Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lease... wat nemen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Zou mooi zijn natuurlijk als je de D3 kon krijgen .

Comment

Als de rest is afgevallen en de keuze tussen passat en v70 gaat, zou ik voor de volvo gaan, en als het kan de d3, anders de d2.

Een v70 is voor mij toch veel meer auto dan een passat.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

Comment

D3 !
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Voilà, de bestelbon is getekend! Zilvergrijze Volvo V70 D3 Polar Plus (navigatie + parkeerhulp) met zwart leder interieur, zetelverwarming, elektrisch kofferdeksel en nog wat kleinere opties.

Me very happy!

Comment

Meer moet dat niet zijn....gefeliciteerd.

Comment

Mooi gearrangeerd - D3 + V70, en de Volvostoelen in leer... Veel veilige km's !

Comment

Tja, dat wordt genieten hé .

Comment

Denk dat de leasemaatschappij blij is dat hij besteld is en mijn stalkingsaanvallen zijn gestaakt... maar het heeft wel zijn vruchten afgeworpen: door te blijven wijzen op te hoge maandelijkse kosten voor onderhoud en vooral banden en door de bepaling van de restwaarde openlijk in twijfel te trekken (verschil in restwaarde tussen een D2 en D3 was aanvankelijk...40 euro!), heb ik zo een 1700 euro bijkomend budget kunnen negociëren. Samen met een eigen bijdrage van +-350 euro (wat ik meer dan voor over heb, aangezien fiscaal recupereerbaar in jaar 1), werd ineens de D3 mogelijk.

Heb trouwens de bevestiging gekregen dat het een MY2015 zal worden, met als grootste voordeel de upgrade van het navigatiesysteem naar een Sensus connect (dus met internetdiensten). Zo heeft het wachten nog meer geloond!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
                    Denk dat de leasemaatschappij blij is dat hij besteld is en mijn stalkingsaanvallen zijn gestaakt... maar het heeft wel zijn vruchten afgeworpen: door te blijven wijzen op te hoge maandelijkse kosten voor onderhoud en vooral banden en door de bepaling van de restwaarde openlijk in twijfel te trekken (verschil in restwaarde tussen een D2 en D3 was aanvankelijk...40 euro!), heb ik zo een 1700 euro bijkomend budget kunnen negociëren. Samen met een eigen bijdrage van +-350 euro (wat ik meer dan voor over heb, aangezien fiscaal recupereerbaar in jaar 1), werd ineens de D3 mogelijk.

Heb trouwens de bevestiging gekregen dat het een MY2015 zal worden, met als grootste voordeel de upgrade van het navigatiesysteem naar een Sensus connect (dus met internetdiensten). Zo heeft het wachten nog meer geloond!
                    Heb ik het juist dat met de aanpassing van het VAA het interessanter geworden is om op te leggen bij je lease?

Knappe V70 ga je hebben.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten

Goeie tip dit. Die discussie ga ik volgende keer toch ook eens aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        Heb ik het juist dat met de aanpassing van het VAA het interessanter geworden is om op te leggen bij je lease?

Knappe V70 ga je hebben.
                        Inderdaad, je eigen bijdrage mag je eenmalig (dus in jaar 1) in mindering brengen van het VAA waarop je wordt belast voor de desbetreffende wagen. Je moet dus wel goed opletten wanneer je wagen wordt geleverd (vb in december kan je maar 1 maand VAA maximaal recupereren, in januari bijna 12 maanden). Uiteraard moet je wel even op je geld wachten, de afrekening gebeurt pas bij je definitieve aanslagbiljet (dus niet op maandelijkse basis na levering van de nieuwe auto). In die contect vond ik de 350 euro aanvaardbaar...

Comment

Ik doe mijn eigen bijdrage maandelijks gespreid, en dat trek je idd af van je VAA, en dat over de looptijd van het contract

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            Goeie tip dit. Die discussie ga ik volgende keer toch ook eens aan.
                            Zeker doen, heb nu voor mijn vrouw en mezelf al 5 keer een leasewagen besteld. De eerste keer ben ik zeer braaf geweest en zat ik "opgezadeld" met een vrij kale Peugeot 407 SW, eerste bestelde van mijn vrouw was een full option v50 (stockwagen) terwijl ze eigenlijk budget had voor een basismodel, mijn huidige volvo heb ik binnen het budget gekregen door te onderhandelen over de bandenkost (van 60 € per maand naar 40 € per maand), de huidige full option Golf 7 Variant van mijn vrouw paste ineens binnen het budget door de offerte met het premium pack te laten vervangen door dezelfde opties met een evenwaardige korting (restwaarde verschilde 500 € voor identiek dezelfde wagen - begrijpen wie begrijpe kan) en voor mijn nieuwe V70 heb ik alle inmiddels beproefde technieken samen toegepast.

Moraal van het verhaal: let zeer goed op met die online simulators van leasemaatschappijen, want er zitten gegarandeerd fouten in (nog een voorbeeld: een bagagenet voor een v70 kost volgens de simulator 150 €, in realiteit 50 €) en onderhandel scherp met de leasemaatschappij... Plus est en votre budget!

Comment

Probleem is als je een vrouwelijke fleet verantwoordelijke hebt van voor in de 60, die zich geen zak aantrekt van alles op 4 wielen, en je moet haar laten onderhandelen ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                Probleem is als je een vrouwelijke fleet verantwoordelijke hebt van voor in de 60, die zich geen zak aantrekt van alles op 4 wielen, en je moet haar laten onderhandelen ;-)
                                Ik ga een leuke uitdaging nooit uit de weg!

Comment

Point taken ;-)

Comment

Is dit de gewoonte dat een werknemer direct met de leasingmaatschappij onderhandelt?

Bij ons is er een eigen wagenparkbeheerder die de criteria bepaalt en dan een keuzelijstje (telkens 6 à 7 wagens) overhandigt aan de werknemer wanneer die aan een nieuwe toe is. Er is geen sprake van om hier als 'eindgebruiker' zelf in tussen te komen bij de leasingmaatschappij.
                                    2.0 JTDm

Comment

Bij ons is dat in principe ook het geval, maar bij mijn 2 laatste aankopen, heb ik toch ook direct contact gehad me de leasingmaatschappij om de laatste details te bespreken.
                                      Maar zo ver onderhandelen als Voxpopuli is me wel nog nooit gelukt.

Comment

Ik denk dat je hier een kwaad telefoontje mag verwachten van de wagenparkbeheerder als je je met 'zijn' job bemoeit.

Moet zeggen, ik val echt uit de lucht dat dit bij sommige bedrijven (als gewone werknemer dan) wel mogelijk is.
                                        2.0 JTDm

Comment

Bij ons (en bij het bedrijf waarvoor mijn vrouw werkt) vindt de fleetverantwoordelijke een beetje assertiviteit van de bestuurders prima: we hebben een volledige keuzevrijheid binnen ons budget en een nogal kritisch publiek, als de dame in kwestie voortdurend alle vragen en grieven van de +- 175 bestuurders moet behandelen wordt ze gek, nu dient ze enkel na te gaan of de finale offerte strookt met onze car policy (CO2 etc.). In ons contract met de leasemaatschappij staat overigens dat er een SPOC voor de bestuurders dient te worden gecommuniceerd wanneer een nieuwe wagen dient te worden besteld. En vergeet niet, ook hier gaan (gelukkig voor de lease-SPOC) maar enkelen zo ver als ik bij de bestelling van een nieuwe lease... Ik zou het alvast niet kunnen verkroppen dat ik concessies moet doen op mijn wagen ten gunste van een leasemaatschappij die zo slapend rijk wordt; en mijn ervaringen uit het verleden laten toch een systematische afroming ten gunste van de leasemaatschappij vermoeden...

Comment

Working...
                                          X