Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ben je een middenvak rijder? Ja of neen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Ben je een middenvak rijder? Ja of neen!

    Oorspronkelijk geplaatst door Jan67 Bekijk Berichten
    Een snelweg moet volgens mij dienen om zo veel mogelijk wagens van a naar B te krijgen.
    1) Dat lukt niet als er slaapkoppen tegen 92 in de middenste strook rijden.
    2)Dat lukt niet als er pseudo koerspiloten denken dat iedereen zich rechts tussen de vrachtwagens moet gooien en remmen om de linkse rijstrook vrij te maken voor hun ritje aan 140 km/h.

    Een drukke autoweg met drie rijstroken heeft drie 'logische' snelheden: pakweg 120/105/90 als het druk is. De bumperklever die verwacht dat op een drukke autoweg de weg vrijgemaakt wordt zoals Mozes de zee splitste is egoïstisch (en dom). Tegenwoordig mag die gans de E19 van BXL naar Antwerpen aan mijn achterbumper kleven, ik hou me er niet meer mee bezig. Zodra de weg vrijkomt ga ik met plezier opzij natuurlijk.
    Ik geef U totaal gelijk.

    ik stel mij wel de vraag, stel er is iemand op het linkse achter U die voorbij wil. je rijdt bv. een wagen voorbij en je zou voor 200 meter op het middelste rijvak kunnen alvorens terug naar het linkse te moeten gaan.. Wat doe je dan?

    Als je niet naar rechts zou gaan, heb je er dan een probleem mee dat je rechts wordt voorbijgestoken?

    ik begrijp dat mensen zich niet tussen 2 vrachtwagens in de ankers gaan gooien om iemand anders door te laten, maar wat ik veel merk is het idee: "Ik rijd links aan 120-130 en die achter mij zal toch moeten wachten tot het middelste rijvak vrij is voor 500 meter..."

    Kort gezegd als mensen het idee hebben dat diegene achter hem/haar niet rechts voorbij kan dan blijven ze vrolijk links rijden, pas wanneer het gat op de middelste rijstrook dermate groot wordt gaan ze pas terug naar het midden...
    Last edited by germinal; 14/06/2014, 19:50.
    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
    current : BMW 330D F30

    Comment


    • #62
      dat is al naast de kwestie. Het begint met mensen op het tweede vak die een gigantisch gat hebben rechts van bijna 100 meter tussen twee vrachtwagens en die aan 110 toch beslissen om op het middenvak te blijven (indien je rechts invoegt kan je dus met het verschil van 20 per uur enkele 100den meters op uw vak blijven) want rechts is er spoorvorming, of het is gevaarlijk of zie dat ik ingesloten raak en weet ik veel wat voor drogreden. Dan heb je diegene die daar voorbij willen aan 115-120. En daar is dan ook nog een gat van 50 meter en die blijven ook vrolijk links rijden. En daarbij heb je de mensen die 130 rijden en vrijwel altijd links parkeren, meestal met een attitude van " ik rij al snel genoeg dus moet je er maar achter blijven". Met als gevolg dat je in de spits op het linkse vak aan het bumperkleven bent. dat je op het middenvak gaten hebt van 50 meter en op het linkse vak gaten van 100 meter. Moest iedereen zijn ruimte optimaal benutten en een beetje anticiperen bij op en afritten er zou de helft minder file zijn. Maar de meesten zijn te dom om het te beseffen omdat ze in hun debiele leasekar met lage uitstoot en bijgevolg geen hol aan vermogen iedere ochtend met een bakkes tot op de grond naar brussel moeten kachelen om hun wijf dat ze beu zijn en 3 koters te onderhouden en bijgevolg al hun hele leven slechte keuzes maken.
      En als je ze rechts voorbij gaat zouden ze nog fel zitten doen. Ik wens ze allemaal vieze ziektes toe.
      Daarbij maak ik graag nog de kanttekening dat het inhaalverbod voor vrachtwagens ook wel eens beter zou nageleefd kunnen worden.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
        dat is al naast de kwestie. Het begint met mensen op het tweede vak die een gigantisch gat hebben rechts van bijna 100 meter tussen twee vrachtwagens en die aan 110 toch beslissen om op het middenvak te blijven (indien je rechts invoegt kan je dus met het verschil van 20 per uur enkele 100den meters op uw vak blijven) want rechts is er spoorvorming, of het is gevaarlijk of zie dat ik ingesloten raak en weet ik veel wat voor drogreden. Dan heb je diegene die daar voorbij willen aan 115-120. En daar is dan ook nog een gat van 50 meter en die blijven ook vrolijk links rijden. En daarbij heb je de mensen die 130 rijden en vrijwel altijd links parkeren, meestal met een attitude van " ik rij al snel genoeg dus moet je er maar achter blijven". Met als gevolg dat je in de spits op het linkse vak aan het bumperkleven bent. dat je op het middenvak gaten hebt van 50 meter en op het linkse vak gaten van 100 meter. Moest iedereen zijn ruimte optimaal benutten en een beetje anticiperen bij op en afritten er zou de helft minder file zijn. Maar de meesten zijn te dom om het te beseffen omdat ze in hun debiele leasekar met lage uitstoot en bijgevolg geen hol aan vermogen iedere ochtend met een bakkes tot op de grond naar brussel moeten kachelen om hun wijf dat ze beu zijn en 3 koters te onderhouden en bijgevolg al hun hele leven slechte keuzes maken.
        En als je ze rechts voorbij gaat zouden ze nog fel zitten doen. Ik wens ze allemaal vieze ziektes toe.
        Daarbij maak ik graag nog de kanttekening dat het inhaalverbod voor vrachtwagens ook wel eens beter zou nageleefd kunnen worden.
        Groot gelijk,volmondig mee eens !

        Comment


        • #64
          Ik rij zo min mogelijk in het midden,
          maar soms kloot je jezelf keihard door steeds rechts te rijden. Dan zit je plots gevangen achter een vrachtwagen en naast een colonne middenvakrijders die blijkbaar blind zijn voor je richtingaanwijzer en die heftig reageren als je jezelf er dan tussen wringt.

          Als ik zie dat er iemand rechts een camion nadert, dan ga ik spontaan al helemaal links zodat die persoon kan uitwijken.

          Helaas ontbreekt het veel mensen aan verkeersinzicht.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
            Ik geef U totaal gelijk.

            ik stel mij wel de vraag, stel er is iemand op het linkse achter U die voorbij wil. je rijdt bv. een wagen voorbij en je zou voor 200 meter op het middelste rijvak kunnen alvorens terug naar het linkse te moeten gaan.. Wat doe je dan? Dan ga ik opzij natuurlijk, zelfs 50 meter is genoeg. Maar als er te weinig plaats is en ik rij al de max. snelheid, dan is die linkse rijstrook van mij.

            Als je niet naar rechts zou gaan, heb je er dan een probleem mee dat je rechts wordt voorbijgestoken? Ik ga dan liever opzij, rechts voorbij is in druk erkeer niet zonder gevaar.


            Maar druk verkeer met permanent van rijstrook veranderen is onveilig en ik doe geen heksetoeren om 150 km/h in de linkse strook in druk verkeer mogelijk te maken. Ik zie soms mensen die denken goed te rijden permanent tegen 130 over alle rijstroken laveren => zouden ze beter terug in de rijschool steken.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
              Ik rij zo min mogelijk in het midden,
              maar soms kloot je jezelf keihard door steeds rechts te rijden. Dan zit je plots gevangen achter een vrachtwagen en naast een colonne middenvakrijders die blijkbaar blind zijn voor je richtingaanwijzer en die heftig reageren als je jezelf er dan tussen wringt.

              Als ik zie dat er iemand rechts een camion nadert, dan ga ik spontaan al helemaal links zodat die persoon kan uitwijken.

              Helaas ontbreekt het veel mensen aan verkeersinzicht.
              Als ik zie dat ik door naar het eerste te gaan in een klein gat en er niet meer zal uit geraken, blijf ik ook op het tweede. Maar daar gaat het hem hier niet om, dat is normaal gedrag. 't Zou pas dom zijn om in dat geval toch naar het eerste te gaan en te moeten remmen. Het gaat hem over de hardnekkigen, of diegenen die aan 't indommelen zijn, of diegenen die 'uit gemak' op dat vak blijven. Ik weet niet welke categorie de ergste is.

              Oorspronkelijk geplaatst door Jan67 Bekijk Berichten


              Maar druk verkeer met permanent van rijstrook veranderen is onveilig en ik doe geen heksetoeren om 150 km/h in de linkse strook in druk verkeer mogelijk te maken. Ik zie soms mensen die denken goed te rijden permanent tegen 130 over alle rijstroken laveren => zouden ze beter terug in de rijschool steken.
              Ah ja? Waarom dan wel?
              In uw redenering is blijven plakken op het middenvak nog veel gevaarlijker dat is aanzetten tot maneuvers van anderen van vak1 naar 3 en omgekeerd.

              Als van rijvak veranderen gevaarlijk is, doe je het niet goed.
              __________________________

              2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Als ik zie dat er iemand rechts een camion nadert, dan ga ik spontaan al helemaal links zodat die persoon kan uitwijken.
                Awel ja, daar heeft de vader van een goeie vriend nog eens een flinke boete voor gekregen. Wegcode kan je nooit genoeg kennen.
                Als die persoon mooi zijn richtingsaanwijzer op tijd uitsteekt, zal ik dat ook doen. Maar als hij/zij geen aanstalten maakt om naar links te komen dan blijf ik op mijn vak rijden. Logisch toch? En als ik die persoon ben, dan merk ik dat de meeste anderen dat ook zo doen.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Oedipus Bekijk Berichten
                  Awel ja, daar heeft de vader van een goeie vriend nog eens een flinke boete voor gekregen. Wegcode kan je nooit genoeg kennen.
                  Als die persoon mooi zijn richtingsaanwijzer op tijd uitsteekt, zal ik dat ook doen. Maar als hij/zij geen aanstalten maakt om naar links te komen dan blijf ik op mijn vak rijden. Logisch toch? En als ik die persoon ben, dan merk ik dat de meeste anderen dat ook zo doen.
                  Als je daarvoor al een boete geven... Als je iemand aan 125 (teller) langzaam voorbij aan het steken bent, dan is het imo hoffelijk om vooruitziend te zijn en alvast ruimte te creëren zodat de persoon rechts de vrachtwagen kan inhalen.

                  Als anderen dat bij mij doen, vind ik dat steeds vriendelijk.

                  Als je een oprit nadert waar je auto's ziet, ga je toch ook alvast op het middenvak rijden als dat mogelijk is? Of wacht je ook tot ze hun richtingsaanwijzer aandoen om aan te geven wat eigenlijk obvious is?

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Als je daarvoor al een boete geven... Als je iemand aan 125 (teller) langzaam voorbij aan het steken bent, dan is het imo hoffelijk om vooruitziend te zijn en alvast ruimte te creëren zodat de persoon rechts de vrachtwagen kan inhalen.

                    Als anderen dat bij mij doen, vind ik dat steeds vriendelijk.

                    Als je een oprit nadert waar je auto's ziet, ga je toch ook alvast op het middenvak rijden als dat mogelijk is? Of wacht je ook tot ze hun richtingsaanwijzer aandoen om aan te geven wat eigenlijk obvious is?
                    Dat lijkt me ook de beste manier. Vooruitkijken om alles zo vlot als mogelijk te laten verlopen. Ik heb het zelf ook graag als ik vast zit achter trager verkeer. En als er toch ruimte genoeg is vormt het ook geen probleem voor de achteropkomende wagen.
                    Dat beschouw ik als aandachtig autorijden. Niet enkel rekening houden met je eigen wagen, maar ook anticiperen op het andere verkeer.


                    Verzonden met behulp van Tapatalk

                    Comment


                    • #70
                      het ontslaat degene die op de autosnelweg wil komen of de vrachtwagen wil voorbijsteken niet van zelf enig rijinzicht te tonen. Als die het goed inschatten en hun snelheid aanpassen aan de omstandigheden moet jij niet van rijvak veranderen om hoffelijk te zijn. Bij het oprijden van de oprit begin je al in te schatten waar je ongeveer wil uitkomen bij het invoegen op de autosnelweg. Je begint daar niet mee als je je richtingaanwijzer aanzet en veronderstelt dat die achter jou wel zullen remmen.
                      Ik zie nog al te vaak: pinker aan en schuif maar op.
                      Vooruitziend rijden is het echte verkeersinzicht en dat houdt in dat jij je rijden afstemt zodat anderen van jouw rijgedrag geen hinder ondervinden of zich moeten aanpassen.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #71
                        Als je van sommige mensen hoort dat de auto die voor je rijdt toch zeker en vast 20 per uur rapper rijdt omdat hij voorop rijdt (terwijl de onderlinge afstand identiek blijft) weet je hoe erg het gesteld kan zijn met het inzicht van sommige mensen.

                        (effectief meegemaakt he: reed 120-125, en de persoon beweerde dat de auto voor mij dan wel zeker 140 moest rijden. Discussiëren hielp niet)
                        __________________________

                        2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

                        Comment


                        • #72
                          da's voor mij simpel: terug richting rijschool voor tenminste 10 uur rijstage. Het zou wel eens meer als 'straf' uitgesproken mogen worden want slechte gewoontes raken snel ingebakken en worden dan aanzien als de heilige graal als ze veranderd moeten worden.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                            dat is al naast de kwestie. Het begint met mensen op het tweede vak die een gigantisch gat hebben rechts van bijna 100 meter tussen twee vrachtwagens en die aan 110 toch beslissen om op het middenvak te blijven (indien je rechts invoegt kan je dus met het verschil van 20 per uur enkele 100den meters op uw vak blijven) want rechts is er spoorvorming, of het is gevaarlijk of zie dat ik ingesloten raak en weet ik veel wat voor drogreden. Dan heb je diegene die daar voorbij willen aan 115-120. En daar is dan ook nog een gat van 50 meter en die blijven ook vrolijk links rijden. En daarbij heb je de mensen die 130 rijden en vrijwel altijd links parkeren, meestal met een attitude van " ik rij al snel genoeg dus moet je er maar achter blijven". Met als gevolg dat je in de spits op het linkse vak aan het bumperkleven bent. dat je op het middenvak gaten hebt van 50 meter en op het linkse vak gaten van 100 meter. Moest iedereen zijn ruimte optimaal benutten en een beetje anticiperen bij op en afritten er zou de helft minder file zijn. Maar de meesten zijn te dom om het te beseffen omdat ze in hun debiele leasekar met lage uitstoot en bijgevolg geen hol aan vermogen iedere ochtend met een bakkes tot op de grond naar brussel moeten kachelen om hun wijf dat ze beu zijn en 3 koters te onderhouden en bijgevolg al hun hele leven slechte keuzes maken.
                            En als je ze rechts voorbij gaat zouden ze nog fel zitten doen. Ik wens ze allemaal vieze ziektes toe.
                            Daarbij maak ik graag nog de kanttekening dat het inhaalverbod voor vrachtwagens ook wel eens beter zou nageleefd kunnen worden.
                            We hebben een vind-ik-leuk button nodig !
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                              Als je van sommige mensen hoort dat de auto die voor je rijdt toch zeker en vast 20 per uur rapper rijdt omdat hij voorop rijdt (terwijl de onderlinge afstand identiek blijft) weet je hoe erg het gesteld kan zijn met het inzicht van sommige mensen.

                              (effectief meegemaakt he: reed 120-125, en de persoon beweerde dat de auto voor mij dan wel zeker 140 moest rijden. Discussiëren hielp niet)

                              Die hebben ergens iets opgevangen, maar de essentie niet gevat.
                              Op kop kun je gelijkmatiger rijden, meestal zelfs grotendeels op cruise control.
                              Als je volgt moet je idd af en toe iets rapper rijden om de gevallen gaten toe te rijden.
                              Gemiddeld ga je allebei even snel gereden hebben.
                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                het ontslaat degene die op de autosnelweg wil komen of de vrachtwagen wil voorbijsteken niet van zelf enig rijinzicht te tonen. Als die het goed inschatten en hun snelheid aanpassen aan de omstandigheden moet jij niet van rijvak veranderen om hoffelijk te zijn. Bij het oprijden van de oprit begin je al in te schatten waar je ongeveer wil uitkomen bij het invoegen op de autosnelweg. Je begint daar niet mee als je je richtingaanwijzer aanzet en veronderstelt dat die achter jou wel zullen remmen.
                                Ik zie nog al te vaak: pinker aan en schuif maar op.
                                Vooruitziend rijden is het echte verkeersinzicht en dat houdt in dat jij je rijden afstemt zodat anderen van jouw rijgedrag geen hinder ondervinden of zich moeten aanpassen.
                                Mooi gezegd. Volledig mee eens, was ook wat ik op doelde.

                                Comment


                                • #76
                                  Stelling: er is redelijk wat vrachtverkeer, iedere 200m en je rijdt tegen 130 km/H op het middenvlak.
                                  in theorie kan je tussen het 1ste en het middenvlak laveren.
                                  Je hindert iemand die tegen 150km/H aankomt. Wie hindert er het verkeer, of wie maakt de grootste fout ?

                                  Comment


                                  • #77
                                    De snelwegen waar ik op rijd hebben geen middenvak (e313 e314)

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                      Stelling: er is redelijk wat vrachtverkeer, iedere 200m en je rijdt tegen 130 km/H op het middenvlak.
                                      in theorie kan je tussen het 1ste en het middenvlak laveren.
                                      Je hindert iemand die tegen 150km/H aankomt. Wie hindert er het verkeer, of wie maakt de grootste fout ?
                                      Elk voor zich zijn best doen zeker?
                                      Kijk naar de strafmaat, niet dat dit een indicatie is voor wat ergste is, maar dan kan je zien wie het meest de staat zal steunen
                                      Maar persoonlijk vind ik het niet rechts houden meer hinderen. Je weet nooit waarom die mens gehaast is ...

                                      Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                      De snelwegen waar ik op rijd hebben geen middenvak (e313 e314)
                                      Linksplakken is anders ook een pest tegenwoordig.
                                      __________________________

                                      2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                        Elk voor zich zijn best doen zeker?
                                        Kijk naar de strafmaat, niet dat dit een indicatie is voor wat ergste is, maar dan kan je zien wie het meest de staat zal steunen
                                        Maar persoonlijk vind ik het niet rechts houden meer hinderen. Je weet nooit waarom die mens gehaast is ...



                                        Linksplakken is anders ook een pest tegenwoordig.
                                        maar in de praktijk gaat de persoon tegen 150km/H op het linkse vak rijden... Dus de persoon die tegen 180km/H aankomt hinderen. En de middenvakrijder is de schuldige van dit alles, volgens velen hier.

                                        iedere ochtend zie ik veel mensen tegen 90km/H op het middenvak rijden op Brusselse ring, storen ze mij ? Neen, leven en laten leven; ze hebben zelfs een goede rede om daar te rijden. Aan opritten zie je ook veel volk naar het middenvak komen... Waar ze een tijdje blijven rijden. En ze worden langs rechts voorbijgestoken door iedereen met een auto die eens zijn vermogen wil benutten bij het oprijden van de autosnelweg... Hoe een vriendelijk gebaar kan geïnterpreteerd worden als middenvakrijder...


                                        waarom rijden mensen nog op het middenvak, ze worden er niet meer op een hoffelijke manier tussengelaten als ze een vrachtwagen tegenkomen en deze voorbij willen. Er is in België een min en Max snelheid. En alles ertussen is toegelaten, op het juiste vak. 70-90 1ste vak, 90-120 2de vak en bij druk verkeer het 3de vak met een Max van 120 km/H. Als ik tegen 140 aankom, en er komt iemand voor me op het 3de vak aan 120km/H dan is dat toegelaten. De manier waarop maakt het hoffelijk of asociaal.


                                        wat ik tegenwoordig zie: op het 3de vak rijden ze tegen 140km/H en er laveert een motor tussen tegen 160km/H. Deze maakt constant van zijn oren dat iedereen gek is als ze van vak veranderen als hij op komst is... Is iedere dag dezelfde... (Vrij druk verkeer, de 3 banen zijn bezet)
                                        Last edited by ; 19/06/2014, 09:20.

                                        Comment


                                        • #80
                                          als ik 200 m heb tussen 2 vrachtwagens dan ga ik ertussen, hoe snel ik ook rijd. Die 200 meter is meer dan genoeg om lang genoeg naar rechts te gaan om verkeer dat dan toch nog voorbij wil de ruimte te geven dit te doen.
                                          En ja ik hinder soms ook auto's als ik met mijn aanhangwagen aan 110 km/h een colonne vrachtwagens voorbij ga die op nog geen 5 meter van elkaar rijden. Maar de moment dat ik kan, ga ik naar rechts. Ben ik dan asociaal omdat ik tegen 110 km/h inhaal? Nou... ik dacht het niet.
                                          www.peugeotforum.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X