Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ben je een middenvak rijder? Ja of neen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Inderdaad.
    Ik heb het al eens uitgelegd. Waarom blijven mensen op het middenvak?
    - luiheid en egoïsme
    - te weinig kijken in hun spiegels.

    Dat laatste even verduidelijken: ze gapen recht voor zich uit. Ze rijden, rijden, rijden. Liefst niet constant, maar 110-130-110-120-110-135-115 .....
    Ofwel staren ze voor zich heen ("relax, zo een autostrade, geen kruispunten, geen lichten, geen drempels, .... gewoon bollen") ofwel zijn ze met iets bezig dat ze eigenlijk niet zouden mogen doen.
    En ze naderen op het eerste vak een vrachtwagen, maar zien dit eigenlijk niet als een reden om naar het tweede te moeten gaan. Maar omdat die vrachtwagen "nadert", moeten ze plots naar het tweede. En omdat ze amper of niet in hun spiegels gekeken hebben, moeten ze ineens remmen, rondkijken, tot ze zeker zijn, en dan naar het tweede, en gas geven.
    Ze willen dit uiteraard geen tweede keer tegenkomen, want die vrachtwagens, dat is ambetant zeg. Maar ze vergeten dat hun rijstijl fout is, en niet de vrachtwagens.
    En vervolgens blijven ze op dat tweede vak. Ze gaan om dezelfde reden ook niet naar het derde. En ze rijden uiteraard verder onregelmatig qua snelheid, om te eindigen aan 2km voor een afrit en daar naar rechts knal achter een vrachtwagen te gaan plakken, 2km lang.

    Dagelijkse kost.
    __________________________

    2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

    Comment


    • #82
      en nu moet je onderstaande eens herlezen.

      Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      waarom rijden mensen nog op het middenvak, ze worden er niet meer op een hoffelijke manier tussengelaten als ze een vrachtwagen tegenkomen en deze voorbij willen.

      Spiegels kijken dus, en ver genoeg op voorhand inschuiven. Lukt altijd. Je moet wel een beetje kunnen inschatten. L-rijders hoeven dat dus nog niet te kunnen, de rest wel.
      __________________________

      2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
        en nu moet je onderstaande eens herlezen.




        Spiegels kijken dus, en ver genoeg op voorhand inschuiven. Lukt altijd. Je moet wel een beetje kunnen inschatten. L-rijders hoeven dat dus nog niet te kunnen, de rest wel.
        er is altijd een klein stukje grijze grijze zone... Maar we verstaan mekaar.

        Comment


        • #84
          Het irritante soms is dat je op cruisecontrol de middenvakrijder nadert en als je hem voorbij wil, schiet die plots wakker en begint (onbewust?) wat te versnellen zodat je er naast blijft hangen.

          Comment


          • #85
            ik haal soms 5 maal dezelfde auto in. En ik rijd op de autosnelweg altijd met cc aan.
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #86
              Ik ben een middenvakrijder.
              Als het verkeer het toelaat om links te rijden ga ik mezelf niet onveilig maken om tussen de vrachtwagens te rijden om bij een kettingbotsing er mooi uit te komen.
              Spoorvorming vindt ik daar ook niet leuk.
              Continu remmen om dan terug naar het middenvak te kunnen gaan evenmin.
              Je moet de situatie appart bekijken.

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                en nu moet je onderstaande eens herlezen.

                Spiegels kijken dus, en ver genoeg op voorhand inschuiven. Lukt altijd. Je moet wel een beetje kunnen inschatten. L-rijders hoeven dat dus nog niet te kunnen, de rest wel.
                Goh... Ik merk dagelijks op een autostrade als de E314 dat mensen niet kunnen inschuiven en neen, niet omdat ze niet bekwaam zijn (of toch niet allemaal).
                Op andere 2-baansautostrades zal dat niet anders zijn.
                Van zodra dat het drukker begint te worden wil niemand nog op het rechterrijvak gaan rijden want er is links amper tot geen ruimte om terug in te voegen waardoor de E314 's morgens herleid wordt tot een 1-rijvaksautostrade voor camions en vlak daarnaast een 1-rijvaksautostrade voor auto's.
                Ga 's morgens na Bekkevoort terug naar rechts en je blijft ofwel tot Brussel rechts rijden ofwel moet je een zotte beweging naar rechts maken en je wringen tussen 2 auto's waar eigenlijk geen ruimte is, waardoor de auto achter je moet remmen en je een harmonica-effect krijgt waardoor ze 10km terug moeten stoppen...

                Je uitleg klopt volledig mocht iedereen voldoende afstand bewaren tot zijn voorligger. Minder ongelukken en veel minder file.... Maar die mensen waar ik dit tegen moet zeggen zitten waarschijnlijk ook niet op dit forum zeker?
                Last edited by severijns; 20/06/2014, 10:44.
                KLIK |&| KLAK

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ysie Bekijk Berichten
                  Ik ben een middenvakrijder.
                  Als het verkeer het toelaat om links te rijden ga ik mezelf niet onveilig maken om tussen de vrachtwagens te rijden om bij een kettingbotsing er mooi uit te komen.
                  Spoorvorming vindt ik daar ook niet leuk.
                  Continu remmen om dan terug naar het middenvak te kunnen gaan evenmin.
                  Je moet de situatie appart bekijken.
                  Dus als er 5km tussen die vrachtwagens zit, ga je nog niet opzij? En remmen? Als je genoeg anticipeert, moet je amper remmen... Maar dat vraagt teveel aandacht waarschijnlijk.

                  Maar goed, de rood geciteerde stukken zeggen misschien al genoeg over de meeste middenvaksrijders...
                  2015 BMW F11 520dA
                  1976 Triumph Spitfire 1500

                  Comment


                  • #89
                    iemand pakken op schrijffouten is zeer flauw... en vooral er dan nog conclusies aan vasthangen die wal nog kant raken.
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #90
                      Wie praat hier van 5 km?
                      Als jij zo agressieve chauffeur bent die onmiddellijk bumperkleeft omdat meneer geen geduld heeft!!!!
                      Ik zei erbij dat je de situatie elk apart moet bekijken.
                      Je corrigeerde mijn schrijffouten dus zou je zo kortzichtig niet moeten zijn.
                      Door jou reactie zie je maar welk een persoon je bent!!!

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        iemand pakken op schrijffouten is zeer flauw... en vooral er dan nog conclusies aan vasthangen die wal nog kant raken.
                        als je de vergelijking wilt: onoplettendheid
                        2015 BMW F11 520dA
                        1976 Triumph Spitfire 1500

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ysie Bekijk Berichten
                          Wie praat hier van 5 km?
                          Als jij zo agressieve chauffeur bent die onmiddellijk bumperkleeft omdat meneer geen geduld heeft!!!!
                          Ik zei erbij dat je de situatie elk apart moet bekijken.
                          Je corrigeerde mijn schrijffouten dus zou je zo kortzichtig niet moeten zijn.
                          Door jou reactie zie je maar welk een persoon je bent!!!
                          Ik bumperkleef verre van. Als je echter tegen 95km/u op het 3e vak vrachtwagens inhaalt, krijg je van mij een lichtsignaal. Ik citeer uit de wegcode:

                          10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.


                          edit: en voor ik nog meer andere namen krijg: ik rij 95% van de tijd 126km/u op de teller. Die andere 5% versnel ik tijdelijk tot 140km/u, omdat de middenvakrijders het niet kunnen laten tussen 110 en 130km/u te liggen schipperen. En zo rechts mogelijk uiteraard. Tenzij de afstand tussen bv. de 2 voertuigen op het rechtervak <500m.
                          Last edited by Hans; 20/06/2014, 11:50.
                          2015 BMW F11 520dA
                          1976 Triumph Spitfire 1500

                          Comment


                          • #93
                            Nogmaals elke situatie is anders. Ik geef je geen ongelijk maar niet elke middenrijder is slecht. Ik rij 130 op autosnelweg ( ook te snel :-) )Ik ga niet uiterst rechts rijden om mezelf tussen 2 vrachtwagens vast te zetten. Neem niet weg als rechts volledig vrij is en er geen te veel putten of spoorvorming is ik natuurlijk rechts zal rijden.
                            Ook geef ik voorrang aan wagens waar ik zie dat ik ze blokkeer tenzij ze bumperkleven en al 5 km ver met hun lichten zwaaien, dan hebben ze pech.
                            Voor ik me ga ergeren aan anderen bekijk ik eerst hun situatie voor ik egoïstisch ga doen en denken dat ik voorrang heb op alles.

                            Comment


                            • #94
                              ow, daar is artikel 10.2 weer...

                              het abnormaal traag rijden waar het in het artikel over gaat, betreft dus niet tegen 120 km/h op het linker rijvak rijden, zelfs niet tegen 100 km/h...

                              en als je zegt minder dan 500m, wilt dan dat zeggen dat je eigenlijk ook teveel op het midden- of linkerrijvak zit? Want dat is echt wel heeeeeeeeel veel ruimte.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • #95
                                Als ik daar rij, wilt dat zeggen dat ik aan het inhalen ben. En het is verbazingwekkend hoeveel personen je inhaalt tegen 126km/u.

                                De 500m is uiteraard een benadering, maar ik baseer me op de tijd dat iemand me kan inhalen. Dat incl. het opschuiven van mijzelf, komt ongeveer uit op een te overbruggen afstand van 500m.

                                Ik doe genoeg km's om daar over na te denken/te proberen
                                2015 BMW F11 520dA
                                1976 Triumph Spitfire 1500

                                Comment


                                • #96
                                  Onlangs meegereden met iemand naar Brussel.... verschillende momenten continue middenvakrijden.....(ik maar zwijgen) na een tijdje klaagde de chauffeur over het gedrag van anderen..... (ik wederom zwijgen )
                                  Kortom.... fouten zien van anderen.... maar zelfkritiek... no way.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Er is een mogelijkheid om middenvakrijders een lesje te leren. Lege autoweg, en je merkt een middenvakrijder op. Wel , je gaat op het rechtervak het gat volledig toerijden en je blijft aan zijn achterwiel hangen....... in zijn dode hoek.
                                    De wagen versnelt even. Dan even bijgassen. De wagen gaat dan vertragen.... Idem dito.

                                    Na een tijdje laat je een gaatje en dan gaat die wel heel snel naar rechts. Want die wil straks wel even de afrit nemen en die gaat niet echt meer op het middenvak rijden. Volledig legaal en heel doeltreffend

                                    Comment


                                    • #98
                                      Gewoon keihard langs rechts voorbij peren!!

                                      Comment


                                      • #99
                                        Kinderachtig :-).

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ysie Bekijk Berichten
                                          Kinderachtig :-).
                                          Kan zijn maar ik doe het ook, ze hebben het meestal dan wel door.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X