Oorspronkelijk geplaatst door toere
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ben je een middenvak rijder? Ja of neen!
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten+1,en meestal moet ik altijd rechts inhalen....I know
Als ze 120kmu rijden op t linkse vak houd ik afstand en wacht gewoon tot ze opzij gaan, zonder te drukken of te gebaren.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Ik rijd meestal zo rechts mogelijk.
Anderzijds blijf ik regelmatig links/midden rijden als er even verderop een tragere wagen is, zodat ik zelf niet ingesloten wordt.
Als er mensen daar een probleem mee hebben, steken ze maar rechts voorbij, daar heb ik geen probleem mee (dat doe ik regelmatig ook zelf) Maar alsjeblief begin niet te bumperkleven, dat is alleen maar gevaarlijk en heeft geen effect.
Mensen die op een lege snelweg in het midden blijven rijden steek ik meestal ook wel rechts voorbij.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenAls ze 120kmu rijden op t linkse vak houd ik afstand en wacht gewoon tot ze opzij gaan, zonder te drukken of te gebaren.
Comment
-
Ik wil af en toe links rijden, maar dan is er steeds een rode BMW die komt bumper kleven...“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Ik rij nooit op het middenvak.
Rij altijd rechts tot wanneer ik een treintje midden vak rijders inhaal en dus verplicht naar het derde moet.
Daarna ga ik weer naar het eerste.
En ik rij ook tussen de 120 en 140 echte kilometers per uur.
Tapatalk Proden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Ik rij altijd zo rechts mogelijk als het mogelijk gegeven de omstandigheden...
Rechts indien er mogelijkheid tot is.
Midden indien ik iemand wil inhalen die rechts trager is.
Links indien het nodig is...
Maar steeds terug naar het rechtse vak indien mogelijk zelfs al moet ik dan binnen een korte tijd terug naar links om die middenvak rijder in te halen, en ja soms kan dat dan ook betekenen dat ik eens twee seconden wat minder gas moet geven om terug te keren naar een linker gelegen rijvak.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Zit toch meestal op het linkse rijvak. Maar ik zal wel uit de weg gaan als er eentje wil passeren.
Ik zet m'n CC wel meestal op 140km/u, dus meestal ben ik het die wil passeren
Langs de andere kant, tegenwoordig gaat het niet sneller dan 130km/u op het linkse vak...
'K zal ook wel zoveel mogelijk rechts houden indien het lukt, maar dat lukt precies enkel bij de minder drukke momenten. Op het rechtse vak rijd ik zo goed als enkel 's nachts, aangezien dat overdag toch vol zit met vrachtwagens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenIk rijd meestal rechts aangezien daar de vrachtwagens ook rijden. Zo kan ik van het zog profiteren om mijn actieradius uit te breiden.
Comment
-
Uiteraard steeds rechts houden. Is een van m'n grootste ergernissen op de autosnelweg. Ooit heb ik eens een boete voor rechts inhalen.
En dat is frustrerend: rechts inhalen wordt zwaarder bestraft dan in 't midden blijven rijden, terwijl de oorzaak dus eerder zwaarder zou moeten aangepakt worden.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenKleven achter een vrachtwagen heeft maar 'zin' indien je er vlak achter rijdt maar dit is ronduit gevaarlijk. Vanaf je een gat laat van 20 meter of meer is het aanzuigeffect nihil.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenKleven achter een vrachtwagen heeft maar 'zin' indien je er vlak achter rijdt maar dit is ronduit gevaarlijk. Vanaf je een gat laat van 20 meter of meer is het aanzuigeffect nihil.Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenCorrect! Je moet er zo goed als tegenplakken, wat enkel mogelijk is in een "test" omgeving
Dat meer dan 20 meter niks meer doet is dus bullshit.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Rij altijd zo rechts mogelijk (tssn 120-130), maar heb een hekel aan:
- rechtsvoorbijstekers bij andere wagens (als 3e rijvak vrij is), tenzij vertraagd verkeer
- middenrijvakrijders die niet naar (vrije) 3e rijstrook gaan als ik van 1ste nr 2e rijstrook ga (waardoor je dus hard op rem moet voor trager voertuig)
- pushers die je niet voldoende tijd geven om van 3e nr 2e vak te gaan (laat liefst toch minstens 10m tssn)
Algemeen, als je bij druk verkeer de 1st rijstrook vaak opzoekt ben je vaak de pineut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenZelfs met een afstand van zo'n 30 meter kan je nog een verbruikswinst van ongeveer 10% boeken.
Dat meer dan 20 meter niks meer doet is dus bullshit.
Comment
Comment