Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dit een foute BMW ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Renaults en Skoda's kan je ook krijgen met strakkere ophangingen enzomeer hoor. Alsof BMW het enigste merk is dat een sportief imago met zich meedraagt. Komaan.
    De beleving is gewoon anders. Mijn honda accord 136pk en renualt megane coupe 130 pk voelde beiden sneller aan dan mijn bmw 163pk. Mijn 116i die ik 5 jaar geleden had voelde aan als de corsa 1.2 van men vriendin (niet dat deze te vergelijken valt met de huidige 116s). Ik ben ook helemaal geen bmw fanboy ik kan alles apprecieren maar is gewoon mijn mening.
    Vandaar dat ik een 316 afkeur. Komt er nog eens bij dat bmw niet meer eruit springt qua kwaliteit (interieur van de 3 bijvoorbeeld) en je moet haast gek zijn om 40k neer te tellen voor een iets of wat aangeklede 318d. Dan ben je veel beter af bij de concurrentie. Als ik ooit nog een bmw koop zal het 1 zijn met een potente motor
    Last edited by SteakFriet; 20/04/2014, 13:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
      De beleving is gewoon anders. Mijn honda accord 136pk en renualt megane coupe 130 pk voelde beiden sneller aan dan mijn bmw 163pk. Mijn 116i die ik 5 jaar geleden had voelde aan als de corsa 1.2 van men vriendin (niet dat deze te vergelijken valt met de huidige 116s). Ik ben ook helemaal geen bmw fanboy ik kan alles apprecieren maar is gewoon mijn mening.
      Vandaar dat ik een 316 afkeur. Komt er nog eens bij dat bmw niet meer eruit springt qua kwaliteit (interieur van de 3 bijvoorbeeld) en je moet haast gek zijn om 40k neer te tellen voor een iets of wat aangeklede 318d. Dan ben je veel beter af bij de concurrentie. Als ik ooit nog een bmw koop zal het 1 zijn met een potente motor
      Ik ken nochtans niet onmiddellijk een achterwiel aangedreven middenklasse wagen van een ander merk voor 40k.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
        Het is toch volledig UW interpretatie dat jij het gevoel hebt dat je door die borden, palen , en drempels en putten en overdaad en groeiende files dat je niet meer nodig hebt dan een "modale" motorisatie.
        Ik heb dat gevoel totaal niet.
        Ik heb geen last van files, en of overmatige flitspalen op mijn trajecten. Ik stoor mij er niet aan. en ik kan mijn wagen regelmatig de sporen geven..
        Dus ja ook uw invulling blijft louter subjectief...
        Dan woon jij ongetwijfeld ergens in het zuidelijke dun bevolkte landsgedeelte of in een ander land vermoed ik. Proficiat daarvoor. Maar ik woon in Vlaanderenland, meer bepaald de prov Antwerpen, wereldkampioen filerijden en een massa aan flitspalen.

Comment

Wie spreekt hier over enkel achterwielaangedreven wagens, alsof dat zo heilig is. Maar dat is een adere discussie

Comment

Dan woon jij ongetwijfeld ergens in het zuidelijke dun bevolkte landsgedeelte of in een ander land vermoed ik. Proficiat daarvoor. Maar ik woon in Vlaanderenland, meer bepaald de prov Antwerpen, wereldkampioen filerijden en een massa aan flitspalen.
            Ik woon in Vlaams-Brabant en ik rijd elke dag naar BASF om te gaan werken...

Comment

Wie spreekt hier over enkel achterwielaangedreven wagens, alsof dat zo heilig is. Maar dat is een adere discussie
              Euhm... ik. Je spreekt over gek zijn om 40k te geven aan een BMW. Dan antwoord ik dat het rijgedrag / gevoel van een achterwiel aangedreven wagen duidelijk anders is dan met een FWD. Ja, zelfs met 'amper' 140 Pk onder de kap! Geef mij een andere middenklasse wagen van 40k met aandrijving op de achterwielen en dan wil ik gerust daar eens gaan kijken als het model op uiterlijk vlak mij aanstaat.

Comment

Ik woon in Vlaams-Brabant en ik rijd elke dag naar BASF om te gaan werken...
                Op welk tijdstip?

Comment

ik werk in shiften...
                  En dan is mijn punt dubbel en dik bewezen...
                  Dat uw invulling van noden en waarden puur subjectief is en dat we dus oordelen vanuit onze persoonlijke beleving...
                  Wat normaal is.. en daarom dat topics al deze op fora altijd "animo" geven

Comment

ik werk in shiften...
                    En dan is mijn punt dubbel en dik bewezen...
                    Super! Hopelijk blijf je nog lang in shiften werken! Enfin, shiften of niet. TC's, flitspalen, snelheidsbeperkingen, slechte wegen... zelfs om drie uur 's nachts zijn die er nog!

Comment

Eerst post je dit:
                      Renaults en Skoda's kan je ook krijgen met strakkere ophangingen enzomeer hoor. Alsof BMW het enigste merk is dat een sportief imago met zich meedraagt. Komaan.
                      Nu kom je met het feit dat achterwiel toch een ander gevoel e.d. Meer geeft.
                      je spreekt jezelf wat tegen.

uiteraard voelt dat anders! Dat is wat ik al de gehele discussie bedoel met de beleving in een bmw, deze is anders dan de gemiddelde wagen, en zal grotendeels ook door de achterwielaandrijving komen. Een mercedes c180 is ook ridicuul. Ik vind dat die achterWielaandrijving dus beter tot zijn recht komt in een wagen met meer vermogen.

Als jij liever 40k spendeert aan een bmw 318d dat traag aanvoelt door zijn bouw dan bijvoorbeeld een 30k aan een mazda 6 met 150pk die ook nog eens sneller zal aanvoelen... Ja dat vind ik persoonlijk gek.dan koop ik met de resterende 10k nog wel een clio rs ofzo bij om mee te gaan spelen in het weekend.

Comment

Super! Hopelijk blijf je nog lang in shiften werken! Enfin, shiften of niet. TC's, flitspalen, snelheidsbeperkingen, slechte wegen... zelfs om drie uur 's nachts zijn die er nog!
                        Klopt, maar mijn invulling daarvan is anders, dat is voor mij hoegenaamd geen reden om terug te kiezen voor een 31Xd of i. Dat jij die zo invult is jou goed recht. En ik respecteer jou mening daaromtrent in. Respecteer jij dan ook de mening van een ander.. ook al is die anders..

Sent from my HTC One using Tapatalk

Comment

Eerst post je dit:
                          Nu kom je met het feit dat achterwiel toch een ander gevoel e.d. Meer geeft.
                          je spreekt jezelf wat tegen.
                          Ik spreek mij helemaal niet tegen. Jij doet alsof een BMW het enigste sportieve is, dat heb ik nooit gezegd. De beleving is anders tussen FWD en RWD en dat moet iedereen voor zich uitmaken met wat ie het liefste rijdt. Ik rij persoonlijk liever met RWD, zelfs met die 'maar' 140 Pk. Ik heb het hier al meermaals gezegd. Ik ging normaal een A4 Avant S-line 2.0 TDI kopen... tot ik test gereden had. RWD rijdt gans anders, ook bij beperkte vermogens hoor.

uiteraard voelt dat anders! Dat is wat ik al de gehele discussie bedoel met de beleving in een bmw, deze is anders dan de gemiddelde wagen, en zal grotendeels ook door de achterwielaandrijving komen. Een mercedes c180 is ook ridicuul. Ik vind dat die achterWielaandrijving dus beter tot zijn recht komt in een wagen met meer vermogen.
                          Ga dan maar eens testrijden met dezelfde vermogens maar met andere aandrijvingen. Je zal wel anders praten dan. Jij doet alsof je met 140 paarden niet van je plaats komt en niets voelt van het verschil tussen FWD en RWD.

Als jij liever 40k spendeert aan een bmw 318d dat traag aanvoelt door zijn bouw dan bijvoorbeeld een 30k aan een mazda 6 met 150pk die ook nog eens sneller zal aanvoelen... Ja dat vind ik persoonlijk gek.dan koop ik met de resterende 10k nog wel een clio rs ofzo bij om mee te gaan spelen in het weekend.
                          Traag aanvoelt? Cijfers zijn cijfers, waarom zou een RWD trager aanvoelen dan een FWD? Kan je dat gegeven staven met iets? Want daar volg ik je niet meteen in.
                          Last edited by Jakkel; 20/04/2014, 14:23.

Comment

Klopt, maar mijn invulling daarvan is anders, dat is voor mij hoegenaamd geen reden om terug te kiezen voor een 31Xd of i. Dat jij die zo invult is jou goed recht. En ik respecteer jou mening daaromtrent in. Respecteer jij dan ook de mening van een ander.. ook al is die anders..

Sent from my HTC One using Tapatalk
                            Ik heb geen mening, ik kijk gewoon rond en neem waar.

Comment

Ik heb geen mening, ik kijk gewoon rond en neem waar.
                              nochtans staat die dubbel en dik neergepend in post #61

Comment

nochtans staat die dubbel en dik neergepend in post #61
                                Ik kijk rond en neem waar... en ik neem waar dat je in dit land geen kloot meer van je plaats komt. De cijfers liegen er niet om. We zijn wereldkampioen filerijden, 70 zones, TC's, flitspalen,... . Zie jij die niet?

Comment

Hoewel ik niet zo hoog oploop met die testjes.

Uit:http://www.autowereld.be/2012/08/02/...mw-316d-2012/#

Dit kan ik toch volmondig beamen uit de test van de F30 316d:

"Tja, het is vooral de lagere prijs waarmee BMW de 316d wil laten scoren. Nu, er is dan wel minder vermogen, die perfect gebalanceerde wegligging van deze achterwielaandrijver maakt dat de 316d het rijplezier nog steeds in gulle dosissen oplepelt. Rechtdoor is dan wel allemaal wat bescheidener, draai aan het stuur en ook deze instapversie is een volbloed-Dreier."

Comment

Ik spreek mij helemaal niet tegen. Jij doet alsof een BMW het enigste sportieve is, dat heb ik nooit gezegd. De beleving is anders tussen FWD en RWD en dat moet iedereen voor zich uitmaken met wat ie het liefste rijdt. Ik rij persoonlijk liever met RWD, zelfs met die 'maar' 140 Pk. Ik heb het hier al meermaals gezegd. Ik ging normaal een A4 Avant S-line 2.0 TDI kopen... tot ik test gereden had. RWD rijdt gans anders, ook bij beperkte vermogens hoor.

Ga dan maar eens testrijden met dezelfde vermogens maar met andere aandrijvingen. Je zal wel anders praten dan. Jij doet alsof je met 140 paarden niet van je plaats komt en niets voelt van het verschil tussen FWD en RWD.

Traag aanvoelt? Cijfers zijn cijfers, waarom zou een RWD trager aanvoelen dan een FWD? Kan je dat gegeven staven met iets? Want daar volg ik je niet meteen in.
                                    Ik heb nergens maar dan ook nergens gepost dat een bmw de enige sportievere auto is, ik heb altijd gewoon gepost dat de beleving anders is. Ik moet niet gaan testrijden aangezien dit mijn 7de auto is weet ik wel hoe het verschil tussen voor en achterwiel aanvoelt. Ik prefereer ook achterwiel maar de discussie ging hier niet over. Ik zeg en blijf zeggen dat een bmw gemiddeld trager zal aanvoelen door zijn zijn onderstel, achterwielaandrijving, bouw,... Waar ik eigenlijk naartoe wil is dat je bij een 316 318 320 het gevoel hebt dat de wagen veel meer aankan en daardoor iets ofwar ondergemotoriseerd is. Dat gevoel had ik bij mijn andere wagens niet. Ik heb het ook altijd over aanvoelen gehad, overal heb ik dat gepost dus ik hoef niet met cijfers aan te komen draven

Comment

Uit
                                      Ga je een Clio bijkopen en de 320 d verkopen als je binnenkort op je nieuwe werk een Mazda krijgt ? Ga je nog tijd hebben om met de Clio te rijden ? Er is niets zo frustrerend om gevoelsmatig met de snelste auto te rijden, en te worden afgedroogd door een 318d. De 320d uit 2007 is niet te vergelijken met de 320/325d van nu... Gevoelsmatig is een 320d e46 150pk zelf sneller dan de 320d 184pk.e90 maar wie wil nu nog een piekerige motor ? Ik zet mijn geld op romig en zoet.
                                      Last edited by ; 20/04/2014, 15:27.

Comment

Een mazda 6 met 150pk of een bmw 3 met 150pk? Kweet ni maar volgens mij zijn deze van prijs hetzelfde hoor en geen 10k eur verschil... Ook ben ik 100% zeker dat die 6 bijlange ni het rijplezier zal geven van de 318d. Maar das uiteraard mijn bescheiden mening!
                                        BMW E91 318d Touring

Turbo... The replacement for displacement....

Comment

• Nieuwe Mazda 6 rijdt anders verdomd goed hoor.

Comment

Working...
                                          X