Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 428i xDrive coupe of BMW 428i xDrive gran coupe of BMW 435i xDrive coupe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW 428i xDrive coupe of BMW 428i xDrive gran coupe of BMW 435i xDrive coupe

    BMW 428i xDrive coupe of BMW 428i xDrive gran coupe of BMW 435i xDrive coupe

    Andie (http://www.autoforum.be/showthread.p...25i&highlight=) krijgt er een broertje of zusje bij.
    Alleen… zit ik met het luxeprobleem van het kiezen.

    Eigenlijk is het een dubbel combi keuzeprobleem… enerzijds kwa model, anderzijds kwa motorisatie.

    1. BMW 428i xDrive coupe
    2. BMW 428i xDrive gran coupe
    3. BMW 435i xDrive coupe
    4. BMW 435i xDrive gran coupe (indien die er ooit komt, momenteel niet te configureren)


    Bedoeling is het volgende :
    Een wagen waarvan je zegt : ik heb zin in een ritje van 100 of 200 km, rijden om te rijden, en dat wil ik met deze wagen doen. CDtje in de gleuf – nou ja, in deze tijd, de Ipod inpluggen – en met die muziek en de wagen, rijden door het landschap, over berg en dal,… De reis is belangrijker dan de bestemming.

    Coupe
    Sportiever model
    Minder handig wegens 2 deurs met afzonderlijke koffer

    Gran coupe
    Unieker/exclusiever model
    Handiger wegens 5 deurs


    428i xDrive
    Mogelijk op coupe & gran coupe
    4 cylinder
    0-100 : 5,8 sec
    Koppel : 350 NM
    Pk : 245
    Inschrijving : 476,81 euro
    Verkeersbelasting : 401,41 euro

    435i xDrive
    Mogelijk op coupe, niet op gran coupe
    6 cylinder
    0-100 : 5,1 sec
    Koppel : 400 NM
    Pk : 306
    Inschrijving : 1.424,51 euro
    Verkeersbelasting : 769,43 euro

    Prijsverschil aankoop tussen coupe & gran coupe : ongeveer 1.000 euro
    Prijsverschil aankoop tussen 28i & 35i : ongeveer 8.000 euro
    Prijsverschil verzekering verbruik onderhoud is niet in rekening gebracht. Nog geen tijd voor gehad.

    Coupe versus gran coupe
    Rijeigenschappen : zal er een opmerkelijk verschil zijn ?
    Levering 4 coupe in juli
    Levering 4 gran coupe in augustus

    428i versus 435i
    Cijfers spreken over minder dan een seconde verschil ?
    En is de ene motor zoveel slechter dan de andere ? 28i geeft precies alleen maar positieve commentaren.
    Hoe vaak ga je dat verschil in vermogen nodig hebben ?
    En dan ga je dat financieel verschil toch ook eens bekijken. 8.000 euro voor iets wat je 2 of 3 keer per jaar wil doen ?

    Vooraleer te kiezen, wil ik absoluut de gran coupe ook eens zien & voelen & rijden.

    Voor een coupe is de kleurkeuze makkelijk : Melbourne Rot & Leder Dakota Korallrot/Akzent Schwarz
    Voor een gran coupe kan je geen Mpack kiezen in Melbourne Rot, daar zou ik opteren voor Saphirschwarz & BMW Individual leder Merino Goldbraun/Schwarz

    Graag jullie mening, opmerkingen, goeie raad,…





    40
    BMW 428i xDrive coupe
    7,50%
    3
    BMW 428i xDrive gran coupe
    32,50%
    13
    BMW 435i xDrive coupe
    60,00%
    24

    The poll is expired.

    Last edited by Soul; 11/04/2014, 00:55.

  • #2





    Comment


    • #3
      Waarom vierwielaandrijving?

      Comment


      • #4
        Grote coupe zonder twijfel

        Comment


        • #5
          Aja,voor de GC zou ik pers geen MPack nemen.

          Comment


          • #6
            Als het kan zou ik voor de 35i gaan. Heb met de 28i gereden in een Z4, en das snel, maar qua sound en beleving loopt die toch serieus achter op de 35i.

            en ik kies die rode coupe.
            BMW X5 45e

            Comment


            • #7
              ik zou zeggen de 35i aangezien u beschrijving maar voor mezelf zou ik de 28i gc kiezen.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                ik zou zeggen de 35i aangezien u beschrijving maar voor mezelf zou ik de 28i gc kiezen.
                Als je er langer mee gaat rijden, kan een m3 ook een optie zijn. Mits goed onderhouden, zijn deze waardevaster... Is wel een stuk duurder. Maar wanneer je daar normaal mee rijdt, zal deze niet zoveel meer kosten in onderhoud en verbruik. (Wanneer je daar onbezonnen mee gaat racen, zal het een auto zijn die je alleen maar kan huren...)
                Last edited by ; 11/04/2014, 09:21.

                Comment


                • #9
                  BMW 428iA Gran coupé Luxury line (imperial blue)
                  Perfecte mix tussen exlusiviteit / sportiviteit / kosten
                  Het M pack zou ik ook achterwege laten, imo heeft de 4GC dat niet nodig.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door JeePee1 Bekijk Berichten
                    BMW 428iA Gran coupé Luxury line (imperial blue)
                    Perfecte mix tussen exlusiviteit / sportiviteit / kosten
                    Het M pack zou ik ook achterwege laten, imo heeft de 4GC dat niet nodig.
                    Er staat reeds een 525i in de garage... Wel zien dat deze niet leuker is dan de 28i ...

                    Comment


                    • #11
                      435i, nu het nog kan.

                      Comment


                      • #12
                        Waarom zou je een 28i overwegen als uwen bruine een 35i kan trekken? Ik zou de 28i eens niet overwegen, zou een dikke tegenvaller zijn tov uw 25i....

                        BMW=6-pack zolang het kan en gaat ;-)

                        En waarom zou je de GC overwegen? Uw E60 heeft 4 deuren en is belange ni versleten.
                        Daar komt ook nog eens bij dat de GC een afschuwelijk nichmodel is.

                        Oppassen dat ik nu niet gefusilleerd wordt...

                        Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          Er staat reeds een 525i in de garage... Wel zien dat deze niet leuker is dan de 28i ...
                          Kans is vrij groot dat "Andie" leuker zal rijden dan alle 4 anderen. 525i, handbak, sportophanging, hydraulisch stuur,... .
                          Nog maar weinig positieve reviews gelezen wat betreft rijbeleving over de nieuwe batch 3's en 4's.
                          Mss eerst is testrijden... . Waarom geen 2dehands E92 330i of 335i ?

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk Berichten
                            Kans is vrij groot dat "Andie" leuker zal rijden dan alle 4 anderen. 525i, handbak, sportophanging, hydraulisch stuur,... .

                            Nog maar weinig positieve reviews gelezen wat betreft rijbeleving over de nieuwe batch 3's en 4's.

                            Mss eerst is testrijden... . Waarom geen 2dehands E92 330i of 335i ?



                            +2

                            BMW stelt me zwaar teleur met de F-reeks.
                            Komt eens ni aan de hielen van de E-reeks.
                            Kans is groot dat mijn huidige F10 mijn laatste BMW is





                            Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                              +2

                              BMW stelt me zwaar teleur met de F-reeks.
                              Komt eens ni aan de hielen van de E-reeks.
                              Kans is groot dat mijn huidige F10 mijn laatste BMW is
                              True, ze zijn de weg serieus kwijt Dé perfecte BMW is in mijn ogen nog altijd een E46 M3, gewoon zalig.

                              Ontopic: Ik vind die GC echt zo spuug lelijk, maar echt spuug lelijk.. Dat en je heb al een praktische 5 staan, zou ik voor de coupe gaan als 435i.
                              Ik denk dat de 428i mss beetje teleurstellend gaat zijn als je die zalige 6 cilinder van uw 525i gewend bent.
                              Classic cars on demand

                              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                              www.californiadream.be

                              - It's time to make your dream come true -

                              Comment


                              • #16
                                Enige die me enigzins min of meer kan bekoren(ik zie de huidige nieuwe modellen gewoon niet graag of het is de 6-reeks),is de 435i(estoril blauw),de 428 is een 4-pitter,denk niet dat je dat geluid graag zal horen..
                                de nieuwe 6-reeks geen optie??

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                  Er staat reeds een 525i in de garage... Wel zien dat deze niet leuker is dan de 28i ...
                                  Als er reeds een 4 deurs sedan in de garage staat, zou ik de keuze veranderen in een coupé uiteraard.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk Berichten
                                    Kans is vrij groot dat "Andie" leuker zal rijden dan alle 4 anderen. 525i, handbak, sportophanging, hydraulisch stuur,... .
                                    Nog maar weinig positieve reviews gelezen wat betreft rijbeleving over de nieuwe batch 3's en 4's.
                                    Mss eerst is testrijden... . Waarom geen 2dehands E92 330i of 335i ?
                                    Al die mensen die steeds bezig zijn dat de vorige modellen van 5 à 10 jaar geleden beter waren hebben waarschijnlijk nog niet gereden met de nieuwe versies (correct me if I'm wrong..) BMW gaat heus geen slechter model op de markt brengen als een wagen van een vorige generatie. Dat het karakter kan verschillen daar kan ik mij mee akkoord verklaren. Maar nu heb je dan ook de keuze tussen Eco / Comfort / Sport... 3 totaal verschillende rijbelevenissen naargelang je mood. Dus: zeker eerst eens uitgebreid testrijden alvorens te oordelen/kopen uiteraard.
                                    En zo'n 28i is toch wel sneller als een E60 525i (bvb 0-100km/u is 6.0 sec VS 7.1 sec)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik rij momenteel met huidige generatie en heb redelijk wel vorige generaties versleten ;-)



                                      Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                                      Comment


                                      • #20
                                        Bedankt voor de vele reacties ! Ga vooral door !

                                        Mijn reacties volgen vanavond, mijn middagpauze is net iets te kort.

                                        Wat betreft die 525i, neen, die gaat niet weg. Rijdt zeer plezant en is amper gerodeerd. Plus het is een gemakkelijke motor, als je lui ben, kan je het je gerust permiteren om in plaats van lager te schakelen gewoon gas te geven, de motor trekt er zich wel door.

                                        xDrive is nodig ivm met mijn woonsituatie (hellend & draaiend & strooidiensten...).

                                        Ik heb 2 jaar gezocht naar een 335i xDrive en heb er geen gevonden... Dan ben ik beginnen rekenen en met de huidige BIV & VB, als ik het bedrag dat ik daar mee uitspaar op 10 jaar tijd (ik wil beide wagens zeker 10 jaar houden), dan kom ik al wat verder richting aankoop nieuwe wagen. En op een nieuwe wagen kan ik mijn eigen kleuren en opties kiezen, dus...

                                        Maar gaat u allen gerust door met uw medeleven !

                                        Comment

                                        Working...
                                        X