Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dit een foute BMW ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Nieuwe Mazda 6 rijdt anders verdomd goed hoor.
    Staat geen bmw-logo op, kan nooit goed rijden dan.

    mvg,

    het forum van bmw-oogkleppers hier.
    BMW X5 45e

    Comment


    • Ik rij soms wel es met een 116 /118... van de garage, en ik moet zeggen.... valt heel goed mee kwa rijplezier en vermogen, maar je kan natuurlijk niet vergelijken met een m5 he.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Ik kijk rond en neem waar... en ik neem waar dat je in dit land geen kloot meer van je plaats komt. De cijfers liegen er niet om. We zijn wereldkampioen filerijden, 70 zones, TC's, flitspalen,... . Zie jij die niet?
        Jij hebt je punt gemaakt dat je geen vermogen nodig hebt.

        Maar er zijn mensen die buiten u zone komen, ik zeg maar iets duitsland, circuits, gezellige boerenbaantjes,...
        BMW X5 45e

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
          Het is toch volledig UW interpretatie dat jij het gevoel hebt dat je door die borden, palen , en drempels en putten en overdaad en groeiende files dat je niet meer nodig hebt dan een "modale" motorisatie.
          Ik heb dat gevoel totaal niet.
          Ik heb geen last van files, en of overmatige flitspalen op mijn trajecten. Ik stoor mij er niet aan. en ik kan mijn wagen regelmatig de sporen geven..
          Dus ja ook uw invulling blijft louter subjectief...
          Zelfde gevoel hier.

          Plus ik vind het aangenamer om bv op een korte oprit van de autostrade al rap genoeg te rijden om in te voegen ipv in elke vitesse moet liggen stoempen om amper vooruit te geraken.
          BMW X5 45e

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
            Het is toch volledig UW interpretatie dat jij het gevoel hebt dat je door die borden, palen , en drempels en putten en overdaad en groeiende files dat je niet meer nodig hebt dan een "modale" motorisatie.
            Ik heb dat gevoel totaal niet.
            Ik heb geen last van files, en of overmatige flitspalen op mijn trajecten. Ik stoor mij er niet aan. en ik kan mijn wagen regelmatig de sporen geven..
            Dus ja ook uw invulling blijft louter subjectief...
            Helemaal mee eens. Af en toe reed ik met de honda van m'n vrouw met 150 pk, niet zo'n gigantisch verschil met de 316d, maar eens in toeren geeft dat wel een heel ander gevoel.

            je mag misschien geen 300 rijden in België, maar de manier waarop je van 0 naar 100 gaat maakt ook veel uit, je kan al eens lekker accellereren en ook bij het inhalen voel je een 'duw' in de rug die gewoon leuk is.

            De 316 is prima om mee naar m'n werk te rijden, maar 'fun' is het zeker niet.

            Tenslotte vind ik persoonlijk dat als je een 'sportieve' wagen hebt kwa uitzicht, hij ook deftig vooruit moet gaan. All show no go vind ik maar niets...

            Moest ik mogen kiezen ik zou een 320 ED kiezen, zuinig en krachtig genoeg...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Euhm... ik. Je spreekt over gek zijn om 40k te geven aan een BMW. Dan antwoord ik dat het rijgedrag / gevoel van een achterwiel aangedreven wagen duidelijk anders is dan met een FWD. Ja, zelfs met 'amper' 140 Pk onder de kap! Geef mij een andere middenklasse wagen van 40k met aandrijving op de achterwielen en dan wil ik gerust daar eens gaan kijken als het model op uiterlijk vlak mij aanstaat.
              mercedes C
              lets have some more member berries

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                Jij hebt je punt gemaakt dat je geen vermogen nodig hebt.

                Maar er zijn mensen die buiten u zone komen, ik zeg maar iets duitsland, circuits, gezellige boerenbaantjes,...
                En hoeveel procent van de 'plaatselijke' 335 rijders doen die dingen denk je? En die die dingen doen, hoe frequent doen ze dat? Jij gaat naar Duitsland speciaal om te raggen, oké ik volg je daarin. En als je 't ginder niet doet, dan doe je 't op de volgens u zalige binnenbaantjes rond het schotense (die drukke regio waarover ik het heb). In uw ogen zijn dat zo'n straten als de Alice Nahonlei. Sorry, maar dat zijn geen zalige ragbinnenbanen, dat zijn overbevolkte woonwijken! Ik ken die straten allemaal, ik ben van die kanten afkomstig. En net daar heb ik het over. Die zalige ragbanen heb je hier niet (meer).

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  mercedes C
                  Klopt. Maar vind ik niet zo mooi.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Klopt. Maar vind ik niet zo mooi.
                    is wat duurder dan de 3 ook maar je hebt wel gelijk dat de keuze eigenlijk beperkt blijft
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • Mss moet ge verhuizen in plek van te verzuren Jakkel
                      Hier aan lege boerebaantjes geen gebrek (vlaams brabant).. rijd ik een kwartier (via de boerebaantjes) meer zuidelijk dan rijd ik zo bij onze franse landgenoten binnen...
                      En gisteren na de late shift op de A12 ergens rond stabroek, nog sprintjes getrokken tegen een mede 335i eigenaar tot de vitessen "op" waren...

                      Comment


                      • Jammer genoeg kan ik alleen maar Jakkel gelijk geven,raggen,racen doe je in Duitsland ,of op circuit maar niet op boerebaantjes,lees maar eens de nabespreking van de zeeland rit,meesten kennen die wegskes niet,weten niet wat er na de volgende bocht komt,en toch racen gelijk den eerste beste racejohny die zich moet bewijzen tegenover jah tegenover wie eigenlijk,en dan verwonderd dat de smurfen ergens staan opgesteld..en dan maar zitten zeiken over die verzuurde kuthollanders...terwijl ze het zelf uitlokken.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          En hoeveel procent van de 'plaatselijke' 335 rijders doen die dingen denk je? En die die dingen doen, hoe frequent doen ze dat? Jij gaat naar Duitsland speciaal om te raggen, oké ik volg je daarin. En als je 't ginder niet doet, dan doe je 't op de volgens u zalige binnenbaantjes rond het schotense (die drukke regio waarover ik het heb). In uw ogen zijn dat zo'n straten als de Alice Nahonlei. Sorry, maar dat zijn geen zalige ragbinnenbanen, dat zijn overbevolkte woonwijken! Ik ken die straten allemaal, ik ben van die kanten afkomstig. En net daar heb ik het over. Die zalige ragbanen heb je hier niet (meer).
                          Heb je volledig gelijk in, der zullen niet veel mensen dat doen, maar er zijn er nog genoeg als ik dat 's weekends in duitsland zie. Bij mij zou het lonen ik ga wel een paar keer per maand . Maar ik vind het toch wel leuk om wat vermogen te hebben in het dagelijks verkeer, sommige opritten van autostrades zijn kort, aan de licht meer dan vlot kunnen vertrekken,...

                          Gisteren trouwens gaan rijden op Zandvoort, er was echt véél volk aanwezig die hun gewone dagelijkse auto loslieten op de baan. Spijtig genoeg waren er ook sukkeltjes bij die met hun 316d (stond toch op de koffer) achter een Mosler probeerde knallen, met het gevolg dat ze hun bmw'ke hebben afgeschreven, 1tje is tegen de vangrail geknald die dacht dat hij met zijn M-remmen wel een Mosler kon uitremmen en de achter ging vlotjes overkop. Maar das weer een ander verhaal .

                          ik moet zeggen aan de kanten waar ik nu woon dat het wel beter is dan Schoten idd, zeker zo net over de grens in NL.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Klopt. Maar vind ik niet zo mooi.
                          idem, voor model was imo veeel knapper.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                          Jammer genoeg kan ik alleen maar Jakkel gelijk geven,raggen,racen doe je in Duitsland ,of op circuit maar niet op boerebaantjes,lees maar eens de nabespreking van de zeeland rit,meesten kennen die wegskes niet,weten niet wat er na de volgende bocht komt,en toch racen gelijk den eerste beste racejohny die zich moet bewijzen tegenover jah tegenover wie eigenlijk,en dan verwonderd dat de smurfen ergens staan opgesteld..en dan maar zitten zeiken over die verzuurde kuthollanders...terwijl ze het zelf uitlokken.
                          Precies eens bijlezen dan dat topic.
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                            Jammer genoeg kan ik alleen maar Jakkel gelijk geven,raggen,racen doe je in Duitsland ,of op circuit maar niet op boerebaantjes,lees maar eens de nabespreking van de zeeland rit,meesten kennen die wegskes niet,weten niet wat er na de volgende bocht komt,en toch racen gelijk den eerste beste racejohny die zich moet bewijzen tegenover jah tegenover wie eigenlijk,en dan verwonderd dat de smurfen ergens staan opgesteld..en dan maar zitten zeiken over die verzuurde kuthollanders...terwijl ze het zelf uitlokken.
                            Een van de reden waarom je mij NOOIT of te Nooit zult aantreffen in zo van die fora georganiseerde ritjes. Er zijn er altijd die er over gaan of zich willen bewijzen.
                            Zelfde met de motor-fora waar ik vertoef.
                            Bv Ardennen - Luxemburg ritjes. Tussen de dorpen door durf ik goed door rijden... maar kom ik in een bebouwde kom , dan rijd ik steevast 50, en in een hoger verzet zodat mijn toerental laag blijft.
                            Op van de georganiseerde ritten zul je altijd zien dat er zelfs bij die momenten cowboys bij zitten die perse moeten laten horen of zien hoe luid en snel hun wagen/motor wel is...
                            En zo zal het ook wel gegaan zijn op die "zeeland" rit.
                            Plus als er 1 auto/moto paseerd krijg je dikwijls een thumbs up.. passeren er 30.. dan durft de omgeving nog al is snel minder ammused zijn...

                            Het is toch ook een beetje hypocriet om te zeggen dat je in het buitenland wel mag raggen ' Duitsland ' en hier zogezegd nergens... En 300 rijden op de duitste autoahn noem ik niet "raggen" das kei boring eigenlijk :p

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                              Mss moet ge verhuizen in plek van te verzuren Jakkel
                              Ik verzuren?? Omdat ik uw ogen opentrek, of wat? Ga eens een kijkje nemen in het ergernissen topic hier. Daar zitten pas verzuurde mannekes die over elke futiliteit in 't verkeer zich geroepen voelen om ne ganse boek erover neer te schrijven.

                              Comment


                              • Je doet veel jakkel, maar mijn ogen opentrekken zit daar ni bij ze

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                  Je doet veel jakkel, maar mijn ogen opentrekken zit daar ni bij ze
                                  Oké, dan houd je ze maar dicht.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk Berichten
                                    316 is niet fouter dan C180 of C200. Rijplezier is niet alleen vermogen... . Kerneigenschap waarom je een 3 zou kopen blijft grotendeels overeind in een 316d.
                                    De wegligging van een standaard 335i is minder goed dan een 316d. Minder massa op de vooras. Zwaardere motorisaties scoren meestal minder goed in alles, behalve rechtdoor prestaties. Natuurlijk met maar 116pk kan je die achterkant niet bruskeren en gaat er een groot deel van de speelpret verloren. Maar echt op de grens rijden doe je toch niet vaak. De balans van de wagen ga je altijd voelen.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                                    Man man, wat een larie en appelkool
                                    Ik zou zeggen rijd eens eerst met een 335i en dan met een 316d , je zal merken dat er niets van je priet-praat waar is
                                    Wegligging heeft o,o niks te maken met vermogen. Wegligging heeft te maken met gewichtsverdeling, banden, ophanging, ... . Al die zaken kunnen voor een 316i of d hetzelfde zijn als een 335i. Het enige waar een 335i sowieso moet voor onderdoen is in gewicht en vooral gewichtsverdeling. Ik beweer niet dat een 316d leuker rijdt dan een 335i maar de balans zit beter of om het wat wereldser uit te drukken: een 316d hoekt beter dan 335i. Ga jij dit ontkennen?

                                    1485kg tgo 1585kg, het meeste van die 100kg verschil zal wel vooraan zitten.

                                    Comment


                                    • Daarom heb ik een 318d, die is sneller in de bochten.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Daarom heb ik een 318d, die is sneller in de bochten.
                                        Da's door die ///M badge

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk Berichten
                                          Wegligging heeft o,o niks te maken met vermogen. Wegligging heeft te maken met gewichtsverdeling, banden, ophanging, ... . Al die zaken kunnen voor een 316i of d hetzelfde zijn als een 335i. Het enige waar een 335i sowieso moet voor onderdoen is in gewicht en vooral gewichtsverdeling. Ik beweer niet dat een 316d leuker rijdt dan een 335i maar de balans zit beter of om het wat wereldser uit te drukken: een 316d hoekt beter dan 335i. Ga jij dit ontkennen?

                                          1485kg tgo 1585kg, het meeste van die 100kg verschil zal wel vooraan zitten.
                                          Aangezien de 335i net als de 316I een 50/50 gewichtsverdeling hebben , zal dat eerder maar 50 kg vooraan zijn .
                                          en als we dan nog eens het vergelijk nemen van "mijn" E91 335i tov van een F30 die zijn wielbasis langer is , is dan denk ik dat mijn 335i vlotter het hoekje rond MET meer power

                                          Maar een E9X en F3X is appelen met peren dat besef ik zelf ook wel..
                                          Last edited by ; 22/04/2014, 16:44.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X