Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lease... wat nemen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
    niet de X3
    3GT lijkt mij wel goed maar zeker kleiner dan de Passat (o.a. op de achterbank)
    Dan heb je nog geen 3GT deftig bekeken. Die is minstens even groot als de Passat, en de koffer is even geoot als die van een 5touring.

    Comment


    • #42
      Ik lees in de testen idd dat de gt een groot koffer heeft.

      Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

      Comment


      • #43
        Zelf zou ik voor de V70 gaan.
        Blijft echt mooie wagen, en is toch nog goed uitgerust

        Een 3 touring is ook mooi, maar is echt een stuk kleiner...

        Comment


        • #44
          Ik heb de x3 gestemd. Persoonlijk vind ik het de mooiste van het stel. Spijitig dat de xc60 te veel co2heeft aangezien dit toch wel de mooiste SUV van het moment is naar mijn mening.
          de v70 zou ik zeker niet nemen, zeer oud model en facelift heeft niet veel goeds gedaan.
          3touring ook niet, 3gt daarentegen heeft veel voordelen. Veel ruimte binnenin, ziet er mooi uit en heeft een hanige koffer al kan je hem niet vergrlijken met de volvo op dat punt.
          passat is te saai, zoald de meeste vw modellen, maaaar zal wss een zeer goede wagen zijn.

          luxeprobleem.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
            Zelf zou ik voor de V70 gaan.
            Blijft echt mooie wagen, en is toch nog goed uitgerust...
            Ik ook. Zou er trouwens geen probleem mee hebben er een dozijn na elkaar te hebben ☺.

            Heb voordien ook 3-reeks en Passat gereden...
            Volvo heeft dan zeker mijn voorkeur, zowel qua auto als qua dealers.

            Comment


            • #46
              Heb de 3gt de afgelopen dagen meerdere keren bekenen, dus nogmaals: binnenin even ruim als een passat, een mooie koffer die ONDER ZEIL idd groter is dan die van een 3 break en zelfs een X3, maar die boven dat zeil 0,0000 extra opbergruimte biedt (wat logisch is gezien de aflopende daklijn). De koffervolumes die constructeurs opgeven moet je steeds met een serieuze korrel zout nemen want worden gemeten onder zeil (en laat dat dan net de waarden zijn die weinig kritische autojournalisten gaan vergelijken)... Als ik in de praktijk zie wat je in een V70 (en een Passat) kwijt kan, dan moet je er rekening mee houden dat je op dat vlak een toegeving doet wanneer je een SUV of een vijfdeurscoupé neemt...

              En wat die xc60 betreft, met vier gram minder had ik zelfs geen poll geopend...

              Comment


              • #47
                Inderdaad ik begrijp wel wat je bedoelt, als de ruimte echt de belangrijkste factor is (wat mij toch lijkt in een situatie met kinderen en vrouw) lijkt de passat of V70 toch de betere keuze, echter.... ik vind breaks op zich al niet echt mooi, en er zijn toch betere alternatieven op de markt lijkt mij. Maar goed ieder zijn ding. een 5 break te duur? Heeft massa plaats in de koffer.
                Ik zou een minder uitgeruste 5 allesinds prefereren tov een goed uitgeruste v70

                Comment


                • #48
                  Ik heb de Passat gestemd omdat je dan een 2 liter hebt (persoonlijke voorkeur) maar als het mogelijk is om een stockwagen te nemen dan toch liever de V70 met D3 zoals deze : http://nl.autoscout24.be/Details.asp...273&asrc=st|sr

                  Comment


                  • #49
                    Heb je een Audi A4 Avant in overweging genomen? Ze geven nu dikke kortingen op de executive plus en lounge packs omdat het nieuwe model eraan komt in 2015.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                      Ik zou een minder uitgeruste 5 allesinds prefereren tov een goed uitgeruste v70
                      Wat bij mij net omgekeerd is.

                      Comment


                      • #51
                        heb je al prijsgevraagd voor de XC60? En die D4 in 2wielaangedreven variant heeft een belachelijk lage CO2!!! Zeer interessant daardoor!

                        Verder zou ik opnieuw een V70 nemen. Een X3 is in eerste instantie geen X5 en een 3 reeks of een passat is alweer een driereeks of een passat. Zo rijden er zoveel rond... 3 reeks is ook erg klein na een V70 en een Passat is zo droef vanbinnen in vergelijking met de Volvo. Niet dat je van een Volvo spontaan happy wordt, maar toch beduidend minder depri dan van dat doorsnee VW-product.
                        Er is maar één reden om een VW te overwegen, en dat is de DSG. Maar daarbuiten zou ik opnieuw voor de Volvo gaan. Op lange afstand zal de vering ook een stuk minder droog zijn op de Volvo.

                        De V70 is daarnaast ook een échte volvo. Veilig, ruim, niet te snel, comfi, warm, praktisch en ruim en ruim en ruim! De XC60 is zeker ook een aanrader. Best wel aangenaam. Beetje een V70, opgezet in een trendy jasje. Helaas ietsje kleiner.
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

                        Comment


                        • #52
                          Hallo Vox,
                          Ikzelf heb nu reeds 3,5 jaar de Volvo V70 D3 (163pk versie, 5cyl, oude geartronic automaat, 159 gr co2), altijd goed dienst gedaan (nu 130.000km en vooral lange afstanden) en eigenlijk in leasing genomen omdat er toendertijd eigenlijk geen ander deftig Volvo model was.
                          Enig alternatief toen was de XC60 maar omdat het teveel SUV zou zijn ten opzichte van wat mijn andere Nederlandse collega's konden kiezen geopteerd voor een V70. In die tijd bestond de V60 nog niet en de auto daarvoor was een V50. En ik begrijp je heel goed: twee maal dezelfde auto nemen is een beetje "saai". Zelf heb ik geen rekening te houden met vrouw en kind dus dat valt dan wel weer mee.
                          Anyway, in september verloopt de mijne alweer en deze keer heb ik nu toch gekozen voor de Volvo XC60: D4 motor, 181 pk, automaat, 124 gr co2 (!!) en volgeduwd met opties. Voorheen was mijn leasebudget op maandbedrag maar intussen hebben ze dat veranderd naar catalogusprijs; hoef ik geen rekening te houden met winterbanden en trekhaak > 750kg gelukkig kreeg ik zelf een budget van 40000 excl btw en dus is het 43000 geworden (je moet altijd over budget gaan! ;-))
                          In de V70 hebben ze intussen ook met die nieuwe 4 cyl motor, 181 pk, 119g co2 zelfs voor V70). Dus als je bij Volvo blijft: de V70 of de XC60, maar zou zeker de automaat (8 traps nu) kiezen.
                          Persoonlijk vind ik de XC60 ook heel ruim vergeleken met de V70 en zolang dat je geen tafel van 2m lang meer moet vervoeren moet je er toch wel geraken met de XC60 ook.
                          Maar de V70 is en blijft een prachtige auto!
                          Succes met je keuze!
                          Zelf heb ik niet getwijfeld om te veranderen van merk en blijf ik terug bij Volvo. De V50 en V70 heb ik toendertijd besteld zonder testrit. De V50 moest ik snel hebben en van de V70 was de motor toen nog net niet uit. Nu wel testrit gedaan met die nieuwe motor en die gaat heel goed vooruit!

                          Comment


                          • #53
                            Ik dacht begrepen te hebben dat de topicstarter geen 2-wielaangedreven SUV wou en dat de XC60 in 4WD boven de grens van 135g lag?
                            2.0 JTDm

                            Comment


                            • #54
                              Ik zat onlangs nog in een V70 en rijd zelf met een V50. Maar die stoelen in die V70 waren met een kortere zitting dan in mijn V50... . Mijn collega zei het zelfde over zijn V60 ivg met de V70.

                              Zijn er verschillende zetels te krijggen in een V70? Want dit bekoelde mijn enthousiasme over V70 enorm.

                              On topic: Een D2 in een V70, no thanks, ondergemotoriseerd imho. In deze poll speelt het uitrustingsniveau een grote rol voor mij. 318xd please. Passat is te agrarisch tov de rest.

                              Comment


                              • #55
                                Ik denk dat het argument "ondergemotoriseerd" er in deze weinig toe doet hé, gezien TS een andere mening (en ervaring ermee) heeft :

                                Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
                                ... mijn Volvo V70 D2 (de ondergemotoriseerde dieselstoof die zogezegd niet vooruit te branden is, maar die voor mij altijd heeft volstaan om mijn dagelijks woon-werkverkeer in comfort te overleven en zelfs volgeladen op reis aan de - bescheiden - verwachtingen heeft voldaan)

                                Comment


                                • #56
                                  Als je van niet beter weet (no pun intended) kun je moeilijk objectief oordelen vind ik. Extra vermogen is een comfortitem op zich. Iedereen denkt automatisch aan sneller rijden bij meer vermogen maar dat hoeft niet noodzakelijk zo te zijn.
                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

                                  Comment


                                  • #57
                                    Wat iemand van een auto verwacht is nooit objectief, en voor iedereen verschillend. Zelfs al heeft iedereen met elke mogelijke auto gereden, dan zal de keuze voor ieder nog niet dezelfde zijn. De ene wil vermogen, de andere een mooie kleur, de derde meer plaats en de vierde meer "status/imago" of hoe men het ook noemt.
                                    Ik heb zelf ook liever vermogen op overschot (en inderdaad niet om snel te rijden in de eerste plaats), maar voor mijn vrouw hoeft dat bv. helemaal niet.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Rijd zelf ook al een paar jaar met een v70 drive (toen noemde dat nog geen D2) en meestal volstaat dat inderdaad in het vlakke Vlaanderen. Als 't een beetje bergop is laat ik mijn vrouw uitstappen om te duwen.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
                                        Als 't een beetje bergop is laat ik mijn vrouw uitstappen om te duwen.
                                        LOL
                                        That's the spirit !

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
                                          Rijd zelf ook al een paar jaar met een v70 drive (toen noemde dat nog geen D2) en meestal volstaat dat inderdaad in het vlakke Vlaanderen. Als 't een beetje bergop is laat ik mijn vrouw uitstappen om te duwen.
                                          Inderdaad, en tegen dat de kinderen nog wat groter zijn, ga ik nog sneller!

                                          Nu D2 en Drive is toch een nog (een beetje verschillend) de D2 heeft 30 nm meer koppel (270 t.o.v. 240) en dat voel je wel (hoewel uiteraard nog aan de lage kant). De 5 extra pk's werk je weinig tot niets van...

                                          On topic:

                                          De eindsprint is ingezet, momenteel zijn er nog 3 opties: de Volvo V70 D2, een Volvo V70 D3 waarvan de bestelling door de koper is geannuleerd en waarvoor de garagehouder een speciale prijs probeert te verkrijgen rekening houdend met een schadevergoeding van de originele koper en de Passat.

                                          Vorig weekend een testrit gedaan met de Passat (enfin, 2 ritten) manueel en DSG. Comfortabel, ruim, waren zeer uitgeruste wagens zoals ik ze ook zou nemen. Eén belangrijk minpunt: ik vond die Passat redelijk onderstuurd aan rotondes en op bochtige wegen in vergelijking met mijn kleine tank die aan gelijkblijvende snelheden geen krimp geeft. Nu speel ik met het idee om de Passat uit te rusten met een Dynamic Chassis Control om dat euvel te remediëren. Heeft iemand hier ervaring mee?

                                          Vandaag of morgen hak ik de knoop door...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X