Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F10 525d / Audi A6 3.0TDI of Mercedes E250 CDI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    echt he

marketing
    Geen marketing, gewoon redelijk direct stuur in tegenstelling tot het vage stuurgevoel bij bv. Audi (en dat zeg ik als jarenlange Audi-rijder), in combinatie met achterwielaandrijving.
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
      Geen marketing, gewoon redelijk direct stuur in tegenstelling tot het vage stuurgevoel bij bv. Audi (en dat zeg ik als jarenlange Audi-rijder), in combinatie met achterwielaandrijving.
      Assumption is the mother of all fuckups. Het is niet omdat een BMW goed stuurt, dat ELKE BMW goed stuurt... die periode is helaas gepasseerd.

EDIT: om dat toch een beetje te nuanceren, je moet dat echt van model tot model en zelfs tussen verschillende uitvoeringen bekijken. Tegenwoordig heb je in één modelgamma verschillende soorten besturingen, elektrisch, hydraulisch, adaptief, ... het is eveneens fout van mij om dan ook de hele lijn af te keuren. Ik ben echt geen fan van de F10 qua besturing, maar het zou me niet weerhouden.
      Last edited by ; 04/04/2014, 17:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        Assumption is the mother of all fuckups. Het is niet omdat een BMW goed stuurt, dat ELKE BMW goed stuurt... die periode is helaas gepasseerd.
        ^^^ voila.

Een 5 rijdt prettig, sowiso. Maar het is geen super sturende auto.

bv een E92 vind ik zeer afstandelijk en zwaar sturen terwijl zo'n 1 serieke van het vorig model best wel tof bolt.
        BMW X5 45e

Comment

Goed geboerd, meisje van 25 die in dit segment gaat shoppen. En jij als 16-jarige moet haar helpen?
          Zeker dat dit geen Paasvakantie-topic is?

On topic: voor mij een E250 CDI Coupé , werkelijk prachtig na de face-lift

Comment

^^^ voila.

Een 5 rijdt prettig, sowiso. Maar het is geen super sturende auto.

bv een E92 vind ik zeer afstandelijk en zwaar sturen terwijl zo'n 1 serieke van het vorig model best wel tof bolt.
            Helemaal akkoord, daarom dat ik er ook elke keer bij zeg "voor een auto van die omvang" of "vergeleken met de A6".

Het sturen van de E92 vond ik juist tof, inderdaad zwaar maar wel heel direct voor mij, ook bij hele lage snelheden zoals inparkeren.
            VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
              Goed geboerd, meisje van 25 die in dit segment gaat shoppen. En jij als 16-jarige moet haar helpen?
              Zeker dat dit geen Paasvakantie-topic is?

On topic: voor mij een E250 CDI Coupé , werkelijk prachtig na de face-lift
              Dat is het resultaat van jaren sparen. En ja ze heeft aan mij raad gevraagd omdat ze weet dat ik op een autoforum zit.
              Een coupé is geen optie. En ohja, ik verdoe mijn tijd niet met 'vakantie-topics'
              2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                Dat is het resultaat van jaren sparen. En ja ze heeft aan mij raad gevraagd omdat ze weet dat ik op een autoforum zit.
                Een coupé is geen optie. En ohja, ik verdoe mijn tijd niet met 'vakantie-topics'
                Dat zal eerder het resultaat zijn van jaren sparen van mamma en pappa vrees ik , nu soit hoe ze een auto betaald zal me worst wezen maar zeveren dat je als 25 jarige al een wagen van 60K hebt bijeen kunnen sparen maak je er toch niet veel wijs denk ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                  Dat zal eerder het resultaat zijn van jaren sparen van mamma en pappa vrees ik , nu soit hoe ze een auto betaald zal me worst wezen maar zeveren dat je als 25 jarige al een wagen van 60K hebt bijeen kunnen sparen maak je er toch niet veel wijs denk ik...
                  Je hoeft het ook niet te geloven. Toch raar he, hoe snel andere hun rekening is gemaakt.

Comment

bv een E92 vind ik zeer afstandelijk en zwaar sturen
                    Mmmja, arguably toch één van de betere... Zo zwaar was dat in feite nog niet, dat was eerder de norm toen, een Alfa 159 heeft dat bijvoorbeeld ook.

Helemaal akkoord, daarom dat ik er ook elke keer bij zeg "voor een auto van die omvang" of "vergeleken met de A6".
                    Suggestie, je moet beide auto's eens rechtstreeks vergelijken, ben er quasi zeker van dat je de huidige A6 niet met de 5 hebt vergeleken (correct me if i'm wrong? )

Comment

Je hoeft het ook niet te geloven. Toch raar he, hoe snel andere hun rekening is gemaakt.
                      Misschien kan ze hier zelf registreren, nu gaat er veel informatie verloren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                        Als ge het allemaal een beetje slim aanpakt, uw mouwen opstroopt en stevig u best eens doet op professioneel vlak kan je veel bereiken.
                        Ze kan zomaar haar eigen bedrijf gestart zijn dat uitgroeit tot iets groots of weetikveel. Ik ken genoeg volk van 25 jaar dat harde werkers zijn, alst moet zelf dag en nacht die zelf met dikkers rijden dan wat hier staat geschreven.

Ik was ook maar 21 toen ik mijn Nova kocht voor veel geld, ik heb er wel van mijn 15 jaar elk weekend en elke vakantie voor gewerkt dat ik amper op m'n benen kon staan
                        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Mmmja, arguably toch één van de betere... Zo zwaar was dat in feite nog niet, dat was eerder de norm toen, een Alfa 159 heeft dat bijvoorbeeld ook.

Suggestie, je moet beide auto's eens rechtstreeks vergelijken, ben er quasi zeker van dat je de huidige A6 niet met de 5 hebt vergeleken (correct me if i'm wrong? )
                          Goh ja, ik vond de E92 zwaar sturen (maar in positieve zin), vooral vergeleken met de Audi A4 van dezelfde generatie... Met een Alfa 159 heb ik nooit zelf gereden. Maar we gaan hier wreed off-topic

Ik heb toch met de huidige versies gereden (F10 en C7, geen idee wat eventuele facelifts betreft sindsdien); met een half jaar tussen maar mijn vergelijkingsbasis (eigen auto) bleef dezelfde.

Comment

Geloof me ik probeer haar al en week te overtuigen om een automaat te nemen. Maar ja, vrouwen he.
                            Kinderen zijn er nog niet en dat zal ook niet voor direct zijn.
                            Mocht ze voor de A6 kiezen, mag je wel rekenen op een stel extra voorbandjes. 3.0L met voorwielaandrijving & handgeschakeld, ga je net wat sneller bandjes moeten wisselen.
                            Inderdaad, probeer ze maar te overhalen om automaat te rijden, is heden ten dagen niets mis mee en ze zal snel veel rustiger worden in het verkeer.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Waar tanken ze, uit de mazouttank van de firma?
                              Vind het in feite al straf dat één auto deze problemen heeft... (maar fouten kunnen altijd gemaakt worden), nog straffer dat er meerdere wagens met dezelfde problemen kampen. Die V6 valt al lang niet meer onder de noemer "nieuw", ik zou net denken dat dit Audi's meest betrouwbare blok is.
                              Is ook zo!.

EDIT: om dat toch een beetje te nuanceren, je moet dat echt van model tot model en zelfs tussen verschillende uitvoeringen bekijken. Tegenwoordig heb je in één modelgamma verschillende soorten besturingen, elektrisch, hydraulisch, adaptief, ... het is eveneens fout van mij om dan ook de hele lijn af te keuren. Ik ben echt fan van de F10 qua besturing, maar het zou me niet weerhouden.
                              Precies.
                              BMW X5 bvb stuurt stukken slechter dan een MB-ML, want die stuurt wel zeer aangenaam. Weet niet of deze in een E dan weer zo aangenaam zal zijn.
                              Dus er wordt al snel ge/ver-oordeeld.

Dit zou pas ideaal zijn:
                              De motor & afwerking uit de A6 3,0L
                              De sturing, ophanging & ruimte uit de MB E250
                              De aandrijving & ergonomie uit de BMW-5-reeks
                              ...maar die wagen bestaat (nog) niet...
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Laat ze hier maar zeggen Barie.

Kan nergens lezen of ze liever een berline heeft dan een break.

Comment

Ooops, had een foutje geschreven: "Ik ben echt fan van de F10 qua besturing"... , ik bedoelde: "ben echt geen fan". Sorry.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Laat ze hier maar zeggen Barie.

Kan nergens lezen of ze liever een berline heeft dan een break.
                                    Het gaat om een break, normaal ging ze voor een berline. Daarom staat er ook f10 in de tittel. Maar achteraf beken kan ze die extra ruimte goed gebruiken.

Comment

Ooops, had een foutje geschreven: "Ik ben echt fan van de F10 qua besturing"... , ik bedoelde: "ben echt geen fan". Sorry.
                                      Ik vond het al vreemd wat schreef, want na mijn ervaring met de X5 en het (bij)lezen in de F10/F11-topic kunnen we dit alleen maar bevestigen. Nu ja, onoverkomelijk is die sturing natuurlijk allemaal niet. Het juist een kwestie van wat je gewoon bent/geraakt.

Het gaat om een break, normaal ging ze voor een berline. Daarom staat er ook f10 in de tittel. Maar achteraf beken kan ze die extra ruimte goed gebruiken.
                                      Ha ja, oké.
                                      Dan heeft ze met een MB-E het meeste bagageruimte.
                                      Blijft moeilijk natuurlijk om voor iemand anders te beslissen.
                                      Succes en als ze gekozen heeft mag ze hem hier altijd komen voorstellen. Wat merk het ook mogen zijn.

Comment

Mocht ze voor de A6 kiezen, mag je wel rekenen op een stel extra voorbandjes. 3.0L met voorwielaandrijving & handgeschakeld, ga je net wat sneller bandjes moeten wisselen.
                                        Inderdaad, probeer ze maar te overhalen om automaat te rijden, is heden ten dagen niets mis mee en ze zal snel veel rustiger worden in het verkeer.
                                        Bestaat dat een FWD 3.0TDI?
                                        BMW X5 45e

Comment

Ha ja, oké.
                                          Dan heeft ze met een MB-E het meeste bagageruimte.
                                          Blijft moeilijk natuurlijk om voor iemand anders te beslissen.
                                          Succes en als ze gekozen heeft mag ze hem hier altijd komen voorstellen. Wat merk het ook mogen zijn.
                                          Morgen laat ik haar het topic eens doornemen en dan hopen dat ze haar keuze kan maken. Eenmaal hij geleverd is zal ik haar proberen te overhalen om een account aan te maken, want daar stond ze niet meteen voor te springen.

Comment

Working...
                                          X