbaar dun gezaaid op de tweedehandsmarkt als ik het zo bekijk... Misschien nog even 'doorbijten' met de A3 en dat er in de komende maanden wat meer aanbod komt op de tweedehandsmarkt?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk Berichten
                                    Vind persoonlijk de 3-reeks ook mooier dan de 1-reeks maar in 95% van de gevallen heb ik de extra ruimte niet speciaal nodig. Chippen ben ik geen grote voorstander van uit garantieafwegingen en verzekeringskwesties etc... 325D zijn blijkbaar dun gezaaid op de tweedehandsmarkt als ik het zo bekijk... Misschien nog even 'doorbijten' met de A3 en dat er in de komende maanden wat meer aanbod komt op de tweedehandsmarkt?
                                    Duitsland is er altijd meer aanbod natuurlijk... En je kan je BMW ook bij BMW zelf laten chippen, dan behoud je de garantie wel. Maar denk dat een standaard 125 of 325 wel al voldoet Begin gewoon op het gemak eens rond te kijken op autoscout24 en mobile.de, misschien vind je volgende week plots je droomauto, wij hebben dat hier ook zo gedaan, 2 maand de markt rustig afgekeken tot er een model te koop staat dat je volledig aanspreekt.
                                    Classic cars on demand

                                    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                    www.californiadream.be

                                    - It's time to make your dream come true -

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk Berichten
                                      M-pakket vind ik persoonlijk echt een toffere look daarmee dat ik het op de offerte liet zetten, is echter geen absolute voorwaarde moest ik ergens een goede exemplaar vinden.
                                      M-pakket is inderdaad veel knapper hoor, vind ik ook. Maar vond het gewoon grappig omdat je voor iets discreet wou gaan

                                      Comment


                                      • #20
                                        Discreet...
                                        Laten we eerlijk zijn, als je ECHT discreet wil zijn koop je geen BMW/AUDI/MERCEDES ;-)

                                        Dan zou ik eerder VW/SKODA/FORD....



                                        Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                                        Comment

                                        Working...
                                        X