Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lease... wat nemen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe lease... wat nemen?

Na 3 jaar trouwe dienst van mijn Volvo V70 D2 (de ondergemotoriseerde dieselstoof die zogezegd niet vooruit te branden is, maar die voor mij altijd heeft volstaan om mijn dagelijks woon-werkverkeer in comfort te overleven en zelfs volgeladen op reis aan de - bescheiden - verwachtingen heeft voldaan) is het tijd voor iets nieuws... Na een eerste keer spelen met de online configurator en enkele garagebezoeken komen rekening houdend met mijn criteria (break, SUV of monovolume met een zo groot mogelijke koffer gelet op alles wat mevrouw en de 2 kleine kinderen meezeulen) en de leasepolicy (max 135 gr CO2) de volgende opties uit de bus:

Volvo v70 D2 Polar plus (navigatie + parkeerhulp) met leder, zetelverwarming - ik verlies t.o.v. mijn huidige wagen de elektrisch inklapbare spiegels (who cares) en elektrische koffer (ambetanter);

Passat variant 2.0 TDi comfortline met pack prestige (leder, GPS, panoramish open dak, parkeerhulp,...), zetelverwarming, keyless go, elektrische koffer, xenonlichten, elektrische zetels, adaptieve cruise control, opgewaardeerde audio,...(alternatief is highline zonder elektrische zetels en adaptieve cc). De passat stond vorige keer ook op mijn short list, en is er t.o.v. van die offerte op vooruit gegaan met een bijkomend budget van zo een 3.000 euro voor bijkomende opties; de wagen lijkt me nu zeer zeer compleet;

BMW X3 1.8 sdrive met business pack (leder, GPS en parkeerhulp) - de enige suv met een co2 < 135 gr; de volvo XC60 heeft er 4 teveel (DAMNED). Wagen wordt 2 keer per jaar gebruikt om op winstersport te gaan en ook in Belgische winterse omstandigheden zou ik het idioot vinden om met een SUV kapriolen als gevolg van acherwielaandrijving uit te halen;

BMW 318 xd break met comfort pak (gps, parkeerhulp) zetelverwarming, leder: vierwielaandrijving binnen de CO2-norm maar geen al te grote koffer; een 3 GT met achterwielaandrijving kan ik gelijkaardig uitrusten, maar die koffer lijkt me niet zo praktisch...

Misschien nog wat andere criteria om bij voorbaat een aantal suggesties uit te sluiten:

GEEN Franse wagens (na een debacle met een peugeot 407 SW);
    Geen Mazda 6 omwille van de GPS die er 5 jaar oud uitziet en aanvoelt;
    Geen Skoda Superb omdat ik de Passat mooier vind, de Passat stiller is en ik hem evenwaardig of zelfs iets beter kan uitrusten...
    79
    Volvo v70 D2 - redelijk uitgerust
    18,99%
    15
    Passat variant 2.0 TDI full option
    29,11%
    23
    BMW X3 1.8 sdrive - redelijk uitgerust
    12,66%
    10
    BMW 318 xd break - goed uitgerust
    39,24%
    31

The poll is expired.

3GT lijkt me nu wel ruimer dan de break.

Passat: oud model, en nooit echt fan van geweest
    Volvo: stokoud model, ondanks de facelift (en ik zie nie graag die chromen strepen onder de achterlichten
    X3: maybe... maar ik zie de meerwaarde van een SUV tegenover de break niet (vooral als er geen 4x4 is).
    318d: zoals je zegt: de koffer is de minst ruime van het pak, maar waarom 4x4 ? Een goede winterband lost al veel van je 'problemen' op.
    3GT: jongste van het pak, knappe wagen, je boedt wel wat uitrusting in tegenover de Volvo. Ik zou deze kiezn
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik zou ook de 3GT bekijken.
      Grote koffer, en echt wel veel ruimte op de achterbank.

Comment

Mijn voorkeuren zijn een beetje gelijkaardig, enkel mag er voor mij liefst nog een automaat bij V70 heeft een gatlelijk lijntje in chroom onder die lichten, maar ach ja en op een zilveren valt dat niet zo op . De reden dat ik die niet zou nemen is omdat je net eentje gehad hebt. X3 heb ik geen ervaring mee maar ik zie er het nut niet van in. Een 3-reeks is voor mij een klasse lager dan de V70 en Passat. De 3GT zou ik wel eens bekijken, is comfortabel en ruimer dan je zou denken, maar het is geen break natuurlijk en als je van een V70 komt ... . Voor mij uit dit lijstje de Passat in Comfortline. Heb er zelf eentje gehad en dat is gewoon een heel goede wagen. Bovendien kan je die nog is heel goed aankleden waardoor het ook een beetje een leuke wagen wordt.

Persoonlijk zou ik nog een Grand Picasso en een Zafira Tourer aan het lijstje toevoegen. Maar die eerste is natuurlijk frans
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          V70 heeft een gatlelijk lijntje in chroom onder die lichten, maar ach ja en op een zilveren valt dat niet zo op .
          De offerte die ik heb is inderdaad voor een zilvergrijs exemplaar; vind de prefacelift van de v70 stoerder en mooier...

De Grand Picasso is zowat de enige wagen waarvoor ik mijn Franse afkeer aan de kant zou zetten (ook al eens een simulatie gemaakt en in 2-liter versie met 150 pk krijg ik zelfs door alle opties aan te vinken (inclusief multimediasysteem voor de kinderen) mijn budget niet volledig op.

Op basis van de eerste reacties toch maar eens binnenspringen in de BMW-garage om te zien of die 3GT echt zo super en ruim is en of die X3 echt zo leuk is als ik schijn te denken (vind het namelijk wel een zeer leuke verschijning...)

Automaat zou in de Passat ook kunnen trouwens, alleen weet ik dat er dan geen weg meer terug is voor de volgende wagens...

Comment

3GT gaat praktischer zijn als de X3

Hou er ook rekening mee dat die kinderen niet klein blijven. Vanaf ze iet of wat zelfstandig bewegen moet je ineens veel minder gaan meesleuren.
            2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
              Automaat zou in de Passat ook kunnen trouwens, alleen weet ik dat er dan geen weg meer terug is voor de volgende wagens...
              Ik heb het mij nog geen seconde beklaagd, maar als ik is manueel gereden heb verlang ik inderdaad weer snel terug naar mijn automaat
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten

Hou er ook rekening mee dat die kinderen niet klein blijven. Vanaf ze iet of wat zelfstandig bewegen moet je ineens veel minder gaan meesleuren.
                Ja maar dan hebben ze plots benen die in je rug duwen zoals bij onze A4 Vandaar dat ik eerder voor de 3GT zou kijken dan voor de 3 touring.
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten

De boys zijn 1 & 4, dus veel beenruimte gaan ze de volgende 3 jaar nog niet nodig hebben. En wat dat meesleuren betreft (afgezien van kinderfietsen e.d.) de kinderen zullen veranderen, maar mijn vrouw niet (allez hoop ik ook ergens...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
                    De boys zijn 1 & 4, dus veel beenruimte gaan ze de volgende 3 jaar nog niet nodig hebben. En wat dat meesleuren betreft (afgezien van kinderfietsen e.d.) de kinderen zullen veranderen, maar mijn vrouw niet (allez hoop ik ook ergens...)

Ik kies zonder twijfelen voor de Passat Variant.
                    Kan je zeer mooi uitrusten en doe je minst compromissen naar het gezinsleven toe..

Ik zou toch de fantastische DSG overwegen aangezien je van Bxl bent waarschijnlijk toch wel aanzienlijk wat file-km?

Gr

Comment

zonder twijfel de X3 facelift .. ruime auto, hoog instappen, ruimtegevoel, die 3 gt is echt een mottige auto...

Comment

Uiteraard de Passat , die BMW's zou ik niet in overweging nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                          zonder twijfel de X3 facelift .. ruime auto, hoog instappen, ruimtegevoel, die 3 gt is echt een mottige auto...
                          maar rijdt wel niet zo prettig zo'n x3
                          BMW X5 45e

Comment

Voor mij de Passat, omdat ie

1: dik in de opties zit
                            2: fatsoenlijke motor
                            3: afwerking en ergonomie
                            4: het model mij persoonlijk wel aan staat
                            2012 Opel Astra ST Ecoflex
                            2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

persoonlijk vind ik een v70 echt prachtig en stijlvoller dan de drie andere modellen, maar die heb je al gehad en is duidelijk minder uitgerust dan de passat ( de bmws zou ik skippen).
                              ik zou dan wel een automaat nemen in ruil voor andere optie als het er niet bij kan. passat met automaat en 2 liter diesel is niet echt spetterend creatieve keuze maar wel gene prima stijlvolle ruime wagen die in alles voorziet.

Comment

we staan er niet bij stil maarleaserijders zijn toch eigenlijk wel verwend hé, een X3 of V70, wat een luxeprobleem.. (voor ik reacties krijg van "jaloerse zak" --> ik ben er ook bij bij die verwende kinderenmaar OK we werken er natuurlijk ook wel voor da's een feit, ik vraag me toch dikwijls af hoe sommige mensen het doen die privé 2 auto's moeten betalen, ik denk dat er veel gaan werken voor hun auto's als ik de gemiddelde oprit zie in Vlaanderen...Ben toch ook content dat onze auto's ons niet veel kosten, privé koop ik soms wel eens een folieke iets maar dan voor max 3 of 4duizend euro, mag er niet aan denken om nieuw te kopen met het bijhorende waardeverlies...

Comment

Gisteren bij BMW langsgeweest: de 3 GT maakt geen kans... ik vind het een mooie auto die zeer ruim is binnenin en prachtig is afgewerkt, MAAR de koffer, die onder het afdekzeil weliswaar ruim is volstaat niet voor iemand die het ruimtewonder van de V70 gewoon is. Je kan simpelweg niet hoger stapelen dat het afdekzeil... Misschien dat dit binnen 3 jaar wat wordt...

De x3 daarentegen begint me meer en meer te bekoren: de hogere zit lijkt me praktischom kinderen in en uit de auto te helpen, de koffer is iets meer bescheiden maar toch best ruim en de afwerking zeer mooi. Mijn simulatie was blijkbaar het model na de facelift; ga dit weekend eens uitkijken of ik geen prefacelift stockwagen kan vinden met nog wat meer opties...

Volgend weekend heb ik een testrit met de passat in Kortenberg, als die meevalt denk ik dat het een grote kanshebber zal worden... en dan wordt de vraag "to DSG or not to DSG?"... want ik moet quasi geen toegevingen doen inzake uitrusting (elektrisch inklapbare spiegels & een overbodige koffermodule) om een DSG te kunnen nemen. Mijn belangrijkste tegenargument is dat ik mezelf verplicht om al mijn volgende bedrijfswagens een automaat te nemen, terwijl ik meestal zo veel mogelijk auto (lees een hogere categorie, een specialer model, meer opties) uit mijn budget probeer te halen. Misscchien moet ik maar leren begrijpen dat een automaat in dagelijks woon-werkverkeer (+-50 km) zo veel extra comfort geeft dat je "veel meer auto" hebt.

Mentaal begin ik meer en meer afscheid te nemen van Volvo, maar misschien kan wat onderhandelen in de garage volgende week de kaarten nog wel herschudden (maar denk meer en meer dat de verkoper straffe argumenten zal moeten hebben).

To be continued...

Comment

[QUOTE=dikkejos;5302590] --> ik ben er ook bij bij die verwende kinderenmaar OK we werken er natuurlijk ook wel voor da's een feit, ik vraag me toch dikwijls af hoe sommige mensen het doen die privé 2 auto's moeten betalenQUOTE]

Volledig mee eens: dit is een luxeprobleem!

Mijn vrouw heeft sinds 6 maanden haar nieuwe lease (Golf 7 variant highline full option - nieuwwaarde 33.000 euro) en ik zit nu naar auto's te kijken van + 40.000 euro. Zelfs rekening houdend met overnameprijzen voor oude wagens zijn dat investeringen die jonge dertigers die hun huis aan het verbouwen zijn maar moeilijk kunnen dragen!

En dan spreek ik nog niet van verzekering, onderhoud, banden en brandstof; soms ga ik net na elkaar met de 2 auto's tanken en dan jaag ik er voor +- 180 euro diesel door... dan is het VAA van een auto al terugverdiend!

Comment

Eender welk merk: neem een automaat! Ik ben met mijn huidige 3 Touring leaser ook voor het eerst overgestapt en ik kan je zeggen: er is geen enkele optie meer zijn geld waard

Comment

Uit deze lijst de Passat MET automaat.

Comment

Working...
                                        X