Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe gezinswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Nee, maar een S-max is zonder twijfel handiger.
    Anderzijds: kinderen groeien, en na afzienbare tijd zijn er hopelijk al geen 3 kinderstoelen meer nodig. Ik zou het spijtig vinden 10 jaar te rijden met een auto die puur in functie van die eerste paar jaar gekocht is.
    Af en toe zijn er ook breaks met ingebouwde, opklapbare kinderzitjes te koop. Prima oplossing voor kleuters; dat was alvast mijn ervaring met een V40, bijna 15 jaar geleden. Dan kan het vanaf dag 1 mogelijk met een minder dan 3 stoelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
      Nee, maar een S-max is zonder twijfel handiger.
      Anderzijds: kinderen groeien, en na afzienbare tijd zijn er hopelijk al geen 3 kinderstoelen meer nodig. Ik zou het spijtig vinden 10 jaar te rijden met een auto die puur in functie van die eerste paar jaar gekocht is.
      Af en toe zijn er ook breaks met ingebouwde, opklapbare kinderzitjes te koop. Prima oplossing voor kleuters; dat was alvast mijn ervaring met een V40, bijna 15 jaar geleden. Dan kan het vanaf dag 1 mogelijk met een minder dan 3 stoelen.
      Het is gewoon een heel moeilijke keuze. Ik zou ook liever terug met een break rijden, maar ik merk bij ons dat de Touran (die er gekomen is omdat het de enige ruime combinatie was met automaat in mijn leasebudget) altijd gebruikt wordt terwijl de veel "leukere" en toch ook niet zo kleine A4 Avant blijft staan. Waarom? Het is gewoon de betere en aangenamere gezinswagen, enkel en alleen daarom geeft de Touran ons meer plezier dan de A4. En wij hebben geen drie kinderen.

En dat is echt geen keuze voor een paar jaar, 3 pubers in een V70 of in een busje. Wat zal het aangenaamste zijn?
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Mee eens hoor. Ik heb ooit ook wel eens een Touran als vervangwagen gehad voor een paar weken. Heeft zeker zijn voordelen.
        Alles hangt van de eigen prioriteiten af hé. Qua keuze voor ons zijn we ervan uitgegaan dat ikzelf 100% van de gereden kilometers in die auto zit (en er ook nog mee rij), en dat de pubers er slechts 15% van de tijd (max.) in zitten, en dat mijn voorkeur dus iets meer gewicht had dan die van hen.
        Idem voor mijn vrouw. Die heeft ook geen busje genomen maar een nog lager en compacter model dan de mijne. Uiteindelijk zitten de kids enkel nog in de auto als we in het weekend ergens samen naartoe moeten, of op reis. Voor de rest nemen ze de fiets of bus.

Soit: TS zal dit toch zelf moeten invullen, afhankelijk van de eigen wensen en activiteiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
          Mee eens hoor. Ik heb ooit ook wel eens een Touran als vervangwagen gehad voor een paar weken. Heeft zeker zijn voordelen.
          Alles hangt van de eigen prioriteiten af hé. Qua keuze voor ons zijn we ervan uitgegaan dat ikzelf 100% van de gereden kilometers in die auto zit (en er ook nog mee rij), en dat de pubers er slechts 15% van de tijd (max.) in zitten, en dat mijn voorkeur dus iets meer gewicht had dan die van hen.
          Idem voor mijn vrouw. Die heeft ook geen busje genomen maar een nog lager en compacter model dan de mijne. Uiteindelijk zitten de kids enkel nog in de auto als we in het weekend ergens samen naartoe moeten, of op reis. Voor de rest nemen ze de fiets of bus.

Soit: TS zal dit toch zelf moeten invullen, afhankelijk van de eigen wensen en activiteiten.
          Voor 2 kinderen is het voor mij ook een break hoor, maar 3 is echt een heel ander verhaal. Een paar weken terug een nog een weekend 3 kinderen tussen 3 en 6 jaar oud overal mogen mee naartoe nemen en dan is de Touran ook te nipt hoor om dat comfortabel te noemen. Zeker ook omdat ik dan vergelijk met Sharan en Viano van mijn neven die 3 kinderen hebben.

Ik zie met een busje rijden nu ook wel niet als een straf als daar de nodige uitrusting op zit.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

S max en Galaxy zijn zonder de twijfel de grootste en meest praktische monovolumes die er te vinden zijn op de markt (alleen de Voyager is weliswaar groter, maar heeft de typisch Amerikaanse twee aparte zetels op de tweede rij, wat zowat het meest onhandige is wat ik in een gezinswagen kan bedenken). Galaxy heeft, zoals de Sharan drie grote zetels naast elkaar, en bij het omhoogzetten van de derde rij heb je nog een redelijke kofferinhoud, bij de S max is dit wegens de sportievere vorm zo goed als niets, plus de derde rij is er voor de kids, terwijl op de derde rij in de Galaxy volwassenen nog altijd zeer comfortabel kunnen zitten.

Als je oudere tweedehands koopt, vermijd de 1.8 diesel, daar zijn inderdaad wel wat problemen mee geweest. De 2.0 heeft een betere reputatie en past ook beter bij een dergelijke omvang wagen geeft hem toch iets meer adem. De 1.6 diesel is recent (modellen vanaf ong. 2010), qua reputatie heb ik daar nog niets over gehoord.

S max en Galaxy zijn m.i. ook best wel de mooiste monovolumes die er te vinden zijn (de Voyager is ook niet min), de Touran en Sharan zien er gewoon saai uit, maar zijn qua keuze van materialen en afwerkingskwaliteit wel beter dan de Fords.

Een Galaxy noch S max rijden als een busje, als je onder een busje een Vito verstaat bijv., want dan heeft men echt nog niet met deze wagens gereden. Bij het parkeren komt de grootte van deze wagens tot uiting natuurlijk, maar da's logisch.

Comment

Nog groter is een SSangYong Rodius ... waarom wordt deze schoonheid toch steeds vergeten ? tssss
              Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Ik lees duidelijk je ironische ondertoon, dat is zowat de meest lelijke auto die er momenteel te vinden is.

Comment

Working...
                X