Ik help voor een vriend zoeken naar een goed uitgeruste limousine voor een max. budget van 30.000€. Er mogen wat km op staan maar bij voorkeur niet meer als 150.000. Hij zal er 3 keer per week 250km mee rijden, hoofdzakelijk buiten de spits + daarnaast nog wat kleinere afstanden.
Eerste keuze viel op een 530d (2010/2011), maar toen zag ik op de Gebrauchtwagenbörse dat een ongeveer even oude en vaak beter uitgeruste 730d (F01) eigenlijk niet duurder is. Beide hebben ook dezelfde motor dus ik veronderstel dat onderhoudskosten elkaar niet veel zullen ontlopen.
Vraag is natuurlijk: biedt deze 7 effectief meerwaarde tegenover de 5?
Nogmaals, het is dus niet om de Nurburgring te gaan afdweilen maar in hoofdzaak als autostrade cruiser.
Eerste keuze viel op een 530d (2010/2011), maar toen zag ik op de Gebrauchtwagenbörse dat een ongeveer even oude en vaak beter uitgeruste 730d (F01) eigenlijk niet duurder is. Beide hebben ook dezelfde motor dus ik veronderstel dat onderhoudskosten elkaar niet veel zullen ontlopen.
Vraag is natuurlijk: biedt deze 7 effectief meerwaarde tegenover de 5?
Nogmaals, het is dus niet om de Nurburgring te gaan afdweilen maar in hoofdzaak als autostrade cruiser.
Comment