Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ik ook, meerdere keren per week zelfs
het stuk tussen Gent en Sint-Niklaas 's morgens rond 8 uur is erg hatelijk op dat gebied, soms +1 km tussen 2 vrachtwagens, maar +90% blijven toch 110 - 115 op middenvak rijden
iedere ochtend zie ik veel mensen tegen 90km/H op het middenvak rijden op Brusselse ring, storen ze mij ? Neen, leven en laten leven; ze hebben zelfs een goede rede om daar te rijden. Aan opritten zie je ook veel volk naar het middenvak komen... Waar ze een tijdje blijven rijden. En ze worden langs rechts voorbijgestoken door iedereen met een auto die eens zijn vermogen wil benutten bij het oprijden van de autosnelweg... Hoe een vriendelijk gebaar kan geïnterpreteerd worden als middenvakrijder...
Een vriendelijk gebaar? Wat is daar vriendelijk aan aan in de weg rijden? Wie een snelweg komt opgereden moet maar zijn snelheid zo regelen dat hij mooi kan inschuiven. Dat 80% van de mensen aan 90per uur de oprit komt afgekacheld is hun probleem, geef ze een nekschot. Wil je toch een vriendelijk gebaar stellen, ga dan van uw gas af of geef wat gas bij.
Een bijkomend probleem hier is dat je kan stellen dat we te weinig ruimte houden tussen de wagens (2 seconden regel?) doch op het eerste vak is dit meestal geen probleem.
waarom rijden mensen nog op het middenvak, ze worden er niet meer op een hoffelijke manier tussengelaten als ze een vrachtwagen tegenkomen en deze voorbij willen. Er is in België een min en Max snelheid. En alles ertussen is toegelaten, op het juiste vak. 70-90 1ste vak, 90-120 2de vak en bij druk verkeer het 3de vak met een Max van 120 km/H. Als ik tegen 140 aankom, en er komt iemand voor me op het 3de vak aan 120km/H dan is dat toegelaten. De manier waarop maakt het hoffelijk of asociaal.
hetzelfde als hierboven, regel u snelheid. Is dit iets typisch dat mee gekomen is met de CC?? "Ik stel dat ding in op 115 en ik kom niet meer aan mijn gas" mentaliteit? En dan zagen dat je nergens tussen geraakt. Duw op uw gas, ze dient er voor.
Ik ben een middenvakrijder.
Als het verkeer het toelaat om links te rijden ga ik mezelf niet onveilig maken om tussen de vrachtwagens te rijden om bij een kettingbotsing er mooi uit te komen.
Spoorvorming vindt ik daar ook niet leuk.
Continu remmen om dan terug naar het middenvak te kunnen gaan evenmin.
Je moet de situatie appart bekijken.
Mensen als jij vinden nogal vaak eens dat het verkeer het toelaat. En waarom zou je het jezelf onveilig maken als je niet in een colonne vrachtwagens zit die op 5 meter van elkaar plakken. Van zodra je meer dan 100m vrije baan hebt rechts, dan ga je rechts rijden, is dat nu zo moeilijk om te snappen? En wat dat remmen betreft, leer anticiperen. Misschien kan je samen met dirk op anticipatiecursus (het nut van gas geven, gas lossen, de pinkers en de zijspiegels gebruiken).
Op 80% van de autosnelwegen heb ik niks van hinder van spoorvorming, ofwel is er geen (toch één voordeel aan crevits, er zijn wel een paar banen goed hersteld) ofwel kun je er mooi overlangs over rijden.
Deelnemen aan het verkeer is gelijk aan de regels respecteren. MIddenvakrijden is gewoon verboden. Zo simpel is het. Geen idee wat verkeerd is door rechts te houden ter hoogte van de rechterbumper van de middenvakrijder.
Ze gaan het ooit moeten leren. Op die manier belemmeren ze vlot verkeer. Ik denk dat je eerder in de problemen gaat komen door middenvakrijden. Rechts houden en de regels volgen. EN zo ga je ook andere mensen niet hinderen.
(middenvakrijders , weinig verkeer , alle tijd en plaats om rechts te kunnen gaan,iedereen weet wel wat ik daarmee bedoel.)
Een vriendelijk gebaar? Wat is daar vriendelijk aan aan in de weg rijden? Wie een snelweg komt opgereden moet maar zijn snelheid zo regelen dat hij mooi kan inschuiven. Dat 80% van de mensen aan 90per uur de oprit komt afgekacheld is hun probleem, geef ze een nekschot. Wil je toch een vriendelijk gebaar stellen, ga dan van uw gas af of geef wat gas bij.
Een bijkomend probleem hier is dat je kan stellen dat we te weinig ruimte houden tussen de wagens (2 seconden regel?) doch op het eerste vak is dit meestal geen probleem.
hetzelfde als hierboven, regel u snelheid. Is dit iets typisch dat mee gekomen is met de CC?? "Ik stel dat ding in op 115 en ik kom niet meer aan mijn gas" mentaliteit? En dan zagen dat je nergens tussen geraakt. Duw op uw gas, ze dient er voor.
Mensen als jij vinden nogal vaak eens dat het verkeer het toelaat. En waarom zou je het jezelf onveilig maken als je niet in een colonne vrachtwagens zit die op 5 meter van elkaar plakken. Van zodra je meer dan 100m vrije baan hebt rechts, dan ga je rechts rijden, is dat nu zo moeilijk om te snappen? En wat dat remmen betreft, leer anticiperen. Misschien kan je samen met dirk op anticipatiecursus (het nut van gas geven, gas lossen, de pinkers en de zijspiegels gebruiken).
Op 80% van de autosnelwegen heb ik niks van hinder van spoorvorming, ofwel is er geen (toch één voordeel aan crevits, er zijn wel een paar banen goed hersteld) ofwel kun je er mooi overlangs over rijden.
Voor de duidelijkheid, ik ben GEEN middenvakrijder... ik rijd meestal links. En af en toe in het midden... Maar ik rijd altijd in de spits... En dan gelden er andere regels dan bij vlot verkeer.
Hopelijk kom je nooit door je gedrag in de problemen :-).
Ik zal je gelijk geven en je laten denken dat je de koning van de weg bent.
Wie is er hier de 'koning van de weg'? Als je in de spiegel kijkt dan weet je wie...
Heb trouwens een goede en veilige manier om deze middenvakrijders te laten flippen ,rij er rechts voorbij tot dat hij juist u neus ziet van je auto,hij zal rapper en trager beginnen rijden,doe gewoon exact hetzelfde... als hij u mag kloten dan mag ik dat ook.
Wie is er hier de 'koning van de weg'? Als je in de spiegel kijkt dan weet je wie...
Heb trouwens een goede en veilige manier om deze middenvakrijders te laten flippen ,rij er rechts voorbij tot dat hij juist u neus ziet van je auto,hij zal rapper en trager beginnen rijden,doe gewoon exact hetzelfde... als hij u mag kloten dan mag ik dat ook.
Ik rij ook rechts, waarom iemand continu op het midden of linkervak zou willen rijden is me een raadsel. Het enerveert anderen en is zo saai om niet aan het stuur te draaien...
Goh... Ik merk dagelijks op een autostrade als de E314 dat mensen niet kunnen inschuiven en neen, niet omdat ze niet bekwaam zijn (of toch niet allemaal).
Op andere 2-baansautostrades zal dat niet anders zijn.
Van zodra dat het drukker begint te worden wil niemand nog op het rechterrijvak gaan rijden want er is links amper tot geen ruimte om terug in te voegen waardoor de E314 's morgens herleid wordt tot een 1-rijvaksautostrade voor camions en vlak daarnaast een 1-rijvaksautostrade voor auto's.
Ga 's morgens na Bekkevoort terug naar rechts en je blijft ofwel tot Brussel rechts rijden ofwel moet je een zotte beweging naar rechts maken en je wringen tussen 2 auto's waar eigenlijk geen ruimte is, waardoor de auto achter je moet remmen en je een harmonica-effect krijgt waardoor ze 10km terug moeten stoppen...
Je uitleg klopt volledig mocht iedereen voldoende afstand bewaren tot zijn voorligger. Minder ongelukken en veel minder file.... Maar die mensen waar ik dit tegen moet zeggen zitten waarschijnlijk ook niet op dit forum zeker?
Het fenomeen links plakken op elkaar is niet omdat ze niet willen inschuiven. Het probleem zit er hem in dat iedereen op zich denkt dat hij sneller wil en al die trage voor zich voorbij wil. Maar al die trage denken dat ook. Het is redelijk onnatuurlijk om rechts te gaan rijden als je voorbij wil; maar iemand met een beetje rijervaring en inzicht weet dat het dikwijls veel sneller gaat op dat lege rechtervak
Ik ben een middenvakrijder.
Als het verkeer het toelaat om links te rijden ga ik mezelf niet onveilig maken om tussen de vrachtwagens te rijden om bij een kettingbotsing er mooi uit te komen.
Spoorvorming vindt ik daar ook niet leuk.
Continu remmen om dan terug naar het middenvak te kunnen gaan evenmin.
Je moet de situatie appart bekijken.
Ik ben eigenlijk content dat er iemand eerlijk is.
Maar de redenen die je aanhaalt lijken me nogal emotioneel van aard als het ware. Want zoals frekkel zegt, ik cross heel Vlaanderen door, en spoorvorming is er haast niet meer. Al een eindje. En kettingbotsing ... 't is niet dat er dagelijks of wekelijks gebeuren. En ik denk dat ik er wel een goed beeld op heb want ik ben verplicht om de verkeersinfo te raadplegen, zo goed als dagelijks.
Er is een mogelijkheid om middenvakrijders een lesje te leren. Lege autoweg, en je merkt een middenvakrijder op. Wel , je gaat op het rechtervak het gat volledig toerijden en je blijft aan zijn achterwiel hangen....... in zijn dode hoek.
De wagen versnelt even. Dan even bijgassen. De wagen gaat dan vertragen.... Idem dito.
Na een tijdje laat je een gaatje en dan gaat die wel heel snel naar rechts. Want die wil straks wel even de afrit nemen en die gaat niet echt meer op het middenvak rijden. Volledig legaal en heel doeltreffend
Ik zal dat voor de fun eens proberen, maar meestal rijden ze heel lang zo en kom je dan toch tragere voertuigen tegen op het eerste vak waardoor je naar het tweede moet en dan plak je er tegen tenzij je sterk gas lost.
Kan zijn maar ik doe het ook, ze hebben het meestal dan wel door.
hmmmm .... meestal toch niet hoor, maar ik maak er mij niet druk in. Als het echt leeg is, dan ga ik wél van 1 naar 3 en van 3 naar 1. Met een nogal opzichtige beweging. Sommigen denken dat je dan rijdt als een gek ... en doen zelfs tekens. Maar ik negeer dat. Ik wil geen negatieve interacties meer met andere verkeersdeelnemers. Integendeel, de glimlach.
Er is een mogelijkheid om middenvakrijders een lesje te leren. Lege autoweg, en je merkt een middenvakrijder op. Wel , je gaat op het rechtervak het gat volledig toerijden en je blijft aan zijn achterwiel hangen....... in zijn dode hoek.
De wagen versnelt even. Dan even bijgassen. De wagen gaat dan vertragen.... Idem dito.
Na een tijdje laat je een gaatje en dan gaat die wel heel snel naar rechts. Want die wil straks wel even de afrit nemen en die gaat niet echt meer op het middenvak rijden. Volledig legaal en heel doeltreffend
Inderdaad,je hebt me dat eens verteld,en het werkt
Als je links voorbij kan waarom dan zeuren??
Ik snap wel bij druk verkeer dat men links rijd aan 110 km/h het frustrerend is.
Op het middenvak rijden terwijl je links voorbij kan snap ik je frustratie niet.
Natuurlijk geef ik toe ik rij niet traag en wijk altijd uit om andere door te laten.
Mocht ik je situatie eens tegenkomen en ik vindt het ergerlijk ga ik zo eerlijk zijn om het toe te geven.
Maar nu nog eventjes niet :-).
Als je links voorbij kan waarom dan zeuren??
Ik snap wel bij druk verkeer dat men links rijd aan 110 km/h het frustrerend is.
Op het middenvak rijden terwijl je links voorbij kan snap ik je frustratie niet.
Natuurlijk geef ik toe ik rij niet traag en wijk altijd uit om andere door te laten.
Mocht ik je situatie eens tegenkomen en ik vindt het ergerlijk ga ik zo eerlijk zijn om het toe te geven.
Maar nu nog eventjes niet :-).
Omdat als jij of zo'n andere idioot in het midden aan het kachelen is aan 110, en er komt een andere middenvakrijder aan die wil oversteken aan 115 mag iedereen die 120 of meer doet afremmen omdat jij niet op het rechtse vak rijdt. En als er dan zo'n treintje idioten aan 110 aan het kachelen zijn en er wil er ééntje voorbij aan 115. dan kan je alle minuten in de ankers omdat er een paar mensen het niet nodig vinden om hun plek op de rijweg te kennen. En zo stropt het linkse vak op terwijl er rechts amper verkeer is. En dat je nu nog gaat uitwijken om anderen door te laten is helemaal triestig.
Als je links voorbij kan waarom dan zeuren??
Ik snap wel bij druk verkeer dat men links rijd aan 110 km/h het frustrerend is.
Op het middenvak rijden terwijl je links voorbij kan snap ik je frustratie niet.
Omdat de wet dicteert dat je altijd zo rechts mogelijk moet rijden (daarmee bedoelt m'n niet naar rechts gaan als er tussen 2 vrachtwagens 100-200 meter zit natuurlijk)
Lezen kan je dus niet. Ik rij geen 110.
2de. De wet zegt het???
Jij bent waarschijnlijk een communicantje :-).
3 de. Als je mensen verwijt voor idioot omdat ze voor hun mening uitkomen dan ben jij een omhoog gevallen blaas.
Lezen kan je dus niet. Ik rij geen 110.
2de. De wet zegt het???
Jij bent waarschijnlijk een communicantje :-).
3 de. Als je mensen verwijt voor idioot omdat ze voor hun mening uitkomen dan ben jij een omhoog gevallen blaas.
Jij blijkbaar ook niet want ik geef een voorbeeld algemeen over middenvaksrijders, als ze nu 100,110 of 120 rijden, ze rijden altijd in de weg voor iemand die sneller rijdt en verhinderen vlot verkeer.
En als jij in het midden rijdt ben je een idioot, net als al die andere, omhooggevallen blaas of niet.
En als je uw verkeerd gedrag niet deftig kan argumenteren ben je misschien beter dat je zwijgt, en in het vervolg rechts gaat rijden. Het scheelt voor velen een hoop frustratie.
Comment