Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe gezinswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe gezinswagen

Omdat onze 13 jaar oude Volvo S40 stilaan begint ouderdomskwaaltjes te vertonen, hebben we besloten om uit te kijken naar iets nieuws.

We hebben reeds beslist om te kiezen voor een monovolume, maar we twijfelen nog tussen enkele modellen:
    - Renault Grand Scenic 1.5 dci.
    - Citroën Grand Picasso 1.6 hdi.
    - Ford S-Max 1.6 tdci
    - ...

Budget is maximum kEUR 20. Het zou dus gaan om jonge tweedehandswagens of nieuwe stockwagens (vb/ Cardoen).

De bedoeling is om de auto op te rijden (dus hopelijk minimum 10 jaar behouden). Restwaarde speelt dus een mindere rol. Punten die belangrijk zijn:
    - Betrouwbaarheid.
    - 3 kinderstoelen kunnen makkelijk op de achterbank geplaatst worden.

Vooral dit laatste puntje zorgt er voor dat er reeds heel wat modellen afvallen. Qua betrouwbaarheid zou ik opteren voor iets uit Japan, maar een Mazda 5 heeft een dunnere stoel in het midden van de achterbank, waardoor het terug moeilijk wordt om daar 3 kinderstoelen te plaatsen. Idem voor Grand C-Max en Zafira Tourer.

De S-Max is een klasse duurder, maar wel ook een klasse mooier. Een tweedehands van net na de facelift zou net boven budget zitten, maar valt te overwegen.

Mijn vragen voor jullie:
    - Welke zouden jullie nemen?

- Zouden jullie opteren voor een BMP (Citroën) of EDC (Renault) halfautomatische versnellingsbak? Vooral op het vlak van betrouwbaarheid op lange termijn heb ik hier mijn twijfels bij. Er zullen weliswaar geen zware lasten (vb/ caravan) getrokken worden met de auto, maar toch...

- Zouden jullie deze durven kopen bij Cardoen? Zo staan er momenteel heel wat Grand Scenics bij Cardoen te koop voor een mooie prijs. Stel dat er gekozen wordt voor een EDC-versie en na 10.000 km zijn er problemen met de versnellingsbak... Bij wie kan ik dan terecht? Vervalt de garantie van Renault?

Als er nog modellen zijn die niet in mijn lijstje staan, maar die eventueel interessant kunnen zijn... vul gerust aan.

Ik zou zeker goed passen met die drie kinderstoelen. In mijn Touran kunnen 2 stoelen en 1 verhoog (dus met gordel vastzetten), maar om die middenste vast te gespen met de gordel dat is een heel karwei.

Als je de S-Max overweegt zou ik deze ook de Seat Alhambra of VW Sharan ook is bekijken. Saaier en voor dat budget ook wat kaler zoals deze :
    http://nl.autoscout24.be/Details.asp...5434&asrc=fa|s maar dat zou wel jaren moeten meekunnen.

Bij de robotbakken is DSG nog altijd beter dan EDC of BMP, maar in een gezinswagen zou ik ook met die franse robotbakken kunnen leven. In DE kan je Sharan's vinden voor +/- jouw budget met DSG: http://nl.autoscout24.be/Details.asp...308140&asrc=fa.

Of met klassieke automaat:
    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
    Last edited by josenjef; 27/03/2014, 17:50.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Als je nieuw wil gaan is zoiets misschien ook wel iets:
      AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Caddy maxi 7zitplaatsen een optie? Mijne was met dsg-bak 21k rond. 3stoelen naast elkaar kan mss niet lukken, maar daarvoor heb je die extra bank...

Comment

De 1.6 in de smax is te zwak, en de 1.8tdci zal je alleen miserie opleveren. Zelfs de Ford fans weten dit.

Touran is misschien saai, maar wel de betrouwbaarste.

Comment

Ik heb afgelopen zomer 2 weken naar zuid Frankrijk geweest met een grand scenic. 4volwassenen en 1 kindje. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door de wagen. Deze auto speelt echt heel goed in op de noden van een gezin en rijd bovenal heel aangenaam. Ik was ook onder de indruk omtrent de rust en stilte op autosnelweg. De scenic was een Böse edition. Ook leuk voor als je eens alleen op stap bent. ;-)

Comment

Anders bij Volvo blijven en gaan voor een tweedehandse V70 ? Tenzij dat busjes helemaal jullie ding zijn.
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

De zafira B wordt nog steeds nieuw verkocht. En daar heb ik toch eens 3 kinderstoelen naast mekaar gekregen. En die heb je voor minder dan 20k.

Comment

Is die Citroen niet nieuw te krijgen voor 20k? Dacht dat er weer een actie was waar de btw gratis was, dus 21% korting.

Comment

Ik heb 145000 km gedaan met de 1.8 tdci in een s-max, geen centje pijn, één van de beste auto's ooit, nooit geen miserie mee gehad...

Comment

Alvast bedankt voor de reacties.

- Een VW Sharan is zeker ook een kanshebber (schuifdeuren!), maar toch nog iets te duur. Import uit Duitsland zie ik niet zitten.

- VW Caddy is voor mij een kanshebber, maar mijn vrouw is niet te vinden voor de bestel-break-busjes. Aangezien het eigenlijk een auto
                      zal zijn voor haar, valt deze helaas af.

- S-Max met 1.8 tdci een slechte keuze? Ik dacht dat deze een goede keuze was en dat deze de voorkeur had op de 2.0 tdci? Wegens nog een echte Ford-motor i.p.v. de PSA-motor.
                      Blijkbaar niet dus? Is de 1.6 tdci betrouwbaar?

- Zafira B.. hmmm, neen... Niet echt mijn ding. Vind ik niet zo mooi.

- C4 Picasso: 21% BTW korting kan interessant zijn. Zaterdag ga ik sowieso eens informeren hiervoor. Een nieuwe voor < 20 kEUR zou tof zijn.

Comment

In mijn peugeot 5008 passen ook 3 kinderstoelen.

Als je de Sharan ook overweegt moet je de seat - variant ook bekijken, kost wat minder maar nog steeds veel.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                          Ik heb 145000 km gedaan met de 1.8 tdci in een s-max, geen centje pijn, één van de beste auto's ooit, nooit geen miserie mee gehad...

Héél goed voor jou, maar hier op het bedrijf reden er 3 S-Max en Galaxy met die 1.8 motor.
                          Boven de 100.000 hebben die allemaal herstellingen gehad die met 3000€ niet betaald waren.
                          Voorbeelden: 2-massa vliegwiel (hebben ze alledrie gehad), uitlaat (alledrie, en dat na ca 3j en 100.000 km), en een turbo die loskwam van de motor.

Telkens waren ze bij de garage niet echt verwonderd.

Denk wel dat het dan aangewezen is om hiervoor te waarschuwen. Maar iedereen koopt wat hij wil hé.
                          De 2.0 is zeker betrouwbaarder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            De 1.6 in de smax is te zwak, en de 1.8tdci zal je alleen miserie opleveren. Zelfs de Ford fans weten dit.

Touran is misschien saai, maar wel de betrouwbaarste.
                            In mijn Touran krijg ik wel 3 stoelen naast elkaar, maar het is niet iets dat ik elke week zou willen doen. Veel zal afhangen van het soort stoelen dat je er in wil zetten en hoe oud de kinderen zijn. Als je daar elke keer moet gaan wringen om die gordels vast te klikken dat is niet te doen in mijn ogen. Het ging om 2 van deze: http://www.kinderstoeltje.be/maxi-co...sed-lines.html en in het midden deze: http://www.kinderstoeltje.be/maxi-co...sed-lines.html.

Dan kom je al snel bij de Sharan/Galaxy/Espace/Alhambra uit, omdat die wel echt comfortabel 3 stoelen naast elkaar kunnen hebben.

Bij de Touran blijf je ook best weg van de DSG7 van 2010 en 2011.
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Geen idee of hier 3 kinderzetels inpassen, maar anders toch zeker een alternatief volgens mij. http://selekt.volvocars.be/nl-BE/sel...&VSRType=Volvo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quill Bekijk Berichten
                                Geen idee of hier 3 kinderzetels inpassen, maar anders toch zeker een alternatief volgens mij. http://selekt.volvocars.be/nl-BE/sel...&VSRType=Volvo
                                Het nadeel aan die breaks is dat je die bult in het midden hebt van de achterbank, met stoeltjes is dat nog ok, maar als ze groter zijn is er altijd eentje die daar gaat moeten zitten.
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

EDC van renault is ook met dubbele koppeling, geen half automaat. Dus zelfde principe als DSG van volkswagen.

Comment

Dacia Lodgy, passen geloof ik ook 3 stoeltjes op de achterbank.

Comment

Persoonlijk vind ik een busje maar niks. Het enige wat in die klasse nog te doen is, is een S-Max vind ik, zowel qua uiterlijk als rijgedrag.

Ik zou eerder een ruime break nemen. De verhoging in de vloer achteraan is met kinderstoelen geen probleem, en met grotere kinderen ook niet als het niet is is regelmatig een urenlange rit mee te doen.
                                      De link naar de V70 hierboven lijkt me zeker interessant: Ruim binnen budget, rijkelijk uitgeruste Summum-versie, zelfs met automaat, en een betrouwbare motor. Zo zijn er zeker ook iets duurdere (maar nog binnen budget) te vinden die een lagere kilometerstand hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                                        Persoonlijk vind ik een busje maar niks. Het enige wat in die klasse nog te doen is, is een S-Max vind ik, zowel qua uiterlijk als rijgedrag.

Ik zou eerder een ruime break nemen. De verhoging in de vloer achteraan is met kinderstoelen geen probleem, en met grotere kinderen ook niet als het niet is is regelmatig een urenlange rit mee te doen.
                                        De link naar de V70 hierboven lijkt me zeker interessant: Ruim binnen budget, rijkelijk uitgeruste Summum-versie, zelfs met automaat, en een betrouwbare motor. Zo zijn er zeker ook iets duurdere (maar nog binnen budget) te vinden die een lagere kilometerstand hebben.
                                        Heb jij al eens 3 kinderen in kinderstoelen in je V70 gezet?
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                        X