Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 428i xDrive coupe of BMW 428i xDrive gran coupe of BMW 435i xDrive coupe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Altijd die 0-100 fetish, ik snap het nog altijd niet...
    Ja een 28i is al meer dan snel genoeg maar die 4-cilinder zal nooit de zachte en moeiteloze werking van een 35i kunnen evenaren.
    Wat het model betreft, graag de GC, dit is voor mij de échte 4-serie, de gewone 4-serie hadden ze beter 3-coupé blijven noemen want de verschillen zijn te klein om er een apart 'nummer' aan te geven.
    xDrive is weggegooid geld (imho) goede banden (zomer en winter) zijn veel belangrijker
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door JeePee1 Bekijk Berichten
      Al die mensen die steeds bezig zijn dat de vorige modellen van 5 à 10 jaar geleden beter waren hebben waarschijnlijk nog niet gereden met de nieuwe versies (correct me if I'm wrong..) BMW gaat heus geen slechter model op de markt brengen als een wagen van een vorige generatie. Dat het karakter kan verschillen daar kan ik mij mee akkoord verklaren. Maar nu heb je dan ook de keuze tussen Eco / Comfort / Sport... 3 totaal verschillende rijbelevenissen naargelang je mood. Dus: zeker eerst eens uitgebreid testrijden alvorens te oordelen/kopen uiteraard.
      En zo'n 28i is toch wel sneller als een E60 525i (bvb 0-100km/u is 6.0 sec VS 7.1 sec)
      Mss moet jij eens met oudere modellen rijden . De huidige zijn veeel te comfortabel en te soft en belange na niet meer zo sportief rijdend imo.
      BMW X5 45e

      Comment


      • #23
        Gezien het toch om een 2e wagen gaat, zou ik de coupe kiezen. Ik vind die toch nog net iets sierlijker, sportiever en gewoon knapper dan de GC.. Is heel persoonlijk natuurlijk he.
        Motor, tja, tis veel verschil in prijs, maar als jet kan betalen, waarom niet?? Ge gaat vlg mij gedurende 10j echt wel veel meer plezier hebben aan die 6-cyl.! Ge leeft maar een keer he, geld komt en gaat, als jet nu niet in die nieuwe auto steekt, ist volgend jaar een snoepreiske, een sjakos vr de madam en een paar keer goed gaan eten, dan is uw 10.000€ der ook door, haha

        Comment


        • #24
          Ik zou ook zeker voor de 35i gaan als het eraf kan... Carrosserie? neig ik meer naar de GC, is toch net iets anders voor ne keer en nog redelijk praktisch ook met zijn hatch kofferdeksel. Al zou ik in uw plaats mss eerder twijfelen tussen deze 2: ne kale M4 coupe of goed uitgeruste 435i GC... Mja das er mss net iets over kwa budget die M4...
          BMW E91 318d Touring

          Turbo... The replacement for displacement....

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Jase Bekijk Berichten
            Ik zou ook zeker voor de 35i gaan als het eraf kan... Carrosserie? neig ik meer naar de GC, is toch net iets anders voor ne keer en nog redelijk praktisch ook met zijn hatch kofferdeksel. Al zou ik in uw plaats mss eerder twijfelen tussen deze 2: ne kale M4 coupe of goed uitgeruste 435i GC... Mja das er mss net iets over kwa budget die M4...
            Hoeveel gaat de m4 kosten ?

            Comment


            • #26
              Gran coupe Always
              VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                Hoeveel gaat de m4 kosten ?
                Dacht iets van een 70k euro? Een dik uitgeruste 435i zal toch ook al snel 65k zijn niet? Maar uiteraard is dat dan een basic m4...
                BMW E91 318d Touring

                Turbo... The replacement for displacement....

                Comment


                • #28
                  De M4 zal kaal eerder 80K kosten.
                  Let wel, de M4 is kaal zeer goed uitgerust.
                  Prijsverschil is groot, ik verkies een kale M boven elke dik uitgeruste 35i.

                  Maar dat ben ik ;-)

                  Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                  Comment


                  • #29
                    Als je het kunt betalen de 35i

                    Comment


                    • #30
                      Een M4 kost rond de €80.000. Iets minder vr een manuele en iets meer voor de DKG. Is idd wel al heel goed uitgerust vind ik voor die prijs..

                      Comment


                      • #31
                        Xdrive zou ik eigenlijk niet nemen. Zeker dat je dat zo hard nodig hebt in je buurt?
                        Zou voor de coupé gaan, oogt toch een stuk sportiever en sierlijker! Als het budget het toelaat zou ik een 35i nemen, gaat toch een stuk sneller vooruit en het geluid is ook nog een stuk voller.
                        Ik heb voor de 28i gekozen met M performance uitlaat, zo klinkt hij toch echt al goed en heb ik nog alle belastingsvoordelen erbij. En meer dan genoeg power als daily 35i blijft natuurlijk leuker, maar dan is een M4 ook terug leuker en zo heb je altijd baas boven baas :p

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                          Xdrive zou ik eigenlijk niet nemen. Zeker dat je dat zo hard nodig hebt in je buurt?
                          Zou voor de coupé gaan, oogt toch een stuk sportiever en sierlijker! Als het budget het toelaat zou ik een 35i nemen, gaat toch een stuk sneller vooruit en het geluid is ook nog een stuk voller.
                          Ik heb voor de 28i gekozen met M performance uitlaat, zo klinkt hij toch echt al goed en heb ik nog alle belastingsvoordelen erbij. En meer dan genoeg power als daily 35i blijft natuurlijk leuker, maar dan is een M4 ook terug leuker en zo heb je altijd baas boven baas :p
                          Wat staat er boven de m4 bij deze 4 reeks ? ;-) (tuners buiten beschouwing)

                          Comment


                          • #33
                            Als je een 4 koopt, kies dan voor de coupé. De GC is gewoon een dwaas type. Als je 4 deuren wil, koop dan een 3 reeks.

                            Het vlotte karakter van een 6 cilinder zal je meer genot verschaffen tijdens je ritjes. Ok de 28i is vlot naar de 100 maar genietend rijden is meer dan die 4 cilinders horen afzien.

                            Uit jouw keuzes zou ik naar de 435xi coupé gaan.

                            Persoonlijk zou ik de 435i nemen. Omdat BMW's RWD moeten hebben. Zoniet shop je maar bij "Oudie".

                            Hihihi

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                              Altijd die 0-100 fetish, ik snap het nog altijd niet...
                              Ja een 28i is al meer dan snel genoeg maar die 4-cilinder zal nooit de zachte en moeiteloze werking van een 35i kunnen evenaren.
                              Wat het model betreft, graag de GC, dit is voor mij de échte 4-serie, de gewone 4-serie hadden ze beter 3-coupé blijven noemen want de verschillen zijn te klein om er een apart 'nummer' aan te geven.
                              xDrive is weggegooid geld (imho) goede banden (zomer en winter) zijn veel belangrijker
                              Helemaal akkoord met deze mening.

                              Alle respect maar als je moet beginnen met dure 'Performance' uitlaten op een 4-cilinder om er ietwat deftig geluid uit te krijgen tja...
                              De 2 liter turbo benzine van VAG-groep (GTI etc.) klinkt wél erg lekker, waarom kunnen ze dat dan bij BMW niet?

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar Bekijk Berichten
                                Helemaal akkoord met deze mening.

                                Alle respect maar als je moet beginnen met dure 'Performance' uitlaten op een 4-cilinder om er ietwat deftig geluid uit te krijgen tja...
                                De 2 liter turbo benzine van VAG-groep (GTI etc.) klinkt wél erg lekker, waarom kunnen ze dat dan bij BMW niet?
                                Over die sound... M'n schoonbroer rijdt een Audi A6 3.0tdi biturbo (313pk) en Audi biedt een sound pack aan waardoor die langs buiten (dus echt via uitlaat) een ongemeen lekkere en diepe brul heeft. M'n 330d klinkt er maar magertjes tegen...

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar Bekijk Berichten
                                  Helemaal akkoord met deze mening.

                                  Alle respect maar als je moet beginnen met dure 'Performance' uitlaten op een 4-cilinder om er ietwat deftig geluid uit te krijgen tja...
                                  De 2 liter turbo benzine van VAG-groep (GTI etc.) klinkt wél erg lekker, waarom kunnen ze dat dan bij BMW niet?
                                  Inderdaad, ik heb onlangs een testrit met de nieuwe S3 gedaan en die klonk wel vet hoor! Maarja, dat is wel een iets meer performance georiënteerde wagen natuurlijk. Mss wil het meerendeel van de BMW x28i koper dat niet echt...

                                  Comment


                                  • #37
                                    35i zoeizo! Elke keer als ik die 6 cilinder hoor starten of grommen, tovert dat een glimlach op mijn gezicht. Zeker doen!
                                    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                                    2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                                    Comment


                                    • #38
                                      Voor me de 428i Coupe, snel genoeg, zal goedkoper zijn in gebruik, en je gaat hem mooi kunnen uitrusten

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        Mss moet jij eens met oudere modellen rijden . De huidige zijn veeel te comfortabel en te soft en belange na niet meer zo sportief rijdend imo.
                                        Volledig akkoord!

                                        Heb het idee dat met iedere nieuwe generatie er 10% rijplezier afgaat (en ik denk dat ik dat met +/- 300.000km per auto wel mag zeggen). Grootste probleem heb ik met die electrische stuurbekrachtiging...zal niet beweren dat dit slecht rijdt maar zeker niet zo goed/plezant als dat uit de e92 (en daar kan die sportstand helaas niets aan veranderen, blijft artificieel aanvoelen, net zo'n force feedback stuurtje van achter de pc )

                                        Comment


                                        • #40
                                          idd het stuurgevoel voelt zeer licht aan. Maar ik vind het niet echt storend. Het is gewoon erg soepel, maar ik krijg toch voldoende feedback..

                                          Comment

                                          Working...
                                          X