Mededeling

Collapse
No announcement yet.

530d (F10) of 730d (F01)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 530d (F10) of 730d (F01)?

    Ik help voor een vriend zoeken naar een goed uitgeruste limousine voor een max. budget van 30.000€. Er mogen wat km op staan maar bij voorkeur niet meer als 150.000. Hij zal er 3 keer per week 250km mee rijden, hoofdzakelijk buiten de spits + daarnaast nog wat kleinere afstanden.

    Eerste keuze viel op een 530d (2010/2011), maar toen zag ik op de Gebrauchtwagenbörse dat een ongeveer even oude en vaak beter uitgeruste 730d (F01) eigenlijk niet duurder is. Beide hebben ook dezelfde motor dus ik veronderstel dat onderhoudskosten elkaar niet veel zullen ontlopen.

    Vraag is natuurlijk: biedt deze 7 effectief meerwaarde tegenover de 5?
    Nogmaals, het is dus niet om de Nurburgring te gaan afdweilen maar in hoofdzaak als autostrade cruiser.
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

  • #2
    De 5, omdat de 7 wat lomp is, en zwaarder.
    De 5 is veel meer een drivers car.

    Comment


    • #3
      Dat is waar, maar ik heb het hem voorgesteld met in het achterhoofd de redenering 'als je voor dezelfde prijs een 7 kunt krijgen dan rij je toch net iets exclusiever en comfortabeler rond'. Ik weet dus zelf niet of hij ervoor open staat, was alleen benieuwd naar de meningen hier
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

      Comment


      • #4
        De 7. Veel meer auto voor je geld. Je staat toch meer stil dan dat je rijdt. Kan je even goed genieten van ruimte en luxe!
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          De 5, omdat de 7 wat lomp is, en zwaarder.
          De 5 is veel meer een drivers car.
          ooit al met een 5 gereden? die voelt ook lomp en zwaar aan dus de keuze voor de 7 is rap gemaakt indien het budget dit toelaat.
          beide wagens rijden heel goed, wil je een drivers car zit je in de verkeerde segmenten te kijken
          lets have some more member berries

          Comment


          • #6
            Ik zou ook voor de 7 kiezen. Dit is trouwens iets dat je overal ziet terugkomen.
            Toen mijn pa aan het kijken was voor een nieuwe wagen viel dit ook op bij de Jags, een XF met 2.2 diesel met zelfde km-stand en jaartal was maar een paar duizend goedkoper dan een XJ met 3.0D!
            Classic cars on demand

            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

            - It's time to make your dream come true -

            Comment


            • #7
              Voor het gebruik zoals je in de openingspost omschrijft zou ik ook direct voor de 730d gaan. Een 5-serie zal wel een goede auto zijn maar je ziet ze echt overal. Een 7 is een pak exclusiever (als je daar belang aan hecht)

              Comment


              • #8
                De 7 serie, zonder een seconde twijfel.
                -

                Comment


                • #9
                  Hier ook liever een 7 ipv een 5, alleen al voor het extra comfort.

                  Comment


                  • #10
                    250km aan 1 stuk dan de 7 hoewel dat voor een 5 ook geen probleem is. Zo een 7 is een zwevende tapijt.

                    Comment


                    • #11
                      hier staat nog een 535d op het forum te koop zelfs....

                      Comment


                      • #12
                        Waarom geen S-klasse? Toch nog een trap hoger in comfort dan de 7

                        Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          7 serie,geen twijfel mogelijk

                          Comment


                          • #14
                            7 reeks absoluut!
                            BMW E91 318d Touring

                            Turbo... The replacement for displacement....

                            Comment


                            • #15
                              Doe maar de 5, een 7 is wel zalig om mee te rijden, rijdt super zacht en rustig, precies alsof je op een trein zit. Bovendien rij je er automatisch rustiger mee dan een 5 serie. De drang om een sterk op te trekken of of snelle bochten te nemen is er gewoon niet.
                              Een 5 serie is een pak vinniger.
                              Maar als het enkel is om in de file te zitten, neem dan maar de 7. Bovendien ziet de achterkant er ook geweldig dik uit.

                              Comment


                              • #16
                                7 zonder minuut twijfel

                                Comment


                                • #17
                                  BMWMB heeft beide gehad (hoewel zijn 7 wel een 40d was meen ik), misschien kan hij zijn zegje eens doen.
                                  Persoonlijk zou ik als het dan toch in hoofdzaak voor lange autostraderitten is voor de 7 gaan. Exclusiever en meer auto voor hetzelfde geld.
                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hangt natuurlijk van de gehele situatie en persoonlijke voorkeuren af.
                                    Een 7 parkeert net nog iets moeilijker dan een 5 (zeker aan winkels door de breedte), mensen bekijken je anders (zowel positief als negatief) als je met een 7 rijdt.
                                    Ik vind de 5 ook iets mooier dan de 7, de verhoudingen lijken beter te kloppen.
                                    Maar als ik veel autostrade zou doen, zou vooral de binnenkant en de uitrusting primeren.
                                    Als ik dus voor hetzelfde geld meer ruimte en meer opties kan krijgen, dan zou ik zot zijn om daar niet voor te kiezen.

                                    bmw-5-series-7-series.jpg
                                    Last edited by severijns; 09/04/2014, 12:35.
                                    KLIK |&| KLAK

                                    Comment


                                    • #19
                                      Voor veel autostrade zou ik voor een 7 kiezen. Net dat tikje exclusiever toch dan een 5.

                                      (Gewoon even meegeven omdat ik het zelf nog een knappe wagen vind - al is hij wat ouder en heeft hij wat meer km dan de TS wenst: http://www.kuurnemotors.com/default.asp?id=4&mnu=4 ).

                                      EDIT: zie net dat linken naar de auto in kwestie niet lukt; ik bedoel de 730d die op de tweede bladzijde staat .

                                      BMW F10 535d
                                      Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        heb 20 jaar geleden voor hetzelfde gestaan, wou een Mercedes 190e 2.6 en mijn frank viel dat een 260se niet duurder was van ongeveer zelfde leeftijd (3jaar oud), heb me dan toch maar de s gekocht...ook al was een 190 zescylinder mss wel specialer

                                        Comment

                                        Working...
                                        X