Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ben je een middenvak rijder? Ja of neen!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik rij zoveel mogelijk rechts. Daar ik ook meestal bij de snellere van de autosnelweg behoor ga je mij niet snel op het uiterst rechtse vak vinden, tenzij er bijna geen verkeer is.
    Vind trouwens te snel rijden op 1ste vak ook niet veilig. als een vrachtwagen 85km rijdt en jij komt af aan 130 staat hij precies stil voor je neus.
    Rij heel veel op cruise control om jojo effect te vermijden. als ik een snellere zie aankomen in spiegel geef ik dan ook meestal gas bij om dan bij eerste gaatje dat ik heb die mens door te laten.
    Ben vrij hoffelijk in het verkeer denk ik en verlang dat dan ook van de mede bestuurders met gelijk welk voertuig.
    Niets zo hatelijk als een bumperklevers of een links rijders.
    2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
    2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
    2014 Opel Astra OPC
    2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aephyon Bekijk Berichten
      Ik rij altijd rechts. Links rijden vind ik egoïstisch en enorm hatelijk. Bumperkleven pakt niet bij mij...
      Eindelijk iemand gevonden, waar je tegen 130 Km/H kan achterrijden om goedkoper te rijden... Al die anderen denken dat ze uit de weg moeten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk Berichten

Algemeen, als je bij druk verkeer de 1st rijstrook vaak opzoekt ben je vaak de pineut.
        Niet akkoord. Je moet sneller naar het tweede vak gaan, zo lang niet wachten. Ik rijd hele ganse dagen constante snelheid op cc (120-125) en doe alle vakken aan. Moet amper tot nooit aan mijn rem komen.
        Als je alles goed in de gaten hebt lukt dat zeker en vast.
        (brhalve als het zeer druk is, maar dan haal je sowieso geen 120)

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Aan jouw kids zullen zich later weinig medeweggebruikers ergeren volgens mij!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
            Eindelijk iemand gevonden, waar je tegen 130 Km/H kan achterrijden om goedkoper te rijden... Al die anderen denken dat ze uit de weg moeten.
            Zo had ik het idd nog niet bezien ;-)

Comment

Ik ga niet principieel zo rechts mogelijk houden, maar probeer wel uit de mensen hun weg te zijn. Dat lukt tamelijk denk ik.

Mensen die op het middenvak blijven hangen zijn nogal eens onzekere chauffeurs. Ik erger er mij niet aan. Mensen die aan 120 op de teller op het derde vak blijven hangen komen al eerder over als achteloos of schoolmeestertje.
              Ik ga zelf heel zelden aandringen en ik houd afstand, vooral als er een bumperklever achter mij zit. Voor die bumperklever is dat dan weer een reden is om rechts voor te steken en er zich tussen te wringen zodat hij achter de volgende bumper kan gaan hangen. Ik kan naar rechts gaan, maar dan moet ik een tijdje wachten eer ik er weer tussenkan. In elk geval streef ik een geduldige houding na.

Twee vormen van nadrukkelijk rechtshouden die best te mijden zijn:
              - aan 140 op het vrije tweede baanvak rijden terwijl het eerste baanvak vol zit. Een grote relatieve snelheid op korte afstand is gevaarlijk. Rij dan op het derde vak en laat het tweede vrij. En als ge dan op het derde vak wilt opzijgaan voor iemand die sneller rijdt, kies uw moment op basis van wat er op het eerste vak gebeurt en vertraag.
              - Slalom: zo snel mogelijk naar rechts gaan om dan een paar seconden later weer naar links te moeten. Soms doet die chauffeur om de mensen een lesje te leren. In hoe het vooral niet moet.
              30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                Aan jouw kids zullen zich later weinig medeweggebruikers ergeren volgens mij!
                Ik weet nu niet exact hoe je het bedoelt, maar laten we het op niet ironisch houden.
                Maar ik weet wel dat dat wél zo zal zijn. Een persoon mag het nog zo vaak uitgelegd krijgen, men heeft zijn eigen persoonlijkheid. Zoals paarsen capri het vertelt: middenvak zijn dikwijls eerder onzekere mensen.
                Wel, mijn jongste dochter zal geen voorbeeld zijn. Ze is een nonchalant type, en autorijden interesseert haar niet. Kan is heel groot dat ze eens ze haar eigen gedacht kan doen (lees: na behalen rijbewijs) mensen zeer zeker zal ergeren.
                Mijn oudste dochter zal steevast haar best doen, en van mijn zoon kan ik het niet inschatten. De wil is er, het karakter ook, maar kan nogal impuslief zijn.
                Voila. Een serieus antwoord, om maar te zeggen dat ik niet de pretentie heb dat zowel ik als mijn eigen kinderen niemand (zullen) ergeren.

Ik probeer alleen mijn best te doen om blijvend te kunnen zingen in de auto, door me steeds minder te moeten ergeren. Bovenstaande post van paarse capri is daar een mooi voorbeeld van.
                Je ziet echter vele anderen die niet eens bezig zijn met autorijden. Ze bewegen voort door een eerder impulsief gebruiken van de besturingsonderdelen van de wagen.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Ik rij altijd zoveel mogelijk rechts en haal ook regelmatig rechts in. Ik erger me vooral aan mensen die nooit rechts rijden, tenzij omdat ze een afrit gaan nemen, en mij dan ook nog 'berispen' omdat ik hen langs rechts voorbij rijdt.

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                  Je ziet echter vele anderen die niet eens bezig zijn met autorijden. Ze bewegen voort door een eerder impulsief gebruiken van de besturingsonderdelen van de wagen.
                  Hier kan ik mij dan ook geweldig in opwinden ook al is dit pure energieverspilling. Maar het is gewoon sterker dan mezelf omdat ik het zo onrechtvaardig vind dat de kans om beboet te worden voor te snel te rijden en/of rechts inhalen véél groter is dan een boete te krijgen voor niet rechts rijden indien mogelijk, met defecte verlichting rijden of het verkeerd gebruik van verlichting (het niet gebruiken van de richtingaanwijzers, mistlichten wanneer er geen mist is, rijden met parkeerlichten aan ipv dimlichten), telefoon in de hand tijdens het rijden (om te bellen/sms'en, mailen, ...), ...

Comment

Vandaag weeral, zo'n camionet die zich tegen 110km/u voor mij zwiert ZONDER pinkers omdat er 2 trucks naast elkaar rijden
                    Verder reed er een 7-serie voor mij, en die ging mooi opzij voor mij en voegde daarna terug in op het 3e. Veel aangenamer, en was zelfs een oud pitje.

Comment

Middenvakrijders zullen zichzelf ook niet als middenvakrijders bestempelen denk ik. Ze doen dit vooral onbewust denk ik. Omdat ze niet voldoende geconcentreerd zijn, niet uitgerust of met andere dingen bezig zijn. Niet slecht bedoeld, maar als ik een middenvakrijder voorbijsteek zit die vaak als een kieken zonder kop voor zich uit te staren zonder te beseffen dat hij of zij fout bezig is. Ik ben nog niet vaak een middenvakrijder tegengekomen die bewust mensen aan het hinderen was. Maar dat wil natuurlijk zeggen dat er niets aan die onwetendheid gedaan mag worden.

Comment

Ik weet nu niet exact hoe je het bedoelt, maar laten we het op niet ironisch houden.
                        Maar ik weet wel dat dat wél zo zal zijn. Een persoon mag het nog zo vaak uitgelegd krijgen, men heeft zijn eigen persoonlijkheid. Zoals paarsen capri het vertelt: middenvak zijn dikwijls eerder onzekere mensen.
                        Wel, mijn jongste dochter zal geen voorbeeld zijn. Ze is een nonchalant type, en autorijden interesseert haar niet. Kan is heel groot dat ze eens ze haar eigen gedacht kan doen (lees: na behalen rijbewijs) mensen zeer zeker zal ergeren.
                        Mijn oudste dochter zal steevast haar best doen, en van mijn zoon kan ik het niet inschatten. De wil is er, het karakter ook, maar kan nogal impuslief zijn.
                        Voila. Een serieus antwoord, om maar te zeggen dat ik niet de pretentie heb dat zowel ik als mijn eigen kinderen niemand (zullen) ergeren.

Ik probeer alleen mijn best te doen om blijvend te kunnen zingen in de auto, door me steeds minder te moeten ergeren. Bovenstaande post van paarse capri is daar een mooi voorbeeld van.
                        Was niet ironisch bedoeld hoor. Was eerder een knipoog naar een vader die consequent verbeteringen zal aanbrengen en natuurlijk die zalige sim die je daar hebt gebouwd.

Comment

Altijd rechts, of ik nu 120 of 160 rij. Dat is dan ook je plaats op de baan. Mensen die hier altijd links of op 't middenvak rijden omdat ze toch zelden ingehaald worden zijn de oorzaak van de ergernissen die mensen die wél correct op het rechterrijvak dagelijks moeten meemaken. Dus, naar dat rechterrijvak mensen. Allen daarheen.
                          1991 Mazda MX-5 NA
                          Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                          www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                            Altijd rechts, of ik nu 120 of 160 rij. Dat is dan ook je plaats op de baan. Mensen die hier altijd links of op 't middenvak rijden omdat ze toch zelden ingehaald worden zijn de oorzaak van de ergernissen die mensen die wél correct op het rechterrijvak dagelijks moeten meemaken. Dus, naar dat rechterrijvak mensen. Allen daarheen.
                            120 op het rechterrijvak, laat staan 160 met allemaal die camions tegenwoordig... Ik kan nog niet deftig 130 doen op het linkerrijvak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                              Middenvakrijders zullen zichzelf ook niet als middenvakrijders bestempelen denk ik. Ze doen dit vooral onbewust denk ik. Omdat ze niet voldoende geconcentreerd zijn, niet uitgerust of met andere dingen bezig zijn. Niet slecht bedoeld, maar als ik een middenvakrijder voorbijsteek zit die vaak als een kieken zonder kop voor zich uit te staren zonder te beseffen dat hij of zij fout bezig is. Ik ben nog niet vaak een middenvakrijder tegengekomen die bewust mensen aan het hinderen was. Maar dat wil natuurlijk zeggen dat er niets aan die onwetendheid gedaan mag worden.
                              Dat klopt. Ik probeer me ook altijd een beeld te vormen van opnieuw die ene middenvakrijder. En meestal zijn ze apathisch aan het voortbewegen. Wat maken ze zich zorgen om de rest, ze gaan toch vooruit?

Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                              Was niet ironisch bedoeld hoor. Was eerder een knipoog naar een vader die consequent verbeteringen zal aanbrengen en natuurlijk die zalige sim die je daar hebt gebouwd.
                              Oh, dankje
                              Mijn vrouw zegt dat ik mijn kinderen geen rijlessen zal mogen geven omdat ik veel te principieel ben. Ik heb haar gezegd dat als ik hen geen rijlessen kan geven, mijn opvoeding mislukt zal zijn.
                              Binnen drie jaar is den eersten er al.
                              En m'n oudste dochter zit nu echt heel vaak city car driving te spelen in de simulator. Echt gek hoe goed dat zij dat wil doen. Ze is nu 13, en zegt heel vaak "ik wou dat ik al 18 was, dan kon ik met de auto rijden".

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Dat is zowat mijn situatie die jij beschrijft... Alleen m'n dochter is 12. Mijn oudste zoon bijna 15 en dit gaat een strijd worde om hem te leren rijden en de jongste (10) heb ik ook nog geen gedacht van, behalve dat hij op verschillende vlakken wil uitblinken als de beste... en andere dan weer niet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                                  Dat is zowat mijn situatie die jij beschrijft... Alleen m'n dochter is 12. Mijn oudste zoon bijna 15 en dit gaat een strijd worde om hem te leren rijden en de jongste (10) heb ik ook nog geen gedacht van, behalve dat hij op verschillende vlakken wil uitblinken als de beste... en andere dan weer niet...
                                  Ik heb nog een tijdje ... mijn zoon is 13 maanden! :-)
                                  The way I see it, if you're gonna build a time machine into a car, why not do it with some style ?

Comment

Een snelweg moet volgens mij dienen om zo veel mogelijk wagens van a naar B te krijgen.
                                    1) Dat lukt niet als er slaapkoppen tegen 92 in de middenste strook rijden.
                                    2)Dat lukt niet als er pseudo koerspiloten denken dat iedereen zich rechts tussen de vrachtwagens moet gooien en remmen om de linkse rijstrook vrij te maken voor hun ritje aan 140 km/h.

Een drukke autoweg met drie rijstroken heeft drie 'logische' snelheden: pakweg 120/105/90 als het druk is. De bumperklever die verwacht dat op een drukke autoweg de weg vrijgemaakt wordt zoals Mozes de zee splitste is egoïstisch (en dom). Tegenwoordig mag die gans de E19 van BXL naar Antwerpen aan mijn achterbumper kleven, ik hou me er niet meer mee bezig. Zodra de weg vrijkomt ga ik met plezier opzij natuurlijk.

Comment

En m'n oudste dochter zit nu echt heel vaak city car driving te spelen in de simulator. Echt gek hoe goed dat zij dat wil doen. Ze is nu 13, en zegt heel vaak "ik wou dat ik al 18 was, dan kon ik met de auto rijden".
                                      Awel, tegen dat ze 14 is kunt ge ze ne keer laten plaatsnemen achter het stuur van uwe Volvo. (op privé terrein natuurlijk).
                                      Doet mij eraan denken hoeveel uren ik al gespendeerd heb op het veld bij den boer.
                                      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Heeft ze al gedaan
                                        Zowel met de V70 van toen (automaat) als met de S60 (manueel).

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

dood aan de middenvakrijders!!

Comment

Working...
                                          X