Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 320dA F31 2012 of BMW F10 530dA 2010?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW 320dA F31 2012 of BMW F10 530dA 2010?

    Wat denken jullie?
    Mijn 525dA gaat richting 150000km, overstappen naar iets anders of blijven rijden? Ik doe jaarlijks 65000km.

    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt


    Of:

    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt



    Ik zou wel graag een premium selection kopen.

    Ander tips zijn ook welkom.

    Wat lijkt jullie een reële overnameprijs voor mijn wagen?
    525dA 6 cyl.
    - Saffierzwart
    - Zwart leder en comfortzetels
    - 19 duims styling 331
    - Schuifdak
    - Getinte ruiten achter
    - Hifi en GPS prof.

    7/2010 met 147500 km.
    BMW F10 520dA 2014
    Porsche Cayman 2.7i 2007

  • #2
    Nog een foto van huidige auto..

    foto.JPG
    BMW F10 520dA 2014
    Porsche Cayman 2.7i 2007

    Comment


    • #3
      Voor de 3 zou ik persoonlijk al niet gaan. Met die andere 5 ga je na nog geen twee jaar ook aan u huidige kmstanf zitten. Aangezien er zo veel mee wordt gereden zou ik u huidige 5 bijhouden. Ziet er ook nog eens beter uit dan de andere 2.

      Comment


      • #4
        Ik heb sinds 2011 ook een BMW F10 530dA. Met bijna 110k km op de teller heb ik nu al zin in eens wat anders. Jij hebt nog meer km's met die van u, dus dat je wil vervangen kan ik best begrijpen.
        Echter... Ik wil vervangen omdat ik eens wat anders wil. Ik zou nooit een 525dA omzetten naar een 530dA. Dan kan je beter blijven rijden met de auto die je hebt, en die je kent, en die voor 98% hetzelfde is. Ik zou zelfs niet omzetten naar een facelift.
        Een BMW 3 touring is ook wel leuk, maar is geen verbetering met de motorisatie van de 2.0d. Als je hier nu een F31 330d met M-sportpakket zou voorgesteld hebben, dan zou ik het wel een waardig alternatief gevonden hebben.
        Ofwel omzetten om te veranderen en te verbeteren, ofwel blijven rijden met wat je hebt. Met de voorbeelden die jij aanhaalt, ben ik van mening dat je best nog een tijdje kan blijven rijden met je 525dA. Dat ding is nog bijlage niet versleten.
        OO 00 OO

        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

        Comment


        • #5
          Vind die twee andere trouwens aan de dure kant. Zou ook blijven rijden met de huidige.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            Ik heb sinds 2011 ook een BMW F10 530dA. Met bijna 110k km op de teller heb ik nu al zin in eens wat anders. Jij hebt nog meer km's met die van u, dus dat je wil vervangen kan ik best begrijpen.
            Echter... Ik wil vervangen omdat ik eens wat anders wil. Ik zou nooit een 525dA omzetten naar een 530dA. Dan kan je beter blijven rijden met de auto die je hebt, en die je kent, en die voor 98% hetzelfde is. Ik zou zelfs niet omzetten naar een facelift.
            Een BMW 3 touring is ook wel leuk, maar is geen verbetering met de motorisatie van de 2.0d. Als je hier nu een F31 330d met M-sportpakket zou voorgesteld hebben, dan zou ik het wel een waardig alternatief gevonden hebben.
            Ofwel omzetten om te veranderen en te verbeteren, ofwel blijven rijden met wat je hebt. Met de voorbeelden die jij aanhaalt, ben ik van mening dat je best nog een tijdje kan blijven rijden met je 525dA. Dat ding is nog bijlage niet versleten.

            Daar heb je denk ik wel gelijk in, nog een jaar blijven rijden...en dan uitkijken naar een F31 330dA.
            De 525 is bij lange nog niet versleten! Thx
            BMW F10 520dA 2014
            Porsche Cayman 2.7i 2007

            Comment


            • #7
              Die motor moet toch met gemak 300.000 km of meer halen... En dan rij je nog altijd met een auto van nog geen 6 jaar oud, dus zeker niet uit oma's tijd hé.

              Of je hem nu weg doet met 200 of 300 op de teller, dat gaat het grote verschil in restwaarde niet meer maken.
              Gewoon rijden tot hij op is, is de meest logische keuze wat mij betreft.

              Comment


              • #8
                Ik zou ook zeker niet naar één van die 2 andere wagens gaan maar deze nog even bijhouden. Ik zie geen verbetering, uwen auto is nog bijlange ni versleten he... Ik zou dan eerder opteren om later voor een 430d Gran coupe te gaan ofzo, dan heb je iets totaal anders en vernieuwend ipv dezelfde 5 of een 3 waar iedereen mee rijdt Binnen een dik jaartje (mss 2) zullen er genoeg jonge 2de hands Gran Coupe's te vinden zijn, en tegen dan is uwe 5 klaar om te gaan
                BMW E91 318d Touring

                Turbo... The replacement for displacement....

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                  Die motor moet toch met gemak 300.000 km of meer halen... En dan rij je nog altijd met een auto van nog geen 6 jaar oud, dus zeker niet uit oma's tijd hé.

                  Of je hem nu weg doet met 200 of 300 op de teller, dat gaat het grote verschil in restwaarde niet meer maken.
                  Gewoon rijden tot hij op is, is de meest logische keuze wat mij betreft.
                  Dat zal altijd de meest rationele keuze zijn. Ik kan er ook beter nog 3 jaar mee rijden, en dus wachten op de nieuwe 5. Echter... als je zoveel in je auto zit als ik, en je een liefhebber bent die graag eens verandert, dan denk je daar anders over. In dat geval gaat het hart het verstand overklassen. Nog een voordeel is dat het goed is voor de economie. Centen moeten nu eenmaal rollen.
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • #10
                    Begrijp ik best hoor. Maar dan zou ik er niet nog een jaar mee doen zoals TS intussen aangeeft.

                    Als hij er toch al tot voorbij de 200.000 km mee gaat, dan zou ik er persoonlijk nog net iets langer mee doen. Een extra jaar is nu eenmaal zo voorbij, je rijdt die periode bijna gratis wegens toch geen verlies aan waarde meer, en als je vandaag iets koopt, dan is er morgen alweer een nieuwer model of een beter prijsaanbod...
                    Ofwel zou ik hem nog eerder verkopen, als er nog redelijk wat restwaarde over is, bv. telkens nog voor hij aan de 150.000 km zit.
                    Last edited by K2; 01/04/2014, 01:07.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Dat zal altijd de meest rationele keuze zijn. Ik kan er ook beter nog 3 jaar mee rijden, en dus wachten op de nieuwe 5. Echter... als je zoveel in je auto zit als ik, en je een liefhebber bent die graag eens verandert, dan denk je daar anders over. In dat geval gaat het hart het verstand overklassen. Nog een voordeel is dat het goed is voor de economie. Centen moeten nu eenmaal rollen.

                      Ik heb nog nooit zo lang met dezelfde wagen gereden...daarom ook dat het nu echt wel het moment is om te beslissen.
                      Het is wel de beste wagen die ik ooit heb gehad.....misschien toch nog maar 2 jr blijven rijden.

                      Wat denken jullie dat een reële overname-prijs zou zijn?
                      BMW F10 520dA 2014
                      Porsche Cayman 2.7i 2007

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMW3T Bekijk Berichten
                        Ik heb nog nooit zo lang met dezelfde wagen gereden...daarom ook dat het nu echt wel het moment is om te beslissen.
                        Het is wel de beste wagen die ik ooit heb gehad.....misschien toch nog maar 2 jr blijven rijden.

                        Wat denken jullie dat een reële overname-prijs zou zijn?
                        In overname in garage mag je al blij zijn dat je aan 25 raakt. Ik vermoed een dikke 20.

                        Op particuliere markt misschien net over 25?

                        Comment

                        Working...
                        X