Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dit een foute BMW ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Tuurlijk wilt iedereen die een 316 of 318 heeft liever een 335i onder z'n gat. De vraag is alleen. Wil je die extra centen eraan geven als je 't niet wilt of kan gebruiken. Hoe meer er van die trajectcontroles, flitspalen, mobiele flitsers, snelheidsbeperkingen, slechte wegen, drempels, ik flits mee dagen, meer files komen, enz enz.... . Hoe meer ik mij echt wel begin af te vragen wat al die eigenaars met hun, laat ons zeggen, +200 Pk bakken er nog mee aanvangen. Sorry, maar hier in de kempen en de regio rond Antwerpen. Ik vreet mijn kas al half op met die 318d van mij in dat dagelijkse verkeer. Geef mij een 335 en ik vreet m'n stuur en gans de auto erbij nog op. Je geraakt hier nergens nog een fucking kloot van je plaats. En als je dan met een zeldzaam moment eens kunt gassen, dan sta je negen op de tien op ne foto. Ik kan ervan meespreken met een F31 325d testwagen, hopeloos op zoek naar een open baan, eindelijk eentje gevonden en.... flash!! Ik kan mij financieel gerust een 335 ofzo aanschaffen (een nieuwe hé, geen afgeleefd 2dehans krel), zelfs een M3 of een Porsche. Maar wat moet ik daar in godsnaam toch mee gaan aanvangen?? Om drie uur 's nachts gaan opstaan om eens op een lege baan te gaan knallen? Nee, dan lig ik liever in m'n bed. Iedereen maakt keuzes, en laat iedereen daar vrij in. En ik heb echt geen zin om een massa aan zuiver verspilde taksen en accijnzen te betalen voor veel paarden die ik zelden tot nooit kan loslaten op die drukke putwegen hier. Trouwens, echt trage middenklasse auto's worden niet meer gemaakt, enkel minder snelle. Een hedendaagse 316 of 318 wordt hier als traag omschreven, dan moeten jullie eens dringend met een E46 320i ofzo gaan rijden hoor. Dat was in den tijd dat we nog van ons plaats geraakten (die tijd heb ik nog (gelukkig) meegemaakt), een sportieve auto. Die wordt nu van 't kaske naar de muur gereden door een simpele 318 hoor.

    Comment


    • #62
      alsof topsnelheid de enige reden is dat je een zware motor zou kopen, alleen al het feit dat je nooit u moet zorgen maken of je genoeg vermogen hebt om bijvoorbeeld in te halen, en je kan schakellui rijden, etc... en als je je eens echt wilt uitleven, doe een trackday?

      Comment


      • #63
        Is dit een foute BMW ?

        Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
        Dat is voor mij ook het enige foute aan de wagen. Als je op die 316d een deftige band zet kan je nog aardig wat plezier beleven in de bochten, zonder dat je hinder ondervindt van het "beperkte" vermogen. Best een aangename motor ook vind ik (16d 2,0l).
        Daarmee kan ik het gerust eens zijn. Zo'n 316d zal wel zeker een pak beter rijden dan al die platte 1600cc diesels van veel andere merken. En er zit nog een pak potentieel in om eventueel te chippen.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
          alsof topsnelheid de enige reden is dat je een zware motor zou kopen, alleen al het feit dat je nooit u moet zorgen maken of je genoeg vermogen hebt om bijvoorbeeld in te halen, en je kan schakellui rijden, etc...
          Ik zeg niks over topsnelheid. En om op baantjes waar je 70 mag (tegenwoordig haast alle gewestwegen) in te halen (als je al kan inhalen met die file uit de andere richting) heb ik meer dan genoeg aan het koppel van m'n 318 deetje hoor. Met m'n eerste auto, een 205 GTi, moest ik serieus meer in de pap roeren om deftig voorbij te steken



          Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
          en als je je eens echt wilt uitleven, doe een trackday?
          Voor de overgrote meerderheid, ja zelfs de 335, M3... rijders dient dat karretje enkel maar voor wat rond de kerktoren te rijden en aan den toog te vertellen hoeveel paarden er onder hun kap zitten, met de nadruk op 'zitten'.

          Comment


          • #65
            Ik had vroeger ook 150 pk beschikbaar en nu nog 'maar' 110. Ik heb ze eerlijk gezegd nog geen moment gemist...

            Comment


            • #66
              Ge wordt ook al wat ouder he (en wijzer)
              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

              Comment


              • #67
                vind hem niet fout, wel te duur en te lichte motor. Rijd er zelf ook mee als bedrijfswagen, en zit toch te weinig poer in, zeker met zo'n sportieve kas erop.

                Comment


                • #68
                  Het word hier beter met de post beter... Humor op Pasen!

                  Sent from my HTC One using Tapatalk

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                    Het word hier beter met de post beter... Humor op Pasen!
                    Niks humor, harde realiteit!

                    Comment


                    • #70
                      ik heb nu 105 pk in een Golf Blue Motion waarvan ik amper de helft gebruik. Die overvloed aan vermogen is voor niets nodig.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                        ik heb nu 105 pk in een Golf Blue Motion waarvan ik amper de helft gebruik. Die overvloed aan vermogen is voor niets nodig.
                        Koop u dan een Liger/Aixam. Of beter nog, rij met de fiets.

                        Comment


                        • #72
                          Eigenlijk kan je al deze posts samenvatten met: je hebt niet veel vermogen nodig in België maar stiekem willen we het wel allemaal wel. Er zijn voordelen aan verbonden, maar we weten niet goed of deze opwegen tegen de kostprijs.

                          Ik heb een 320d, woon in Antwerpen en sta veel in de file. Echter zijn er genoeg momenten in de wagen waar ik bij mezelf denk dit is echt een trage bak. Dit denk ik omdat ik in een bmw 3 rij. Een ander gevoel had ik bij mijn megane. In die optiek zal mijn volgende wagen zeker meer vermogen moeten hebben en al zeker als het een bmw zou worden.
                          Bij een bmw hoort gewoon een krachtigere soepelere motor, liefst een zescilinder al volstaat de 28i ook denk ik. Ik zeg niet dat je in een 116 geen fun kunt hebben maar als ik zoiets zou overwerwegen ga ik wel bij een ander merk shoppen. Dit is ook mijn bescheiden mening. Ik ben dan ook nog jong zeker...
                          Last edited by SteakFriet; 20/04/2014, 11:30.

                          Comment


                          • #73
                            BMW E91 318d Touring

                            Turbo... The replacement for displacement....

                            Comment


                            • #74
                              Waarom zou in 's hemelsnaam in een BMW voertuig meer vermogen nodig hebben dan in een Audi/Dacia of Skoda voertuig ? Ik zie het verband niet echt....

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                Waarom zou in 's hemelsnaam in een BMW voertuig meer vermogen nodig hebben dan in een Audi/Dacia of Skoda voertuig ? Ik zie het verband niet echt....
                                Ik was tijdens het lezen van z'n post constant net hetzelfde aan 't denken...

                                Comment


                                • #76
                                  Omdat iedereen in dit topic teveel redeneerd van zijn mening / eisen , en dat liefst projecteerd op anderen.
                                  Jakkel doet het, diabolique doet het.. En ik doe dat.
                                  Objectief gezien is met een 316i of d niks mis. Het brengt je van a naar b met de gekende of beruchte BMW feel...
                                  Voor de ene is dat genoeg en voor de andere niet. En je kan voor een ander niet uitmaken wat genoeg is en wat niet...

                                  Sent from my HTC One using Tapatalk

                                  Comment


                                  • #77
                                    Omdat de gehele bouw van die wagen snakt aar meer vermogen, ook bij sommige audis het geval. Maar als je bijvoorbeeld in een laguna of octavia gaat rijden heb je dat gevoel niet.
                                    wat ik bedoel is de bmw kan makkelijk veel meer aan n dat voel je gewoon sneller bij een drie reeks dan bij bv een dacia.
                                    los daarvan blijft het idd een vervoersmiddel als een ander. Allesinds ik zou geen bmw meer kopen met een 4pitter dieselstoof. Het wordt pas leuk bij 330d of 328i maarja natuurlijk heb je met een 316 ook genoeg. Ik zou gewoon mijn centen dan niet in een bmw steken. Zeker nu niet meer, bij een e46 is dat een ander verhaal
                                    Last edited by SteakFriet; 20/04/2014, 13:25.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                      Omdat iedereen in dit topic teveel redeneerd van zijn mening / eisen , en dat liefst projecteerd op anderen.
                                      Die 70 borden die ik overal zie verschijnen, de flitspalen, mobiele flitsers, de TC's, de drempels, de putten in het wegdek, de overdaad aan verkeer, de alsmaar groeiende files, de ik flits mee acties, ... . Volgens mij heeft dat weinig met meningen te maken.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                        Omdat de gehele bouw van die wagen snakt baar meer vermogen, ook bij sommigie audis het geval. Maar als je bijvoorbeeld in een laguna of octavia gaat rijden heb je dat gevoel niet.
                                        wat ik bedoel is de bmw kan makkelijk veel meer aan n dat vol je gewoon sneller bij een drie reeks
                                        Renaults en Skoda's kan je ook krijgen met strakkere ophangingen enzomeer hoor. Alsof BMW het enigste merk is dat een sportief imago met zich meedraagt. Komaan.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Die 70 borden die ik overal zie verschijnen, de flitspalen, mobiele flitsers, de TC's, de drempels, de putten in het wegdek, de overdaad aan verkeer, de alsmaar groeiende files, de ik flits mee acties, ... . Volgens mij heeft dat weinig met meningen te maken.
                                          Het is toch volledig UW interpretatie dat jij het gevoel hebt dat je door die borden, palen , en drempels en putten en overdaad en groeiende files dat je niet meer nodig hebt dan een "modale" motorisatie.
                                          Ik heb dat gevoel totaal niet.
                                          Ik heb geen last van files, en of overmatige flitspalen op mijn trajecten. Ik stoor mij er niet aan. en ik kan mijn wagen regelmatig de sporen geven..
                                          Dus ja ook uw invulling blijft louter subjectief...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X