Na 3 jaar trouwe dienst van mijn Volvo V70 D2 (de ondergemotoriseerde dieselstoof die zogezegd niet vooruit te branden is, maar die voor mij altijd heeft volstaan om mijn dagelijks woon-werkverkeer in comfort te overleven en zelfs volgeladen op reis aan de - bescheiden - verwachtingen heeft voldaan) is het tijd voor iets nieuws... Na een eerste keer spelen met de online configurator en enkele garagebezoeken komen rekening houdend met mijn criteria (break, SUV of monovolume met een zo groot mogelijke koffer gelet op alles wat mevrouw en de 2 kleine kinderen meezeulen) en de leasepolicy (max 135 gr CO2) de volgende opties uit de bus:
Volvo v70 D2 Polar plus (navigatie + parkeerhulp) met leder, zetelverwarming - ik verlies t.o.v. mijn huidige wagen de elektrisch inklapbare spiegels (who cares) en elektrische koffer (ambetanter);
Passat variant 2.0 TDi comfortline met pack prestige (leder, GPS, panoramish open dak, parkeerhulp,...), zetelverwarming, keyless go, elektrische koffer, xenonlichten, elektrische zetels, adaptieve cruise control, opgewaardeerde audio,...(alternatief is highline zonder elektrische zetels en adaptieve cc). De passat stond vorige keer ook op mijn short list, en is er t.o.v. van die offerte op vooruit gegaan met een bijkomend budget van zo een 3.000 euro voor bijkomende opties; de wagen lijkt me nu zeer zeer compleet;
BMW X3 1.8 sdrive met business pack (leder, GPS en parkeerhulp) - de enige suv met een co2 < 135 gr; de volvo XC60 heeft er 4 teveel (DAMNED). Wagen wordt 2 keer per jaar gebruikt om op winstersport te gaan en ook in Belgische winterse omstandigheden zou ik het idioot vinden om met een SUV kapriolen als gevolg van acherwielaandrijving uit te halen;
BMW 318 xd break met comfort pak (gps, parkeerhulp) zetelverwarming, leder: vierwielaandrijving binnen de CO2-norm maar geen al te grote koffer; een 3 GT met achterwielaandrijving kan ik gelijkaardig uitrusten, maar die koffer lijkt me niet zo praktisch...
Misschien nog wat andere criteria om bij voorbaat een aantal suggesties uit te sluiten:
GEEN Franse wagens (na een debacle met een peugeot 407 SW);
Geen Mazda 6 omwille van de GPS die er 5 jaar oud uitziet en aanvoelt;
Geen Skoda Superb omdat ik de Passat mooier vind, de Passat stiller is en ik hem evenwaardig of zelfs iets beter kan uitrusten...
Volvo v70 D2 Polar plus (navigatie + parkeerhulp) met leder, zetelverwarming - ik verlies t.o.v. mijn huidige wagen de elektrisch inklapbare spiegels (who cares) en elektrische koffer (ambetanter);
Passat variant 2.0 TDi comfortline met pack prestige (leder, GPS, panoramish open dak, parkeerhulp,...), zetelverwarming, keyless go, elektrische koffer, xenonlichten, elektrische zetels, adaptieve cruise control, opgewaardeerde audio,...(alternatief is highline zonder elektrische zetels en adaptieve cc). De passat stond vorige keer ook op mijn short list, en is er t.o.v. van die offerte op vooruit gegaan met een bijkomend budget van zo een 3.000 euro voor bijkomende opties; de wagen lijkt me nu zeer zeer compleet;
BMW X3 1.8 sdrive met business pack (leder, GPS en parkeerhulp) - de enige suv met een co2 < 135 gr; de volvo XC60 heeft er 4 teveel (DAMNED). Wagen wordt 2 keer per jaar gebruikt om op winstersport te gaan en ook in Belgische winterse omstandigheden zou ik het idioot vinden om met een SUV kapriolen als gevolg van acherwielaandrijving uit te halen;
BMW 318 xd break met comfort pak (gps, parkeerhulp) zetelverwarming, leder: vierwielaandrijving binnen de CO2-norm maar geen al te grote koffer; een 3 GT met achterwielaandrijving kan ik gelijkaardig uitrusten, maar die koffer lijkt me niet zo praktisch...
Misschien nog wat andere criteria om bij voorbaat een aantal suggesties uit te sluiten:
GEEN Franse wagens (na een debacle met een peugeot 407 SW);
Geen Mazda 6 omwille van de GPS die er 5 jaar oud uitziet en aanvoelt;
Geen Skoda Superb omdat ik de Passat mooier vind, de Passat stiller is en ik hem evenwaardig of zelfs iets beter kan uitrusten...
Comment