BMW 428i xDrive coupe of BMW 428i xDrive gran coupe of BMW 435i xDrive coupe
Andie (http://www.autoforum.be/showthread.p...25i&highlight=) krijgt er een broertje of zusje bij.
Alleen… zit ik met het luxeprobleem van het kiezen.
Eigenlijk is het een dubbel combi keuzeprobleem… enerzijds kwa model, anderzijds kwa motorisatie.
Bedoeling is het volgende :
Een wagen waarvan je zegt : ik heb zin in een ritje van 100 of 200 km, rijden om te rijden, en dat wil ik met deze wagen doen. CDtje in de gleuf – nou ja, in deze tijd, de Ipod inpluggen – en met die muziek en de wagen, rijden door het landschap, over berg en dal,… De reis is belangrijker dan de bestemming.
Coupe
Sportiever model
Minder handig wegens 2 deurs met afzonderlijke koffer
Gran coupe
Unieker/exclusiever model
Handiger wegens 5 deurs
428i xDrive
Mogelijk op coupe & gran coupe
4 cylinder
0-100 : 5,8 sec
Koppel : 350 NM
Pk : 245
Inschrijving : 476,81 euro
Verkeersbelasting : 401,41 euro
435i xDrive
Mogelijk op coupe, niet op gran coupe
6 cylinder
0-100 : 5,1 sec
Koppel : 400 NM
Pk : 306
Inschrijving : 1.424,51 euro
Verkeersbelasting : 769,43 euro
Prijsverschil aankoop tussen coupe & gran coupe : ongeveer 1.000 euro
Prijsverschil aankoop tussen 28i & 35i : ongeveer 8.000 euro
Prijsverschil verzekering verbruik onderhoud is niet in rekening gebracht. Nog geen tijd voor gehad.
Coupe versus gran coupe
Rijeigenschappen : zal er een opmerkelijk verschil zijn ?
Levering 4 coupe in juli
Levering 4 gran coupe in augustus
428i versus 435i
Cijfers spreken over minder dan een seconde verschil ?
En is de ene motor zoveel slechter dan de andere ? 28i geeft precies alleen maar positieve commentaren.
Hoe vaak ga je dat verschil in vermogen nodig hebben ?
En dan ga je dat financieel verschil toch ook eens bekijken. 8.000 euro voor iets wat je 2 of 3 keer per jaar wil doen ?
Vooraleer te kiezen, wil ik absoluut de gran coupe ook eens zien & voelen & rijden.
Voor een coupe is de kleurkeuze makkelijk : Melbourne Rot & Leder Dakota Korallrot/Akzent Schwarz
Voor een gran coupe kan je geen Mpack kiezen in Melbourne Rot, daar zou ik opteren voor Saphirschwarz & BMW Individual leder Merino Goldbraun/Schwarz
Graag jullie mening, opmerkingen, goeie raad,…
Andie (http://www.autoforum.be/showthread.p...25i&highlight=) krijgt er een broertje of zusje bij.
Alleen… zit ik met het luxeprobleem van het kiezen.
Eigenlijk is het een dubbel combi keuzeprobleem… enerzijds kwa model, anderzijds kwa motorisatie.
- BMW 428i xDrive coupe
- BMW 428i xDrive gran coupe
- BMW 435i xDrive coupe
- BMW 435i xDrive gran coupe (indien die er ooit komt, momenteel niet te configureren)
Bedoeling is het volgende :
Een wagen waarvan je zegt : ik heb zin in een ritje van 100 of 200 km, rijden om te rijden, en dat wil ik met deze wagen doen. CDtje in de gleuf – nou ja, in deze tijd, de Ipod inpluggen – en met die muziek en de wagen, rijden door het landschap, over berg en dal,… De reis is belangrijker dan de bestemming.
Coupe
Sportiever model
Minder handig wegens 2 deurs met afzonderlijke koffer
Gran coupe
Unieker/exclusiever model
Handiger wegens 5 deurs
428i xDrive
Mogelijk op coupe & gran coupe
4 cylinder
0-100 : 5,8 sec
Koppel : 350 NM
Pk : 245
Inschrijving : 476,81 euro
Verkeersbelasting : 401,41 euro
435i xDrive
Mogelijk op coupe, niet op gran coupe
6 cylinder
0-100 : 5,1 sec
Koppel : 400 NM
Pk : 306
Inschrijving : 1.424,51 euro
Verkeersbelasting : 769,43 euro
Prijsverschil aankoop tussen coupe & gran coupe : ongeveer 1.000 euro
Prijsverschil aankoop tussen 28i & 35i : ongeveer 8.000 euro
Prijsverschil verzekering verbruik onderhoud is niet in rekening gebracht. Nog geen tijd voor gehad.
Coupe versus gran coupe
Rijeigenschappen : zal er een opmerkelijk verschil zijn ?
Levering 4 coupe in juli
Levering 4 gran coupe in augustus
428i versus 435i
Cijfers spreken over minder dan een seconde verschil ?
En is de ene motor zoveel slechter dan de andere ? 28i geeft precies alleen maar positieve commentaren.
Hoe vaak ga je dat verschil in vermogen nodig hebben ?
En dan ga je dat financieel verschil toch ook eens bekijken. 8.000 euro voor iets wat je 2 of 3 keer per jaar wil doen ?
Vooraleer te kiezen, wil ik absoluut de gran coupe ook eens zien & voelen & rijden.
Voor een coupe is de kleurkeuze makkelijk : Melbourne Rot & Leder Dakota Korallrot/Akzent Schwarz
Voor een gran coupe kan je geen Mpack kiezen in Melbourne Rot, daar zou ik opteren voor Saphirschwarz & BMW Individual leder Merino Goldbraun/Schwarz
Graag jullie mening, opmerkingen, goeie raad,…
Comment