Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lease... wat nemen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
    we staan er niet bij stil maarleaserijders zijn toch eigenlijk wel verwend hé, een X3 of V70, wat een luxeprobleem.. (voor ik reacties krijg van "jaloerse zak" --> ik ben er ook bij bij die verwende kinderenmaar OK we werken er natuurlijk ook wel voor da's een feit, ik vraag me toch dikwijls af hoe sommige mensen het doen die privé 2 auto's moeten betalen, ik denk dat er veel gaan werken voor hun auto's als ik de gemiddelde oprit zie in Vlaanderen...Ben toch ook content dat onze auto's ons niet veel kosten, privé koop ik soms wel eens een folieke iets maar dan voor max 3 of 4duizend euro, mag er niet aan denken om nieuw te kopen met het bijhorende waardeverlies...
    geld op de bank verliest tegenwoordig ook aan waarde hoor. wij hebben ook lang 2 prive wagens en 1 lease gehad, nu de bmw eindelijk weg is nog 1 prive maar er komt wel weer een 2de bij binnenkort
    lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
      Gisteren bij BMW langsgeweest: de 3 GT maakt geen kans... ik vind het een mooie auto die zeer ruim is binnenin en prachtig is afgewerkt, MAAR de koffer, die onder het afdekzeil weliswaar ruim is volstaat niet voor iemand die het ruimtewonder van de V70 gewoon is. Je kan simpelweg niet hoger stapelen dat het afdekzeil... Misschien dat dit binnen 3 jaar wat wordt...

De x3 daarentegen begint me meer en meer te bekoren: de hogere zit lijkt me praktischom kinderen in en uit de auto te helpen, de koffer is iets meer bescheiden maar toch best ruim en de afwerking zeer mooi. Mijn simulatie was blijkbaar het model na de facelift; ga dit weekend eens uitkijken of ik geen prefacelift stockwagen kan vinden met nog wat meer opties...

Volgend weekend heb ik een testrit met de passat in Kortenberg, als die meevalt denk ik dat het een grote kanshebber zal worden... en dan wordt de vraag "to DSG or not to DSG?"... want ik moet quasi geen toegevingen doen inzake uitrusting (elektrisch inklapbare spiegels & een overbodige koffermodule) om een DSG te kunnen nemen. Mijn belangrijkste tegenargument is dat ik mezelf verplicht om al mijn volgende bedrijfswagens een automaat te nemen, terwijl ik meestal zo veel mogelijk auto (lees een hogere categorie, een specialer model, meer opties) uit mijn budget probeer te halen. Misscchien moet ik maar leren begrijpen dat een automaat in dagelijks woon-werkverkeer (+-50 km) zo veel extra comfort geeft dat je "veel meer auto" hebt.

Mentaal begin ik meer en meer afscheid te nemen van Volvo, maar misschien kan wat onderhandelen in de garage volgende week de kaarten nog wel herschudden (maar denk meer en meer dat de verkoper straffe argumenten zal moeten hebben).

To be continued...
      Als je idd fietsjes moet meesleuren is de 3 gt af te raden , wij moeten er soms meezeulen van onze kleinkinderen en dit is puzzelen wat in onze e 91 zeker het geval niet was .

Comment

ik zou niet weten wat er negatief zou kunnen zijn aan de X3 : als je die neemt met metaalkleur, gps, sportzetels, lendesteun en een proper velgske heb je toch alles wat je moet hebben ? Ruimte, licht, hoog instappen, makkelijk voor de kids, een zeer aanvaardbare koffer, laag verbruik, facelift model dan rij je "nieuw" of prefacelift dan heb je wat meer opties voor 't zelfde geld, ik zie geen enkel nadeel aan die auto...

Comment

Voor mij de 3 serie of de x3!

Sent from my car (while driving) using Tapatalk..
          2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
          2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
          2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
          dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
          http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
            we staan er niet bij stil maarleaserijders zijn toch eigenlijk wel verwend hé, een X3 of V70, wat een luxeprobleem.. (voor ik reacties krijg van "jaloerse zak" --> ik ben er ook bij bij die verwende kinderenmaar OK we werken er natuurlijk ook wel voor da's een feit, ik vraag me toch dikwijls af hoe sommige mensen het doen die privé 2 auto's moeten betalen, ik denk dat er veel gaan werken voor hun auto's als ik de gemiddelde oprit zie in Vlaanderen..
            Als ge't maar weet. Mijn vrouw en ik staan in het onderwijs en kunnen van de die auto's enkel dromen. Het is als particulier gewoon niet realistisch om een wagen in die klasse te kopen en dan ook nog eens om de drie jaar een nieuwe te kopen. Je ziet heel je geld in rook opgaan als je dat doet, en zal op andere vlakken toegevingen moeten doen.

In de lijst: voor mij de x3.

Volvo vind ik mooi, zeker heel ruim, maar die had je al.

3gt vind ik niet super en 3 of 3 break vind ik eigenlijk veel te duur voor wat ze zijn. Je komt er op elke hoek niet een naar 5 tegen.

De x3 vind ik al (behalve het eerste model) altijd een prachtige wagen. Een hoge instap en hoge koffer, en een rechte zit met dus meer beenruimte voor de kids, zijn zeker enorme voordelen.

De passat, daar kan ik niks op aanmerken. Ik vind het een saaie auto maar met veel opties en dsg zal hij niet teleurstellen, maar ik vind een passat echt geen partij voor een x3. De passat is voor mij een concurrent voor een 3 maar een x3 steekt daar voor mij wel een dikke klasse bovenuit

Ik zou niet twijfelen en de x3 nemen, al dan niet de facelift. Als ik airco, navi, telefoon en zo zou hebben in de facelift, zou ook daarvoor gaan. Zonder die opties, de prefacelift.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
            Last edited by metalpe; 22/03/2014, 20:45.

Comment

Tiens, ik dacht dat dit een BMW-forum was? Een PASSAT die meer stemmen krijgt dan de BMW's? Sorry, ik heb de stand maar snel terug in evenwicht gebracht met een stem voor de 318d. Ik heb 5 jaar met een 3-serie gereden (weliswaar 10 jaar geleden en dus twee generaties terug), ik kan daar werkelijk geen enkel slecht woord over zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                Tiens, ik dacht dat dit een BMW-forum was? Een PASSAT die meer stemmen krijgt dan de BMW's? Sorry, ik heb de stand maar snel terug in evenwicht gebracht met een stem voor de 318d. Ik heb 5 jaar met een 3-serie gereden (weliswaar 10 jaar geleden en dus twee generaties terug), ik kan daar werkelijk geen enkel slecht woord over zeggen.
                iedereen heeft zijn eigen ervaringen he, wij hebben een E92 gehad en da was een horror wagen. elke week ging er wel iets kapot en het fantastische bmw rijgedrag is ook maar iets die tussen de oren zit hoor, de bmw's zijn dat al jaren kwijt.
                BMW heeft mooie en goede auto's maar de verschillen met de concurrenten zijn grotendeels esthetisch geworden
                lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                  Als ge't maar weet. Mijn vrouw en ik staan in het onderwijs en kunnen van de die auto's enkel dromen. Het is als particulier gewoon niet realistisch om een wagen in die klasse te kopen en dan ook nog eens om de drie jaar een nieuwe te kopen. Je ziet heel je geld in rook opgaan als je dat doet, en zal op andere vlakken toegevingen moeten doen.
                  Audi heeft daar recent een cijfer over vrijgegeven, dacht dat bijna 80% van hun verkochte auto's bedrijfswagens waren. Denk dat bij BMW dat in hetzelfde segment speelt dit gelijkaardig zal zijn..

On topic: 3 GT heeft toch een gigantische achterklep en wegens de verlengde wielbasis ook massa's plaats achterin?
                  Tuurlijk, als je gedacht op een SUV staat dan moet je een X3 nemen of eventueel een XC60 zal iets goedkoper zijn
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Ik heb Volvo gestemd.

Maar als je daadwerkelijk voor een Passat zou gaan: neem de DSG. Ik was ook niet overtuigd bij bestelling, maar sinds ik er mee rond rij supercontent. En als het me over 2.5 jaar niet past binnen het budget, zal ik terug een handgeschakelde overwegen. De opties die je er voor moet laten vallen, geven niet het comfort van de DSG. Wel, is de Passat + DSG minder dan 135? Ik geloof 135? Was bij mij een van de pijnpunten bij de actuele firmawagen, CO2 van de Passat + DSG te hoog.

Comment

Ik zou voor de X3 gaan, wij hebben ook zo een en ik moet zeggen dat dit echt zalige auto's zijn! Maar BMW's komen pas tot hun recht eens ze deftig in opties zitten...

Comment

als je premium selction stockwagens mag kiezen, waarom dan geen 5 serie?
                        AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
                        2010 BMW 116d hatch M-pakket

Comment

Na een weekendje hersens pijnigen, wat vrienden consulteren en met moeder de vrouw enkele garagebezoeken te hebben afgelegd geef ik mezelf een week de tijd om
                          - een zo vet mogelijke V70 stockwagen te vinden (eventueel met D3 motor, die gaat zonder leder ook in het budget);
                          - het aantal passats te tellen die ik elke dag naar en uit Brussel zie aanschuiven (al zijn 90% 1.6 TDIs);
                          - voor mezelf zo veel mogelijk rationale argumenten te bedenken om GEEN X3 te nemen (verstand zegt passat of V70 maar het hart wil nog niet luisteren);

Nog enkele bedenkingen bij de voorgaande posts (langs deze weg ook bedankt om mee te denken):

Heb al enkele keren gelezen "geen V70 want die had je al;..."; begrijp die logica niet: ok die facelift is niet super geslaagd (die chromen details, grrrr...), maar mijn Volvo is wel een zeer trouwe en comfortabele reisgenoot geweest de afgelopen 3 jaar, dus waarom veranderen (mijn eega's voornaamste argument om de Volvo te verkiezen)? In een restaurant waar het lekker is keer ik ook soms terug om de klassiekers uit die keuken nog eens te proeven en als mijn ipad morgen stuk is, koop ik ook terug dezelfde en ga ik niet ineens het alternatief van Samsung kopen...

Een Suv met kleine kinderen lijkt me wel praktisch en leuk en de XC60 zou met stip op 1 genoteerd staan... ware het niet dat hij 4gr te veel CO2 uitstoot (in D3 versie, D4 is te duur). X3 is dus een beetje tweede (of zelfs derde) keus, samen met een Q5 (die ook te veel uitstoot).

Mijn definitie van redelijk uitgerust is Navi, leder, parkeerhulp, automatische lichten en ruitenwissers, etc. (dit kan ik nemen op alle wagens in de keuzelijst); bij "goed" komen daar nog zeterverwarming, elektrische koffer en andere hebbedingen bij en dan is er de Passat waar quasi alles op staat. Naar mijn mening geven een V70 en een X3 een meer robuuste indruk dan de Passat en dan is de vraag of de zeer uitgebreide uitrusting dat verschil wat kan compenseren. In die optiek zal de proefrit met de Passat die volgende zaterdag gepland staat hopelijk meer duidelijkheid bieden...

Damn, ik heb echt "l'embarras du choix" zoals de Fransen dat zo mooi zeggen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                            Ik heb Volvo gestemd.

Maar als je daadwerkelijk voor een Passat zou gaan: neem de DSG. Ik was ook niet overtuigd bij bestelling, maar sinds ik er mee rond rij supercontent. En als het me over 2.5 jaar niet past binnen het budget, zal ik terug een handgeschakelde overwegen. De opties die je er voor moet laten vallen, geven niet het comfort van de DSG. Wel, is de Passat + DSG minder dan 135? Ik geloof 135? Was bij mij een van de pijnpunten bij de actuele firmawagen, CO2 van de Passat + DSG te hoog.
                            Off topic, wanneer komt er een topic van uw nieuwe (bestelde) octavia combi?
                            VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Als jij je kunt vinden in een D2, des te beter voor jou, maar heb je als autoliefhebber dan gewoon eens geen zin in iets anders? 2 keer na mekaar dezelfde wagen, niet eens een nieuw model maar een facelift, ik zou het zelf nooit doen, maar bon...
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
                                Na een weekendje hersens pijnigen, wat vrienden consulteren en met moeder de vrouw enkele garagebezoeken te hebben afgelegd geef ik mezelf een week de tijd om
                                - een zo vet mogelijke V70 stockwagen te vinden (eventueel met D3 motor, die gaat zonder leder ook in het budget);
                                - het aantal passats te tellen die ik elke dag naar en uit Brussel zie aanschuiven (al zijn 90% 1.6 TDIs);
                                - voor mezelf zo veel mogelijk rationale argumenten te bedenken om GEEN X3 te nemen (verstand zegt passat of V70 maar het hart wil nog niet luisteren);

Nog enkele bedenkingen bij de voorgaande posts (langs deze weg ook bedankt om mee te denken):

Heb al enkele keren gelezen "geen V70 want die had je al;..."; begrijp die logica niet: ok die facelift is niet super geslaagd (die chromen details, grrrr...), maar mijn Volvo is wel een zeer trouwe en comfortabele reisgenoot geweest de afgelopen 3 jaar, dus waarom veranderen (mijn eega's voornaamste argument om de Volvo te verkiezen)? In een restaurant waar het lekker is keer ik ook soms terug om de klassiekers uit die keuken nog eens te proeven en als mijn ipad morgen stuk is, koop ik ook terug dezelfde en ga ik niet ineens het alternatief van Samsung kopen...

Een Suv met kleine kinderen lijkt me wel praktisch en leuk en de XC60 zou met stip op 1 genoteerd staan... ware het niet dat hij 4gr te veel CO2 uitstoot (in D3 versie, D4 is te duur). X3 is dus een beetje tweede (of zelfs derde) keus, samen met een Q5 (die ook te veel uitstoot).

Mijn definitie van redelijk uitgerust is Navi, leder, parkeerhulp, automatische lichten en ruitenwissers, etc. (dit kan ik nemen op alle wagens in de keuzelijst); bij "goed" komen daar nog zeterverwarming, elektrische koffer en andere hebbedingen bij en dan is er de Passat waar quasi alles op staat. Naar mijn mening geven een V70 en een X3 een meer robuuste indruk dan de Passat en dan is de vraag of de zeer uitgebreide uitrusting dat verschil wat kan compenseren. In die optiek zal de proefrit met de Passat die volgende zaterdag gepland staat hopelijk meer duidelijkheid bieden...

Damn, ik heb echt "l'embarras du choix" zoals de Fransen dat zo mooi zeggen...
                                Luxe inderdaad van zo een keuze te kunnen maken.

Ik zie nog altijd geen meerwaarde aan de X3, buiten de uitstraling dan en eventueel de hogere zit (ook al hangt daar een harder onderstel aan vast ) Ik lees soms het in en uitladen van de kinderen, maar ook dat is heel dubbel. Mijn zoon van 3 kan zelf uit de A4 komen, uit mijn Touran nog niet want die is te hoog, om hem er uit te heffen is de Touran dan weer handiger.

Ga je de Passat met DSG testen?
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten

Ga je de Passat met DSG testen?
                                  Beiden, dan kan ik pas echt vergelijken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                    2 keer na mekaar dezelfde wagen, niet eens een nieuw model maar een facelift, ik zou het zelf nooit doen, maar bon...
                                    ²²²

Mij lijkt het dat hier vooral de madam beslist
                                    Alles kleiner dan de V70 qua laadruimte en voxpopuli gaat gezaag krijgen.
                                    Dan maar weer dezelfde kiezen voor de rust

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                                      Mij lijkt het dat hier vooral de madam beslist
                                      Alles kleiner dan de V70 qua laadruimte en voxpopuli gaat gezaag krijgen.
                                      Dan maar weer dezelfde kiezen voor de rust
                                      Niet echt, afspraak is dat ieder zijn eigen (lease)auto mag kiezen. Maar aangezien de Golf break van madam er op sterk aanraden van monsieur is gekomen; vind ik het niet meer dan logisch dat mijn vrouw ook haar zegje mag doen (ook al omdat dit de vakantie-auto zal zijn). De laadruimte vind ik vooral naar het vermijden van kindergezaag belangrijk...

Bon, het was het proberen waard, wie er nog aan twijfelt, ja ik lig (net zoals alle mannen) een beetje onder de sloef (maar ik er me tenminste van bewust )!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                                        Off topic, wanneer komt er een topic van uw nieuwe (bestelde) octavia combi?
                                        Dat is er, in een besloten gedeelte waarvan het niet mag geweten zijn in het openbare gedeelte.

Comment

niet de X3
                                          3GT lijkt mij wel goed maar zeker kleiner dan de Passat (o.a. op de achterbank)

Comment

Working...
                                          X