Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
Tevreden van geweest?
Heel tevreden.
Was echt een auto om met de tempomat op en wat muziek rustig in te genieten.
Bochtenwerk was ie minder in, de facelift die ik tussen 2012 en 2013 gereden heb, deed het op dat vlak beter.
Ik heb er op 2,5 jaar 116.000 km zalige kilometers mee gereden. Ook geen enkel probleem mee gehad.
Over die 116.000 km had ik een gemiddeld verbruik van 5,9 l
Heel tevreden.
Was echt een auto om met de tempomat op en wat muziek rustig in te genieten.
Bochtenwerk was ie minder in, de facelift die ik tussen 2012 en 2013 gereden heb, deed het op dat vlak beter.
Ik heb er op 2,5 jaar 116.000 km zalige kilometers mee gereden. Ook geen enkel probleem mee gehad.
Over die 116.000 km had ik een gemiddeld verbruik van 5,9 l
Ik heb ook terug een W204 gekocht. Een zwarte deze keer :-)
Ditmaal een 200 manueel, de vorige was een 220 automaat.
En terug met de 646 motor, van de 651 zou ik echt afblijven.
Als je toch voor een 651 zou gaan, de 200 zou het minste problemen hebben.
Mijn gemiddeld verbruik op de boordcomputer is nu 5,5. Bij de 220 automaat was dit makkelijk een liter meer.
646 motor is ergens in 2009 vervangen door de 651. 2010 is altijd een 651.
Jow
Ah zalig, welke uitrustingsversie? Heb je foto's ? Wat is er nu juist slecht aan de 651, ik hoor vaak dat ze minder zijn maar weinig concrete problemen?
Op zich eigenlijk niks dramatisch. Beetje muggenziften van mijn kant. Hij helde wat meer over, niet zo strak als de BMW E90 die we ook rijden.
Zal ook wel een beetje eigen zijn aan Mercedes.
Het viel me wel op dat de facelift het op dat gebied beter deed, zonder in te boeten aan comfort.
Jow
Ah zalig, welke uitrustingsversie? Heb je foto's ? Wat is er nu juist slecht aan de 651, ik hoor vaak dat ze minder zijn maar weinig concrete problemen?
Terug een classic :-)
Ik zal eens foto's posten.
651 heeft/had last van injectoren, kabelbomen die vol diesel lopen, koelvloeistof verlies, ...
Ook veel egr problemen dus als je een 651 koopt moet je toch kilometers doen.
Distributie ligt aan de andere kant van de motor dus heb er al wat gehoord die vonden dat hij meer geluid maakt dan de 646. Dat is bij de 212 wel minder.
Er ligt een stuurloos boven op de motor, misschien dat dit na een termijn ook defecten gaat geven.
En bij de 7 traps automaat zit er een stuurdoos die te warm wordt en ook regelmatig defect gaat. Altijd maar compacter willen bouwen zeker.
En zo zullen er nog wel een paar dingen zijn zeker :-)
Bij andere merken zal het ook niet perfect zijn.
Met mijn 2 C's nog maar 1 ding voorgehad: de printplaatjes van de achterlichten krijgen een kleine kortsluiting ofzo aan de stekker.
Kan je zien aan een rechter licht dat meer licht geeft dan het linker of omgekeerd.
Dat is ook maar een kleine kost en ik weet niet dat de led lichten dit probleem nog hebben.
Met mijn 2 C's nog maar 1 ding voorgehad: de printplaatjes van de achterlichten krijgen een kleine kortsluiting ofzo aan de stekker.
Kan je zien aan een rechter licht dat meer licht geeft dan het linker of omgekeerd.
Dat is ook maar een kleine kost en ik weet niet dat de led lichten dit probleem nog hebben.
das idd een probleem dat veel mensen hebben op het MB forum. zelf geen last van al heb ik wel de achterlichten die de AMG, 350 en/of full lightning pack hebben.
enige probleem die ik heb is dat de LED's in de eyebrows snel kapot gaan maar op ebay vind je betere voor 10 dollar per stuk
Comment