Mededeling

Collapse
No announcement yet.

530d (F10) of 730d (F01)?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
    BMWMB heeft beide gehad (hoewel zijn 7 wel een 40d was meen ik), misschien kan hij zijn zegje eens doen.
    Persoonlijk zou ik als het dan toch in hoofdzaak voor lange autostraderitten is voor de 7 gaan. Exclusiever en meer auto voor hetzelfde geld.
    Ik heb inderdaad 1,5 jaar en goed 60k km met een F01 740d gereden. Omdat deze auto mij niet lag, en door de aanhoudend technische problemen, heb ik toen beslist deze in te ruilen voor een F10 530d. Dat is de beste beslissing die ik ooit heb genomen, want de 5 bevalt mij veel beter op alle vlak.
    Beide zijn op zich wel schitterende wagens, maar ieder met z'n eigen karakter. De 7 is groter, comfortabeler en wat chiquer afgewerkt. De 5 is kleiner, iets minder comfortabel, maar in de plaats krijg je wel een veel beter handelbare en sportiever aanvoelende wagen. De 740d was snel, maar minder nerveus. Deze wagen nodigt meer uit tot een rustigere rijstijl, terwijl mijn 530d net een nerveus baasje is, en al zeker met de sportautomaat.
    Er is niets dat een 7 kan wat een 5 niet kan. Enkel als je echt kan genieten van dat slee-gevoel, en net dat meer comfort wil, dan moet je de 7 kiezen.
    De 7 is groter, en dat merk je duidelijk aan het stuur. Ondergrondse parkings gaan moeilijker zijn. Als je dan merkt dat deze grootte enkel in de breedte is en voor de beenruimte achteraan, en dat de koffer zelfs kleiner dan bij de 5, dan moet je eigenlijk concluderen dat deze auto gemaakt is voor de man op achterbank met een privé chauffeur aan het stuur. De 5 daarentegen is gemaakt voor de man aan het stuur.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Ok! Mooie, duidelijk vergelijking! Thx!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Math_23 Bekijk Berichten
        Ok! Mooie, duidelijk vergelijking! Thx!
        En geen 730 i of 740 i ? Ik vind het ongelooflijk dat een 70 k plus auto in belgie in diesel wordt verkocht, dat gebeurt nergens elders ter wereld , profiteer ervan dat er nog echte bmw 6 of eventueel 8 cilinders benzine te kopen zijn ! Dat is echte luxe ! De rest is vrachtwagenluxe !

Comment

Kweetniet, ik vind dat je dat een beetje verkeerd bekijkt. Voor een wagen als de 5 of 7 serie, en een persoon die die voornamelijk gebruikt om zeer veel autostradeKm's te doen, vind ik dat diesel super geschikt is. Rijd heel comfortabel en is zuinig. Meer dan 1000Km tss tankbeurten is ook een vorm van luxe. Als je om de 400 Km uw naftbak vol moet gooien, ook al speelt de kost van benzine u geen parten, vind ik dat toch niet zo comforabel.
          Tis natuurlijk anders als je het over een 3/4 serie hebt, die deels voor fun-ritjes zal worden gebruikt, dan heb je gelijk vind ik..

Comment

Bon, heb het voorstel vrijdag voorgelegd en hij is een F01 30d genegen, ook een XF behoort blijkbaar nog tot de mogelijkheden. We gaan volgende week een dag naar Duitsland, onder meer bij Muhra en Kaltenbach een aantal exemplaren bekijken

Ivm de vraag waarom geen benzine, een 740i is niet duurder dan een 730d. Wel dat klopt, maar ten eerste is autonomie ook een comfortitem op zich + ik vind dat benzine geen toegevoegde waarde biedt in het gebruik dat hij er zal van maken. Benzine is ok voor wie relatief weinig km doet of vooral funritjes rijdt.
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
              Bon, heb het voorstel vrijdag voorgelegd en hij is een F01 30d genegen, ook een XF behoort blijkbaar nog tot de mogelijkheden. We gaan volgende week een dag naar Duitsland, onder meer bij Muhra en Kaltenbach een aantal exemplaren bekijken

Ivm de vraag waarom geen benzine, een 740i is niet duurder dan een 730d. Wel dat klopt, maar ten eerste is autonomie ook een comfortitem op zich + ik vind dat benzine geen toegevoegde waarde biedt in het gebruik dat hij er zal van maken. Benzine is ok voor wie relatief weinig km doet of vooral funritjes rijdt.
              Als een XF tot de mogelijkheden behoord, waarom geen XJ dan ? Zeer leuke wagens !
              Dat je diesel neemt is hier gewoon meer vanzelfsprekend, het is niet omdat je 80k KAN neerleggen voor een auto, dat je daarom een benzine moet nemen die in gebruik/belasting meer kost..
              Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Ik geloof u heel graag, maar een XJ is niet te vinden binnen zijn budget van 30K, een XF met dezelfde motor (275pk) wel.
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Een Jag is wel een pak duurder in gebruik...
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik geloof u heel graag, maar een XJ is niet te vinden binnen zijn budget van 30K, een XF met dezelfde motor (275pk) wel.
                    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Bij de eerdere modeljaren (2010/2011) moet je wel rekening houden met issues wat betreft het panoramisch dak (piepen en kraken) en het snel leeglopen van de batterij.
                    "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

De gulden middenweg... een 5GT?

Comment

De 7 serie is wel meer auto en rijdt nog beter. Of hij meer restwaarde heeft betwijfel ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                          Een Jag is wel een pak duurder in gebruik...
                          Is dat ? We komen van een 7-serie (2008 ) thuis en de Jag is een pak zuiniger.. Hoe dat is tov een F01 weet ik niet.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Gekko Bekijk Berichten
                          http://nl.autoscout24.be/Details.asp...441849&asrc=st
                          Bij de eerdere modeljaren (2010/2011) moet je wel rekening houden met issues wat betreft het panoramisch dak (piepen en kraken) en het snel leeglopen van de batterij.
                          Inderdaad, daarom dat wij voor de facelift gekozen hebben met de 8bak (2013), deze heeft die problemen niet meer en is vinniger/zuiniger/comfortabeler hierdoor.
                          Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                          www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                            Ow 30 k was het budget? nee, er net boven wel.. goedkoopste:
                            http://suchen.mobile.de/auto-inserat...eatures=EXPORT
                            Staat in openingspost Ik help gewoon zoeken en kiezen.

Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Gekko Bekijk Berichten
                            http://nl.autoscout24.be/Details.asp...441849&asrc=st

Is dit bij de XF ook zo?
                            Heeft die niet sowieso de 8-traps of is dit alleen de face-lift (sorry ben niet zo goed thuis in Jaguar...). Enkel een pre fl past binnen budget.

Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
                            De gulden middenweg... een 5GT?
                            Is ook niet uitgesloten.
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Heeft die niet sowieso de 8-traps of is dit alleen de face-lift (sorry ben niet zo goed thuis in Jaguar...). Enkel een pre fl past binnen budget.
                              Neen, de pfl heeft een ZF 6-traps die ook door (o.a.) BMW wordt (werd) gebruikt
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

Comment

Ik wil nu niet stoken, maar ipv een 730d heb je binnen het budget ook dit of dit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                                  Ik wil nu niet stoken, maar ipv een 730d heb je binnen het budget ook dit of dit
                                  En waarom zou je als je 30k voor een auto geeft liever dubbel zoveel betalen voor je verbruik als je veel km's doet?
                                  KLIK |&| KLAK

Comment

Er staan ook 28 Rollsen te koop op autoscout aan prijzen onder de 30k.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      Er staan ook 28 Rollsen te koop op autoscout aan prijzen onder de 30k.
                                      Ja, van 20 jaar geleden zeker :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Math_23 Bekijk Berichten
                                        Ja, van 20 jaar geleden zeker :p
                                        Ja, maar dat zie je niet aan een goed onderhouden Rolls. Pas na 10 jaar of zo komt er een facelift.

Comment

Working...
                                        X