Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E87 120d/E90 320d vs. Mercedes W204 C220 CDI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
    Ik zou het inderdaad rond de 15k willen houden momenteel.
    http://suchen.mobile.de/auto-inserat...ries=Limousine
    Ik vind deze erg leuk (lekker klassiek Benz, maar met xenons en panodak), heeft een jaar garantie en heeft nog de erg betrouwbare oude CDI, maar het is veel geld voor een 2007 zonder Tempomat en navi.
    Dan is rationeel gezien deze E90 een veel betere deal:
    http://suchen.mobile.de/auto-inserat...ries=Limousine cc en navi, meer pk's, minder CO2 en 3 jaar jonger. Wel zonder garantie en particulier is moeilijk te regelen in het buitenland, maar op een of andere manier heb ik bang dat ik het Benzgevoel ga missen...
    Er zijn toch w204's te vinden rond die prijs hé (zie ook mijn linken hierboven):

    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt


    Die motor is juist ingereden.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
      Er zijn toch w204's te vinden rond die prijs hé (zie ook mijn linken hierboven):

      AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt


      Die motor is juist ingereden.
      Ja maar niet met mijn eisen: xenon, schuifdak, manueel, navi, tempomat en berline ik ben nogal ne moeilijke mens op gebied van auto's Iemand een idee of de problemen met de eerste 220 CDI's (OM651) opgelost zijn?

      Comment


      • #23
        Jammer van dat schuifdak, ik zag je anders wel een manuele 6cyl E91 rijden!

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
          Ja maar niet met mijn eisen: xenon, schuifdak, manueel, navi, tempomat en berline ik ben nogal ne moeilijke mens op gebied van auto's Iemand een idee of de problemen met de eerste 220 CDI's (OM651) opgelost zijn?
          Veeleisend zijn mag, maar daar staat meestal een prijs tegenover hé.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
            Veeleisend zijn mag, maar daar staat meestal een prijs tegenover hé.
            Helaas, misschien beter toch nog even wachten/sparen om ineens m'n zin te kopen. De 190 blijft een zalige auto waar ik moeilijk afstand van ga kunnen doen. Hopelijk is een W204 even goed

            Comment


            • #26
              Nu de W205 er is, zal de 204 ook wel wat in prijs zakken zeker?


              Nog wat aanmoediging...




              Elegance (voor als je het 'ster voor je neus' gevoel van je 190 wil houden)


              E30SHOP.be
              - Alles voor uw BMW E30.
              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

              Comment


              • #27
                die 2de is geen elegance, enkel de elegance grill en ster
                lets have some more member berries

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  die 2de is geen elegance, enkel de elegance grill en ster
                  I know, was vooral op de grille bedoeld.


                  Zo zou ik het doen, eentje met AMG pakket en dan elegance grille en ster erop.

                  E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.
                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                  Comment


                  • #29
                    Haha die eerste foto is de achtergrond op de computer van m'n werk, dat motiveert
                    Zoals 2de die grijze is hij op z'n mooist : Classic, AMG pakket, xenon, 17". Ster moet sowieso op de motorkap, maar dat is snel gedaan. Inderdaad, hopen dat de prijzen nog wat zakken met de W205, ik check dagelijks
                    Last edited by stradge; 06/04/2014, 18:18.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                      Iemand een idee of de problemen met de eerste 220 CDI's (OM651) opgelost zijn?
                      Welke problemen bedoel je precies? De eerste 250cdi hadden injectorproblemen maar de 180-200-220 toch niet? Of heb je het op iets anders?
                      2.0 JTDm

                      Comment


                      • #31
                        Als je problemen wil vermijden , dan vallen de E87 /E90 Met N47 motor sowieso af omwille van het befaamde slepende "ketting" verhaal...

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                          Als je problemen wil vermijden , dan vallen de E87 /E90 Met N47 motor sowieso af omwille van het befaamde slepende "ketting" verhaal...
                          Ik begin toch stilaan een serieus vermoeden te hebben dat die aantallen fameus uitvergroot worden. Hoeveel E90/E87's met N47 motor zouden er rondrijden in ons belgenland. 70, 80% van alle 1- en 3-reeksen? Buiten die enkele verhalen op het net heb ik irl nergens weet van een schadegeval te wijten aan die slepende ketting.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                            Welke problemen bedoel je precies? De eerste 250cdi hadden injectorproblemen maar de 180-200-220 toch niet? Of heb je het op iets anders?
                            Injectorproblemen en waterpomp dacht ik. De oude blokken zouden betrouwbaarder zijn. Maar ik verwacht wel dat de slechte injectoren en pompen ondertussen wel vervangen zullen zijn. Kwaliteit van de 204 lijkt wel snor te zitten: http://www.autoweek.nl/video/3852/kl...-benz-c220-cdi

                            Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                            Als je problemen wil vermijden , dan vallen de E87 /E90 Met N47 motor sowieso af omwille van het befaamde slepende "ketting" verhaal...
                            Daarom heb ik vorige week een E90 zonder garantie laten staan. Kost rond de 3000 euro geloof ik?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Ik begin toch stilaan een serieus vermoeden te hebben dat die aantallen fameus uitvergroot worden. Hoeveel E90/E87's met N47 motor zouden er rondrijden in ons belgenland. 70, 80% van alle 1- en 3-reeksen? Buiten die enkele verhalen op het net heb ik irl nergens weet van een schadegeval te wijten aan die slepende ketting.
                            Het is moeilijk in te schatten inderdaad, van de mensen die ik persoonlijk ken met die motor (stuk of 5?) ken ik er maar 1 die er last van heeft. Ik zou er eens graag cijfers van zien? Gaf BMW ook geen garantie?

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Ik begin toch stilaan een serieus vermoeden te hebben dat die aantallen fameus uitvergroot worden. Hoeveel E90/E87's met N47 motor zouden er rondrijden in ons belgenland. 70, 80% van alle 1- en 3-reeksen? Buiten die enkele verhalen op het net heb ik irl nergens weet van een schadegeval te wijten aan die slepende ketting.
                              en al de rest die kapot gaat?
                              lets have some more member berries

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                en al de rest die kapot gaat?
                                Verklaar u nader... .

                                Comment


                                • #36
                                  wel op bimmerboard, zitten er toch globaal gezien veel die er last van hebben
                                  Ik had met mijn 120D ook geen problemen... en ik had dan nog de "duurste" versie om te herstellen. Bij de versies voor 2008 zat het tandwiel vast op de nokkenas... herstelling +/- 5000 euro...

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                    wel op bimmerboard, zitten er toch globaal gezien veel die er last van hebben
                                    Zolang alles goed gaat zeggen mensen niks.

                                    Comment


                                    • #38
                                      204, sowiso. Als je een 200CDI koopt heb je toch de OM646 dacht ik? Goed blok toch?
                                      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                      Current:
                                      1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                      1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                      Ex:
                                      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                      1976 Mercedes-Benz W123 250
                                      1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                      1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                      1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                      1980 Mercedes-Benz W123 280
                                      1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Ik begin toch stilaan een serieus vermoeden te hebben dat die aantallen fameus uitvergroot worden. Hoeveel E90/E87's met N47 motor zouden er rondrijden in ons belgenland. 70, 80% van alle 1- en 3-reeksen? Buiten die enkele verhalen op het net heb ik irl nergens weet van een schadegeval te wijten aan die slepende ketting.
                                        Idem .

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                          wel op bimmerboard, zitten er toch globaal gezien veel die er last van hebben
                                          Zegt misschien meer iets over de rijstijl van de gemiddelde BB'er
                                          2.0 JTDm

                                          Comment

                                          Working...
                                          X